Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Wanneer stel je je vriend of vriendin voor aan je ouders?
Meteen, de eerste week 21 25.93%
Mocht het zo uitkomen, dan zal ik niet ontkennen 53 65.43%
Liever nooit 7 8.64%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 13:03
La Promesse
La Promesse is offline
Voor het radioprogramma BuZz van 3fm weer een poll:

Wanneer stel je je vriend of vriendin voor aan je ouders?

Waar hangt het vanaf (relaxede ouders, duur van de relatie, mate van verliefdheid).

Wanneer is het makkelijker of moeilijker (ander milieu, andere cultuur, verlegen vriend/vriendin, bemoeizuchtige broertjes en zusjes).

Verhalen over zeer succesvolle of rampzalige ontmoetingen... en hoe sta je zelf tegenover je 'schoonouders'?
Oud 09-11-2004, 13:06
snoopy
snoopy is offline
naja... ik stel hem gewoon voor de eerste keer dat ie bij mij thuis komt...
Dat kan na een week zijn, maar ook na een maand.
Oud 09-11-2004, 13:07
Lorelei
Lorelei is offline
Nou.. eh.. m'n moeder heeft meteen door wanneer ik verliefd ben. Dus bekennen of ontkennen zit er sowieso niet echt in.
Ik stel ze aan elkaar voor wanneer het zo uitkomt. En ik heb nooit problemen gehad. Heb ook nooit problemen gehad met m'n 'schoonouders'. Gewoon, allemaal niet zo bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:09
Verwijderd
Als het zo uitkomt meteen de eerste week al. Dan is m'n moeder ook weer blij.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:09
Samaris
Samaris is offline
Zodra ze een keer bij mij thuiskomt...Helemaal geen probleem, mijn moeder is cool.
Oud 09-11-2004, 13:17
Toet0r
Toet0r is offline
bij mij ook, eerste keer dat hij bij mij thuis komt. Of zodra ze het door hebben. De eerste keer dat mijn vriendje bij me thuis kwam moest ik het een paar dagen van te voren wel vertellen omdat mn zus en de vriendin van mn broer het uit me trokken toen ging het uit en toen het weer aanging was op kamp. Me zus kwam me ophalen want we moesten door naar een restaurant en toen zag ze ons zoenen dus had ze het meteen door.. t eerste wat ze zei toen ze t restaurant binnen kwam: Anne heeft weer met Alex!!!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:20
Verwijderd
Als ik verliefd ben heeft iedereen t door.
Als ik een vriendje heb helemaal.
Dus het komt vaak wel op de eerste week aan hoor dat hij mijn moeder en haar vriend ontmoet.
Zo snel mogelijk in ieder geval. Mijn moeder is erg nieuwsgierig (de rest van de familie ook )
Met mijn ex was het zo dat we hadden afgesproken en die dag hadden we gezoend bij mij thuis en toen hadden we wat. Hij bleef gewoon eten, dus hij heeft mijn moeder en haar vriend toen meteen ontmoet. Ik liet alles vallen en hij knoeide. Heel gezellig dus En o wat was ik bang dat ze rare opmerkingen gingen maken. Daar heeft de vriend van mn moeder wel een handje van, maar als je die humor niet begrijpt en vooral als je hem nog niet kent, dan is dat heel raar. Maar gelukkig gedroegen ze zich heel aardig, want mn ex was wel zenuwachtig
Ik ook toen ik bij hem kwam hoor Er werd ook meteen aan tafel gezegd: Deze keer doen we nog alles voor je, volgende keer moet je t zelf maar pakken hoor Dus profiteer ervan
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:25
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
IK stel mn vriend het liefst na een maandje ofzo voor, maar alleen als ik weet dat het serieus is. Ben wel vaak verlegen, maar meestal is diegene ervoor dan wel al bij me thuis geweest en andersom dus dan is het lastig om je ouders te vermijden. MIjn familie is verder wel relaxed dus die doen niet moeilijk. Wel is gehad dak voor t eerst bij zijn ouders kwam en meteen vergat zn vader te feliciteren met zijn zusje.. Dat vond ie niet echt leuk en daarna nog meerdere keren ruzies met die vent gehad Als ik had geweten hoe die was had ik daar ff mee gewacht. Maarja ik was zo verliefd
En bij een ander vriendje waar ik erg lang mee gehad hebt waren de ouders niet echt in me geïnteresseert. Dat vond ik wel erg jammer. Over het algemeen vind ik ze dus niet geweldig: schoonouders
Oud 09-11-2004, 13:26
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Mocht het zo uitkomen, dan zal ik niet ontkennen
is helemaal geen antwoord op de vraag die jullie stellen..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:29
La Promesse
La Promesse is offline
woordwoordelijk niet nee, maar ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel

"mochten mijn ouders in de stad/badkamer/mijn slaapkamer tegen mij en mijn nieuwe vriend/vriendin aanbotsen, dan zal ik niet ontkennen dat er iets gaande is"
Oud 09-11-2004, 13:38
Sade
Sade is offline
De eerste keer dat hij bij me thuiskomt, maar over het algemeen is het dan nog niet m'n vriendje. Bij mij komen relaties tot nu toe telkens voor uit vriendschappen, dus tegen die tijd hebben m'n ouders hem al een aantal keer gezien.
Mijn ouders zijn niet zo moeilijk wat vriendjes betreft, dus vind het ook niet erg om ze aan elkaar voor te stellen. Ik kan me voorstellen dat als je vriend en jij een andere cultuur hebben of wat dan ook, het misschien moeilijker kan zijn om (de eerste keer) bij elkaar thuis te komen.

Verder vind ik m'n huidige schoonouders erg aardig, voor zover ik ze ken dan, het is allemaal nog maar net begonnen. Ze zijn heel vriendelijk en kan ook met ze lachen. Met de moeder van mijn ex kon ik heel goed opschieten. En met de ouders van het vriendje daarvoor dan weer niet, zij waren nogal rijk en ik had altijd het idee dat ze op me neer keken. Dus dat is eigenlijk de enige negatieve ervaring.
Oud 09-11-2004, 13:40
Nona Star
Nona Star is offline
Ligt eraan wat mijn vriend wil, ik licht hem eerst wel in over mijn ouders, wat het voor mensen zijn, zodat dat geen (onaangename) verassing is. Mijn ouders zijn er vrij relaxed onder, maar het zijn gewoon nogal typische mensen
Het is makkelijker als mn zusje er niet bij is, want anders zit ze me helemaal op te fokken van 'oeoe is dat je nieuwe vlam, nounou'

Oversuccesvolle ontmoeting:
Mn vader is helemaal fan van mn huidige vriend en vroeg meteen bij de 'kennismakingsavond' al of hij niet wou blijven slapen, dat was wel een beetje overenthousiast
Oud 09-11-2004, 13:41
La Promesse
La Promesse is offline
Ik zelf laat het er altijd erg vanaf hangen wie het is. Heb erg kritische ouders, zusjes en broer. Voorstellen bij ons thuis is niet veel anders dan tegen een muur gezet worden voor een vuurpeloton. Zelfs de poes laat haar mening duidelijk blijken (geeft kopjes of blijft nuffig op de verwarming liggen).

Er zijn veel vriendjes de revue gepasseerd, maar slechts een paar hebben het over de drempel van het huis van mijn ouders gered. De meesten vielen al af bij een 'informele onmoeting' op neutraal terrein, of durfde ik niet eens voor te stellen omdat ik precies wist wat daarna zou komen. "Die ... is dat nou wel een jongen voor jou? Ik heb het idee dat hij lang niet sterk genoeg is voor je. Geeft hij wel tegengas?"

Gelukkig is mijn huidige vriendje een cynische lul die aan tafel met mijn hele familie erin slaagt om mensen terug af te zeiken. De eerste die het overleeft! En iedereen vindt hem geweldig!
Oud 09-11-2004, 13:48
Luna
Luna is offline
Hangt ervan af hoe serieus de relatie is. En als het zo uitkomt. Ik ben nu net het huis uit dus alsik nu een vreindje zal krijgen zal hij mn ouders minder snel ontmoeten dan toen ik nog thuis woonde.
Ik denk na een paar weken of een maand, als ik zeker weet dat het wat gaat worden.
Maar ik begin ook eigenlijk geen relatie als ik het idee heb dat het niets wordt..
ohja, hoe sta ik tegenover mn schoonouders... Mja, hangt van de mensen af heh. Ik heb nu geen vriend dus ook geen schoonouders
Oud 09-11-2004, 14:31
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Mocht het zo uitkomen, dan zal ik niet ontkennen.

Rampzalige verhalen? Zeker

Alleen te genant, dus zet ik hier niet neer
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:32
Verwijderd
Tot nu toe deed ik dat al vóórdat ze mijn vriend waren.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:34
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ligt er trouwens ook maar net aan hoe serieus iets is, als je denkt van, hmm, hier ga ik de komende week een leuke tijd mee beleven! Dan zou ik ze nooit voorstellen aan mijn ouders, maar als je toch wel het gevoel hebt dat het serieus wordt, dan wel
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:35
WolterB
WolterB is offline
asap
iig als t serieus is dan en t moment moet zich voordoen
niet dat ik dr zo snel mogelijk daarvoor mee naar huis neem enzo

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 14:46.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:40
Verwijderd
Als de situatie zich voordoet.
Ze weet wel altijd dat er iets is (meestal al voordat 'het' er is )
Maar dat betekent niet dat ze hem/haar gelijk te zien krijgt, bij toeval dus wel, niet op de manier van "En nu ga ik je voorstellen".
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:23
Verwijderd
Ik heb gestemd meteen de eerste week al. Toen ik mijn vriendje kreeg, had mijn moeder hem al een aantal keer gezien. Ik denk dat ik wel erg trost zou zijn, en dan snel mijn vriendje aan de hele wereld zou willen laten zien. .

Mijn ''schoonouders'' heb ik ook al de eerste week gezien. Alleen ik vraag me af of ze wel door hadden dat ik echt DE vriendin was (ben) van hun lieve zoon (). Hoe ik tegenover ze sta? Mwah het is daar thuis heel anders dan bij mij. Mijn moeder vraagt, klets en praat. Daar is iedereen stil... In het begin had ik echt zoiets van HELP! Nu, na 2 jaar, ben ik wel gewend hoe het daar gaat, zijn ouders zijn niet onaardig, ook niet super aardig. Ik vind ze denk ik vooral aardig omdat het toch wel de ouders zijn van wie mijn vriend zoveel houdt .
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:44
Verwijderd
als het perongeluk zo uitkomt.

toen hij bij mij kwam ging alles goed, maar toen ik bij hem kwam kon ik zijn ouders niet zo goed verstaan omdat ze best ewl plat drenths praten
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:50
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Niet te snel... ook niet pas na een maandje of zo. Ligt er ook aan hoe vaak je elkaar ziet en zo...
Oud 09-11-2004, 20:39
Anaïs
Anaïs is offline
tjah.. de eerste keer dat hij langskomt é... Daar is niet bepaald een tijdsduur op te plakken...

je zou misschien beter meer mogelijkheden toevoegen aan de poll, want bij mij past geen enkel bolletje
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:49
Verwijderd
dat zal vrij snel zijn aangezien ik thuis woon en ik toch wel leuk vind dat ie een keertje hier komt..

dus zo snel mogelijk
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 21:51
Wandering
Wandering is offline
Ik vermeld meestal wel op voorhand dat ik een vriend/in heb. Zo snel mogelijk, aangezien ik geen stiekem gedoe wil, en graag heb dat hij/zij hier gewoon kan aankomen en dat mn ouders ook weten dat deze persoon specialer is dan anderen, dus niet een gewone vriend/in.
Oud 10-11-2004, 09:45
ilse
ilse is offline
normaal vrij snel, maar vanaf nu zal het wel even duren denk ik zo... dus heb gestemd liever nooit
Oud 10-11-2004, 10:07
La Promesse
La Promesse is offline
hoezo vanaf nu?
Oud 10-11-2004, 10:10
ilse
ilse is offline
Citaat:
La Promesse schreef op 10-11-2004 @ 11:07 :
hoezo vanaf nu?
mijn ouders... tjsa.. wat zal ik zeggen...

sporen tijdelijk niet.

vinden dat ik nog heeeel lang geen nieuw vriendje mag, dus... als er wel een komt vertel ik het niet
Oud 10-11-2004, 10:21
filia dei
filia dei is offline
Me ouders kenden 'm al voor we verkering hadden. Dus dat was niet heel problematisch... met me ooms en tantes wacht ik liever wel nog 'n poosje want die hebben een ietwat vreemde manier om vriendjes (of vriendinnetjes) te 'keuren' dus dan moet het wel heel zeker zijn dat het serieus wat wordt en dat doe je niet na 1 week (is ook zielig voor zo'n joch)
Oud 10-11-2004, 10:24
Aep <3
Aep <3 is offline
Haar ouders kenden mij allang omdat onze moeders vroeger met elkaar hebben gevolleybald en getennist. Ook was de tante van m'n vriendin mijn vaste oppas adres dus heb zelfs nog met haar in de box gelegen

De 1e keer bij haar thuis waren we nog gewoon vrienden maar daarna is het wel snel gegaan en mocht ik gelijk mee op vakantie
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 10:29
Snuitermans
Snuitermans is offline
Als ik een vriendin heb, weten mijn ouders dat en als ze bij me thuis komt stelt ze zichzelf aan hen voor. Tot nu toe vonden mijn ouders mijn huidige exen prima, geen rampen e.d..
Oud 10-11-2004, 11:32
Wammus
Wammus is offline
Ik heb op de 2e optie gestemd. Ik zal niet meteen vol blijdschap tegen m'n ouders vertellen dat ik smoorverliefd ben ofzo maar dat doe ik eigenlijk tegen niemand. Maar mocht het ter sprake komen dan zal ik ze het wel vertellen.
Oud 10-11-2004, 13:11
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
hij kwam al een maandje bij mij thuis voordat we iets kregen
Oud 10-11-2004, 13:28
bracelance
bracelance is offline
Ik denk uberhaupt dat de eerste keer dat je vriend(in) bij je thuis komt je die even moet voorstellen aan je ouders. En of dat nou de eerste week is of pas na een maand dat maakt niet uit. Maar het is een beetje vreemd als spontaan een vriend(in) heeeeeeeel vaak langskomt en er is 'niets'... beetje bizar. Je mag toch wel eerlijk zijn over je relatie tegen je ouders, alsof je je schaamt voor je vriend(in)
Oud 10-11-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 10-11-2004 @ 14:28 :
Ik denk uberhaupt dat de eerste keer dat je vriend(in) bij je thuis komt je die even moet voorstellen aan je ouders. En of dat nou de eerste week is of pas na een maand dat maakt niet uit. Maar het is een beetje vreemd als spontaan een vriend(in) heeeeeeeel vaak langskomt en er is 'niets'... beetje bizar. Je mag toch wel eerlijk zijn over je relatie tegen je ouders, alsof je je schaamt voor je vriend(in)
Couldn't agree more
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:14
waves
waves is offline
als ik een vriendje heb vertel ik dat vrijwel meteen tegen mijn ouders. daar hebben ze recht op vind ik.

wanneer ze hem daadwerkelijk ook echt onmoeten dat verschilt, meestal duurt dat even. het is toch niet meer dan normaal dat je je dan voorstelt aan de ouders van je vriend(in)?
Oud 11-11-2004, 10:15
Konijn
Konijn is offline
Mocht het zo uitkomen, dan zal ik niet ontkennen.

Zo ging het in ieder geval met mijn ex, en zo vind ik het wel ok. Ik had al drie weken wat met hem, toen ik mn moeder vertelde dat een vriend en vriendin in mijn vriendengroep een relatie met elkaar hadden gekregen. Mijn moeder: Ow, en wie is jouw vriendje dan? X? Ik: Ehm, ja. En nou ja, toen ie voor t eerst hier kwam, heb ik m natuurlijk voorgesteld enzo.
Nu met mijn vriend ging het wat anders doordat hij wat verder weg woont, hij had hier al eens geslapen voordat we echt wat hadden met elkaar, dus dat ging geleidelijk, zowel voor mij als voor mn ouders. Toen heb ik ook niet echt iets verteld geloof ik, meer: X komt weer langs dit weekend, ok?
Er was dus wel een eerste ontmoeting, maar toen was hij nog niet mn vriend.
Oud 11-11-2004, 14:18
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
"eerder" vertelde ik t meteen... maar in t vervolg zal t wel worden
Mocht het zo uitkomen, dan zal ik niet ontkennen

t is net uit met mijn eerste "serieuze" vriend(duurde net iets langer dan een maand, maar toch...) en hem heb ik na hem 3x op een "neutrale plek" te hebben gezien mee naar huis genomen
en nou vertelde mijn moeder dat ze vond dat t de volgende keer maar anders moest, dat ik eerst maar eens wat vaker in de stad moest afspreken, of met meerdere mensen, zodat je elkaar ook in een groep leerde kennen en pas als ik zeker wist dat t serieus was mee naar huis nemen... maarja... voor mij was t ook serieus.. was echt super verliefd enzo.
Ook vond ze dat we ons teveel boven opsloten... terwijl we toch bijna de helft vd tijd beneden zaten.... ok, tenzij we film gingen kijken ofzo...
als ik alleen ben ben ik véél meer boven.
en om t nog leuker te maken moet ik er in t vervolg ook maar een poos mee wachten om naar hem toe te gaan

Dit slaat allemaal dus nergens op... we zijn niet verder gegaan ofzo... t is op een vriendschappelijke manier uitgegaan...
dus wat zeikt ze?
Oud 11-11-2004, 16:16
Missje
Missje is offline
Ik zou hem voorstellen aan mijn ouders wanneer ik zeker weet dat de relatie goed zit.. Daarvoor vind ik t onnodig om hem voor te stellen.

Bij mijn ex heeft mijn moeder zichzelf gewoon voorgesteld. Ze wist dat hij in onze 'vaste' supermarkt werkte en is een dag gewoon op m afgestapt.. Ik kan dr nog steeds niet bij dat ze zoiets heeft gedaan

Deze keer ga ik er dus voor zorgen dat dat niet gebeurt !
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:40
droomkoningin
droomkoningin is offline
Als het zo uitkomt.
De ouders van mijn eerste vriend waren kei aardig, dus voelde ik me ook meteen thuis.
De ouders van mijn andere vriend waren ook heel aardig, maar ze vonden me nog wat 'jong' en ja..op de een of andere manier wist ik op sommige momenten niet hoe ik me moest gedragen. Maar ach..na een tijdje zagen ze in dat ik toch wel 'verstandig' was
Oud 11-11-2004, 18:36
Lilything
Lilything is offline
Liever nooit,
heb daar echt moeite mee
mijn ouders oordeel is vaak slecht
en het is voor mij heel belangrijk
maja mijn ouders pff
kwenie durf t altijd heel slecht
daarna ben k ook vaak heel prikkelig tenopzichte van mijn partner, en bij n ex issut meteen daarna uit gegaan....

neej ben er geen fan van....
mijn ouders kijken dan ook altijd zo
maja hoop dat t beter gaat in toekomst

Kzou fijn vinden als t nie zo geforceerd was
gewoon zoals met vrienden die blijven eten
zo zou t moeten gaan maja...
Reageren

Regels voor berichten