Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2004, 08:05
poppi
poppi is offline
enkele vraagjes
kun je ook teveel fruit eten?? want ik eet soms echt wel veel stukken per dag

kan het kwaad om 'savonds (voor het slapengaan) nog veel suikers te eten? want savonds krijg ik soms van die eetbuien

waar haal je het meeste ijzer uit? ik ben geen grote vleeseter en mijn ijzergehalte staat wat aan de lage kant.....

greetzz
Oud 12-11-2004, 08:10
snoopy
snoopy is offline
je kunt te veel fruit eten, ja.
Dan kun je last van je darmen krijgen, bijv.
Maar als je dat soort klachten niet hebt... ga dan gerust door met fruit eten!

s Avonds nog veel suikers eten... nou ja... tis niet veel slechteres dan overdag veel suikers eten, vermoed ik. Wel weet ik dat eten dat je minder dan 2 uur voor je gaat slapen eet, minder verteerd wordt.

Ijzer zit bijv. in spinazie. Verder weet ik t niet zo goed
Oud 12-11-2004, 08:18
bracelance
bracelance is offline
Fruit is eten uiteraard goed maar het kan ook TE.

Ik heb nooit last van vreetbuien omdat ik continu aan het eten ben

(en om de vrouwen te pesten, ik ben nog steeds dun)
Oud 12-11-2004, 09:22
elledc
elledc is offline
Je moet doen wat je niet laten kan

En verder, qua ijzer, in ontbijtgranen zoals kellog's etc. zit er veel ijzer, maar ook in groenten en fruit.
Vele meisjes hebben een tekort aan ijzer omwille van de menstruatie (=veel ijzerverlies), daarom is het mogelijk om pilletjes te nemen die uitsluitend ijzer bevatten. Dit is natuurlijk en werkt positief bij mij, aangezien ik tijdens mijn menstruatie soms zwart zag en de neiging had flauw te vallen, nu is dit niet meer.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 09:34
Verwijderd
IJzer zit ook in appelstroop (minder dan vroeger, maar toch nog wel wat, en er zijn er ook met extra ijzer). En er zijn idd ook pilletjes voor.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 09:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Het verteren is savonds langzamer, volgens mij moet je dan beter op je voeding letten, maar mightyduck kan je daar vast veel betere info over geven
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 10:55
MightyDuck
MightyDuck is offline
Idd

Het punt van de dag waarop je je caloriën tot je neemt maakt op zich niet zoveel uit. Wanneer je niet over je dagelijkse behoefte gaat word je er niet vetter van.

Probleem is waarschijnlijk dat je een voedingspatroon hebt dat van geen kant klopt en daarom savonds trek krijgt. Nu is het moeilijk te zeggen in welke mate de stofwisseling daarvan de dupe is maar een vertraagde energieverwerking kan uiteraard met minder kcal toe en slaat eerder reservestoffen op.

Ik zou zeggen, kijk het een tijdje aan en vertel dan of je er vetter van word, zo ja, dan eet je teveel, zo nee doe dan gewoon zo door als je het niet laten kunt.

Nog beter zou zijn je complete eetpatroon onder de loep te nemen maja wie ben ik om je dat op te dragen, als je dat wou had je dat wel gevraag

Voor de rest heeft het eten van suiker in de avond geen ander effect dan overdag, enige verschil is dat het waarschijnlijk niet meer verbrand word, maar zoals ik al zei, wanneer je verder toch niet aan je eigenlijke behoefte komt maakt dat weinig uit.

Wat betreft teveel fruit, dat hangt er maar vanaf wat voor fruit je eet. Waarom zou je teveel fruit eten ? Ivm fructose ? Daarvoor gaat hetzelfde verhaal op als voor de suiker. Alleen word in dit geval fructose in de lever opgespaard en mist het invloed op het bloedsuikerniveau maar dat terzijde. Wanneer je binnen je dagelijkse marge blijft is er wederom niks aan de hand.

Vitaminen kun je niet genoeg hebben en uit fruit krijg je echt geen overdosis.

Ijzer idd stroop, spinazie, bepaalde vissoorten, ijzertabletten.

Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 12:45
poppi
poppi is offline
bedankt voor de info
en nee , veel vervet ik er niet van , de ene dag natuurlijk meer dan de andere maarja das normaal
dus blijf ik gewoon doen zoals ik doe

Regels voor berichten