nah, nare stelt het m.i. duidelijk te zwart-wit. bij wederzijdse dwaling kan alleen vernietigd worden als de verkoper, als hij wel wist hoe het zat, niet had hoeven te begrijpen dat de dwalende daardoor van het kopen van de scooter afgehouden zou worden
ik weet niet hoe essentieel het verschil is tussen een snor en een bromscooter dus of dit nu het geval is weet ik niet. maar bij wederzijdse dwaling kan dus niet zonder meer vernietigd worden. maar aangezien hij er al een jaar op gereden heeft, heeft hij er een jaar lang kennelijk geen problemen mee gehad.
daarnaast kan de rechter de waardevermindering van de scooter wel degelijk verrekenen (nare, ik bedoel niet juridisch verrekenen

); dit zijn gevolgen die bezwaarlijk ongedaan gemaakt kunnen worden. gezien de omstandigheden, waarin iemand kennelijk wel vrolijk een jaar op een scooter kan rijden zonder problemen en de verkoper niet wist of behoorde te weten dat hij een verkeerde scooter verkocht had lijkt me dit vrij reeel.
advies aan TS: schrijf een mooie brief terug, waarin je zegt dat het twijfelachtig is of er idd vernietigd kan worden en dat je, als het al kan, iig niet het gehele bedrag terug gaat geven, maar dat je wel bereidt bent de scooter nogmaals te verkopen en ze dat geld te geven. kan je dat zelf niet? dan zou ik naar een rechtswinkel gaan

sukses !