Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
![]() "Liefde… Het is een tweede leven; Het groeit in de ziel; Verwarmt elke ader en slaat in elke hartenklop." - Joseph Addison Afrikaans - Ek het jou lief Albanees - Te dua Armeens - Yes kez sirumen Bulgaars - Obicham te Cambodjaans - Soro lahn nhee ah Chinese (Kantonees) - Ngo oiy ney a Chinees (Mandarijns) - Wo ai ni Cheyennees - Ne mohotatse Deens - Jeg Elsker Dig Duits - Ich liebe dich Engels - I love you Ethiopisch - Afgreki' Fins - Mina rakastan sinua Frans - Je t'aime, Je t'adore Grieks - S'agapo Hawaiiaans - Aloha wau ia oi Hebreeuws - Ani ohev otah (v) / et otha (m) Hongaars - Szeretlek IJslands - Eg elska tig Indonesisch - Saya cinta padamu Inuit - Negligevapse Italiaans - Ti amo Japans - Aishiteru Jiddisch - Ikh hob dikh Koreaans - Sarang Heyo Kroatisch - Volim te Latijns - Te amo Letlands - Es tevi miilu Litouws - Tave myliu Mohawk - Kanbhik Marokkaans - Ana moajaba bik Noorweegs - Jeg Elsker Deg Perzisch - Doo-set daaram Pools - Kocham Ciebie Portugees - Eu te amo Roemeens - Te ubesk Russisch - Ya tebya liubliu Servisch - Volim te Sioux - Techihhila Spaans - Te quiero / Te amo Swahili - Ninapenda wewe Taiwanees - Wa ga ei li Tahitisch - Ua Here Vau Ia Oe Thais - Chan(m) / Phom(v) rak khun (to male) Tsjechisch - Miluji te Turks - Seni Seviyorum Vietnamesisch - Anh ye^u em (v) / Em ye^u anh (m) Zweeds - Jag alskar dig Illustratie: ArtToday Bron: Valentijnsdag.iday.com << terug Hoe zeg ik het in rijm... Als je een Valentijnskaart stuurt, hoort daar eigenlijk een gedicht op te staan. De volgende dingen spelen daarbij een rol. 1. Het gedichtje moet kort zijn, dat is erg belangrijk. 2. En toch pakkend. Dus de woordkeus is van belang. 3. Het moet wel rijmen, maar dat is niet het allerbelangrijkste. Je hebt allerlei rijmvormen, als je een woord herhaalt is dat eigenlijk ook een vorm van rijm. Bedenk: het gaat niet om het rijmwoord, maar om wat daarvóór staat aan woorden. 4. Belangrijk: het gedichtje moet 'lopen'. Er moet dus een zeker metrum, een bepaalde maat in te zien zijn. Kijk eens naar het volgende gedichtje: Zomaar Ineens Toevallig Was jij daar Zomaar Ineens Toevallig Waren wij bij elkaar Dit gedicht leest gemakkelijk, loopt prima en toch zijn er maar twee rijmwoorden: zomaar en elkaar. De vorm is mooi regelmatig en je ziet zelf misschien ook dat het belangijk is eenvoudige woorden te kiezen. Nog een voorbeeld: Vanaf 't moment dat ik je zag, dacht ik jij hoort bij mij, toen kwam er steeds, van dag tot dag een beetje liefde bij Ook wel leuk. Misschien een beetje nadrukkelijk, haast een beetje afgezaagd. Je kunt het beste een gedichtje heel eenvoudig houden en toch zoeken naar een originele vorm. Dat iets herhalen heel geschikt is zie je aan het volgende gedichtje: Jouw lach doet de wolken verdwijnen Jouw ogen laten de zon weer schijnen Jouw lippen doen de pijn verdwijnen Jouw haren laten de wind weer waaien. Wie weet kun je nu zelf gemakkelijk een paar regels bedenken die geschikt zijn voor een Valentijnskaart. We wensen je succes met het bedenken ervan. Foto: ArtToday << terug Liefdescitaten Liefde is blind *** Oude liefde roest niet *** Verliefdheid is een lied: het blijft in je zingen *** Een kus is een opdruk die na afdruk indruk maakt op de bloeddruk en met nadruk vraagt om herdruk *** Ik schreef je naam in de broodkruimels maar de vogels aten het op... ik schreef je naam in het zand maar de zee spoelde het weg... ik schreef je naam in mijn hart en daar blijft hij voor altijd staan! *** Roses are red, violets are blue, sugar is sweet and so are you *** Love is like pi - natural, irrational, and very important (Caro) *** To love and be loved is to feel the sun from both sides (Caro) *** When you love someone, all your saved-up wishes start coming out (Caro) *** Love is like the sun coming out of the clouds and warming your soul (Caro) *** You will know the real meaning of love when you fall in love (Caro) *** Love is an electric blanket with somebody else in control of the switch. (Caro) *** If love is the answer, could you rephrase the question? (Caro) *** Love is like a butterfly. If you chase after it, it will fly away. But, if you are patient and sit still long enough it will land into your hands (Caro) *** Love is a tickle around the heart that you can't scratch (Caro) *** There are millions of things that I want, but only one thing I really need *** Stapelverliefd wil zeggen dat je heel graag op elkaar gaat liggen. Vandaar het woord stapelverliefd. (Leen) *** If you love someone, put their name in a circle, instead of a heart, because hearts can break, but circles go on forever. (Leen) *** Don't frown, because you never know who's falling in love with your smile! (Leen) *** It takes a minute to have a crush on someone, an hour to like someone and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone. (Leen) *** Ik ben gaan drinken om jou te vergeten, om niet langer geobsedeerd te zijn door jouw beeld. Maar helaas, als ik teveel drink, zie ik je tweemaal! (Leen) *** Je zei: “Je maakt het zonder mij aan de top”. Liever was ik met jou aan de grond (Leen) *** You maybe mean nothing to the world, but you mean the world to me (Leen) *** Echte liefde. Echte liefde, een illusie? Een droom als je niemand hebt. Een groot wonder als je het vindt. Magie als je wordt bemind!!! (Marjan) *** Wie zegt dat de liefde blind is? Zij ziet dingen die anderen niet zien. Zij merk schoonheden op terwijl anderen niets zien (Bart) *** Op een dag zal je me vragen wat ik het belangrijkst vind.Jouw leven of het mijne. Als ik zeg het mijne zal je me verlaten, zonder te weten dat jij mijn leven bent !! (Heidike) *** Love is a sign from the heavens that you are here for a reason. (Heidike) *** If I had to choose one person to wish a happy newyear... It would be you! (Stijn) *** Zoals een vogel zonder vleugels kan ik zonder jou! (Stijn) *** Al word ik hoog bejaard, een oude taart, met rimpels en vetten, geen stap meer kan zetten, toch wil ik dat je weet, dat ik je nooit vergeet (Ellen) *** Wat is liefde? ik vroeg het aan een volwassene en hij lachte me uit, ik vroeg het aan een kind en het keek me aan, ik vroeg het aan jou en je kuste me (Famstein) *** love is the name sex is the game forget the name play the game (Benjamin) *** Ik ben als een sneeuwvlokje,ik val voor u,ik smelt voor u (Shanna / Dorothy) *** Liefde is sterker dan de dood of doodsangst, alleen door de liefde blijft het leven bestaan. (Letsbi) Heb je zelf ook nog een (eigen gevonden) citaat? Mailformulier of lovewagon@be.tf |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hier haal ik wel eens korte stukjes tekst vandaan die ik naar m'n vriendin mail .. Succes!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Spreuken/Mooie zinnen Verwijderd | 18 | 06-10-2003 19:37 | |
Liefde & Relatie |
liefde is... kastdeur | 8 | 08-11-2002 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |