Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 16:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik kreeg vandaag een brief, waarin stond dat in V4 hoofdluis in geconstateerd. Nou zijn dat dus 5 klassen, dus heb geen idee of diegene bij mij in de klas zit (er zijn ook allemaal clusterklassen, dus ik kan ookwel eens bij diegene in de klas zitten dus). Maar toen ik die brief las kreeg ik gelijk overal jeuk op m'n hoofd.

We hebben ook zo'n voorlichtingsfoldertje gekregen met wat je moet doen als je het hebt enzo. Maar nu durf ik eigenlijk niet meer dicht met m'n hoofd bij iemand in de buurt te komen. Ok, het is er al minstens meer dan een week, want wij kregen de brief te laat, maar toch.

Wie heeft er wel eens last gehad van hoofdluis en hoe ben je daar achter gekomen? En hoe ben je er toen vanaf gekomen?

Heb echt jeuk aan m'n hoofd als ik er aan denk , straks toch maar even laten controleren door m'n moeder, denk ik... Voor het geval dat.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 16:33
Verwijderd
Je voelt het van zelf kriebelen en jeuken. Als dat zo is, laat dan iemand kijken of hij of zij iets ziet lopen. Er is shampoo die je kunt gebruiken om er vanaf te komen en een luizenkam (maar dat laatste is rot als je bv. lang of heel erg krullend haar hebt).
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 16:42
Myuki
Myuki is offline
bijna iedereen krijgt jeuk aan zijn hoofd als men over luizen praat. Maar controleren kan geen kwaad
Oud 22-11-2004, 16:47
rare kwast
rare kwast is offline
ik pas op twee kinderen van 7 en 10...dus via hun heb ik het 2 keer gekregen en een keer via school
*we hebben bedden waar we wel eens patient in moeten spelen..*
gewoon eerst gekamt..toen shampoo dr doorheen en nog zo een nabehandeling
kammen en dat dan ff een paar dagen herhalen (het kammen)
had laatst weer het idee dat ik ze had maar de stofkam en netenkam zeiden van niet..
Oud 22-11-2004, 17:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het een keer gehad en het duurde echt heel lang voor ik ervan af was. Die shampoo en lotions werkten bij mij niet goed genoeg omdat er altijd nog wel een neet overbleef die dan weer uitgroeide en weer nieuwe eitjes ging leggen enzo. Ik heb uiteindelijk iedere avond voor ik naar bed ging mijn haar uitgekamt met een luizenkam, 's nachts gaan die beesten eitjes leggen of juist niet, dat weet ik niet meer maar als je het iedere avond doet dan heb je op een gegeven moment alle beestjes te pakken en dan ben je er vanaf. Ik vond het gekriebel nog niet zo erg, het ergste vond ik dat je ze soms zag lopen en dan vooral die opmerkingen van anderen.
Oud 22-11-2004, 17:03
Balance
Balance is offline
Bij ons op school was het best vaak dus ik heb het ook een aantal keer gehad. Met zo'n kammetje zie je of je het hebt en anders voel je het wel aan de jeuk. Vervolgens zo'n shampoo kopen bij de drogist en al je beddengoed en kleding (ook jas/das) verschonen (hetgeen je gedragen hebt in de periode dat je hoofdluis had).

Overigens is het niet raar dat je spontaan jeuk krijgt zodra je het over hoofdluis hebt. *krabt*
Oud 22-11-2004, 17:27
Nobucta
Nobucta is offline
Ik heb ze anderhalf jaar geleden gehad. Wanneer je deze dingen allemaal volgt ben je er zo vanaf;

-elke of om de dag shampoo
-2 a 3 keer per dag uitkammen
-3 keer per dag stofzuigen (ook de bank enzo)
-kleding (en andere stof)een week in de vriezer of 3 weken in een afgesloten plastic zak. Op 60 graden wassen is ook een optie.
-Hier en daar sprayen met ongediertespray

En dan uiteraard de "schone" spullen gescheiden houden van de "besmette".
Ik heb heel lang aangeklooid, maar toen ik dat gedaan had was ik er binnen 2 dagen vanaf.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:11
bench140
bench140 is offline
Goeie reden om te stoppen met school
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:17
Verwijderd
ik heb ze gehad toen ik klein was... kwam daar achter doordat mijn moeder met zo'n heel fijne kam mijn haar ging kammen, en al gauw vielen er een hoop eitjes en een luis uit.
Mijn zus en ik hebben toen ons haar een paar keer moeten wassen met speciale shampoo (die erg stonk), en ons beddengoed en onze jassen werden uitgewassen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:22
Nijn*
Nijn* is offline
Toen ik in groep 7 zat, had ik ook hoofdluis. Gekregen via school overigens, en ook achtergekomen op school (ik was niet de enige, zeg maar zo'n twintig kinderen hadden het toen). Het duurde echt een hele lange tijd voor ik ervan af was, lotions en shampoos werkten niet bij mij, en ik moest iedere dag mijn haar doorkammen met zo'n speciale kam (wat echt een nachtmerrie is met kroeshaar) dus ik werd helemaal gek. Toen ben ik naar mijn dokter gegaan en heb ik om advies gevraagt. Die heeft mij pillen gegeven, waardoor er bepaalde stoffen in je bloed komen die die luizen doden als ze je bijten enzo. Daardoor is het uiteindelijk weggegaan.
Oud 22-11-2004, 19:22
Verwijderd
Gelukkig nog nooit gehad, maar wel altijd die vervelend luizencontroles. Zat je haar net goed gingen ze weer controleren.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 20:15
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 22-11-2004 @ 17:31 :
Ik kreeg vandaag een brief, waarin stond dat in V4 hoofdluis in geconstateerd. Nou zijn dat dus 5 klassen, dus heb geen idee of diegene bij mij in de klas zit (er zijn ook allemaal clusterklassen, dus ik kan ookwel eens bij diegene in de klas zitten dus). Maar toen ik die brief las kreeg ik gelijk overal jeuk op m'n hoofd.

We hebben ook zo'n voorlichtingsfoldertje gekregen met wat je moet doen als je het hebt enzo. Maar nu durf ik eigenlijk niet meer dicht met m'n hoofd bij iemand in de buurt te komen. Ok, het is er al minstens meer dan een week, want wij kregen de brief te laat, maar toch.

Wie heeft er wel eens last gehad van hoofdluis en hoe ben je daar achter gekomen? En hoe ben je er toen vanaf gekomen?

Heb echt jeuk aan m'n hoofd als ik er aan denk , straks toch maar even laten controleren door m'n moeder, denk ik... Voor het geval dat.
je kan het ook krijgen doordat je langs de jas van een ander loopt dus je mag je wel luchdicht inpakken wil je geen risico lopen.
Oud 22-11-2004, 23:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Anneka schreef op 22-11-2004 @ 20:22 :
Gelukkig nog nooit gehad, maar wel altijd die vervelend luizencontroles. Zat je haar net goed gingen ze weer controleren.
dat deden ze bij ons echt nooit. Best wel slecht eigenlijk.
Bij m'n nichtjes op school (op Curacao) wordt elke maand verplicht de hele school gecontroleerd op hoofdluis.
Oud 23-11-2004, 06:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
M'n moeder heeft m'n haar gecontroleerd en ze kon niets vinden. Heb nu ook geen jeuk meer, wel een beetje toen ik dit topic weer las.

Maar mocht ik het nog krijgen, weet ik wat ik moet doen!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 09:58
Verwijderd
Vroeger toen ik nog in groep 2 ofzo zat heb ik ook hoofdluis gehad. Haar wassen met speciale shampoo een paar keer en het was weg.

Op mijn stageschool is regelmatig luizencontrole, maar elke keer als ze controleren heeft iedereen ook ineens jeuk op zijn hoofd heel logische reactie.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten