Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2004, 13:05
Verwijderd
Zie jij dit als iets vreemds?
Geef je als man zijnde enkel een kus aan de vrouwen en een handdruk aan de mannelijke familie leden?
Geef je als vrouw zijnde iedereen een paar kusjes of totaal niet?

En als je je familieleden kust doe je het dan gewoon omdat iedereen het doet, omdat het je zo is aangeleerd of omdat je blijk wil geven dat je om ze geeft. Vind je het vies als je het moet doen, kijk je er zelfs tegenop of vind je het misschien wel fijn (eww.. ehm.. nee niet op die manier).

Ikzelf zie mn familieleden weinig, eens in hethalfjaar of iets dergelijks, en kus dan de vrouwelijke familieleden en geef de heren stuk voor stuk een hand.
Wat echter vreemd schijnt te zijn is dat wanneer ik mn broer een poos niet meer heb gezien ik heb dus ook gewoon een kus geef (sommigen stempelen dit af als gay, serieus gemeend is het lang niet altijd maar toch ) terwijl ik het de normaalste zaak van de wereld vind. Net als een trustezoen voor mn moeder, vader en zus.

Hoe zit dat zoal bij jullie. Oh ja, en waar ik dan dus wel tegenop kijk is de serieuse semi-snor van mn oma 0_o
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2004, 13:09
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
de vrouwelijke familieleden kus ik en de mannen geef ik een hand
omdat het op prijs wordt gesteld als je mensen groet
ik vind het prima, ik heb geen vieze of bebaarde vrouwelijke famillieden
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 13:11
Flit
Flit is offline
Ik vind het niet raar om familie leden te kussen. Ik zie mijn familie ook niet erg regelmatig, maar ik geef ze dan meestal 3 zoenen of zo. Alleen mijn neven die ik echt nauwelijks zie/ken (ong om de twee jaar) geef ik een hand. Ik ben daar neutraal tegenover, maakt me niet zo uit.

Waarom? Omdat iedereen dat doet en ze het van me verwachten. Ik geef wel mijn ouders en broertje een zoen om te laten zien dat ik om ze geef, dat vind ik ook heel normaal.
Oud 06-11-2004, 13:14
Verwijderd
M'n ouders kus ik altijd, net zoals m'n broers die er een omhelzing bij krijgen.

Van de overige familieleden:
De vrouwelijke familieleden kus ik en de mannelijke geef ik een hand.

Dat is trouwens alleen als ik ze een tijdje niet gezien heb of als ik afscheid van ze neem.
Als ze de hele dag om me heen lopen ga ik ze niet steeds elke ochtend en avond begroeten.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 13:15
justhanna
justhanna is offline
ik geef me familieleden gewoon 3 kussen...
maar eigenlijk alleen maar omdat het me zo is aangeleerd...
zou het liever gewoon bij een hand geven houden...
Oud 06-11-2004, 13:16
Myuki
Myuki is offline
Ik zoen ze alle 52 af
Oud 06-11-2004, 13:17
Briseïs
Briseïs is offline
Mijn ouders en broertje zoen ik eigenlijk alleen met verjaardagen, omdat ik ze toch elke dag zie. Mijn andere familieleden geef ik altijd drie zoenen als ik ze zie. En mijn vader zoent ook wel eens andere mannen, ligt eraan wie. Hij doet het wel met mijn halfbroer (zijn zoon) en mijn oom (de man van de zus van mijn moeder) maar niet met zijn eigen broers. Die ziet ie niet zo vaak.
Oud 06-11-2004, 13:18
*amalia*
*amalia* is offline
Citaat:
justhanna schreef op 06-11-2004 @ 14:15 :
ik geef me familieleden gewoon 3 kussen...
maar eigenlijk alleen maar omdat het me zo is aangeleerd...
zou het liever gewoon bij een hand geven houden...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 13:18
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
scheelt er ook aan wie het is, bij een deel van de familie zou ik het niet doen, maar ik heb ook een deel een hele hechte familie, daar zoen ik dan wel.
Oud 06-11-2004, 15:46
luchtballon
luchtballon is offline
Ik geef ze 3 zoenen als ik ze zie. Maar de mannen geven elkaar een hand.
Mijn ouders en broer zoen ik eigenlijk alleen met verjaardagen en nieuwjaar.
Oud 06-11-2004, 15:47
Briseïs
Briseïs is offline
Het is trouwens gewoon gezinsleden.
Oud 06-11-2004, 15:55
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik zie vrijwel al mijn familieleden regelmatig en hoe we elkaar begroeten verschilt. Mijn opa komt elke zaterdag eten en die zeg ik altijd gewoon gedag, een deel van de familie geeft altijd drie kussen, en een ander deel houdt daar helemaal niet van dus die zeg ik ook altijd gewoon gedag. Voor mij hoeft dat ook helemaal niet, altijd dat gekus.
Gezinsleden zeg ik ook altijd gewoon gedag, alleen als ze jarig zijn wordt er gekust (maar anders blijf je ook bezig, aangezien we in hetzelfde huis wonen).
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:15
droomkoningin
droomkoningin is offline
Ik zie de ene kant van de familie maar twee keer in het jaar. In de zomer en met nieuwjaar. Met nieuwjaar zoen ik ze allemaal, verder niet. Waarom niet? Tja..waarom wel? Ik zie ze vrijwel nooit, wat niet wil zeggen dat ik niet om ze geef. Ik heb er denk ik geen behoefte aan.
Mijn opa en oma geef ik altijd een kus als ik wegga. Dat doe ik van jongs af aan al.
En mijn ouders zoen ik vrij weinig. 'Vroeger' gaf ik ze altijd een 'welterusten-kusje' maar dat doe ik al een tijd niet.
Oud 06-11-2004, 16:21
Lorelei
Lorelei is offline
Ik geef ze in principe allemaal 3 kussen. Dat is me aangeleerd, zij doen het ook automatisch en ik heb er in principe geen problemen mee. (bij de familie van de nieuwe vriendin van m'n vader was dat een beetje anders.. maar die zie ik niet meer)
Met m'n vader heb ik geen contact meer. M'n moeder zoen ik vrijwel nooit.. heel soms als ik of zij bijv. op vakantie gaat.. of als een van ons jarig is. M'n broertje (6 jaar) geeft mij regelmatig kusjes en vraagt ook vaak om kusjes van mij. En m'n zusje (13 jaar) geeft mij af en toe en kus.. ik haar bijna nooit uit mezelf. Soms als ze erom vraagt.
Ik ben niet zo van het kusjes geven aan familieleden.. behalve de 3 beleefdheids zoenen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:33
Verwijderd
De familieleden (en dat zijn er niet zo heel veel) geef ik een kus.. De vriend van mn moeder geef ik wel eens een kus op zn wang.. En soms knuffel ik m. Maar ik heb niet t idee dat hij zo knuffelig is als wij allemaal dus ik hou t een beetje gematigd
In een gekke bui gaan mn zusje en ik elkaar wel kusje geven enzo lekker maf doen.. Mn moeder ook regelmatig een kus geven of knuffelen, zodat ze ook blij is
mn opa geef ik af en toe ook wel een kus en mn tante als ik haar zie ook wel (al geeft ze rare zoenen )

De dochters van de vriend van mn moeder zeg ik gewoon hoi tegen enzo omdat ik ze vaak zie en bij verjaardagen zoenen we drie keer..
dan zijn er nog de rest van die familie en die geef ik allemaal een hand met drie zoenen..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 06-11-2004 @ 14:09 :
de vrouwelijke familieleden kus ik en de mannen geef ik een hand omdat het op prijs wordt gesteld als je mensen groet.
precies.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:41
Verwijderd
ik kus in principe iedereen, behalve de kleutertjes (neefjes en nichtjes). tsja, zo is het me aangeleerd, en zo vaak zie ik ze ook niet. soms als ik er geen zin in heb of verkouden ben, dan doe ik een snel rondje handen schudden. mijn vriend zoent bijvoorbeeld wel zn broer en zn vader op hun verjaardag. maar bij mij in de familie schudden mannen gewoon elkaars handen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 17:19
alpha
alpha is offline
ehm kussen op de wang doe ik wel bij iedereen in de familie enzo, maar een kus op de mond alleen bij mijn vader, moeder en zussen.
Ik houd niet zo van kussen met mensen die niet mijn vriendje zijn
Oud 06-11-2004, 18:08
Shitonya
Shitonya is offline
Familie altijd 3 kussen standaard, man, vrouw, dik, lelijk, afgrijselijk, monsterlijk maakt niet uit, het blijft "familie"
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 18:38
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Een deel van de familie geef ik met verjaardagen altidj 3 kussen, dat is de kant die ik wat vaker zien. De familie van mijn moeder zie ik bijna nooit en als ik die zie dan blijft het meestal bij een hand geven.
Ik geef me vader en moeder meestal wel een nachtzoen.
Oud 06-11-2004, 18:39
Verwijderd
Als ze mij kussen dan doe ik wel mee. Verder niet echt.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 18:43
Sade
Sade is offline
Citaat:
Myuki schreef op 06-11-2004 @ 14:16 :
Ik zoen ze allemaal af
Oud 06-11-2004, 18:47
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ik kus eigenlijk alleen (sommige) vrouwen, de mannen krijgen een hand.
Oud 06-11-2004, 19:10
Maroon
Maroon is offline
Vrouwelijke familieleden zoen ik drie keer op de wang, mannen geef ik een hand. Mijn zusje (21) kust me soms op de mond, maar dat is dan ook de enige die dat mag doen. (op m'n vriendin na dan )
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 19:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-11-2004 @ 19:39 :
Als ze mij kussen dan doe ik wel mee. Verder niet echt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2004, 19:19
Verwijderd
mijn familie is zeg maar nogal...eh 'uitbundig' als het om zoenen en omhelzen gaat
dus vinden ze het geweldig om mij als slachtoffer te gebruiken, al helemaal omdat ik vroeger dat verschrikkelijk vond
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 19:22
forthemoon
forthemoon is offline
De meeste famillie leden geef ik 3 kussen maar sommige ook alleen een hand. Ligt een beetje aan het moment enzo. Ik zie mn famillie niet zo vaak.

Mn moeder geef ik een kus als ik naar bed ga en soms als ik weg ga of lang weg ben geweest. M'n vader, broer en zussen geef ik als ik ze zie altijd een kus op de mond of wang en een knuffel. Ze wonen allemaal ergens anders dus ik ben dan blij om ze te zien.
Oud 06-11-2004, 19:22
Custom
Custom is offline
Ben niezo superaanhankelijk, vrouwen meestal kussen en mannen een hand, behalve bij de familie in Italië, daar ook de mannen kussen, 2 keer trouwens ipv de gebruikelijke nederlandse 3.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 20:01
Verwijderd
Vrouwen 3x, behalve de belgische familie (die 2x geloof ik)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 20:07
Balance
Balance is offline
Ligt er aan. Als ik ergens anders kom zoen ik alleen m'n oma. Als mensen bij ons komen (druppelsgewijs binnen komen) verwachten ze allemaal dat ik ze zoen en dat doe ik dan ook maar (ooms en tantes dan).
Van mij hoeft het allemaal niet.
M'n ouders en broer zoen ik alleen met een verjaardag en met nieuwjaar.
Oud 06-11-2004, 22:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn moeder, broertje, vader en zijn vriendin zoen ik als ik ze een tijd niet gezien heb of als ik naar bed ga. Mijn andere familieleden zie ik niet zo vaak en die zoen ik als ik ze zie en als ik wegga, zowel de mannelijke als de vrouwelijke. Ik doe dat omdat het bij ons een gewoonte is maar ook omdat ik om ze geef, ik heb er ook totaal geen problemen mee.
Oud 06-11-2004, 23:03
snoesje1988
snoesje1988 is offline
ik geef mijn familieleden meestal gewoon 3 kusjes, mijn ouders en broer als ik naar bed ga of als ze steun nodig hebben of wat dan ook.
Familieleden (behalve mijn tante) geef ik alleen een kus als we op een verjaardag zijn ofzo.

liefs,
Laura
Oud 07-11-2004, 08:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn familieleden krijgen 3 zoenen (en een hand) als er een felicitatie-gebeurtenis is, anders niet.
Mijn ouders en zusje krijgen als ze jarig of geslaagd zijn ook een hand en 3 zoenen.
Mijn vader krijgt ook nog wel ooit een kus op zijn wang als ik ga slapen of als mijn ouders terugkomen van vakantie, maar verder ben ik niet zo kusserig.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 13:12
stout!
stout! is offline
Mijn familie geef ik drie kussen, behalve sommige wat jongere neefjes en nichtjes. Mijn ouders geef ik wel kussen als ik thuiskom (ongeveer eens in de twee weken) en als ik wegga, en ik knuffel ze vaak of geef ze een kus op hun wang.
Mijn zus 'bespring' ik weleens maar dat is meer pesten dan liefkozen .
Oud 07-11-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Dr0_ol schreef op 06-11-2004 @ 14:05 :
Zie jij dit als iets vreemds?
Geef je als man zijnde enkel een kus aan de vrouwen en een handdruk aan de mannelijke familie leden?
Geef je als vrouw zijnde iedereen een paar kusjes of totaal niet?

En als je je familieleden kust doe je het dan gewoon omdat iedereen het doet, omdat het je zo is aangeleerd of omdat je blijk wil geven dat je om ze geeft. Vind je het vies als je het moet doen, kijk je er zelfs tegenop of vind je het misschien wel fijn (eww.. ehm.. nee niet op die manier).

Ikzelf zie mn familieleden weinig, eens in hethalfjaar of iets dergelijks, en kus dan de vrouwelijke familieleden en geef de heren stuk voor stuk een hand.
Wat echter vreemd schijnt te zijn is dat wanneer ik mn broer een poos niet meer heb gezien ik heb dus ook gewoon een kus geef (sommigen stempelen dit af als gay, serieus gemeend is het lang niet altijd maar toch ) terwijl ik het de normaalste zaak van de wereld vind. Net als een trustezoen voor mn moeder, vader en zus.

Hoe zit dat zoal bij jullie. Oh ja, en waar ik dan dus wel tegenop kijk is de serieuse semi-snor van mn oma 0_o
ik vind het doodnormaal om als meisje zijnde zowat mn hele familie te kussen. Als ik bijvoorbeeld op een verjaardag binnenkom maak ik een rondje en geef iedereen drie kussen op de wang. Behalve de jongere mensen als mijn neef en nicht.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 13:56
Verwijderd
ja uit beleefdheid 3 zoenen op de wang, beetje gaar als ik de enige ben die het niet doet. Ik vind het maar onzinnig, je kan net zo goed ff gedag zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 14:42
Verwijderd
Ik zoen gewoon iedereen (op één tante na, maargoed) met drie zoenen als begroeting. Soms zoen ik mijn nichtjes en neefje met een klein kusje op hun mond, maargoed, das een gebruik geworden. Mijn zusje en ouders zoen ik soms als ik naar bed ga.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 14:58
Mara
Mara is offline
Ja, ooms en tantes enzo. Het hoort schijnbaar zo, alhoewel ik 't niet fijn vind. Maar ach, die paar verjaardagen in 't jaar overleef ik wel.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 15:00
Verwijderd
In nederland begroette ik meestal vrouwelijk famillieleden met een kus, of 3 zoenen oid, oom's en neefjes enzo met een hand.
Oude vriendinnen meestal een omhelzing en een zoen oid.
Waar ik nou woon (canada) geef ik geen hand, of kus, gewoon "hi, how are you" wat ik persoonlijk noggal lam vindt, maar blijkbaar vinden ze hier handenschudden enzo raar, dat vond ik namelijk uit toen ik eens een vriend feliciteerde op zijn verjaardag met een hand en 3 zoenen.. hij keek me vreemd aan!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 15:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik begroet mijn oma met een kus; de rest van mijn familieleden krijgt een hand.
Oud 07-11-2004, 18:49
Konijn
Konijn is offline
Ik geef mijn ouders alleen drie zoenen met een verjaardag, oud&nieuw, moederdag, of zo iets. Mijn broer krijgt een hand(niet omdat ik hem geen zoenen wil geven, hij wil dat zelf niet ).
Het komt wel eens voor dat ik mn moeder tussendoor een zoen geef, zonder reden.
Ook de vrouwelijke familie van mijn moeders kant krijgt drie zoenen, de mannen een hand (en alleen op verjaardagen, oud&nieuw etc).
De familie van mn vader krijgt een hand (en die zie ik sowieso maar 2/3x per jaar).
Oud 07-11-2004, 19:22
Bo
Bo is offline
Mijn familie is te groot om iedereen persoonlijk een kusje te brengen, dus ik begroet mijn opa en oma met een paar zoenen en naar de rest zwaai ik even.

Op verjaardagen zoen ik naast opa en oma ook de jarige, dat is wel zo beleefd. Iedereen krijgt dan ook een handje.

En verder, ik zoen alleen iedereen op nieuwjaarsdag. Idd, omdat het van me wordt verwacht, omdat iedereen het doet, en omdat het zo hoort.
Oud 07-11-2004, 22:05
Verwijderd
Ik geen de tantes en ooms die ik mag en zij die mij dwingen drie zoenen. De rest krijgt alleen een hand.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 02:23
Verwijderd
van sommige tantes heb ik eigenlijk liever niet dat ze me zoenen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 07:21
ilse
ilse is offline
ik geef de vrouwen en de mannen 3 zoenen. gewoon omdat me dat zo is geleerd, hoort gewoon. denk er nooit echt bij na.
Oud 08-11-2004, 08:23
DvoorA
DvoorA is offline
ik geef de mannen en vrouwen gewoon 3 zoenen op de wang. Krijg wel altijd commentaar dat ik "kopstoten" zou geven in plaats van een zacht kusje Maar ik heb dan ook de pest aan die harde baarden die mn ooms hebben. Meestal maak ik gewoon zon smakgeluidje en probeer in de lucht te kussen. Mn nichtjes en neefjes raak ik niet aan, die krijgen een aai over de bol. Mn vader zoen ik praktisch nooit, omdat we meestal ruzie hebben. Mn ma zoen ik bijna elke dag wel een x en mn zusje word regelmatig geknuffeld.
Reageren

Regels voor berichten