Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: hoe moet een aanzoek gedaan worden?
ik ben en jongen, en ik doe het aanzoek. 16 12.12%
ik ben een jongen, en het maakt mij niet uit. 24 18.18%
ik ben een jongen, en wacht tot zij er mee komt. 2 1.52%
ik ben een meisje, en verwacht dat hij het vraagt. 57 43.18%
ik ben een meisje, en wil het graag zelf vragen. 4 3.03%
ik ben een meisje, en het maakt me niet uit, als het maar komt. 29 21.97%
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2004, 15:37
netram
netram is offline
ik ben benieuwd hoe de mensen van hier over het aanzoek denken. of er nog mensen zijn die willen dat de jongen op zijn knie gaat, of zijn de vrouwen geemancipeerd genoeg om zelf op dnie te gaan(of iets anders natuurlijk)

mij maakt het niet uit, ik ben best bereid om het haar te vragen, maar als zij er eerder mee komt ben ik niet te beroerd om te weigeren omdat ik het aanzoek moet doen.
Oud 29-10-2004, 15:46
Qamra
Qamra is offline
Niet, ik bouw zo ook een prima feestje hoor
Oud 29-10-2004, 15:49
evanescence
evanescence is offline
ik zou best zelf een aanzoek willen doen, op een speciale manier en onverwacht...maar aan de andere kant zou ik ook gevraagd willen worden, op een romantische maar ook originele manier....dus we kijken wel hoe het loopt...als ik zoiets heb van nu wil ik het doen gebeurt het maar als hij me voor is, is dat ook niet erg...
Oud 29-10-2004, 15:51
Verwijderd
Wat dacht je van 'Ik ben niet van plan te trouwen'.
Om daar persoonlijk even aan toe te voegen dat als mijn partner het wel (perse) wil, ik daar dan weer geen problemen mee zou hebben. Maar dan komt alles natuurlijk van zijn kant, dus ook het aanzoek.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 15:55
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 29-10-2004 @ 16:51 :
Om daar persoonlijk even aan toe te voegen dat als mijn partner het wel (perse) wil, ik daar dan weer geen problemen mee zou hebben. Maar dan komt alles natuurlijk van zijn kant, dus ook het aanzoek.
Zo, dat is precies wat ik wilde posten
Oud 29-10-2004, 15:57
Caligula
Caligula is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 29-10-2004 @ 16:55 :
Zo, dat is precies wat ik wilde posten
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 15:59
Balance
Balance is offline
Waarom staat er bij de jongens de optie 'en het maakt me niet uit', terwijl die optie bij de meisjes 'en het maakt me niet uit, als het maar komt' is?

Het maakt mij dus niet uit wie wie vraagt, maar de opmerking 'als het maar komt' is dan weer niet op mij van toepassing.
Oud 29-10-2004, 15:59
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
plus ik ben niet van plan een vriend te nemen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:04
netram
netram is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-10-2004 @ 16:59 :
Waarom staat er bij de jongens de optie 'en het maakt me niet uit', terwijl die optie bij de meisjes 'en het maakt me niet uit, als het maar komt' is?
met die twee bedoel ik dus precies hetzelfde, ik had het idd beter ook hetzelfde kunnen opschrijven.

Citaat:
'Ik ben niet van plan te trouwen'
die mag je erbij denken.
Oud 29-10-2004, 16:07
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Om daar persoonlijk even aan toe te voegen dat als mijn partner het wel (perse) wil, ik daar dan weer geen problemen mee zou hebben. Maar dan komt alles natuurlijk van haar kant, dus ook het aanzoek.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:11
Órelindë
Órelindë is offline
Hij moet ut vragen natuurlijk..

Maar waarom? Ehh..een gevoel. Denk ik.
Oud 29-10-2004, 16:16
Snuitermans
Snuitermans is offline
Aanzoek, haha, tot over een jaar of tien.
Oud 29-10-2004, 16:18
Verwijderd
hij moet het vragen

maar niet "zomaar".

ik weet dat ik de rest van mijn leven met hem wil delen, en dat hij er ook zo over denkt, en ik weet ook dat we dan ook ooit zullen trouwen, dus als hij vraagt: "wil je met met trouwen?" (of iets met dezelfde betekenis ) dan hoop ik dat hij bedoelt: "wil je binnen dit en een jaar met me trouwen?" (met andere woorden: niet als 'bevestiging' van reeds eerder geuitte verlangens )

maar dat dus terzijde

ik wil het lekker the old fashioned way, hij vraagt mij, toestemming vragen aan de papa, knoert van een diamant in een ring, blabla

Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:19
Verwijderd
Ik ben een meisje en ik hoef niet per sé te trouwen. Als hij dat wel wil, dan vind ik het best, maar hij wil ook niet per sé. Misschien dat we ooit naar het gemeentehuis gaan en daar trouwen, maar daar hoeft geen aanzoek bij te komen. Het aanzoek, áls het al komt, komt van ons beiden.

Ik hoef dus absoluut geen groot huwelijksfeest en ook geen rare jurken en traditionele dingen, dat ben ik helemaal niet. Als we al trouwen, dan gewoon klein, ouders en zussen van beide kanten erbij, naar het gemeentehuis en klaar. Dan ergens uiteten ofzo, iets wat wij leuk vinden.

(Ik mis dus de optie: 'Ik ben een meisje en ik wil iets anders, namelijk....')

Laatst gewijzigd op 29-10-2004 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 29-10-2004 @ 16:59 :
plus ik ben niet van plan een vriend te nemen
Mjah. Dat kun je niet specifiek inplannen, je kunt wel je best doen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:54
Kirzja
Kirzja is offline
K vind het wel een romantische gedachte om te trouwen.
Het maakt mij in principe niks uit wie het vraagt, maar het lijkt me wel erg cool om mijn liefje voor mij op zn knieën te zien!

Kirzja
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:58
Dzjes
Dzjes is offline
Ik zou het liefst wel gevraagd worden denkek.. ohwell..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:22
ilse
ilse is offline
ik wil gevraagd worden

maar nu nog niet
Oud 29-10-2004, 17:25
Verwijderd
Ik ben lekker ouderwets:

Ik ben een meisje.. en hij mag in de zenuwen zitten!

Hahaha.. en zo hoort t ook
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:30
)Vampje(
)Vampje( is offline
Mijn vriend is op de knietjes gegaan, en dat vind ik ook wel het meest romantisch.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:39
Verwijderd
Het lijtk mij wel leuk om gevraagd te worden. Over een jaar of tien. Maar uiteindelijk zal het er wel op uitdraaien dat ik te ongeduldig ben en geen hints wil droppen waardoor ik uiteindelijk hem vraag. Grappig, tragisch en waarschijnlijk waar.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:45
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik ben een jongen, en het maakt mij niet uit.

(het maakt mij niet uit of hij of ik het vraag, als een meisje het vraagt is er weinig kans )

Alhoewel het idee me wel heel leuk lijkt om gevraagd te worden. Maar ik weet nog niet eens of ik überhaupt wel wil trouwen...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:51
*ABC*
*ABC* is offline
Ik wil wel graag dat hij het vraagt. Ik zou het niet durven namelijk. Maar goed ik ben nu pas 15. Ik weet niet eens of ik wel wil trouwen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 18:01
Multilot
Multilot is offline
Hij, en 'hij' weet al waar, dus als ik door hem mee naar Parijs of Londen wordt genomen, weet ik wat me te wachten staan
Oud 29-10-2004, 18:27
Bruut
Bruut is offline
ik doe het aanzoek

het liefst op het strand in Bali op Kuta beach bij zonsondergang, daar ben ik vd zomer geweest en lijkt me de ideale locatie!
Oud 29-10-2004, 20:23
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
ik ben en jongen, en ik doe het aanzoek.
Oud 29-10-2004, 20:39
Hagel
Hagel is offline
liefst geen
Oud 29-10-2004, 20:58
Anaïs
Anaïs is offline
ik ben een meisje.... en ik hoop dat hij -binnen een aantal jaren natuurlijk- het aanzoek doet...

Waarom? Tjah, noem het traditioneel en cliché of romantisch....
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 21:25
Konijn
Konijn is offline
Ik ben een meisje, en het maakt me niet uit, als het maar komt. Het staat er zo wel een beetje lullig, maar ja.
Dit geldt wel voor mij, ik wil graag trouwen, en het maakt me dan niet uit wie het vraagt..
Oud 29-10-2004, 21:51
Verwijderd
Sinds wanneer praten wij scholieren al over dit soort dingen?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 21:52
Gothic
Gothic is offline
meisje, hij moet vragen
Oud 29-10-2004, 21:52
innogen
innogen is offline
Of gewoon over hoe ze denken/willen dat het later gebeurt?
Lijkt me niet dat iedereen hier serieus al aan trouwen denkt?
naja ik niet in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 22:39
Verwijderd
Mwah eigenlijk ben ik heel ouderwets en wil ik het gewoon vragen (op mijn knietjes enzo ) maar als ik dan een leuke/lieve vriendin heb dan zou ik het ook wel heel kewl vinden als zij mij vraagt (moet ze wel op d'r knietjes! )

Eigenlijk lijkt mij het hele aanzoek gebeuren leuker een bruiloft is voor iedereen (vrienden/familie) terwijl het aanzoek echt alleen voor jullie 2 is
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 23:25
Verwijderd
Ik heb liever dat we erover praten en samen op het idee komen, als het al moet gebeuren. Waarom zou maar een van ons het idee moeten krijgen om een aanzoek te doen, als je relatie goed zit moet je daar toch allebei op kunnen komen?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 00:56
Verwijderd
Dat maakt me echt weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 09:18
Sade
Sade is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 29-10-2004 @ 17:16 :
Aanzoek, haha, tot over een jaar of tien.
Minstens, ja. Maar dan moet hij het wel doen, dat is leuker
Oud 30-10-2004, 09:40
snoopy
snoopy is offline
Ik ben een meisje. Ik heb gestemd voor "ik verwacht dat hij het aanzoek doet". Dit geldt alleen in m'n huidige relatie. Normaal maakt het me geen bal uit, wie er het eerst mee komt mag het doen
Maar ik had het erover met m'n vriend en hij zei dat hij het heel jammer zou vinden als ik t zou doen omdat hij het graag doet. Toen zei ik: "naja... dan wacht ik af "
Oud 30-10-2004, 11:40
Verwijderd
Ik ben een meisje en het maakt me niet uit, als het maar gebeurt.

Dit aangezien we het er nog niet 100% over eens zijn wie het aanzoek moet doen Ik wil eigenlijk wel gevraagd worden, maar hij ook. Toch wacht ik op hem en als het me te lang duurt, wie weet verras ik hem dan. Nee maar echt, als het maar gebeurt
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 12:23
*amalia*
*amalia* is offline
Ik ben een meisje en ik verwacht dat hij het aanzoek doet Als ik ooit ga trouwen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 12:31
zeep007
zeep007 is offline
euhm... ik zou wel graag willen dat hij me vraagt, maar als dat te lang duurt doe ik het wel.

Waarom hij? omdat ik altijd de onzekere ben van de twee, en doordat hij dat aanzoek dan zou doen, bevestigt hij min of meer wel dat hij echt zn leven met MIJ wil delen, tis dus voor het gevoel een beetje, en lijkt me ook wel romatisch enzo....
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 12:55
Cookie
Cookie is offline
khad er toevallig gister met een vriend van me erover......
kheb het liefst dat hij me vraagt hoe maakt niet uit MAAR NIET TIJDENS DE AFWAS !!!!!!!
en ook niet zoals het bij m ouders is gegaan: goh wordt het niet eens tijd dat we gaan trouwen? ja kunnen we best wel eens doen....okee hoe waar wie wanneer....zucht dat is zooooooo niet romantisch.
Oud 30-10-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 30-10-2004 @ 00:25 :
Ik heb liever dat we erover praten en samen op het idee komen, als het al moet gebeuren. Waarom zou maar een van ons het idee moeten krijgen om een aanzoek te doen, als je relatie goed zit moet je daar toch allebei op kunnen komen?
Ik ben een meisje, en het maakt me niet uit, als het maar komt....

Ik ben het wel eens met wat morgan schrijft... eigenlijk vind ik dat je ''samen'' op het idee moet komen, en tsjaa wat maakt het uit wie wie vraagt... Maar ja daar ben ik dan waarschijnlijk weer niet romantisch in ofzo... wat een onzin allemaal...

Daarnaast de keuze als het maar komt, zo graag wil ik nou ook weer niet trouwen, al denk ik wel dat ik trouw, omdat het vaak makkelijk is. Als ik dus trouw wordt het niet een gigantisch feest ofzo... pfft nee onzin.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 13:41
Luna
Luna is offline
Ik wil niet trouwen op dit moment dus ik wil ook geen aanzoek.
Oud 30-10-2004, 13:45
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Luna schreef op 30-10-2004 @ 14:41 :
Ik wil niet trouwen op dit moment dus ik wil ook geen aanzoek.
dat sommige mensen niet willen trouwen..kan ik niet bij (was ff een zegje hoor bedoel dr verder niks mee)
Oud 30-10-2004, 17:06
W1A
W1A is offline
Citaat:
daar sluit ik me volledig bij aan. Ik hoef niet zonodig te trouwen, maar als hij het echt graag zou willen, waarom niet?
Ik ben niet één van die meisjes wat al jaren droomt over haar bruiloft
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 18:28
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ik ben een meisje en het maakt me niet uit, als het maar komt .
Oud 30-10-2004, 19:16
Wammus
Wammus is offline
Ik ben een jongen en het maakt mij eigenlijk geen flikker uit. Ik heb eigenlijk iets tegen trouwen omdat ik het niet nodig vind maar als het dan per se moet dan maakt het me weinig uit wie het vraagt al lijkt het mij het meest logisch dat zij dat dan doet omdat het van mij uit (waarschijnlijk) niet zal komen.
Oud 30-10-2004, 19:53
Verwijderd
Het maakt mij eigenlijk ook weinig uit. Als het maar wel op een orginele manier gebeurd.

Maar omdat ik graag het initiatief neem, denk ik dat ik het toch eerder zal doen dan zij. (hoewel ik natuurlijk niet weet hoe initiatiefrijk zij zal zijn, maar dat laat ik even buiten beschouwing)

En ik denk dat het clichématige ook wel wat mee zal spelen, waardoor ik ook eerder geneigd zou zijn om het aanzoek te doen...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 15:55
Verwijderd
ik ben een meisje en het maakt me niet uit of er uberhaupt een aanzoek komt. Ik vind trouwen niet nodig; mocht mijn vriend dat heel graag willen, dan wil ik wel meedoen. Nouja, niet nu, maar over een paar jaar ofzo.

Dus ik stem lekker niet.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
W1A schreef op 30-10-2004 @ 18:06 :
Ik ben niet één van die meisjes wat al jaren droomt over haar bruiloft
Hier ook (niet).
Trouwen zie ik niets in, al droom (naja droom; het vreet vaak aan me) dat ik op mezelf wil, alleen (voorlopig).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten