Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 13:45
someone17
someone17 is offline
Heey!

Ik ben 16 jaar oud en heb nu een maand verkering met een jongen van 24. Eerst heb ik heel lang zitten twijfelen door het leeftijdsverschil of ik dit wel moest doen, maar aangezien ik zó verliefd op hem ben, ben ik het toch gaan proberen. Alles gaat dus heel goed, maar toch vind ik hem best wel serieus. Dat snap ik ook wel als je 24 bent. Maar hij vroeg me gisteravond op welke leeftijd ik eigenlijk ongeveer kinderen wilde. Hij zat te denken op mijn 18e! Waar ik wel een beetje van schrok. Ik zie mezelf dus nog niet met een baby op me armen. Toen ik dat tegen hem vertelde wou hij weten op welke leeftijd ik het dan wel ong. zou willen. Nu zit ik er al de hele dag over te denken. Ik vind het niet leuk als hij te oud wordt, dus dacht aan een jaar of 20 en hij dan 28. Toch is het best wel vroeg.. wat vinden jullie hiervan? mijn vriendinnen vonden 20 ook nog erg jong.
Oud 16-12-2004, 13:48
Verwijderd
Ben je op je 20ste klaar met school én een vervolgopleiding? Zo ja, dan vind ik 't wel jong maar gewoon leuk jong. Zo nee, dan vind ik 20 te jong.

Maar de gemiddelde Nederlandse man is een jaar of 30 bij zijn eerste kind. En het boeit niet echt lijkt me, want het is nog heel ver weg en je weet niet eens of je dan nog wat met 'm hebt.

Daarbij moet je wat jíj een mooie leeftijd voor een kind vind niet laten afhangen van wat híj vindt.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:58
leucomelas
leucomelas is offline
ja, of je wacht nog een paar jaar af, kijk of je dan nog samen bent? je jhebt net een maand!

maar goed, ik vind 20 jaar veels te jong voor kinderen.. wil het liefst eind twintig kids ofsow... kbedoel, dan ben ik ook niet meer zo flieder flieder elke week nachtclubs ofsow en dat lijkt me gewoon een mooie leeftijd.
Oud 16-12-2004, 14:00
Mo6
Mo6 is offline
pffff nou als ik een maand verkering met iemand zou hebben en die zou dan al afspraken gaan maken over wanneer ik kinderen zou willen... tjonge jonge... daar moet je je nu echt nog niet mee bezig houden meisie! ga eerst gewoon ff lekker je school afmaken, ga studeren, feesten en geniet van het leven. voor kinderen is het nog lang geen tijd!
Oud 16-12-2004, 14:00
Verwijderd
Omg, je hebt net een maand verkering en dan begint hij al over kinderen?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:18
bracelance
bracelance is offline
je moet jouw beslissing niet van zijn leeftijd af laten hangen. De vraag is wanneer JIJ een kind wil en er aan toe bent, niet wanneer het hem het beste uitkomt.
Oud 16-12-2004, 14:25
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
man je hebt een maand daar ga je dan toch nog niet over nadenken? ik in elk geval niet ik zou gek worden als men vriend (die ik niet heb) zo zou doen....
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:36
WolterB
WolterB is offline
Ik vind dat veel te vroeg om er dan al over te gaan beginnen
En natuurlijk zijn alle gevallen anders, maar 18 vind ik toch wel heel erg jong om al aan kinderen te beginnen
Oud 16-12-2004, 14:42
zeep007
zeep007 is offline
WTF! Als je een maand wat hebt op je 16e, moet je nog helemaal niet aan kinderen denken man! Alleen maar aan jezelf.

Eerst school etc. Leuke vervolgopleiding en evt. een leuke nieuwe vriend.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:46
Verwijderd
Denk je na een maand verkering dan al meteen aan kinderen? Da's wel erg snel hoor. Ookal is hij al 24, als hij een relatie met een meisje van z'n eigen leeftijd zou hebben dan zou ik het ook al vaag vinden als hij er na een maand al over begon.
Okee, even vragen kan geen kwaad natuurlijk, je mag het er best over hebben. Als hij maar niet van je verwacht dat je nu al serieuze plannen met hem gaat maken.. ofzo.

Bedenk wanneer jij graag kinderen wilt, maar dan los van zijn leeftijd. Gewoon hoe jij persoonlijk je toekomst ziet, zonder er meteen rekening mee te houden dat je vriend anders zo oud is, enz. Bedenk er ook bij wanneer jij geestelijk klaar bent om kinderen te krijgen. Het is toch wel belangrijk om wat levenservaring te hebben voordat je kinderen neemt denk ik.
En je hoeft je niet vast te pinnen op wat je nu denkt of zegt. Misschien denk je nu "als ik 20 ben" en als je eenmaal 20 bent kom je er misschien wel achter dat je er nog helemaal niet aan toe bent en er nog helemaal geen zin in hebt. Dat geeft helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:46
igfy
igfy is offline
jij bepeelt zelf wanneer en of je kinderen wilt, daarbij hoef je geen rekening te houden met je vriendje, zeker niet als je 16 bent.

Ik zou me nogal opgesloten voelen als mijn vriendje al na een maand over kinderen begon, en ik ben 19. Ben echt nog lang niet toe aan kinderen hoor
Oud 16-12-2004, 14:52
miro
miro is offline
Dat je daar uberhaupt nu al over na denkt (moet denken). Kom op zeg, je gaat net een maand met elkaar. Je zegt zelf dat je lang getwijfeld hebt maar dat je er toch voor gekozen hebt omdat je zo verliefd bent. Ga dat dan niet verpesten met over moeilijke dingen na denken die nog lang niet van toepassing zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 15:18
T!ne
T!ne is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 16-12-2004 @ 15:00 :
Omg, je hebt nog maar een maand verkering
Citaat:
bracelance schreef op 16-12-2004 @ 15:18 :
je moet jouw beslissing niet van zijn leeftijd af laten hangen. De vraag is wanneer JIJ een kind wil en er aan toe bent, niet wanneer het hem het beste uitkomt.
Oud 16-12-2004, 15:26
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 16-12-2004 @ 15:42 :
WTF! Als je een maand wat hebt op je 16e, moet je nog helemaal niet aan kinderen denken man! Alleen maar aan jezelf.

Eerst school etc. Leuke vervolgopleiding en evt. een leuke nieuwe vriend.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 15:32
Sade
Sade is offline
Geloof me nou maar, je hebt geen enkele garantie dat je zolang bij elkaar blijft, dus daar hoef je nog lang niet over na te denken.
Oud 16-12-2004, 15:33
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Mijn vriend is zelfs 10 jaar ouder en die begint zelfs nog niet over kinderen!! (We zijn nu meer dan een jaar samen).

Ik heb een opleiding, ben nog zeker 3 jaar aan het studeren.

Kom op, dat is toch waar hij voor kiest. Hij weet van tevoren waar hij aan begint.

Ga nooit kinderen nemen voor iemand anders
Oud 16-12-2004, 16:22
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Volgens mij kun je niet vantevoren zeggen wanneer je kinderen denkt te willen. Tegen die tijd dat het moment daar is weet je het zelf wel. Kan me voorstellen dat je 18 wat vindt, zeker als je nu nog op school zit. Ik zou zeggen, ga lekker verder met de relatie zoals hij nu is, en op het moment dat je aan kinderen toe bent (want nu nog lang niet is denk ik) kom je er vanzelf achter!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:26
Dobomobo
Dobomobo is offline
tss.. hij is gek...jullie hebben pas een maand man.. je bent niet goed bij je hoofd!
Oud 16-12-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 16-12-2004 @ 15:18 :
mannen zijn hun leven lang vruchtbaar dus maakt het niet zo uit voor een vrouw tot haar 50ste en is dus beperkt in haar keuze. Maarre on-topic : kij kzelf wat je wilt laat het niet afhangen aan hem, want als je nog allemaal wilt studeren en werken dan is het geen goed plan.
*zwaai*
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:31
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Verneuk je leven liever meteen als je hieraan nu al aandacht gaat schenken. Tienermoeders is iets voor kampers en ander opgeschoten tuig.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:34
Mennuz
Mennuz is offline
Een maand verkering, met een vent van 24, die denkt aan kinderen
Wanhoopsdaad-verkering ofzo?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:35
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Mennuz schreef op 16-12-2004 @ 17:34 :
Een maand verkering, met een vent van 24, die denkt aan kinderen
Wanhoopsdaad-verkering ofzo?
Of een vleesgeworden rolpatroon.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:40
Shitonya
Shitonya is offline
neem gewoon GEEN kinderen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:51
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 16-12-2004 @ 14:00 :
idd ja, freaky
Oud 16-12-2004, 16:52
Verwijderd
Haha, wat een trieste kerel. Die begrijpt dus duidelijk niets van het levensperspectief van zestienjarige meisjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 16:54
Landslide
Landslide is offline
Jup.
En het kan allemaal heel leuk aanvoelen, maar uiteindelijk zou ik iemand nemen die toch iets dichterbij jouw dagelijkse leven/belevingswereld staat..
Ik spreek uit ervaring.
Oud 16-12-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Hagezussa schreef op 16-12-2004 @ 17:54 :
Jup.
En het kan allemaal heel leuk aanvoelen, maar uiteindelijk zou ik iemand nemen die toch iets dichterbij jouw dagelijkse leven/belevingswereld staat..
Ik spreek uit ervaring.
bravo *aanbid*
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:29
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ach, het is wel altijd leuk om te praten over een eventuele toekomst, maar om het nou zo concreet te doen? Kom op zeg, je bent 16 als je dan ergens niet over moet hebben dan is dat het wel. Het is verstandig om eerst je middelbare school af te ronden, en een leuke vervolgopleiding te doen en minder nog wat te werken.
Dat hij wat ouder is jammer, omdat hij dan een oudere vader wordt, maar goed een groot leeftijdsverschil neemt nou eenmaal wat ongemakken met zich mee (water bij de wijn doen).
Hmm, als iemand na een maand als zo serieus met mij over dit soort dingen zou beginnen te praten dan zou ik toch wel mijn twijfels krijgen .
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 19:57
Aine
Aine is offline
Kom zeg, je hebt een maand en je bent 16. Wacht eerst maar eens af of dit echt een vaste realtie is. Ik vind dat hij niet over dat soot dingen dient te beginneg, hij is 24 en hij zal toch wel een beetje meer verstand hebben hoop ik.
Jij moet gewoon voorlopig nog even genieten van je leven en pas aan kinderen beginnen als jij daar zin in hebt en op meerdere gebieden aan toe bent (dus klaar met je opleiding etc)
Oud 16-12-2004, 20:02
filia dei
filia dei is offline
Ik zou pas 'n kind maken als ik het wat te bieden heb, en tijd heb om het op te voeden en als ik zeker weet dat 't niet een stomme gril is als 'n huisdier waar je naar 2 weken niet meer naar om kijkt ofzo... en op welke leeftijd dat zal zijn? kweet niet... ik verwacht dat ik rond mijn 25ste een redelijk stabiel leven heb... en als ik dan ook een stabiele relatie heb met 'n vriend waar ik van houdt enzo... maja... ik bedoel dat zie ik dan wel hoor, eigenlijk heb ik er nog nooit over na gedacht.
Oud 16-12-2004, 20:08
Verwijderd
Als er één moment in je leven is, waarin je ongestoord kan werpen, is dat je studie. Vijf uur per week in de collegebanken - veel vrije tijd, allemaal extra potjes geld die beschikbaar komen, toegankelijke kinderopvang, en je hebt weinig verplichtingen. En als de rest van je generatie die krengen aan het zogen is, zijn die van jou al een jaartje of 8, en heb jij geen omkijken meer naar die knaapjes.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Lisanne schreef op 16-12-2004 @ 15:00 :

Damn, ik zou me echt doodschrikken als zoiets al na 1 maand ter sprake komt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 14:34
Eos
Eos is offline
Citaat:
Alex schreef op 16-12-2004 @ 21:14 :
Damn, ik zou me echt doodschrikken als zoiets al na 1 maand ter sprake komt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 16-12-2004 @ 21:08 :
allemaal extra potjes geld die beschikbaar komen,
die gaan snel op
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:57
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-12-2004 @ 17:52 :
Haha, wat een trieste kerel. Die begrijpt dus duidelijk niets van het levensperspectief van zestienjarige meisjes.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 19:09
lieve
lieve is offline
Ik studeer dus voor vroedvrouw. En uiteraard praat je dan met je (allemaal vrouwelijke)klasgenoten weleens over wie wanneer kinderen wil hebben.
Ik zou er helemaal niet te vroeg aan willen beginnen, zoals mijn zus en moeder.Zij bevielen beide op hun 21ste, wat ik dus helemaal niet zie zitten.
Ik denk eerder aan als ik een jaar of 28 ben. Ok sommige van mijn klas vonden dit idd wel oud hoor.
De meeste van mijn klas, willen dit zo ongeveer op hun 24 à 25.

Maar 18 of 20... neen, ik hoop dat dit bij mij niet gebeurd.
Reageren

Regels voor berichten