Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2004, 11:17
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik heb mijn laptop (IBM T42)via een s-video+audio--> scartblok op de TV aangesloten. Op een Sony TV krijg ik wel kleur, op mijn Philips (tv/video combi) krijg ik zwart wit beeld. Kan ik hier iets aan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2004, 17:38
Mariebel
Mariebel is offline
Naar mijn weten kun je daar iets aan doen. Er moet een blokje tussen (waarvan ik de naam ben vergeten). Maar ga anders even naar een electronicawinkel en leg het probleem uit, zij weten vast wat je dan nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 22:27
LB06
LB06 is offline
Even uit de losse pols:

Er zijn 2 mogelijkheden. Of je hebt de uitvoer op de PC op NTSC staan en je tv kan dit niet aan, of de TV kan geen s-video signaal aan. Bij sommige TV's moet je overigens aangeven dat je SCART s-video signaal moet ontvangen. Hier zul je dus even je manual op na moeten slaan denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 07:37
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Ja bij een vriend van me wordt het in het begin ook altijd zwart-wit. Maar als hij dan effe gaat kloten geeft het wel gewoon kleur. Waar het aan ligt, weet ik niet, maar ik weet wel dat het gewoon kan.
Oud 08-11-2004, 07:49
Verwijderd
Dikke kans dat je kabeltje gewoon allwnew zwart/wit aankan.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 08:28
Shock
Shock is offline
Onvolledig bedrade scart-aansluiting? Probeer in dat geval eens de composite-aansluiting (gele tulp) van het scartblokje achter je tv als je nu s-video gebruikt.
Oud 08-11-2004, 08:46
Verwijderd
De kans is erg groot dat je Philips TV gewoon geen S-Video ondersteunt. Je zult je TV dus van een composiet-signaal moeten voorzien.

Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/.../482538#zwartw
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 12:18
ExVaal
ExVaal is offline
Grote kans dat je S-Video input van je philips TV fucked up is, dat hebben heel veel fabrikanten gedaan.

Of je hebt een TV die geen NTSC aankan, stel dan even je output signaal in op PAL 50.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:59
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
PIE schreef op 08-11-2004 @ 09:46 :
De kans is erg groot dat je Philips TV gewoon geen S-Video ondersteunt. Je zult je TV dus van een composiet-signaal moeten voorzien.
Klopt, ik heb het nagevraagd in een electronica winkel. Zij hebben me een ander kabeltje aangeraden (s-video--> zo'n gele tulp-ingang op de TV) en dit werkt perfect. Alleen wil V&D de oude kabel niet terugnemen....

Dank voor jullie hulp.
Oud 09-11-2004, 13:25
p-chez
p-chez is offline
Slaat probably nergens op, maar ik heb op m'n tv twee ingangen zitten. Als ik m'n scart met dvd of laptop op de ene doe is 't beeld zw, doe ik 't op de andere is 't kleur.
Oud 09-11-2004, 17:05
Verwijderd
ik heb ook last van zw/wit beeld maar ik heb een svideokabel. wat doe ik hieraan?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:32
Shock
Shock is offline
1. Ga na of de tv een volledige scart heeft, of het niet een ingaande en een uitgaande is, of een ingaande waarbij de pinnen voor de svideo niet aangesloten zijn.
2. Gebruik alleen VOLLEDIG bedrade (scart)kabels of aansluitblokjes, de kabels/blokjes die meegeleverd worden met je apparatuur zijn dat meestal niet.
Oud 09-11-2004, 17:40
Verwijderd
Sommige tv's hebben wel een ingang waar een s-videostekker inpast, maar ondersteunen niet het s-videosignaal. Voor we hier gaan zitten vissen kun je beter naar de grote tv-out FAQ op GoT gaan, daar staat alles tot in detail beschreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten