Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2004, 11:37
godeli
godeli is offline
logopedie van invloed op je identiteit??
leuke vraag die ik heb meegekregen van school..

Maar wie van jullie gaat er nu naar de logopedist
Oud 19-11-2004, 11:50
Lorelei
Lorelei is offline
Nope. 12 jaar geleden wel. (toen was ik 5) Maar m'n identiteit had er bijzonder weinig mee te maken.

Ah, wat lekker nutteloos. Maar uhm: wat voor opdracht heb je dan voor school?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:57
Fade of Light
Fade of Light is offline
wtf? Ik zie het verband tussen spraak en identiteit niet.... Vooral niet als je jong bent.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 12:18
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-11-2004 @ 12:57 :
wtf? Ik zie het verband tussen spraak en identiteit niet.... Vooral niet als je jong bent.
WeEt jE Da WeL HeUl zkUr dAt sPrAaK NiX tE MaKuH HeEfT MeT IdEnTiTeIt, FeEd oF LeIgHT MeNeErTjUh?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 12:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Hahaha

SPRAAK en identiteit. Niet schrijfstijl . En waarom ik zei "vooral als je jong bent", daarmee doelde ik op hele jongen mensen, voor hun 14de, als ze de breezertjes nog niet hebben gezien

(Kon je eindelijk weer breezer typen, niet in die rol blijven hangen he marcade )
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 12:31
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-11-2004 @ 13:21 :
(Kon je eindelijk weer breezer typen, niet in die rol blijven hangen he marcade )
N33 M@N. 1K B3N 1337 G33N BR33Z3RS137
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 12:53
Quiana
Quiana is offline
FoL, Marcade, stelletje flauweri(c)kken!

Maar goed; ik ga niet naar de logopedist. En ik zie ook idd
geen verband tussen je identiteit en logopedie, en idd ook
zeker niet op jonge leeftijd... Wat FoL al zei dus.

Ik ken wel een jongen die naar een logopedist gaat btw, ivm
stotteren geloof ik... Maar daar heb je verder ook niet zoveel
aan denk ik?
Oud 19-11-2004, 13:10
Lorelei
Lorelei is offline
Misschien dat het identiteitsverhaal iets te maken heeft met bijv. allochtonen die naar de logopedist gaan?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 14:32
godeli
godeli is offline
dat is dus idd het prbleem..ik vind identiteit iets wat met psychologie te maken heeft...niet met de logopedist.

Maar goed het gaat dus over adolescenten (jong-vlwassenen...15-25jr) die naar de logo moeten
Oud 19-11-2004, 15:07
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Als je jong bent dan heeft het niet zoveel invloed op je identiteit te maken...
Maar misschien als je ouder (puber) bent, en eindelijk leert niet te stotteren wel...
Oud 19-11-2004, 15:17
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik zou het bijvoorbeeld echt niet 'cool' vinden als ik nu nog de logopedist zou bezoeken (nooit gedaan overigens). Ik zou anderen ook anders bekijken als ik het van ze wist.
Oud 19-11-2004, 15:25
Balance
Balance is offline
Als ik vroeger niet naar de logopediste was geweeest had ik nu misschien als 'dat slissende meisje' bekend gestaan, had ik daardoor een laag zelfbeeld gehad en had dat invloed op m'n identiteit gehad?

Maar ik was toen vier, dus ik denk dat je hier niet naar op zoek bent.
Oud 19-11-2004, 15:35
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Citaat:
Zotje schreef op 19-11-2004 @ 16:17 :
Ik zou het bijvoorbeeld echt niet 'cool' vinden als ik nu nog de logopedist zou bezoeken (nooit gedaan overigens). Ik zou anderen ook anders bekijken als ik het van ze wist.
hoezo zou je anderen anders bekijken... Is een logopediste iets om je voor te schamen? Dat je spraak iet helemaal goed is kunnen meeste mensen niks aan doen...
Zou je anderen ook anders bekijken als je wist dat ze naar de fysiotherapeut gingen, of gewoon naar de huisarts?
Oud 19-11-2004, 15:36
Flip!
Flip! is offline
ik ben er vroeger geweest voor een flinke periode.

t heeft niets aan mn identiteit verandert.
Oud 19-11-2004, 15:37
$un$hine
$un$hine is offline
Ik moet over een tijdje (als de wachtlijst weggewerkt is) naar een logopedist, maar ik zie niet zo in wat dat met identiteit te maken heeft.. Als je specifieke vragen nog hebt dan hoor ik het wel
Oud 19-11-2004, 17:16
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
godeli schreef op 19-11-2004 @ 12:37 :
logopedie van invloed op je identiteit??
leuke vraag die ik heb meegekregen van school..

Maar wie van jullie gaat er nu naar de logopedist
10 jaar geleden wel ja, omdat ik sliste
maar ik denk niet dat het van invloed geweest is op mijn identiteit
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 17:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Misschien als je een echte thug gangstah bent....
yo shizzle my wizzle moan... Dat je die taal wil houden om je te kunnen identificeren met andere kansloze jongeren, maar op zich is het maar goed ook dat ze hun identiteit verliezen, misschien wordt het dan nog wat.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 18:11
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja je kunt het op stotteren gooien?
of op mensen die niet meer geassocieerd wensen te worden met hun (geografische/sociaal-economische) achtergron/geschiedenis?

ik snap jouw school niet
Oud 19-11-2004, 20:00
godeli
godeli is offline
Citaat:
$un$hine schreef op 19-11-2004 @ 16:37 :
Ik moet over een tijdje (als de wachtlijst weggewerkt is) naar een logopedist, maar ik zie niet zo in wat dat met identiteit te maken heeft.. Als je specifieke vragen nog hebt dan hoor ik het wel
nou het kan in zoverre met je 'identiteit'te maken hebben, dat je je er eventueel voor zou kunnen schamen oid.. waardoor je onzeker word.

of juist dat je zekerder word omdat je van je spraakprobleem af komt (ik weet niet waarom je naar de logo moet)

Maargoed ik vind het ook een vage opdracht, ik kan geen goede info vinden dus daarom maar op deze manier.
Oud 19-11-2004, 20:24
Verwijderd
Wij krijgen stemlessen (in feite ook logopedie - in ieder geval van een logopediste) op school.

En ja, het kan je identiteit enorm beïnvloeden.
Zo zit er een Belgisch meisje bij mij in de klas die echt helemaal van haar accent af moet
En ik moet een houding aannemen tijdens het spreken die zo onnatuurlijk aanvoelt, dat het nogal geforceerd is.
Nog iemand anders heeft zelfs zo'n andere houding en zo'n andere stem dat het beeld dat je van hem hebt bijna compleet verandert.
Je bent echt niet jezelf daar.
En je moet je identiteit dus bijna veranderen..
Erg eng.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 20:38
Verwijderd
*fiepje*

ik zie nie in waarom dit hier staat. t heeft geen verband met je identiteit. je gaat er alleen maar beter door praten als t goed is.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 20:44
$un$hine
$un$hine is offline
Citaat:
godeli schreef op 19-11-2004 @ 21:00 :
nou het kan in zoverre met je 'identiteit'te maken hebben, dat je je er eventueel voor zou kunnen schamen oid.. waardoor je onzeker word.

of juist dat je zekerder word omdat je van je spraakprobleem af komt (ik weet niet waarom je naar de logo moet)

Maargoed ik vind het ook een vage opdracht, ik kan geen goede info vinden dus daarom maar op deze manier.
O ja, dat zou inderdaad kunnen.. Maar zoiets gaat voor mij dan niet op want ik moet naar een logopedist omdat ik teveel door m'n mond ademhaal, dus dat heeft dan weer niks met identiteit te maken. Dus dan ligt het inderdaad aan waarvoor je precies naar een logopedist gaat.
Oud 19-11-2004, 21:10
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 19-11-2004 @ 16:35 :
hoezo zou je anderen anders bekijken... Is een logopediste iets om je voor te schamen?
Ja
Citaat:
Dat je spraak niet helemaal goed is kunnen meeste mensen niks aan doen...
Ik zeg niet dat ik mensen er niet op aan zou moeten kijken, maar ik zeg wel dat ik het doe. Het is waar dat ze er niets aan kunnen doen, maar ik kijk bijvoorbeeld ook anders naar Marokkanen, om maar wat te noemen.

Citaat:
Zou je anderen ook anders bekijken als je wist dat ze naar de fysiotherapeut gingen, of gewoon naar de huisarts?
Dit is niet helemaal hetzelfde, maar; ja. Vooral omdat ik met 'anders bekijken' niet bedoel 'als minderwaardig beschouwen'. Het staat in mijn ogen niet helemaal in dezelfde context met logopedie, omdat het bij deze twee meestal niet om een structureel probleem gaat, maar een kwaal.

Laatst gewijzigd op 19-11-2004 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 21:18
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Heb je voor de grap al eens contact opgenomen met een logopedist? Stel hem/haar jou vraag, ze vinden het vast wel leuk om je op z'n minst op weg te helpen.
Oud 20-11-2004, 15:59
godeli
godeli is offline
Citaat:
Zotje schreef op 19-11-2004 @ 22:18 :
Heb je voor de grap al eens contact opgenomen met een logopedist? Stel hem/haar jou vraag, ze vinden het vast wel leuk om je op z'n minst op weg te helpen.
ueh..ongeveer al mijn leraren zijn logopedist, maarjah die vertellenmij natuurlijk dat ik het zelf uit moet zoeken...dat is de opdracht namelijk.

maargoed ik kan allicht een keer proberen in contact proberen te komen met een logopedist en haar dit voorleggen.
Reageren

Regels voor berichten