Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2004, 15:21
DigitalWorld
DigitalWorld is offline
Het is een moeilijk verhaal, maar toch vraag ik om raad hier.

Gister werd ik gebeld door de verzekring, dat haptotherapie niet vergoed wordt. Ik ben hier ong. 7 keer na toe gegaan, per keer 55 euro plus 7 euro treinkaartje.

Nu wil ik er niet meer heen, omdat ik niet wil dat mijn ouders per gesprek zo'n bedrag kwijt zijn....Ik bedoel ze zijn nu al 400 euro zowat kwijt aan dit.

Nu kan je zeggen, nouja boeje jij betaald het toch niet? Nee juist, maar ik voel de knoop zeker wel in mijn maag, daardoor, en zal er ook met tegenzin heen gaan, en het zal dus weinig opleveren denk ik.

Nu wil ik toch nog enigzins, als ik er mee stop, therapie hebben, die op hapto lijkt...Weet iemand daar iets over?

Kus, Willemijn.
Oud 23-11-2004, 15:28
Verwijderd
't lijkt me iig handig om te overleggen met je ouders wat zij er van vinden.

En als je besluit hiermee te stoppen, misschien kun je dan eerst bij de verzekering informeren wat er dan wel vergoed wordt, zodat je niet weet met het zelfde probleem komt te zitten.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:30
Thee Muts
Thee Muts is offline
Vinden je ouders ook dat het veel geld kost, of maakt het hun niet zo veel uit en hebben ze het er graag voor over? Want dan zou het dus puur jouw gevoel naar je ouders toe zijn dat jou tegenhoudt. En het zou natuurlijk ontzettend jammer zijn als je daarom zou stoppen met de therapie terwijl het wel helpt (is dat zo?) en terwijl jouw ouders misschien dat gevoel wel bij jou weg kunnen nemen.

Praat er eens met je ouders over, over dat je je bezwaard voelt naar hun toe. Misschien kunnen zij je gerust stellen of kunnen jullie daarover iets afspreken waar jij je goed bij voelt.

Mocht dat nou niet lukken en wil je er inderdaad echt mee stoppen, dan wordt het vrij lastig om iets soortgelijks te vinden waar je minder geld voor kwijt bent. Over het algemeen worden alternatieve geneeswijzen (daar valt haptotherapie toch onder, of niet?) niet vergoed door de verzekering en ik denk niet dat je een therapeut kunt vinden die er veel minder geld voor vraagt.
Oud 23-11-2004, 15:31
Verwijderd
Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt. Maar je ouders willen toch ook het beste voor jou? En als jij er baat bij hebt.. maar nu zit je meer met je gedachten bij het geld en je ouders. Maar zoals Leonoor ook al zei, praat er in huis met je ouders over, vraag wat zij er van vinden..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten