Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2004, 14:33
Plopoog
daar ben ik weer... dit keer met een andere vraag:

ik ben bezig met het maken van een vergelijking tussen een koop- en huurwoning. Hierbij ga ik kosten naast elkaar leggen. Als voorbeeld wil ik ons huis nemen, met de kosten van afgelopen jaar.

maar nu zijn er een paar dingen die ik wil weten:

- hoeveel betaal je per jaar ongeveer aan gas/licht?
- en hoeveel per jaar aan water?

en welke kosten zijn er nog meer aan een huis verbonden naast WOZ, verzekering tegen brand, rioolrecht, waterschapsheffing, zuiveringsheffing en afvalstoffenheffing?

bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2004, 11:09
Ewd
Ewd is offline
Ongeveer 95% van het gas gebruiken voor het verwarmen van de woning en voor warm water. Gemiddeld per jaar ruim 1700 kuub wat overeen komt met € 800. Het gemiddelde waterverbruik is ongeveer 140 kuub wat ongeveer € 225 per jaar kost. Aardige kostenposten waarop vaak nog wel iets te besparen valt.

Watergebruik
Per persoon verbruiken we ongeveer 130 liter drinkwater per dag. Een derde daarvan gaat op aan douchen en baden. Het drinkwater zelf is relatief goedkoop. De kosten per kuub liggen tussen de 82 eurocent en de 1 euro 90 (incl. BTW). Daarbovenop komt een belasting van 14 eurocent (incl. BTW) en 6 procent BTW. Verantwoord omgaan met drinkwater scheelt dus geld.

bron: http://www.nibud.nl/consum/consum.ph...ng%20in%20huis
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 12:44
Plopoog
WOZ en heffingen weet je zeker weer niet he :-D

j/k
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 12:47
Ewd
Ewd is offline
ik ben online je kon het me zo ook wel vragen. haha. en nee dat weet ik niet..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:57
jeroen1
Bij je eigenwoning betaal je natuurlijk hypotheekrente en voor de inkomstenbelasting moet je 0,85% van de WOZ waarde bij je belastbaar inkomen optellen (eigenwoningforfait)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 08:13
Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
jeroen1 schreef op 02-11-2004 @ 19:57 :
(...) 0,85% van de WOZ waarde bij je belastbaar inkomen optellen (eigenwoningforfait)
En als de WOZ-waarde nu minder dan 75.000 euro is?
Oud 05-11-2004, 13:40
jeroen1
dan woon je waarschijnlijk in een woonwagen en moet je een iets lager percentage nemen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten