Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2004, 23:31
Carn
Carn is offline
Vanavond overkwam mij een heugelijk feit: Na een reboot wilde ik inloggen, en werd ik zonder pardoes weer uitgelogd. Idem voor veilige modus. Veilige modus/dos prompt resulteerd in een XP inlogscherm, met hetzelfde resultaat.

Een bootflop mocht niet baten, op de een of andere manier ging mn systeem rechstreeks door naar de C:\

Dus waarschijnlijk is er flink wat geinfecteerd. Aangezien ik niet de begaafste IT student ben, klop ik hier even aan voordat ik aan een format c: ga denken. Als ik daar uberhaupt aan toe kom ;D
Oud 08-11-2004, 23:34
SubbehQ
SubbehQ is offline
ad-aware toevallig net geupdate en gerunnend?
Oud 08-11-2004, 23:49
Carn
Carn is offline
nee en nee.

en dat kan ook niet, want ik kom Win niet in.
Oud 09-11-2004, 01:10
SubbehQ
SubbehQ is offline
Nee oke maar voordat het gebeurde want er is een update van ad-aware die een verkeerd bestand weghaalt en je dan auto afmeld na aanmelden. de circkel blijft rond gaan.

Maar probeer anders eens je XP cdrom erin te gooien en naar repare te gaan.
Google anders ff over dit onderwerp, valt er veel over te vinden.
Oud 09-11-2004, 07:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 09-11-2004 @ 02:10 :
Nee oke maar voordat het gebeurde want er is een update van ad-aware die een verkeerd bestand weghaalt en je dan auto afmeld na aanmelden. de circkel blijft rond gaan.

Maar probeer anders eens je XP cdrom erin te gooien en naar repare te gaan.
Google anders ff over dit onderwerp, valt er veel over te vinden.
Hmm, mischien dat dat het is, maar ik durf niet te zeggen of ik ad-aware heb geupdate..mischien via een autoupdate oid, maar dat is dan beetje langs me afgegaan..ik zal er iig even naar zoeken.

Ik denk dat ik iig niet mn systeem in kan, dus ik ga mn HD eruit halen en via de pc van n vriend eens kijken wat er te redden valt..kheb nogal wat dingen die ik niet gebacked-up heb en toch wel wil redden iig bedankt!
Oud 09-11-2004, 07:59
Carn
Carn is offline
http://www.ozzu.com/ftopic20043.html

lijkt erg op mijn probleem..ik ga iig de tips in die thread eens proberen als ik thuis ben. Desnoods even winxp pro cdtje meenemen van het werk ;D
Oud 09-11-2004, 09:25
Verwijderd
Toevallig heb ik dit ook gehad met een Windows 2003 server ghisteren..
Maar met dat systeem was nog niks gedownload of wat dan ook, dus een virus lijkt me erg sterk..

Na een re-install was het probleem overigens wel verholpen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 09:33
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Carn schreef op 09-11-2004 @ 08:46 :
Hmm, mischien dat dat het is, maar ik durf niet te zeggen of ik ad-aware heb geupdate..mischien via een autoupdate oid, maar dat is dan beetje langs me afgegaan..ik zal er iig even naar zoeken.

Ik denk dat ik iig niet mn systeem in kan, dus ik ga mn HD eruit halen en via de pc van n vriend eens kijken wat er te redden valt..kheb nogal wat dingen die ik niet gebacked-up heb en toch wel wil redden iig bedankt!
... je xp-cd is toch bootable ? cd dr'in, opstarten, en dan opnieuw installeren. als t goed is krijg je vanzelf een venstertje waarin je kan kiezen voor 'installatie repareren' .

mocht je xp-cd niet bootable zijn, kijk dan ff op bootdisk.com. ze hebben daar een setje disks (die je dus wel ff moet downloaden, en t zijn zes diskettes), waarmee je de xp-setup op kan starten.
Oud 09-11-2004, 09:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
********** schreef op 09-11-2004 @ 10:25 :
Toevallig heb ik dit ook gehad met een Windows 2003 server ghisteren..
Maar met dat systeem was nog niks gedownload of wat dan ook, dus een virus lijkt me erg sterk..

Na een re-install was het probleem overigens wel verholpen.
mjah, re-install heb ik nog geen trek in En zover ik weet heb ik ook niks gedownload wat de oorzaak kan zijn. maar goed.

@MightyMarcel: De kans is dat ie helemaal niks wil booten behalve de c:\ Lijkt me sterk dat de bios naar zn grootjes is maar een standaard opstart flop pakte ie al niet (maar die flop kon ook gaar zijn zoals ik al zij). Ik hoop dat ie vanaf cdrom wel wil booten anders word het toch even die HD aan iemand anders zn pc hangen.
Oud 09-11-2004, 13:20
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Carn schreef op 09-11-2004 @ 10:42 :
mjah, re-install heb ik nog geen trek in En zover ik weet heb ik ook niks gedownload wat de oorzaak kan zijn. maar goed.

@MightyMarcel: De kans is dat ie helemaal niks wil booten behalve de c:\ Lijkt me sterk dat de bios naar zn grootjes is maar een standaard opstart flop pakte ie al niet (maar die flop kon ook gaar zijn zoals ik al zij). Ik hoop dat ie vanaf cdrom wel wil booten anders word het toch even die HD aan iemand anders zn pc hangen.
een reinstal betekent natuurlijk niet dat je je files ook altijd kwijt bent he? als je gewwoon kiest niet te formateren.
Oud 09-11-2004, 13:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 09-11-2004 @ 14:20 :
een reinstal betekent natuurlijk niet dat je je files ook altijd kwijt bent he? als je gewwoon kiest niet te formateren.
hmm nooit bij stilgestaan aangezien de enige keren dat ik windows erop gooi na een format is. Dus ik kan gewoon xp reinstallen? wat heeft dat dan verder voor gevolgen qua software?
Oud 09-11-2004, 13:44
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Carn schreef op 09-11-2004 @ 14:27 :
hmm nooit bij stilgestaan aangezien de enige keren dat ik windows erop gooi na een format is. Dus ik kan gewoon xp reinstallen? wat heeft dat dan verder voor gevolgen qua software?
ehm die moet naar mijn weten WEL opnieuw geinstalleerd worden, als regkeys zijn overgeschreven door XP die het programma heeft veranderd, dan werkt het niet. Maar anders wel
En al je Documents blijven staan.
Oud 09-11-2004, 18:34
Carn
Carn is offline
ok, het is opgelost dankzij onderstaande thread. Iedereen bedankt voor de hulp!

Reageren

Regels voor berichten