Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2004, 21:02
Amelienne
Amelienne is offline
Het is nu zo'n maandje uit tussen m'n vriend en mij.
Ondertussen heb ik iemand anders ontmoet waar ik ontzettend verliefd op ben.
Het probleem is nu alleen, dat m'n ouders gewoon helemaal iets tegen hem hebben
Ze vinden dat ik me gelijk weer in iets nieuws stort, nu het net uit is. Voor mij voelt het juist goed... ik ben echt verliefd op hem en het voelt gewoon fijn tussen ons.
Verder zouden ze het liefst willen dat ik met m'n ex verder zou gaan. En is iedere nieuwkomer dus niet gewenst en wordt de deur uitgekeken.
Nou wil ik heel graag komend weekend weer iets met hem afspreken. Maar waarschijnlijk zal dat dus wel niet mogen.
Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt, en zo ja, wat kan ik eraan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2004, 21:05
ilse
ilse is offline
zit in preciesssssss de zelfde situatie

volg t topic wel ff

*sluit zich even bij Amelienne aan*
Oud 16-11-2004, 21:56
mara18
mara18 is offline
Hm nee, mijn ouders waren blij dat ik van m'n ex verlost was
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 22:32
Verwijderd
een van de redenen waarom ik niet met een nieuw persoon thuis wil komen
ja ook al is t al meer dan 8 maanden terug
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 22:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
Simpel; Gewoon dikke schijt aan hebben dat je niet van je ouders mag. Jij met met hem leven, niet je ouders; daarbij ben je 17 o_0

Ben ik nou zo vrij opgevoed of zijn er meer die vinden dat je zulke dingen op je 17de toch echt wel zelf mag/moet oplossen?

(overigens niet raar dat ze er iets van vinden en iets van zeggen, maar wel dat ze je iets kunnen verbieden of ze kinderachtig gaan doen en het niet eens zijn met je keuze)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 22:50
Samaris
Samaris is offline
Hoezo, het mag niet? Wat voor rare ouders heb je dat ze je verbieden om met je nieuwe liefde om te gaan en je richting je ex willen sturen...Gewoon keihard wel doen en hun mening negeren.
Oud 16-11-2004, 22:52
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-11-2004 @ 23:41 :
(overigens niet raar dat ze er iets van vinden en iets van zeggen, maar wel dat ze je iets kunnen verbieden of ze kinderachtig gaan doen en het niet eens zijn met je keuze)
Misschien lijkt die ex wel op een nette jongen zoals jou en haar nieuwe vriend meer op een vette stinkende luilak zoals mij; dan kan ik me wel goed inleven waarom die ouders zo doen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 07:06
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-11-2004 @ 23:41 :
Ben ik nou zo vrij opgevoed of zijn er meer die vinden dat je zulke dingen op je 17de toch echt wel zelf mag/moet oplossen?
Nee, ik vind dat ook, en m'n ouders zelf vinden dat ook.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 16-11-2004 @ 23:52 :
Misschien lijkt die ex wel op een nette jongen zoals jou en haar nieuwe vriend meer op een vette stinkende luilak zoals mij; dan kan ik me wel goed inleven waarom die ouders zo doen.

@TS: doe gewoon lekker waar je zin in hebt. Je hoeft het niet van ze te pikken dat ze jou 'verbieden' met hem om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 08:27
ilse
ilse is offline
bij mij verbieden ze het niet echt, maar ze blijven er flauwe opmerkingen over maken, dat het te snel is en blablabla. ze zeggen niet echt van het mag niet maar geven je de hele dag "advies" dat je het beter niet kunt doen. weet niet hoe dat bij TS is, maar helemaal verbieden lijkt me wel vreemd.
Oud 17-11-2004, 08:58
Yillis
Yillis is offline
laat ze praten, jij vind m leuk , en hun waarderen m vanzelf ook vast wel , ze moeten wel! wat willen ze anders doen...
Oud 17-11-2004, 09:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Marcade schreef op 16-11-2004 @ 23:52 :

Bah, sarcastisch mannetje
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 23:33
Amelienne
Amelienne is offline
Het probleem bij mij is vooral ook heel erg, dat als hij bijvoorbeeld hier is.... dat ze hem dan gewoon negeren en niks tegen hem zeggen, of hem heel kwaad aankijken of iets dergelijks. Totaal niet leuk voor hem natuurlijk, en ik vind het zelf ook niet leuk.
We hebben er net nog een gesprek over gehad, en ik voel me ontzettend rot, dat ze zo tegen hem doen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 23:38
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Amelienne schreef op 21-11-2004 @ 00:33 :
Het probleem bij mij is vooral ook heel erg, dat als hij bijvoorbeeld hier is.... dat ze hem dan gewoon negeren en niks tegen hem zeggen, of hem heel kwaad aankijken of iets dergelijks. Totaal niet leuk voor hem natuurlijk, en ik vind het zelf ook niet leuk.
We hebben er net nog een gesprek over gehad, en ik voel me ontzettend rot, dat ze zo tegen hem doen.
Hoe ongelofelijk kinderachtig.
Zorg maar gewoon dat je zoveel mogelijk bij hem bent dan.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:11
Sade
Sade is offline
Ik kan me hier echt weinig bij voorstellen, ik denk niet dat mijn ouders zo tegen m'n vriend zouden doen. Ik vind dat ouders zich sowieso niet met je liefdesleven moeten bemoeien, want daar hebben ze bar weinig mee te maken. Ik denk dat je weinig hier aan kunt veranderen, waarschijnlijk trekken ze vanzelf wel bij. En zo niet, zou ik ze duidelijk maken dat ze erg onvolwassen bezig zijn.

Laatst gewijzigd op 21-11-2004 om 12:22.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:20
Multilot
Multilot is offline
Ik heb het zelfde.. Ze zijn nu eindelijk zover dat hij hier thuis mag komen, zodat ze toch weten wat voor jongen het is.
Oud 21-11-2004, 12:27
stout!
stout! is offline
Vind je het zelf niet te snel? Dat is de enige echt belangrijke vraag. Ik snap wel dat je ouders even moeten wennen aan een nieuwe jongen en dat ze het raar vinden dat je al zo snel met een ander komt aanzetten. Maar als jij echt verliefd bent op die nieuwe jongen, moeten ze zich daar toch echt overheen kunnen zetten.
Dat zullen ze vast ook wel doen, maar het kan even duren. Waarom zou je je ouders eigenlijk meteen in het contact met hem moeten betrekken? Je kunt hem ook gewoon beter leren kennen zonder hem direct mee naar huis te nemen. Hou hem lekker een tijdje voor jezelf en als het dan echt serieus is, zal het ook voor je ouders makkelijker zijn om hem te accepteren als je nieuwe vriend.
Oud 21-11-2004, 14:48
Verwijderd
Ik had anderhalf jaar verkering, dat ging uit en ik kreeg na 20 dagen een nieuwe vriend. Tussen mij en mijn nieuwe vriend speelde al langer wat, mja, toen t uit ging tussen mij en mn ex, hadden we vrij spel zeg maar.

Mijn ouders keurden de jongen al meteen af, ze kenden hem al, maar we waren allebei ouder geworden. Toch accepteerden ze hem niet. Het is niet daarop stuk gelopen, maar het is vrij vervelend.
Wat ik eraan gedaan heb, was uitdrukkelijk zeggen dat ik naar hem toeging, omdat we niet bij mij thuis wilden zijn omdat mijn ouders hem afkeurden (of iig onze relatie). Dat heb ik ze ook verteld, vaak ruzie om gehad, maar het was het wel waard..

Is lastig, succes ermee! (als je echt voor je vriend wil gaan, dan komen jullie er wel uit!)
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 15:47
filia dei
filia dei is offline
Praat gewoon eens met je ouders op 'n rustige volwassen manier. Dus zonder puber achtig JEEZIS-geschreeuw, en deurensmijtwerk. Ouders waarderen dat wel hoor... de mijne tenminste! Leg ze gewoon uit dat je volwassen wordt. Dat het écht niet ging tussen je ex en jou en dat je nieuwe vriend ook leuk is, als ze 'm beter leren kennen. En dat ze hem op z'n minst 'n kans moeten geven.
Oud 21-11-2004, 15:50
LmR
LmR is offline
ik durf geen nieuwe jongen meer mee naar huis te nemen, om de doodeenvoudige reden dat mn vorige vriend werd afgekeurd en toen het uitging na een jaar ik al het opgespaarde commentaar over mij heen kreeg.Mijn ouders hebben nog wel eens zo'n handje van op iedereen waar ik mee omga iets op aan te merken hebben.
Daarom hou ik het geheim dat ik en mijn ex nog steeds contact hebben en als ik een jongen leuk begin te vinden ben ik daar niet meer eerlijk over omdat ik inmiddels wel geleerd heb dat je met eerlijkheid niet altijd het verst komt... Een vreselijke situatie...
Oud 21-11-2004, 15:53
LmR
LmR is offline
Citaat:
filia dei schreef op 21-11-2004 @ 16:47 :
Ouders waarderen dat wel hoor... de mijne tenminste! Leg ze gewoon uit dat je volwassen wordt.
Mijn ouders respecteren ook wel dat ik erover praat maar toen ik er eerlijk over was dat ik en mijn ex nog contact hadden zeiden ze:
Het is kiezen tussen hem en ons, als je voor hem kiest denk jij heel anders over normen en waarden [ ] dan wij... Soms weet ik het niet meer...
Oud 21-11-2004, 15:57
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
LmR schreef op 21-11-2004 @ 16:53 :
Mijn ouders respecteren ook wel dat ik erover praat maar toen ik er eerlijk over was dat ik en mijn ex nog contact hadden zeiden ze:
Het is kiezen tussen hem en ons, als je voor hem kiest denk jij heel anders over normen en waarden [ ] dan wij... Soms weet ik het niet meer...
zijn ze wel goed wijs? dat ze hem absoluut niet mogen okeej, maar het is je ex..daar zouden ze blij mee moeten zijn...en jeetje...najaaa kiezen tussen hem en je ouders.....
Oud 21-11-2004, 16:42
juno
juno is offline
Ten eerste is het met je ex niet voor niets uitgegaan en ook niet zomaar op een goede/kwade dag. Daar was een reden voor en een voorgeschiedenis. In ieder geval wilde jij hem niet meer, en dat moeten je ouders aanvaarden, of ze het er nu mee eens zijn of niet. Het was primair jouw vriend, niet hun schoonzoon.

Ook je nieuwe vriend is een voldongen feit waar ze zich bij neer moeten leggen. Zelfs al gaat het over drie maanden weer uit, en hebben ze "gelijk"gehad, dan nog is jouw liefdesleven iets wat alleen jou aangaat. Jij hebt een vriend voor jezelf, niet om hen van een nieuwe zoon te voorzien. En als ze die nieuwe zoon niet aardig vinden, dan hoeft dat immers helemaal niet.

Ik denk dat zij zich zelf teveel aan die jongens hechten, en je moet ze goed duidelijk maken dat jij de enige persoon bent die daarover beslist, en dat hun nieuwe schoonzoon maar een bijkomstigheid is van JOUW verkering.

Zich bemoeien met jouw relaties is overigens de beste manier om jou heel snel kwijt te raken. Niet omdat je dat zo graag wilt, jij wilt ook gewoon gezellig met je ouders omgaan, maar dit soort dingen gebeuren als je je kind dwingt in dit soort zaken. Als ouders wil je het beste voor je kind, maar wie zijn of haar partner wordt voor de komende week, maand jaar of voor mijn part de rest van je leven, is niet iets wat zij mogen of kunnen beslissen.

Het enige wat je als ouder kunt doen is de brokstukken oprapen als het misloopt, en blij zijn als zo'n kind nog met de brokstukken naar je toe durft te komen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 17:21
LmR
LmR is offline
Ja inderdaad,vrienden van mij zeiden dat ze mij voor deze keus stelden omdat ze eigenlijk niet weten wat ze met de situatie aanmoeten...Snap je waardoor ik een beetje in de knoop zit met mezelf...ik voel me soms opgesloten thuis omdat ik mezelf niet helemaal kan zijn, moet ik soms via hun een 'geschikte' jongen zoeken waar ze het wel mee eens zijn?
Als ik ouder zou zijn en niet financieel afhankelijk zou zijn zou ik zo terug gaan naar mijn ex maar ja,ik hoor bij mijn ouders, maar het is toch niet goed, dat je je dochter iets misschien heel moois ontneemt?
HULP!
Oud 21-11-2004, 17:32
juno
juno is offline
Dat is een misvatting. Je bent jezelf, je eigen individu, je bent niet iemands bezit en je hoort ook niet bij je ouders. Praktisch gezien hoor je bij het gezin, omdat je nog niet voor jezelf kunt zorgen, maar zodra dat wel het geval is, zal het heel snel duidelijk worden dat zij jou meer missen dan jij hen. Ze hebben je alleen maar te leen gehad. Een proeftijd van 18 jaar, en dan maar zien of je kinderen je nog willen kennen.

En laat ze vooral goed doorgaan met jou opsluiten en als hun eigendom beschouwen, des te groter is de kans dat zij straks allenigjes in het bejaardentehuis weg zitten te kwijnen, omdat jij ze gewoon niet meer moet.

Dat kan zomaar gebeuren hoor, je bent bij elkaar gegooid omdat het je ouders zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat het jouw soort mensen is. Met sommige mensen ga je alleen maar om omdat het je ouders zijn, maar je zou ze niet zelf uitgezocht hebben.

Nou ben jij pas 15, (sorry dat ik het zeg, maar ik denk even terug aan mezelf op die leeftijd) en niet iedere 15 jarige kan zelf goed inschatten hoe goed of slecht iemand anders voor je is. Ik ken ook jullie voorgeschiedenis niet, dus ik kan niet zeggen of je ouders misschien best een punt hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2004, 17:36
LmR
LmR is offline
Ja m'n ouders hebben ook wel een punt.Mijn ex was ook niet ideaal, hij verbood mij dingen en wilde eigenlijk liever dat ik niet met mn vrienden omging...Misschien zie ik het ook wel verkeerd aan, maar nog vind ik het fout dat mijn ouders mij voor een keus hebben gezet die onmogelijk te maken was...
Oud 21-11-2004, 17:44
elledc
elledc is offline
Mijn ouders bijvoorbeeld zullen mijn huidige vriend nooit echt graag zien. Eerst deed me dat wel wat en hebben we lange gesprekken gehad maar uiteindelijk boeit het me niet meer wat ze denken, niet zij gaan beslissen met wie ik moet omgaan. Ze kunnen oprotten met hun commentaar!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 17:50
LmR
LmR is offline
power! kon ik er maar zo over denken...Maar goed, genoeg gemierenneuk over mijn ex, ik zie wel hoe het loopt, hopelijk komen ik en mijn ouders ooit tot de conclusie dat we beiden fout bezig zijn geweest...
Oud 21-11-2004, 18:25
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
LmR schreef op 21-11-2004 @ 18:36 :
Ja m'n ouders hebben ook wel een punt.Mijn ex was ook niet ideaal, hij verbood mij dingen en wilde eigenlijk liever dat ik niet met mn vrienden omging...Misschien zie ik het ook wel verkeerd aan, maar nog vind ik het fout dat mijn ouders mij voor een keus hebben gezet die onmogelijk te maken was...
Ja wacht ff......ze hadden je niet voor die keuze mogen zetten....maar ik kan ze geen ongelijk geven dat ze liever niet hebben dat je hem niet meer ziet.
Oud 21-11-2004, 19:16
LmR
LmR is offline
Dat is inderdaad zo....ze hebben ook wel gelijk,misschien vind ik dat wel zo moeilijk...Humzzz
Oud 21-11-2004, 19:18
juno
juno is offline
Een vriendje dat jou dingen verbiedt? Lekkere jongen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten