Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
jij wilt ook niet dat een brandweerman die zijn stinkende best doet, maar eigenlijk niet weet hoe hij een brand moet blussen, jouw huisje komt blussen. jij wilt ook niet dat een chirurg die zijn stinkende best doet, maar eigenlijk niet weet hoe hij moet opereren, jou gaat behandelen aan nierstenen. ik noem maar wat hoor
||
Citaat:
In de praktijk komt het voor dat studenten van de lerarenopleiding tijdens hun studie al lesgeven, vooral ter compensatie van het lerarentekort, maar ook omdat je leert door het te doen. Ik zit in het eerste jaar (duaal) van de lerarenopleiding vanaf eind november ga ik stage lopen op een middelbare school, aan het eind van het jaar is het de bedoeling dat ik al mijn eerste lessen doe (hoogstwaarschijnlijk brugklas). Waarschijnlijk zit zij in het 5de jaar (1e graads is 6 jaar) en geeft ze een paar dagen in de week les, naast haar studie. Een vraagje: Zou je liever helemaal geen Engels hebben, want vele scholen hebben problemen met alle vacatures op te vullen? Ik denk dat je open tegen je docent moet zijn en zeggen wat je ervan vindt. Als ik het goed begrijp zijn orde en het maken van fouten. Wat het maken van fouten betreft kan je haar hier op wijzen denk ik. Wat orde betreft zou je voor kunnen stellen aan je docent Engels dat een andere leraar haar les beoordeeld en tips geeft hoe ze orde aan moet pakken. Als de orde verbeterd wordt, verwacht ik dat ze ook wat minder fouten zal maken. Als je haar hiermee confronteert, moet je dat natuurlijk wel netjes, onderbouwde kritiek geven ![]() Ik hoop dat je hier wat aan hebt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar als ik jou was zou ik eerst met je lerares zelf gaan praten, vertel haar gewoon wat je probleem is. Ik vind het niet eerlijk als je het meteen hoger opzoekt want dan heb je haar ook geen kans gegeven om zich te verbeteren. Als het daarna toch niet beter wordt kan je altijd nog naar een coördinator gaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk op zich dat onze klas volwassen genoeg doet. Maar zij maakt fouten en daar kan ik niet tegen ik wil gewoon praktisch foutloos Engels horen van een lerares. en @Wizkid Ik denk dat ik in een jaar best veel Engels kan leren, wanneer het maar op de juiste manier bijgebracht wordt. En natuurlijk kan ik zelf boeken gaan lezen, BBC kijken en altijd keurig mijn dingen af hebben. Maar het gaat mij om het feit dat ik van haar totaal nog geen ene moer geleerd heb in de 7 weken dat we alweer op school zitten. Maar goed, aankijken wordt het nog even en anders tegen haar zeggen of eventueel hoger opzoeken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wij moeten zelf teksten schrijven, we hebben mondelingen, we moeten teksten lezen, en luistertoetsen doen. Als je 1 van die dingen bij ons onvoldoende hebt, heb je al een probleem bij je eindexamen. En dat is dan havo niveau... Dat wat jij beschrijft (met woordjes etc.) hebben wij ongeveer op 4 havo gehad. ![]() Maar het zal wel per school verschillen ![]() @ Anneka: Dat wat wij op eindexamen niveau hebben, kan je bij ons niet meer in 1 jaar leren. Daar heb je echt die andere 4 jaren voor nodig gehad. Laatst gewijzigd op 08-10-2005 om 11:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en het eindexamen niveau, leer je idd niet in 1 jaar. Maar mijn Engels is vorig jaar ontzettend veel vooruit gegaan door de lerares die ik toen had. Ik hoopte dit jaar nog een grote sprong te kunnen nemen. Dus zekerder zijn in mijn Engels praten, beter kunnen luisteren maar ook toch een grotere woordenschat krijgen. En natuurlijk kan ik dat zelf oefenen, maar dat blijft moeilijk. Het enige wat we in haar lessen op het moment doen is lezen, terwijl we deze tentamenweek een pta luisteren hebbe, ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je dat hebt gedaan en ze luisterde niet moet je meteen naar je coördinator en mentor gaan, zij kunnen daar verandering in brengen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nou ik heb gevraagd wanneer we gingen luisteren, en dat is dus volgende week. Oftewel we hebben 2 keer geoefend met luisteren voor we het tentamen krijgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou gewoon een KWT uur Engels doen, ik weet niet precies hoe het zit met KWT uren maar je kan je KWT uur bij een andere Engesle docent volgen (die van vorig jaar misschien?) en haar het probleem voorleggen, ze is vast wel bereid om je te helpen.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Wat zijn de mogelijkheden om engels te leren in het buitenland? fib | 4 | 20-11-2008 17:42 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Engelse leren in Australie? SierraMarketing | 1 | 08-09-2008 08:50 | |
Engels Have got en have Verwijderd | 11 | 17-08-2005 09:30 | |
Engelse woorden leren! Hoe? HELP SimplyABoy19 | 10 | 29-06-2004 21:43 | |
[Engels] Heb ik het hier nou fout, of de lerares? Severus | 19 | 12-06-2003 00:46 | |
oud nederlands...vraagje Toet0r | 13 | 18-02-2003 13:57 |