Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 08:56
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Halo,

Ik heb vaak erge last van mijn darmen, en nou zei een spiritueel persoon tegen mij dat ik mijn darmen moet ontgiften en spoelen, omdat er gifstoffen in mijn darmen zitten ( ze wist trouwens niet dat ik last van mijn darmen had, we hebben het er niet over gehad)

Iemand enig idee hoe ik dit nu kan aanpakken, ik denk niet dat de dokter de aangewezen persoon is om te helpen!

bedankt alvast
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 09:15
Roos
Roos is offline
Ga gewoon naar de dokter zeg. Een spiritueel persoon. Prima dat je daar kracht uit kunt putten, maar heeft deze persoon ook 10 jaar geleerd om het menselijk lichaam te begrijpen en te kunnen genezen?

Als je aan je huisarts vertelt dat je zo'n last hebt van je darmen, zegt hij/zij misschien dat er veel minder invasieve methoden zijn om van je klachten af te komen.
Oud 03-11-2004, 09:21
Viporizer
Viporizer is offline
Je kan je darmen reinigen door middel van een klisma. Het schijnt dat je dat bij de apotheek kan halen.
Oud 03-11-2004, 09:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
Jij bent echt dom, no offence. Maar je laten leiden door een niet-dokter en daardoor zelfs niet naar een dokter gaan is erg erg naief....ik ken mensen die erdoor zijn doodgegaan
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 10:23
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-11-2004 @ 10:37 :
Jij bent echt dom, no offence. Maar je laten leiden door een niet-dokter en daardoor zelfs niet naar een dokter gaan is erg erg naief....ik ken mensen die erdoor zijn doodgegaan
jij bent snel met je oordeel zeg, ik word gelijk als dom beschouwd!

Ik ben gister bij een paragnost geweest, en ik heb voor mezelf genoeg bewijzen dat hij de waarheid spreekt, hij moest mij vertellen dat ik wat aan mijn darmen moest doen, maar ik dacht misschien dat er een homeopatisch middeltje voor zou zijn, en nog 1 ding, ik ga heus niet gelijk dood hoor omdat er giftige stoffen in mijn darmen zitten!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 10:25
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Citaat:
Viporizer schreef op 03-11-2004 @ 10:21 :
Je kan je darmen reinigen door middel van een klisma. Het schijnt dat je dat bij de apotheek kan halen.
bedankt!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 10:27
Verwijderd
Je kan een ontgiftings dieet volgen, er staat er vast wel een op internet. Je kan er ook tableten voor halen, bij de Hema bijvoorbeeld. En mja, als je het heel professioneel aan wil pakken, kan je ook naar je huisarts gaan. De vader van mijn vriend moet eens in de zoveel tijd z'n darmen helemaal reinigen, hij krijgt daar poeder voor die hij op moet lossen in water en moet drinken, eten mag dan niet. En mja, dan maar wachten tot je helemaal leeg bent.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 11:20
jojobro
jojobro is offline
hallo, ik ook vaak last van mijn darmen, maar bij mij lag het eraan dat ik teveel vette troep enzo naar binnen werkte. Nu ik daarmee gestopt ben heb ik nooit meer last.
Ga eerst eens kijken naar wat je gegeten hebt als je last van je darmen hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
jojobro schreef op 03-11-2004 @ 12:20 :
hallo, ik ook vaak last van mijn darmen, maar bij mij lag het eraan dat ik teveel vette troep enzo naar binnen werkte. Nu ik daarmee gestopt ben heb ik nooit meer last.
Ga eerst eens kijken naar wat je gegeten hebt als je last van je darmen hebt.
Tip van het topic.
Misschien bedoelde die paragnost met giftige stoffen wel de roze koek die je gisteren gegeten hebt. En om die eruit te krijgen hoef je echt geen klisma te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 15:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij heb je van die speciale ontgiftende sapkuren. Misschien is dat wat? Als jij het eerst op deze manier wilt proberen is dat toch prima. Als dit niet werkt kan je altijd nog naar je huisarts gaan want ik geloof niet dat zo'n sapkuur nou veel kwaad kan.
Oud 03-11-2004, 15:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 03-11-2004 @ 11:23 :
jij bent snel met je oordeel zeg, ik word gelijk als dom beschouwd!

Ik ben gister bij een paragnost geweest, en ik heb voor mezelf genoeg bewijzen dat hij de waarheid spreekt, hij moest mij vertellen dat ik wat aan mijn darmen moest doen, maar ik dacht misschien dat er een homeopatisch middeltje voor zou zijn, en nog 1 ding, ik ga heus niet gelijk dood hoor omdat er giftige stoffen in mijn darmen zitten!
Ik ben zeker snel met mijn oordeel, geen goed woord over voor hucihelaars die mensen juist niet helpen met hun gezondheid. Zo erg dat er zelfs mensen aan dood gaan, klap klap.

Maar hey, als jij jezelf dat wil aanpraten, have fun!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 16:33
Verwijderd
Pfff, ik zou naar de docter gaan, van hem weet ik tenminste dat hij weet waar hij over praat als hij het over 'giftige stoffen' heeft, omdat hij dr tig jaren voor geleert heeft. Bovendien zou hij veel beter kunnen helpen met een eventueel medicijn, en weet mischien ook wel een natuurlijk middel... ipv zelf t egaan klungelen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 18:52
Verwijderd
je hebt last van je darmen en denkt niet dat de dokter de aangewezen persoon is om te helpen? waar zijn dokters dan voor?

Mocht het zo zijn dat je darmen 'gespoeld' moeten worden (wat alleen nodig is als je echt vreeeselijk afschuwelijk slecht gegeten hebt, of als je een darmoperatie moet ondergaan, of als je darmen iets mankeren), dan kan de huisars je ook daarbij helpen. Beter nog: hij kan kijken of 't uberhaupt wel nodig is.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 21:01
MieX
MieX is offline
Citaat:
Replica schreef op 03-11-2004 @ 14:30 :
Het schijnt trouwens zo te zijn dat je darmen helemaal geen 'gifstoffen opslaan'. Weet niet meer precies hoe en wat, dus kan er ook niet meer over vertellen, helaas

Stomme Patty Brard hype.
Je krijgt wel slakken in je darmen als je jarenlang te vet eet, maar met een goede gevarieerde voeding zou je nergens last van moeten hebben
Oud 03-11-2004, 22:10
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-11-2004 @ 16:45 :
Ik ben zeker snel met mijn oordeel, geen goed woord over voor hucihelaars die mensen juist niet helpen met hun gezondheid. Zo erg dat er zelfs mensen aan dood gaan, klap klap.

Maar hey, als jij jezelf dat wil aanpraten, have fun!
Ten eerste hij praat mij niks aan, mijn darmen zijn in dat opzicht niet levensbedreigend, als hij had gezegt dat ik ernstig ziek zou zijn, dan zou ik nu bij de eerste hulp zitten, het is dus niet zo dat ik voor medische hulp een paragnost inschakel, het was voor mij de eerste keer dat ik zoiets meemaakte, en ik vond het erg bijzonder, omdat hij dingen wist die niemand kan weten.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 22:12
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Ik ga eerst eens even kijken of ik inderdaad bij de apotheek wat kan krijgen, en mijn eetpartoon ga ik veranderen, misschien dat dat een stuk helpt!

bedankt voor de reacties

en heeft iemand ervaring met paragnosten en waarnemingen?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 22:42
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 03-11-2004 @ 23:10 :
Ten eerste hij praat mij niks aan, mijn darmen zijn in dat opzicht niet levensbedreigend, als hij had gezegt dat ik ernstig ziek zou zijn, dan zou ik nu bij de eerste hulp zitten, het is dus niet zo dat ik voor medische hulp een paragnost inschakel, het was voor mij de eerste keer dat ik zoiets meemaakte, en ik vond het erg bijzonder, omdat hij dingen wist die niemand kan weten.
Ok, ik zal je voor 1 keer, behulpzaam zijn (althans vanuit jouw optiek): Vraag die vraag over die paragnost eens op het mystiek forum.

Ohja en, I don't care dat je het bijzonder vond, je bent gewoon dom bezig als je (over het algemeen geclaimde) belangrijkste goedje (je gezondheid) riskeert, door naar een niet erkende praajtesmaker luistert. MAargoed, ieder zijn ding.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 08:10
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-11-2004 @ 23:42 :
Ok, ik zal je voor 1 keer, behulpzaam zijn (althans vanuit jouw optiek): Vraag die vraag over die paragnost eens op het mystiek forum.

Ohja en, I don't care dat je het bijzonder vond, je bent gewoon dom bezig als je (over het algemeen geclaimde) belangrijkste goedje (je gezondheid) riskeert, door naar een niet erkende praajtesmaker luistert. MAargoed, ieder zijn ding.
en wat riskeer ik nu volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 12:25
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Citaat:
Replica schreef op 04-11-2004 @ 13:14 :
Dat je je darmen naar de knoppen helpt doordat je zelf gaat prutsen met klisma's en allerlei andere troep. Maar ik las dat je dat gelukkig niet (meer) van plan bent
relax, ik weet zelf ook heel goed dat medische hulp altijd beter is dan zelf aan te klungelen!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 17:52
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 04-11-2004 @ 13:25 :
relax, ik weet zelf ook heel goed dat medische hulp altijd beter is dan zelf aan te klungelen!
En ik hoop dat je onder 'medische hulp' niet een paragnost verstaat .
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:00
Aquasia
Aquasia is offline
Goed dat je toch eerst bij de apotheek gaat kijken

Ik heb geen ervaring met paragnosten en dat soort dingen, weet nog steeds niet of ik er wel in geloof. Maar uhm, kijk eens naar Patty's fort zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:08
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
haha, ik heb 1 keer naar patty's fort gekeken, ik heb me rotgelachen, het is wel heel apart hoor!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:09
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-11-2004 @ 18:52 :
En ik hoop dat je onder 'medische hulp' niet een paragnost verstaat .
nee hoor, zover ga ik niet!!! een beetje ontdekken kan geen kwaad!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:59
jojobro
jojobro is offline
Het kan ook door lactose komen, dat vaak in zuivelproducten zit. Dus misschien even proberen zonder melk ed.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:12
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 03-11-2004 @ 23:12 :
en heeft iemand ervaring met paragnosten en waarnemingen?
Ja, ik ben zo'n 5 jaar onder behandeling van een paranormaal therapeut. In alle opzichten helpt het me beter dan de 'reguliere' behandelmethode waar ik eveneens 5 jaar behandeling volg. Ik stuit eveneens veelal op ronduit negatieve reacties van omgeving, helaas.

Joyce
Oud 06-11-2004, 07:40
Nickie
Nickie is offline
het kan ook zijn dat je niet tegen varkensvlees kan , mijn moeder had het ook ,ze had altijd last van haar darmen en nu ze gestopt is met vlees heeft ze er geen last meer van. je kan het gwoon is proberen .
Oud 06-11-2004, 10:52
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
ja, dat kan ook nog wel eens proberen! thanx
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 12:26
MieX
MieX is offline
Je kan van elke overgevoeligheid last van je darmen krijgen, als je denkt dat je dat hebt zou je eens moeten kijken of je een overeenkomst ziet tussen iets dat je eet en het moment dat je klachten krijgt, zo ben ik er ook achter gekomen dat ik problemen heb met koemelk
Oud 06-11-2004, 13:46
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Het viel mij laatst op dat als ik patat eet, ik geheid buikkrampen en diaree krijg, een enkele keer krijg ik dat niet, dus misschien heeft het daar mee te maken
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 14:59
Roos
Roos is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 06-11-2004 @ 14:46 :
Het viel mij laatst op dat als ik patat eet, ik geheid buikkrampen en diaree krijg, een enkele keer krijg ik dat niet, dus misschien heeft het daar mee te maken
Ja dat zou goed kunnen, iemand die ik ken heeft dat ook gehad (is vanzelf weer over gegaan na een jaar ofzo)
Oud 06-11-2004, 15:22
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 06-11-2004 @ 14:46 :
Misschien heeft het te maken in wat voor een soort vet het gefrituurd wordt?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 15:26
MieX
MieX is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 06-11-2004 @ 16:22 :
Misschien heeft het te maken in wat voor een soort vet het gefrituurd wordt?
Of zowiezo met de hoeveelheid vet
Oud 07-11-2004, 10:41
Nickie
Nickie is offline
Ik denk ook dat je beter eerst kan uitzoeken waar je misschien niet tegen kan voordat je je gaat ontgiften. want dan ben je klaar met de kuur en dan eet je weer wat waar je niet tegen kan en dan heb je weer de zelfde klachten.
Oud 07-11-2004, 13:10
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
ja, dat lijkt me idd ook beter!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 21:15
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik heb het samen met mijn mama gedaan in Amsterdam.
Het was werkelijk verukkelijk.
Na de valiumpil en het vers geperste glaasje sinaasappelsap als je heel erg dorst heb het mooiste moment in mijn leven.

er zijn gewoon van die klinieken die hoge darmspoelingen doen, dan eet je even niet voor je gaat of zoiets en dan leggen ze t allemaal uit stop je t ding erin en spoelen maar.
Daarna nog een vitaminedrankje, voorzichtig zijn met eten en als je slim bent van die darmpillen slikken.

Mja. meer is t eigenlijk niet hoor.
Oud 11-11-2004, 21:16
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Viporizer schreef op 03-11-2004 @ 10:21 :
nee nee nee!
da's 10x niks
hoge darmspoeling komt véél verder in je darm tot het eind van de dikke darm, een klisma niet haalt maar klein beetje weg.
Oud 11-11-2004, 22:32
Anaïs
Anaïs is offline
Er bestaan zuiveringskuren die je in natuurwinkels kan krijgen, die zo'n 21 dagen duren, maar wel erg lastig zijn. Je mag nauwelijks eten en je moet van een soort sap drinken... Misschien moet je daar eens je licht op steken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 15:43
Funky_Soprano_7
Funky_Soprano_7 is offline
eet gewoon gezond en gevarieerd, ga niet zitten shitten met dingetjes die niet in je darmen horen!!!
Oud 16-11-2004, 15:17
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 11-11-2004 @ 23:32 :
Er bestaan zuiveringskuren die je in natuurwinkels kan krijgen, die zo'n 21 dagen duren, maar wel erg lastig zijn. Je mag nauwelijks eten en je moet van een soort sap drinken... Misschien moet je daar eens je licht op steken.
idd, komt meestal neer op vasten in combinatie met veel drinken en een bepaalde thee die je zou helpen detoxen, ik ben zelf van plan m dit ook te gaan doen, nog niet maar als ik de tijd kan vinden om een week of 2 heel weinig e doen, zodat dat vasten een beetje te doen is. in mijn optiek is het erg goed om af en toe te doen, om alle resten eruit te halen en je weer helemaal schoon bent (net als toen je een baby was , aaaaaaahhhh) een goed dieet is wel goed, maar helpt niet om 'hardnekkig vuil' (niet meteen aan toiletreiniger denken aub) te verwijderen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:56
Idioteque-je
Idioteque-je is offline
ik denk dat zo'n zuiveringskuur door middel van sapjes en vasten niet echt een heel slim iets is om te doen als scholier zijnde, daar moet je denk ik ook wel rekening meehouden. op die manier kun je minder goed nadenken en je minder goed focussen op school. dan wanneer je je gewoon houd aan de dagelijkse maaltijden
Oud 17-11-2004, 08:49
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
ja, daar heb je gelijk in, ik werk fulltime, om dan te gaan vasten lijkt me niet handig, maar als je twee weken vrij kunt nemen is het wel het overwegen waard!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 18:12
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Idioteque-je schreef op 16-11-2004 @ 17:56 :
ik denk dat zo'n zuiveringskuur door middel van sapjes en vasten niet echt een heel slim iets is om te doen als scholier zijnde, daar moet je denk ik ook wel rekening meehouden. op die manier kun je minder goed nadenken en je minder goed focussen op school. dan wanneer je je gewoon houd aan de dagelijkse maaltijden
idd, maar t is ook bedoeld voor waneer je t rustig hebt zeg maar ( van daar dat ik t na mn examen wil doen) iets van joga erbij is wel goed om je lichaam soepel te houden, maar niet te veel fysieke inspanning
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 19:15
Daevrem
Daevrem is offline
Je kunt een paar dagen vasten en enkel vruchtensap en water drinken. Daar worden je darmen schoner van omdat er geen vast voedsel in je darmen verteerd wordt. Je moet er dan wel rekening mee houden dat je daan niet veel brandstof hebt, dus niet zo actief kunt zijn als normaal. Of dat ook echt gezond is weet ik niet zeker. Zoek er een wetenschappelijk onderzoek over.

Homeopatische middelen bestaan enkel uit kraanwater. Staat trouwens ook op de verpakking. Er zit geen werkende stof in.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van gezonder eten.
Oud 21-11-2004, 22:03
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 03-11-2004 @ 09:56 :
Halo,

Ik heb vaak erge last van mijn darmen, en nou zei een spiritueel persoon tegen mij dat ik mijn darmen moet ontgiften en spoelen, omdat er gifstoffen in mijn darmen zitten ( ze wist trouwens niet dat ik last van mijn darmen had, we hebben het er niet over gehad)

Iemand enig idee hoe ik dit nu kan aanpakken, ik denk niet dat de dokter de aangewezen persoon is om te helpen!

bedankt alvast
ik heb 3 maanden geleden hetzelfde gehad.toen ben ik naar de dokter geweest.dat ging niet hellemaal goed door de medicijnen kreeg ik 40 graden koorts.toen heb ik de medicijnen laten liggen en God om genezing gevraagd opdat moment zat ik geloof ik elke 5 minuten op de wc.ik vroeg God mij te genezen die dag daarna kon ik gewoon alles weer,ik geloof echt dat ik genezen ben. als je me vraagd hoe je zelf ook genezen kan worden door God,God heeft daar geen vast ritueel voor maar ik geloof dat Hij iedereen wil genezen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 14:07
PrinsesLotte
PrinsesLotte is offline
Ik heb afgelopen weekend een sapkuur gedaan die me erg goed is bevallen. Er zijn verschillende soorten, ik had vanaf het moment van opstaan tot 18u om een fles (liter) groentesap op te maken (wel speciale sapkuur groentesap). De dagen dat je ermee bezig bent mag je niks eten. Je moet wel minstens 2 liter water erbij drinken. Dit moet 3 - 5 dagen. Daarna rustig weer beginnen met (licht verteerbaar) eten enzo.

Ik kon gewoon naar school en alles doen, was gewoon actief (wat ook moet, omdat je je spijsverteringssysteem wel draaiende moet houden)

Daarna kun je je eetpatroon overigens weer opnieuw opbouwen, waar ik nu mee bezig ben, om zo de 'slechte' dingen (heel veel suiker, veel vet, veel vlees etc.) te verminderen.

Overigens om even te reageren op iemand die zei dat gifstoffen niet in je darmen blijven: je poep is ook afvalstof (gifstof) en de rest van de gifstoffen zet zich af op andere dingen in je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:23
aapje
aapje is offline
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 21-11-2004 @ 23:03 :
ik heb 3 maanden geleden hetzelfde gehad.toen ben ik naar de dokter geweest.dat ging niet hellemaal goed door de medicijnen kreeg ik 40 graden koorts.toen heb ik de medicijnen laten liggen en God om genezing gevraagd opdat moment zat ik geloof ik elke 5 minuten op de wc.ik vroeg God mij te genezen die dag daarna kon ik gewoon alles weer,ik geloof echt dat ik genezen ben. als je me vraagd hoe je zelf ook genezen kan worden door God,God heeft daar geen vast ritueel voor maar ik geloof dat Hij iedereen wil genezen
snap je nou niet dat je mensen op deze manier alleen maar de slappe lach bezorgt?

Regels voor berichten