Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 15:07
Gandalf-Olorin
Gandalf-Olorin is offline
Ik moet een laboverslag maken voor fysica van soortelijke condensatiewarmte, nu heb ik een procentuele afwijking van 12.59% t.o.v. de tabelgegevens in een besluit moeten we verklaren hoe dit komt, maar ik heb geen idee. Kan iemand van jullie me helpen?
Dank u
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2004, 15:26
snookdogg85
snookdogg85 is offline
onnauwkeurigheid tijdens experiment, kwaliteit/soort meetapparatuur, kijk ook eens naar de omstandigheden waaronder de waarde uit de tabel is bepaald en vergelijk die met de omstandigheden waaronder jij de proef hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:32
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Gandalf-Olorin schreef op 10-11-2004 @ 16:07 :
Ik moet een laboverslag maken voor fysica van soortelijke condensatiewarmte, nu heb ik een procentuele afwijking van 12.59% t.o.v. de tabelgegevens in een besluit moeten we verklaren hoe dit komt, maar ik heb geen idee. Kan iemand van jullie me helpen?
Dank u
Gaat het om de condensatiewarmte of om de soortelijke warmte van een stof? Dit zijn namelijk 2 verschillende dingen. De procentuele afwijking zou verklaard kunnen worden door warmteverliezen die bij het experiment zijn opgetreden.
Oud 11-11-2004, 18:13
Gandalf-Olorin
Gandalf-Olorin is offline
het gaat om de condensatiewarmte van water. proef: water verwarmen en dan via een glazen buis de stoom in een thermos waarin al water is leiden en dan de condensatiewarmte berekenen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten