Idd
Het punt van de dag waarop je je caloriën tot je neemt maakt op zich niet zoveel uit. Wanneer je niet over je dagelijkse behoefte gaat word je er niet vetter van.
Probleem is waarschijnlijk dat je een voedingspatroon hebt dat van geen kant klopt en daarom savonds trek krijgt. Nu is het moeilijk te zeggen in welke mate de stofwisseling daarvan de dupe is maar een vertraagde energieverwerking kan uiteraard met minder kcal toe en slaat eerder reservestoffen op.
Ik zou zeggen, kijk het een tijdje aan en vertel dan of je er vetter van word, zo ja, dan eet je teveel, zo nee doe dan gewoon zo door als je het niet laten kunt.
Nog beter zou zijn je complete eetpatroon onder de loep te nemen maja wie ben ik om je dat op te dragen, als je dat wou had je dat wel gevraag
Voor de rest heeft het eten van suiker in de avond geen ander effect dan overdag, enige verschil is dat het waarschijnlijk niet meer verbrand word, maar zoals ik al zei, wanneer je verder toch niet aan je eigenlijke behoefte komt maakt dat weinig uit.
Wat betreft teveel fruit, dat hangt er maar vanaf wat voor fruit je eet. Waarom zou je teveel fruit eten ? Ivm fructose ? Daarvoor gaat hetzelfde verhaal op als voor de suiker. Alleen word in dit geval fructose in de lever opgespaard en mist het invloed op het bloedsuikerniveau maar dat terzijde. Wanneer je binnen je dagelijkse marge blijft is er wederom niks aan de hand.
Vitaminen kun je niet genoeg hebben en uit fruit krijg je echt geen overdosis.
Ijzer idd stroop, spinazie, bepaalde vissoorten, ijzertabletten.