Ik moet een laboverslag maken voor fysica van soortelijke condensatiewarmte, nu heb ik een procentuele afwijking van 12.59% t.o.v. de tabelgegevens in een besluit moeten we verklaren hoe dit komt, maar ik heb geen idee. Kan iemand van jullie me helpen?
Dank u
onnauwkeurigheid tijdens experiment, kwaliteit/soort meetapparatuur, kijk ook eens naar de omstandigheden waaronder de waarde uit de tabel is bepaald en vergelijk die met de omstandigheden waaronder jij de proef hebt gedaan.
Gandalf-Olorin schreef op 10-11-2004 @ 16:07 : Ik moet een laboverslag maken voor fysica van soortelijke condensatiewarmte, nu heb ik een procentuele afwijking van 12.59% t.o.v. de tabelgegevens in een besluit moeten we verklaren hoe dit komt, maar ik heb geen idee. Kan iemand van jullie me helpen?
Dank u
Gaat het om de condensatiewarmte of om de soortelijke warmte van een stof? Dit zijn namelijk 2 verschillende dingen. De procentuele afwijking zou verklaard kunnen worden door warmteverliezen die bij het experiment zijn opgetreden.