Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2016, 21:27
nonamex
nonamex is offline
Hey,
Ik wil graag mijn verhaal kwijt en jullie meningen erover.
Ik heb bijna anderhalf jaar een relatie gehad. In het begin was het allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk kwamen de problemen. Ten eerste was er een groot niveauverschil tussen ons, wat vaak zorgde voor misverstanden. Ik probeerde hem wel vaak te helpen met zijn Nederlands etc. en ik heb hem nooit uitgelachen of wat dan ook. Ook was hij heel bezitterig en claimde mij min of meer. Nou ben ik heel onzeker, dus ik heb het eigenlijk al die tijd goed gevonden. Totdat de 1e pauze kwam en we zo uiteindelijk 3 of 4 pauzes hebben gehad.. (ja het was stom om het niet al meteen af te kappen). Hij ging zich steeds lulliger gedragen tegenover mij, mijn vrienden etc. Op een feest waar hij bij was, heeft hij aan mijn haren getrokken, omdat ik met een andere jongen stond te praten. Ook mocht ik niet meer naar feesten van vriendinnen en mocht ik niet meer uit (alleen als hij er bij was, maar dan stond hij mij hele tijd in de gaten te houden). Zo werd het steeds erger en hij maakte ook vaak problemen van onzin dingen. Als ik bijvoorbeeld niet kon blijven slapen of kon afspreken, omdat ik het te druk had met school.
De laatste tijd werd het dus nog erger en er was vrijwel elke dag een ruzietje. Ik had daarom dus gevraagd of hij me even met rust wilde laten, maar toch bleef hij mij stalken (met oude accounts etc.). Ik kwam er dus gisteren achter dat hij had gezegd dat als ik het uit zou maken dat hij dan iets met mijn vriendinnen zou gaan beginnen en wel meer van zulke kwetsende dingen. Ik stond dus op het punt om een punt achter onze relatie te zetten (definitief). Maar ik wilde toch nog even wachten, zodat ik het niet in een boze bui zou doen. Nou even later stond hij dus bezopen bij ons aan de deur en trok een mond open... hij zei zulke kwetsende dingen. En nu is het dus officieel uit. Binnen 5 seconden ging hij al allemaal andere meiden volgen (probeerde het ook bij mijn vriendinnen) en hij heeft niks meer van zich laten horen. Ook al weet ik dat ik beter af ben zonder hem, ik heb toch veel verdriet. Want ja we hebben toch wel bijna anderhalf jaar samen gespendeerd en hij heeft beloofd om zich nooit zo te gedragen als het uit zou gaan.
*Sorry voor het lange verhaal.*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2016, 21:36
Obelise
Obelise is offline
Tja, klinkt als een domme eikel, meeste gozers hebben dat wel een keer in hun leven gedaan

Je kan misschien wel peilen, of als je heel nuchter en normaal aan hem vraagt zich normaal te gedragen, en alles uit te praten, of hij dan luisterd.

Zal je erna ook nooit hoeven twijfelen.

Moet je wel een moment kiezen dat hij bij zinne is natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 07-11-2016, 21:44
Elin3
Elin3 is offline
Natuurlijk is het even heel naar dat een relatie uit gaat, maar het klinkt of je inderdaad beter af bent zonder hem. Ga gewoon leuke dingen doen en neem alle tijd die je nodig hebt om hier overheen te komen.
Oud 08-11-2016, 06:23
bierkoning
bierkoning is offline
Gewoon snel voor jezelf afsluiten en wachten op iemand die jou wel waard is.
Oud 08-11-2016, 07:33
Verwijderd
Wat een sneu figuur. Good for you dat je deze keuze gemaakt hebt. Leer er van; volgende keer eerder voor jezelf kiezen.

Één klein ding wel: van te voren afspreken hoe jullie je gaan gedragen na uitgaan relatie is heel leuk om te doen, maar heeft natuurlijk geen enkele waarde.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 16:17
Skyle
Skyle is offline
Erg vervelend om te horen hoe stom hij deed, ik heb ook eens zoiets gehad. Maar als hij gaat dreigen iets met anderen te beginnen in plaats van bereid zijn zelf anders te doen, is hij het waarschijnlijk niet helemaal waard. Probeer minder aan hem te denken, en ga veel leuke dingen doen! Je vriendinnen zullen ook wel merken hoe met jou om ging, die beginnen waarschijnlijk niet snel iets met hem. Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 18:21
nonamex
nonamex is offline
Citaat:
Erg vervelend om te horen hoe stom hij deed, ik heb ook eens zoiets gehad. Maar als hij gaat dreigen iets met anderen te beginnen in plaats van bereid zijn zelf anders te doen, is hij het waarschijnlijk niet helemaal waard. Probeer minder aan hem te denken, en ga veel leuke dingen doen! Je vriendinnen zullen ook wel merken hoe met jou om ging, die beginnen waarschijnlijk niet snel iets met hem. Veel succes!
Hij heeft schijnbaar al een nieuwe vriendin.. sinds de dag dat het uit is gegaan...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2016, 06:33
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Hij heeft schijnbaar al een nieuwe vriendin.. sinds de dag dat het uit is gegaan...
Des te meer reden om zelf ook verder te gaan. Laat het gaan. Hij is jou gevoelens overduidelijk niet waard.
Oud 09-11-2016, 17:57
Obelise
Obelise is offline
Duidelijk....
Met citaat reageren
Oud 09-11-2016, 19:10
nonamex
nonamex is offline
Citaat:
Duidelijk....
Hij heeft me gewoon echt super erg gekwetst, hij was mijn 1e liefde en ik hem ook alles met hem gedeeld waaronder ook dingen voor de 1e keer. En dan heeft hij gewoon al sinds de dag dat het uitging een ander... Net heb ik toch nog geprobeerd met hem te praten, maar hij zei alleen maar verschrikkelijke dingen zoals dat ik dood voor hem ben.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2016, 19:21
Obelise
Obelise is offline
Ik weet niet waarom hij zich gekwetst of verdrietig voelt... Of zulke dingen zegt..
Want als iemand niet om je geeft, reageert hij niet zo...

Ik weet alleen niet of t gewoon een stomme zak is die niet kan verbeteren, en om je geeft is, of een stomme zak is die om je geeft.

Je hebt hem wel zelf weg gestuurd...
Vrouwen zijn veel strenger...

Als ik maar een keer een afspraak niet nakom, spreken ze me nooit meer :')

Ik daarbij ga gewoon weg als me dat gevraagd word, nadat ik me bezwaar indien... Hoe ik me daarbij ook voel.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2016, 09:36
geelechinees
geelechinees is offline
Citaat:
Hey,
Ik wil graag mijn verhaal kwijt en jullie meningen erover.
Ik heb bijna anderhalf jaar een relatie gehad. In het begin was het allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk kwamen de problemen. Ten eerste was er een groot niveauverschil tussen ons, wat vaak zorgde voor misverstanden. Ik probeerde hem wel vaak te helpen met zijn Nederlands etc. en ik heb hem nooit uitgelachen of wat dan ook. Ook was hij heel bezitterig en claimde mij min of meer. Nou ben ik heel onzeker, dus ik heb het eigenlijk al die tijd goed gevonden. Totdat de 1e pauze kwam en we zo uiteindelijk 3 of 4 pauzes hebben gehad.. (ja het was stom om het niet al meteen af te kappen). Hij ging zich steeds lulliger gedragen tegenover mij, mijn vrienden etc. Op een feest waar hij bij was, heeft hij aan mijn haren getrokken, omdat ik met een andere jongen stond te praten. Ook mocht ik niet meer naar feesten van vriendinnen en mocht ik niet meer uit (alleen als hij er bij was, maar dan stond hij mij hele tijd in de gaten te houden). Zo werd het steeds erger en hij maakte ook vaak problemen van onzin dingen. Als ik bijvoorbeeld niet kon blijven slapen of kon afspreken, omdat ik het te druk had met school.
De laatste tijd werd het dus nog erger en er was vrijwel elke dag een ruzietje. Ik had daarom dus gevraagd of hij me even met rust wilde laten, maar toch bleef hij mij stalken (met oude accounts etc.). Ik kwam er dus gisteren achter dat hij had gezegd dat als ik het uit zou maken dat hij dan iets met mijn vriendinnen zou gaan beginnen en wel meer van zulke kwetsende dingen. Ik stond dus op het punt om een punt achter onze relatie te zetten (definitief). Maar ik wilde toch nog even wachten, zodat ik het niet in een boze bui zou doen. Nou even later stond hij dus bezopen bij ons aan de deur en trok een mond open... hij zei zulke kwetsende dingen. En nu is het dus officieel uit. Binnen 5 seconden ging hij al allemaal andere meiden volgen (probeerde het ook bij mijn vriendinnen) en hij heeft niks meer van zich laten horen. Ook al weet ik dat ik beter af ben zonder hem, ik heb toch veel verdriet. Want ja we hebben toch wel bijna anderhalf jaar samen gespendeerd en hij heeft beloofd om zich nooit zo te gedragen als het uit zou gaan.
*Sorry voor het lange verhaal.*
Gewoon breackup vrijen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2016, 19:52
nonamex
nonamex is offline
Ik voel me zo vervelend... Ik heb laatst met hem geappt en dat ging dus niet goed. Afgelopen zaterdag hebben we gebeld en ook dat ging niet redelijk. Maar gisteren appte hij opeens en vroeg hoe het ging en of ik al een nieuwe vriend had en daarna hadden we eigenlijk afgesproken om een keer in het echt te gaan praten. Even later deed hij opeens moeilijk daarover en nu hebben we weer helemaal geen contact. Ik vind het echt super zonde en lastig dat het zo gaat. Zou hij nog een keer iets sturen? Of moet ik dat zelf over een tijdje een keer doen? Hebben jullie misschien ook nog tips hoe ik er overheen kan komen, want dat lukt me namelijk nog steeds niet bepaald.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2016, 20:07
Elin3
Elin3 is offline
Ik zou er zelf voor kiezen om afstand te nemen. Dit vage gedoe zorgt er volgens mij niet voor dat je je beter voelt...
Oud 15-11-2016, 23:36
Obelise
Obelise is offline
Zou nog proberen 1x met hem af te spreken, en begin over hoe ze stemming wisseld, en vraag of dat aan hem ligt of aan jouw, en waarom.
Probeer te vragen een redelijk gesprek te hebben en er over te praten.

Probeer ook jezelf af te vragen wat je van hem wilt, en wat je zelf wilt.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2016, 00:52
Dekaloog
Dekaloog is offline
Nee, natuurlijk moet je niks meer sturen. Je moet contact verbreken en lekker een gelukkig leven gaan leiden zonder hem.

Deze man heeft meermaal gehandeld uit onverschilligheid richting jouw mens-zijn. Hij heeft je bewust gekwetst, jou fysiek geweld aangedaan, je gestalkt en je grenzen genegeerd.

Hoezo 'zonde'? Waarom wil je zo iemand in je leven?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2016, 00:54
Dekaloog
Dekaloog is offline
O, en vooral niet naar Obelise luisteren, aan zo iemand vragen of zijn slechte gedrag toevallig jouw schuld is geeft hem alleen maar een fraai excuus om 'ja' te knikken.

Ging hij qua seks ook weleens zo hard over jouw grenzen heen?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2016, 08:28
Verwijderd
Inderdaad, nooit naar Obelise luisteren. Kerel, wat bezielt je nou om dit soort achterlijke adviezen te geven? Je bent gewoon schadelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2016, 18:12
Raymond2003
Raymond2003 is offline
Ik snap dat het moeilijk is om iemand te vergeten, maar ik zou het toch doen.

-Raymond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten