Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 19:56
mirnie
mirnie is offline
Ik ging 2,5 jaar om met een meisje die ik heb leren kennen op school. We deden heel veel samen en vertelden elkaar alles.

Nu hebben we ruzie en van haar kant snap ik helemaal niet waarom ze kwaad op mij is. Het zat haar dwars dat ik ook met andere mensen over mijn prive zaken praatte. Dan hoor ik van andere mensen dat het gewoon pure jaloezie is van haar. Dat zij volgens haar de enige moet zijn waar ik mee praat over mijn problemen en wat ik doe en gedaan heb enzo. En als ik op msn ben en ik sta op afwezig en ik reageer niet binnen een minuut ofzo is ze meteen kwaad op me.

Waarom ik kwaad op haar ben is omdat ik het gevoel krijg dat ze me gewoon bedonderd. Ze heeft me een paar keer laten staan terwijl we dingen hadden afgesproken. Ze belde dan niet eens af. Deed later net alsof ze het vergeten was en deed ineens poeslief tegen me. Ik heb haar altijd in alles gesteund en laatst had ik wat. Moest een tijdje in de ziektewet omdat ik geopereerd werd. In die tijd hoorde ik niks van haar. Dus ik zei tegen haar waarom laat je niks van je horen? Zegt ze ja jij laat toch ook niks van je horen. Je hebt toch geen polio. Wat is dat nou weer voor uitspraak? Moet ik haar dan bellen om te vertellen hoe het met mij is? Ze kan mij toch ook een keer bellen? Ook hoor ik van mn moeder weer dingen terug die ik aan haar verteld heb. Zij heeft mijn persoonlijke problemen enzo doorverteld aan haar moeder en dat kwam vervolgens weer bij mijn moeder terecht. Nu is er op mn werk door een meisje tegen haar gezegt dat ik gezegt zou hebben dat ik haar niet vertrouw. Daar klopt dus ook geen moer van, maar daar is ze kwaad om. Ik vertelde haar alles. En ik vertrouwde haar 100% todat ze me dus een aantal dingen flikte. Heb er nu dus idd erge spijt van dat ik dingen tegen haar gezegt heb. En die uitspraak begint nu echt werkelijkheid te worden. Al denk ik toch dat deze hele problemen komen door al dat gestook. Het bedrijf waar we beide werkten (zij ondertussen al niet meer) wordt nogal geroddeld en gestookt. Maar dan snap ik niet waarom ze daar in trapt. Als je toch goede vriendinnen bent denk je toch beter na en als je toch twijfelt ga je toch naar je vriendin voor uitleg?

Nou praatte ik met haar op msn hierover. Werd best heftig. En ik vroeg haar oke en wat is nou de bedoeling? Wil je die vriendschap opgeven of wil je er nog een keer persoonlijk over praten. Zegt ze: mij maakt het niet uit. Wat is vriendschap? Dan voel ik me meteen zooooooo lullig aangezien ik haar altijd in alles gesteund heb en we best lol gehad hebben samen.

Oke dit is dus heel erg ingewikkeld. Aan de ene kant denk ik bekijk het maar, maar aan de andere kant vind ik het wel erg dat dit zo gegaan is en het niet echt is uitgepraat.
Ik voel me aan de ene kant ook nog heel erg lullig ook. Ik begin aan mezelf te twijfelen. Heeft zij een goede reden om kwaad op mij te zijn?Als jij problemen hebt en je hebt meerdere mensen waar je goed mee kunt praten wat zou jij dan doen? En heb ik reden om kwaad te zijn? Zou jij dit soort dingen pikken van een "vriendin"?
Wat zou jij doen hiermee??? Ik voel me echt behoorlijk lullig

Gr mirnie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2004, 10:01
Verwijderd
Ik denk dat het voor een buitenstaander niet zo ingewikkeld of moeilijk is...bij jou komt er ook gevoel bij, bij mij als buitenstaander niet. Toch zou ik ook als ik in jouw plaats had gezeten wel geweten wat ik zou doen: niet meer met haar omgaan. Ik heb een hekel aan mensen die zo doen.

Om op je andere vragen te antwoorden: waarom zou jij alleen met haar mogen praten? Zeker als zij zo doet (doorvertellen, geen contact met je opnemen als je ziek bent, enz.)? Je hebt dan eerder reden om het niet tegen haar te vertellen.

Je vertelt het verhaal natuurlijk maar van één kant, dat kan ook niet anders, en daar reageer ik dus ook op...ik vind het dan lastig om te zeggen of jij een reden hebt om kwaad te zijn. Op basis van jouw verhaal zeg ik: ja.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:00
Quiana
Quiana is offline
--> L&r.
Oud 11-11-2004, 16:17
ilse
ilse is offline
ze moet niet zo bezitterig doen. je bent haar eigendom niet!! ga met haar praten hierover. als ze zo zou blijven doen zou ik het snel zat zijn!!

(heb t zelf ook meegemaakt, alleen wel weer een tijdje terug. ik had et zelf niet zo erg doro alleen veel anderen wel. toen die me eropwezen begon t me op te vallen en werd het zoooo vervelend)
Oud 11-11-2004, 21:55
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ze denkt dat ze de baas over jou is, hoe moeilijk het ook is, ik zou niet verder gaan met jullie vrirndschap. ze verpest zo een heel stuk van je leven waar jij niks aan kan doen. gewoon even de knoop doorhakken. je verdient vrienden die wel om je geven en je vertrouwen!

succes!
Reageren

Regels voor berichten