Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2004, 11:29
Eend
Eend is offline
Het maakt even niet uit om wat voor sport het gaat, naja, iig een teamsport.

Stel: Er zit een gigantische kneus in je team. Iemand die het eigenlijk totaal niet kan, maar zichzelf helemaal geweldig vindt. Als je hem iets uitlegt, dan luistert hij niet, omdat hij zoiets heeft van; Dat kan ik al!
Terwijl hij het dus helemaaaaal niet kan.

Wat zou(den) jij/je team dan doen?
Oud 21-10-2004, 11:35
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Mishandel hem net zo lang tot dat ie weggaat.
Oud 21-10-2004, 11:41
Eend
Eend is offline
Haha, hmmnee, dat vind ik niet echt een oplossing. Wel zeik ik hem vaak af, gewoon omdat hij zo zwaar irritant is. Hij doet ook werkelijk niet vaak iets goed, dus dan zeur je regelmatig op hem.

Het probleem is dat ie dan zegt: Jullie zeuren altijd zo op mij!
Dan heb ik zoiets van: Ja, d0h! Zal het niet een klein beetje aan jezelf liggen?
Oud 21-10-2004, 11:45
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Haha, ik weet precies wat je bedoelt!
Maar ik denk niet dat er een oplossing is.
Oud 21-10-2004, 12:04
number9
number9 is offline
IK heb zelf precies zo'n situatie maar dan niet over een sport, maar school.
en diegene heeft net zo'n cavia-liefde als jou
Oud 21-10-2004, 12:23
Verwijderd
Ik zou het hem nogal duidelijk laten merken. Maar gelukkig spelen wij op een hoog genoeg niveau zodat iedereen gewend is aan teamsport en aan kritiek.

En geen echte kneuzen dus, alhoewel idereen een kneus is in vergelijking met mijn persoontje natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 12:57
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik weet niet aan wat voor sport jij doet...
Maar als er zo eentje bij mij in het team zou zitten (voetbal) dan zou ik bijvoorbeeld constant net iets te hard inspelen of iets dergelijks. Maar wel op zo'n manier dat het lijkt alsof hij niet eens een bal aan kan nemen. En dan hem helemaal afzeiken...
Of op de training een paar keer een tik geven. Dat help ook meestal wel bij lui met een te grote muil.
Oud 21-10-2004, 14:47
Eend
Eend is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 21-10-2004 @ 13:57 :
Ik weet niet aan wat voor sport jij doet...
Maar als er zo eentje bij mij in het team zou zitten (voetbal) dan zou ik bijvoorbeeld constant net iets te hard inspelen of iets dergelijks. Maar wel op zo'n manier dat het lijkt alsof hij niet eens een bal aan kan nemen. En dan hem helemaal afzeiken...
Of op de training een paar keer een tik geven. Dat help ook meestal wel bij lui met een te grote muil.
Geloof me, dat heb ik allang gedaan. Hij kan niet goed vangen (doe aan korfbal) en dan gooi ik de bal wel eens net iets te hard en dan glipt ie door zn handen tegen zn gezicht zeg maar En dan zegt ie dus tegen mij: "Je moet wel plaatsen!"

Ik heb hem ook wel eens gevraagd of ie normaal kon schieten (terwijl mijn trainster achter hem stond) en toen zei hij: "Ja, dat kan ik wel, maar daar heb ik geen zin in." Dus mijn trainster: "Zo? Dus je hebt er gewoon geen zin in?" Ze had hem namelijk al weet niet hoe vaak op schot getraind en hij bleef het maar fout doen

En toen stond hij dus weer eens reserve
Ik word zo moe van dat jong.
Oud 21-10-2004, 15:11
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-10-2004 @ 15:47 :
En toen stond hij dus weer eens reserve
Als ie reserve staat heb je ook niet zoveel last van m...
Maar ik had kunnen weten de je aan korfbal doet. Ik geloof niet dat er een andere sport is dat gemixt is.

Opzich is het niet zo moeilijk om iemand die het niet zo best kan in te passen in het team... Alleen als ie ook nog een grote bek heeft, dan wordt het een moeilijk verhaal (als je het netjes wil houden).
Oud 21-10-2004, 15:49
Eend
Eend is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 21-10-2004 @ 16:11 :
Als ie reserve staat heb je ook niet zoveel last van m...
Maar ik had kunnen weten de je aan korfbal doet. Ik geloof niet dat er een andere sport is dat gemixt is.

Opzich is het niet zo moeilijk om iemand die het niet zo best kan in te passen in het team... Alleen als ie ook nog een grote bek heeft, dan wordt het een moeilijk verhaal (als je het netjes wil houden).
Hij heeft niet echt een grote bek, eerder zo'n bijdehandte rothouding. Hij is ook niet helemaal 100%. Hij heeft gewoon de motoriek niet en ja, dan kommie gewoon niet ver. Hij is gewoon zwaar irritant. Het jammere is dat allemaal leuke trainers ermee kappen omdat ze moedeloos van hem worden. Ze proberen een leuk team te maken, maar hij houdt ze tegen
Oud 21-10-2004, 16:37
Slobber
Slobber is offline
Ik zit in een toch wel ambitieus handbalteam en wij hadden een jongen in ons team zitten die totaal gedemotiveerd was om te trainen. Als we gingen sprinten had ie plotseling ergens last van en als je hem vroeg of hij dan niet beter wilde worden zei hij doodleuk "nee". Daarbij was hij nog eens schijtirritant. Dus we hebben hem weggetreiterd. Dat duurde nog eens twee jaar! Maar niemand mocht hem ook, zelfs de coach niet. En terecht!
Dus als ik je advies moet geven: slaan met handdoeken, ballen altijd net iets te hard aangooien en hem en elkaar uitschelden voor 'vieze ...(zijn naam)'.

Maar als hij dat niet verdiend is dat vreselijk lullig hoor! Ik keur het in bijna alle gevallen wel af.
Oud 21-10-2004, 16:43
nickèsz
nickèsz is offline
De trainer kan hem naar een lager elftal zetten?
Oud 21-10-2004, 16:44
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
nickèsz schreef op 21-10-2004 @ 17:43 :
Of anders het bestuur.
Oud 21-10-2004, 16:46
Eend
Eend is offline
Citaat:
nickèsz schreef op 21-10-2004 @ 17:43 :
Wij hebben een kleine vereniging en maar 1 A-team. Hij mag niet lager, maar hij mag ook zeker niet hoger
Oud 21-10-2004, 16:49
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
1. De trainers mening over die "kneus" vragen.
2. De rest van het team hun mening over die "kneus" vragen.
3. Aan de hand van die meningen gezamenlijk een belissing maken wat jullie met die "kneus" zullen doen.
4. Die beslissing voorleggen aan het bestuur van de club

Want ja, als het zó erg is, dat hij zo hoogdunkend doet en hij daarmee door zijn geklungel ook nog de resultaten van het team beïnvloedt, zou je hem het liefst eruit gooien. Maja, dat mag natuurlijk niet zo maar.
Of een paar niveaus lager plaatsen...
Oud 21-10-2004, 18:23
Eend
Eend is offline
Mening van trainster: Het is gewoon een ongelooflijke *censuur*
De rest van het team: Ik ben blij als hij er naast staat

Om hem nou weg te sturen is ook zoiets. Dat is weer iets te erg Hij moet gewoon 1 keer keihard op zijn plaat gaan.
Oud 22-10-2004, 12:06
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-10-2004 @ 19:23 :
Mening van trainster: Het is gewoon een ongelooflijke *censuur*
De rest van het team: Ik ben blij als hij er naast staat

Om hem nou weg te sturen is ook zoiets. Dat is weer iets te erg Hij moet gewoon 1 keer keihard op zijn plaat gaan.
Pootje lichten dus.
Oud 22-10-2004, 12:23
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-10-2004 @ 17:46 :
Wij hebben een kleine vereniging en maar 1 A-team. Hij mag niet lager, maar hij mag ook zeker niet hoger
Dan kun je hem dus niet dumpen. Of je moet een recreanten team hebben, want als je je best niet wil doen, mag je fijn buiten de competitie gaan trainen.
Oud 23-10-2004, 15:20
Eend
Eend is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 22-10-2004 @ 13:23 :
Dan kun je hem dus niet dumpen. Of je moet een recreanten team hebben, want als je je best niet wil doen, mag je fijn buiten de competitie gaan trainen.
De recreanten zit ik ook bij! Daar mag ie niet komen hoor, het is daar veel te leuk
Ik speel ook regelmatig met het derde mee, dus daar mag ie ook niet heen. Het beste zou zijn om hem te dumpen, maar ik ben niet iemand die mensen weg gaat treiteren. Ik geloof ook niet dat hij opzettelijk zo'n houding neerzet. Zijn zusje heeft het syndroom van Down en hij is ook niet helemaal honderd procent. Zijn vader al helemaal niet, die is vreselijk. Ik heb zijn vader en de scheidsrechter een keer uit elkaar gezegd.
Ik zei doodleuk tegen die scheids toen ik met hem apart stond: "Ik schaam me dood voor hem en ik weet dat het moeilijk is, maar negeer hem alsjeblieft. Hij is niet op alle vlakken even 100%." En toen moest die scheids best wel lachen Maar die vader moest zich er gewoon niet mee bemoeien.
Oud 23-10-2004, 16:28
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-10-2004 @ 16:20 :
De recreanten zit ik ook bij! Daar mag ie niet komen hoor, het is daar veel te leuk
Ik speel ook regelmatig met het derde mee, dus daar mag ie ook niet heen.
Dus eigenlijk is niet hij het probleem.
Oud 23-10-2004, 19:07
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 23-10-2004 @ 17:28 :
Dus eigenlijk is niet hij het probleem.
Idd.

Ze loopt zelf wat zielig te doen dat ze niet bij hem in het team wil maar als ze hem naar een ander team zetten is het ook weer niet goed..
Oud 23-10-2004, 19:31
angel--1987
angel--1987 is offline
wij hadden dat probleem ook bij ons in het team....
we hebben toen met zijn alle afgesproken om te praten omdat er anders mensen zouden stoppen..
dus wij na een training gepraat en iedereen gezegd waarom die zich ergerde...en ook met onze trainer en coach gepraat..
naja zo is t uiteindelijk allemaal goed gekomen en is die ' kneus' opzich nog een best leuk iemand...
het gaat nu hartstikke goed, en af en toe zeikt iemand wel wat maar daar kijken we doorheen...

dus als k jou was gewoon met het team erover praten
Oud 23-10-2004, 20:05
SanderThomas
SanderThomas is offline
Je trainster zou het ook moeten merken
Oud 24-10-2004, 21:58
Eend
Eend is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 23-10-2004 @ 20:07 :
Idd.

Ze loopt zelf wat zielig te doen dat ze niet bij hem in het team wil maar als ze hem naar een ander team zetten is het ook weer niet goed..
Nou, jij mag gerust met hem samen gaan spelen hoor, maar niemand uit de vereniging wilt bij hem in het team.

Maargoed, als iemand zo doet? Nee, sorry, dan wil ik er inderdaad het liefst vanaf en zo zullen meerdere mensen denken
Oud 24-10-2004, 22:20
Eend
Eend is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 23-10-2004 @ 21:05 :
Je trainster zou het ook moeten merken
Zij heeft net zo'n hekel aan hem als ieder ander en zij trekt haar mond ook heus wel open. Ze kan er namelijk niet zo goed tegen als iemand haar niet serieus neemt.

Het probleem is alleen, dat praten met dat gastje niet werkt. Het probleem is alleen dat hij te oud is om naar de B teruggeplaatst te worden en dat hij te slecht is om hoger geplaatst te worden.

Hij is niet echt alleen mijn probleem, maar een probleem van heel de vereniging. Hij hoort niet op ons niveau mee te spelen, maar we hebben nou eenmaal geen lager A-team, want we hebben er maar 1.
Wij hebben ook best veel geduld gehad met hem. Hij kreeg speciale training voor het plaatsen en vangen (wat hij nu alsnog weer verkeerd doet) en ook voor het schieten (na constant herhalen en voordoen, doet hij het eindelijk goed, maar omdat meneer er geen zin in heeft doet hij het niet, waardoor het hele team enorm veel kansen misloopt, want zo geweldig schiet hij nou niet).
Constant moesten wij rekening met hem houden en nu zijn we dat wel zat, aangezien hij zo'n arrogantie uit blijft stralen.
Ook hierdoor hebben we veel leuker trainers moeten missen, want die hadden allemaal zoiets van: "Ja, je*us, bij die gast blijven we bezig. We worden nou niet echt gewaardeerd voor wat we doen." En vaak speelde die gast gewoon heel slecht en slecht spelende worden nou eenmaal gewisseld, dus hij werd telkens gewisseld en hij zag gewoon echt zijn fouten niet in. Je kon het in zijn oren blerren en 1 meter voor zijn neus voor gaan doen en dan vragen: "Snap je het?" en dan zei hij ja en dan deed hij het alsnog verkeerd. Daar word je gewoon moedeloos van. Ook wilt niemand bij hem staan met de training, omdat je dan gewoon heel de training de oefeningen niet goed uit kunt voeren. En we zeggen er wat van, we leggen het extra uit, maar hij wilt het alleen op zijn manier doen en dat zijn wij een beetje erg zat.

Dus ja, er is dus gewoon een groot probleem, want iedereen raakt geïrriteerd op hem en gaat lachwekkende opmerkingen maken en dat is dan ook weer niet leuk voor die gast, maar aan de andere kant gaat hij er misschien wel iets van leren.
Oud 24-10-2004, 23:16
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Eend schreef op 24-10-2004 @ 23:20 :
Zij heeft net zo'n hekel aan hem als ieder ander
Nou, geweldige houding van je trainer dan Een trainer moet daar boven staan, een trainer mag nooit haat of liefde jegens een pupil uiten, maar moet er een professionele houding tegenover stellen. Als de pupil dus weigert te presteren, of aan prestaties of inzet te werken, moet de trainer de pupil buiten de wedstrijdselectie houden en eventueel werken aan verbetering. Maar een pupil opgeven mag nooit. Als het al zover is dat ze die jongen niet mag, is het dus al te ver gekomen en heeft je trainer gefaald.
Oud 29-10-2004, 20:47
Eend
Eend is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 25-10-2004 @ 00:16 :
Nou, geweldige houding van je trainer dan Een trainer moet daar boven staan, een trainer mag nooit haat of liefde jegens een pupil uiten, maar moet er een professionele houding tegenover stellen. Als de pupil dus weigert te presteren, of aan prestaties of inzet te werken, moet de trainer de pupil buiten de wedstrijdselectie houden en eventueel werken aan verbetering. Maar een pupil opgeven mag nooit. Als het al zover is dat ze die jongen niet mag, is het dus al te ver gekomen en heeft je trainer gefaald.
Pfff, dat zou jou ook niet lukken in dit geval.
Oud 29-10-2004, 20:49
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Eend schreef op 29-10-2004 @ 21:47 :
Pfff, dat zou jou ook niet lukken in dit geval.
Een beetje coach laat het niet zo ver komen.
Oud 31-10-2004, 17:41
Eend
Eend is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 29-10-2004 @ 21:49 :
Een beetje coach laat het niet zo ver komen.
Een beetje coach had hem allang het team uitgetrapt. Het is gewoon echt een onmogelijke gast. Je kunt hem beter links laten liggen dan er aan gaan knutselen, want hij neemt echt niks aan en dan verpest het alleen de teamsfeer weer.
Oud 31-10-2004, 21:44
Verwijderd
elleboog op zun neus liefst ook een rake op zun kaak, dan ligtie er voorlopig wel ff uit. en gewoon alstie terug is het nog een keer doen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 21:55
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-10-2004 @ 18:41 :
Een beetje coach had hem allang het team uitgetrapt.
Inderdaad, dus de coach en ook het team zijn er net zo schuldig aan dat de situatie escaleert.
Oud 01-11-2004, 18:25
AGH
AGH is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-10-2004 @ 12:29 :
Speed in z'n thee doen en hem naar Vlissingen laten rennen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-10-2004 @ 12:29 :
Nou, we hadden een dergelijke situatie in ons team (Kampong H23, hockey dus). Een lid vond dat 'ie het kon maken om telkens 5 minuten voor een wedstrijd af te bellen, en dan ook nog te vertikken om te fluiten. Die is dus verteld dat we er vanuit gingen dat 'ie zich voorlopig niet liet zien.

Op het moment dat 1 persoon zijn problemen die van het hele team maakt, dan kun je hem beter vragen uit 't team te stappen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
vijf schreef op 31-10-2004 @ 22:44 :
elleboog op zun neus liefst ook een rake op zun kaak, dan ligtie er voorlopig wel ff uit. en gewoon alstie terug is het nog een keer doen
Voetballer zeker.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 11-11-2004 @ 16:09 :
Voetballer zeker.
bijna goed..... ex-voetballer
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 09:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
vijf schreef op 11-11-2004 @ 18:43 :
Eens een aso altijd een aso.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 18:43
number9
number9 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-11-2004 @ 10:48 :
quote:
vijf schreef op 11-11-2004 @ 18:43 :

En er trots op
Oud 19-11-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 15-11-2004 @ 10:48 :
das nie aso fas gewoon een statement maken
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 20:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
vijf schreef op 19-11-2004 @ 13:02 :
das nie aso fas gewoon een statement maken
Een aso manier van een statement maken ja. Maargoed, als jullie dat normaal vinden, boeit mij weinig.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 21:10
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-11-2004 @ 21:49 :
Een aso manier van een statement maken ja. Maargoed, als jullie dat normaal vinden, boeit mij weinig.
Scheer ze allemaal maar weer over 1 kam, ik dacht dat jou niveau wel wat hoger lag dan dat...
Oud 20-11-2004, 02:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 19-11-2004 @ 22:10 :
Scheer ze allemaal maar weer over 1 kam, ik dacht dat jou niveau wel wat hoger lag dan dat...
Doe ik niet hoor, ken ook een voetballer die regelmatig met ons meehockeyed
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 10:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 19-11-2004 @ 22:10 :
Ach, mocht je gokken, op aso gokken geeft je meer kans op de jackpot... Niet iedereen natuurlijk..

MAaruh ontopic: DOET FA (rabbi daniel) aan korfbal tegenwoordig?!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 11:25
Spoonie
Spoonie is offline
ff heel simpel. Ik zit op volleybal en wij hadden en persoon die gewoon niet tegen zijn verlies kon. Nu wonnen we gelukkig alle wedstrijden op 1 team na waar we twee keer met 3-2 van verloren. Zijn waren ouder maar ook gewoon net iets beter. Daar kan ik mee leven en hij dus niet. dus toen we 2-0 achterstonden vertrok ie gewoon(waardoor we de wedstrijd verloren want hij was best goed). Wij konder dus nog 2 puntjes pakker met 3-2 en de volgende traing las ik maar ff een teambespreking in(met zijn vader die ik had gebeld)

en we hebben hem de keuze gegeven, Of oprotten of nu voortaan normaal doen. Toen heeft ie zich een beetje kunnen aanpassen.

Maar in zijn geval zou ik zeggehttp://www.e-card.nl/ecard/images/pi...-29_122446.jpg
Oud 21-11-2004, 12:03
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 21-11-2004 @ 12:25 :
en we hebben hem de keuze gegeven, Of oprotten of nu voortaan normaal doen. Toen heeft ie zich een beetje kunnen aanpassen.
niet de makkelijkste oplossing, wel de beste. Voor dat soort ego's is geen plaats in een team.
Reageren

Regels voor berichten