Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2004, 09:55
saartje 88
saartje 88 is offline
ik weet via via dat een jongen verliefd op me is, en we hebben een behoorlijk goed contact met elkaar. nu wil hij met me praten, en ik heb het vermoeden dat hij me verkering wil vragen.

maar nu is er een probleem, hij heeft in het verleden wel eens dingen gedaan die niet door de beugel kunnen, en daarom zeggen veel mensen dat ik niets met hem zou moeten nemen. ik vind het wel lief van ze dat ze me willen beschermen, maar ze kennen hem niet eens!

nu begin ik ook te twijfelen, en ik vraag me echt af of hij weer van dit soort dingen zal gaan doen, en of hij nou wel te vertrouwen is. tegen mij doet hij echt ontzettend lief en hij wil echt van alles voor me doen.

ik weet echt niet meer wat ik moet doen...
hebben jullie tips?

alvast bedankt,
saartje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2004, 10:07
voice
voice is offline
Trek je niks van anderen aan, toen ik net iets met mijn vriend kreeg probeerden allerlei meisjes te stoken van: hij is onbetrouwbaar en ik heb laatst met je vriend gekust. Een goede vriendin belde me ook op om me te waarschuwen want ze had verhalen gehoord.....Mischien zijn dit andere dingen dan jij bedoelde maar dit zet je ook erg aan het twijfelen. Ook omdat het nog HEEL pril was tussen ons.
Uiteindelijk ben ik blij dat ik voor mijn vriend heb gekozen en niet de verhalen te geloven.

Mijn advies aan jou is dus: volg je gevoel maar hou het vooral wel in de gaten in het begin. Geef je er niet blind aan over maar blijf wel ff op je hoede want verhalen zijn er niks voor niks maar het kan ook zijn verleden zijn of mensen die jaloers zijn of willen stoken. Dus hou het in de gaten voordat je word gekwetst maar volg wel je gevoel.
Hij verdient ook een kans om te laten zien hoe hij is toch?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 10:10
Mo6
Mo6 is offline
volg gewoon je gevoel, je komt er vanzelf achter als het een foute jongen is.
Oud 14-11-2004, 10:12
Sitia
Sitia is offline
Mensen kunnen veranderen, ook die jongen. Volg gewoon je gevoel en als je het niet vertrouwt kun je ook nog met hem erover praten.
Oud 14-11-2004, 10:44
Verwijderd
Of je volgt je gevoel en komt er zelf achter of de mensen gelijk hebben Of je luistert naar iedereen die zegt dat je het niet moet doen.

Aan jou de keuze.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 11:08
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
voice schreef op 14-11-2004 @ 11:07 :

Mijn advies aan jou is dus: volg je gevoel maar hou het vooral wel in de gaten in het begin. Geef je er niet blind aan over maar blijf wel ff op je hoede want verhalen zijn er niks voor niks maar het kan ook zijn verleden zijn of mensen die jaloers zijn of willen stoken. Dus hou het in de gaten voordat je word gekwetst maar volg wel je gevoel.
Hij verdient ook een kans om te laten zien hoe hij is toch?
Oud 14-11-2004, 11:18
Gothic
Gothic is offline
de belangrijkste vraag hier is wat die dingen zijn die hij gedaan heeft.
Oud 14-11-2004, 12:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 14-11-2004 @ 11:10 :
volg gewoon je gevoel, je komt er vanzelf achter als het een foute jongen is.
Ja, als je in de prostitutie werk om hem van geld te voorzien ofzo

Wees blij dat mensen je waarschuwen, het zal wel niet helemaal zonder reden zijn. Ik ben wel erg benieuwd naar wat 'ie nu precies gedaan heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 12:32
Verwijderd
Het gaat hier niet zomaar om een gerucht dat misschien niet waar is: hij heeft echt verkeerde dingen gedaan (in 'het verleden'). Jij zult voor jezelf een afweging moeten maken, wij kunnen je niet helpen gezien wij, zoals Gothic al opmerkte, niet weten wat dat verkeerde nou is. Ik raad je aan daarbij vooral opmerkingen van je omgeving in mee te nemen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 13:19
stout!
stout! is offline
Ben je ook verliefd op hem?
Oud 14-11-2004, 13:37
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
het gaat erom hoeveel jullie van elkaar houden. toen ik mijn vriend net leerde kennen, vond ik het in het begin ook wel moeilijk. mijn vriend zat namelijk aan de drugs voordat ik hem leerde kennen en ging met de verkeerde jongens om. dat wist ik toen niet eens. toen heeft ie weleens gevraagd; wat vind jij ervan dat ik er aan zit? (dat was in het begin in onze relatie) ik heb toen gezegt; jaah, als je te ver gaat dan ga je maar dood he? en geloof het of niet, maar sinsdien is het af en toe een blowtje en verders niks meer!! het is maar net hoe je hem aanpakt. vaak hoor ik van mensen die hij kent dat ik hem wel erg goed afgericht heb!
Oud 14-11-2004, 13:42
Sparkle.
Sparkle. is offline
Je moet eerst iemand maar eens zo leren kennen, kijken of het zo ook echt klikt.
Je moet niet iemand veroordelen op "verhalen", meestal worden die zwaar overdreven...
Oud 14-11-2004, 13:49
filia dei
filia dei is offline
Jah, het hangt er vooral vanaf wat die 'dingen zijn die niet door de beugel kunnen' zijn. Als hij in het verleden iemand vermoord heeft zou ik er minder snel een relatie mee aangaan dan als ie een keer heeft gespijbelt.
En ook als hij zijn vriendin slaat of mishandelt zou ik er niets mee beginnen denk ik.
Maar goed, mensen kunnen veranderen en het is toch vooral je eigen inschattings vermogen en gevoel waar je op moet vertrouwen. Die 'bronnen' zijn die betrouwbaar of hebben ze een reden om leugens over hem te vertellen etc.
Dus nou jah... sterkte ermee
Oud 14-11-2004, 14:09
saartje 88
saartje 88 is offline
hij is een paar keer opgepakt door de politie met een groep vrienden, ze hebben b.v. geld gejat en ze hebben heel erg veel fietsen gejat. hij heeft ook een paar mensen het ziekenhuis in geslagen. en hij heeft ook een paar psychische stoornissen. maar dat is allemaal in het verleden gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 14:31
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 14-11-2004 @ 15:09 :
hij is een paar keer opgepakt door de politie met een groep vrienden, ze hebben b.v. geld gejat en ze hebben heel erg veel fietsen gejat. hij heeft ook een paar mensen het ziekenhuis in geslagen. en hij heeft ook een paar psychische stoornissen. maar dat is allemaal in het verleden gebeurd.
ok, heel ver weg blijven van deze jongen voordat je zelfs ook hierin betrokken wordt... Ik weet niet of ´88 je geboortejaar is, zo ja, verpest je toekomst niet door een verliefdheid, er zullen er nog velen volgen...

hoe oud is die jongens trouwens? en hoe lang is het geleden dat hij dit deed? en hou oud was hij toen hij dit deed?
Oud 14-11-2004, 14:51
vixen
vixen is offline
Citaat:
Ik denk niet dat je daar heel gelukkig van gaat worden. Dat dat allemaal in 't verleden is gebeurd..ik weet niet hoe lang dat geleden is, maar zoiets gaat niet snel over.
Oud 14-11-2004, 15:16
Bo
Bo is offline
Citaat:
Hij heeft een paar mensen het ziekenhuis in geslagen en een paar psychische stoornissen.
Dit zijn wel dingen waar je allert op moet zijn. Vooral dat laatste.
Wat versta je precies onder een paar psychische stoornissen?

Dit zijn over het algemeen dingen die niet in een paar maanden tijd op te lossen zijn. Sterker nog, sommige spychische stoornissen zullen altijd blijven..
Oud 14-11-2004, 15:38
saartje 88
saartje 88 is offline
ppd nos adhd, en nog iets, die diefstallen zijn iets van een jaar geleden, maar hij zit nu in het leger, en doet het echt niet meer. hij is trouwens 18 dus dat is geen probleem, en hij is ontzettend lief en wil van alles voor me doen, dus ik twijfel echt.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 15:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Klinkt echt als Mr Perfect, ja...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 15:45
filia dei
filia dei is offline
Nou, ik zou er niet aan beginnen als ik jouw was. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je verlieft bent en hij zegt ook op jouw te zijn. Maar dit gaat gewoon te ver. Stelen enzo zou ie mee kunnen stoppen. Maar mensen het ziekenhuis in slaan en psychische stoornissen dat gaat echt niet zo één, twee, drie over.

En nu doet hij misschien wel lief tegen je omdat hij ook verlieft op jouw is. Maar over 'n half jaar als alles een beetje 'normaal' is geworden doet hij misschien véél minder ze best voor je. En als het uitgaat en hij haat je dan zit je helemaal diep in de problemen.

Echt er komen gerust nog wel andere leuke jongens!
Oud 14-11-2004, 15:50
saartje 88
saartje 88 is offline
ik zeg het nog maar eens, HET IS ALLEMAAL IN HET VERLEDEN GEBEURD, het is een cliche maar hij heeft zijn leven gebeterd, hij doet dit soort dingen niet meer, en ik merk ook helemaal niks van zijn verleden, ik heb er ook nooit bij nagedacht tot eergisteren, toen vertelde ik het toevallig aan een paar mensen van school, (de lerares zat zelfs in de auto), god weet waarom ik dat deed, had ik ook nooit moeten doen, maar hun reacties zetten me wel aan het denken, de lerares heeft me trouwens niet gewaarschuwd ofzo, ik zou ook absoluut niet willen dat mijn ouders er achter kwamen, die vinden hem zo'n lieve jongen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 15:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 14-11-2004 @ 16:50 :
ik zeg het nog maar eens, HET IS ALLEMAAL IN HET VERLEDEN GEBEURD, het is een cliche maar hij heeft zijn leven gebeterd, hij doet dit soort dingen niet meer, en ik merk ook helemaal niks van zijn verleden, ik heb er ook nooit bij nagedacht tot eergisteren, toen vertelde ik het toevallig aan een paar mensen van school, (de lerares zat zelfs in de auto), god weet waarom ik dat deed, had ik ook nooit moeten doen, maar hun reacties zetten me wel aan het denken, de lerares heeft me trouwens niet gewaarschuwd ofzo, ik zou ook absoluut niet willen dat mijn ouders er achter kwamen, die vinden hem zo'n lieve jongen.
Hmm.. duidelijk. Je weet wat voor erge en smerige dingen hij heeft uitgevroten, je vraagt ons om raad en dan begin je hem te verdedigen. Mja, dat is het klassieke patroon van meisjes die erom vrágen geplayed en mishandeld te worden. Sluit je ogen er maar voor, meid, maar kom ons niet om raad vragen als je tóch al hebt besloten dat je met een klootzak in zee wilt...

Laatst gewijzigd op 14-11-2004 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:00
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-11-2004 @ 16:57 :
Hmm.. duidelijk. Je weet wat voor erge en smerige dingen hij heeft uitgevroten, je vraagt ons om raad en dan begin je hem te verdedigen. Mja, dat is het klassieke patroon van meisjes die erom vrágen geplayed en mishandeld te worden. Sluit je ogene r maar voor, meid, maar kom ons niet om raad vragen als je tóch al hebt besloten dat je met een klootzak in zee wilt...
sorry reflex
ik weet het ook gewoon niet meer
misschien hebben jullie ook wel gelijk maar het voelt gewoon niet als 'fout'.
hij wil volgende week met me praten en ik denk dat hij me verkering wil vragen
in ieder geval sorrysorry
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 14-11-2004 @ 17:00 :
sorry reflex
ik weet het ook gewoon niet meer
misschien hebben jullie ook wel gelijk maar het voelt gewoon niet als 'fout'.
hij wil volgende week met me praten en ik denk dat hij me verkering wil vragen
in ieder geval sorrysorry
Ja, dat heb ik véél vaker 'gelezen op dit forum. 'Het voelt niet als fout'. Ik zal je zeggen waarom niet. Omdat dit soort jongens er meester in zijn om zich heel leif, aardig en vriendelijk voor te doen en jou voor te houden dat hij verandert is. De ervaring leert dat dit soort jongens niet veranderen. Hij wil jou dat enkel doen geloven.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
saartje 88 schreef op 14-11-2004 @ 16:38 :
ppd nos adhd, en nog iets, die diefstallen zijn iets van een jaar geleden, maar hij zit nu in het leger, en doet het echt niet meer. hij is trouwens 18 dus dat is geen probleem, en hij is ontzettend lief en wil van alles voor me doen, dus ik twijfel echt.
Hahaha, kom op zeg. Hij zit vanaf zijn geboorte niet normaal in elkaar, heeft allerlei streken uitgehaald, is agressief, pikt spullen van andere mensen en is tot overmaat van ramp ook nog eens militair! Wat denk je nu zelf?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2004, 16:33
saartje 88
saartje 88 is offline
ik denk dat jullie wel gelijk hebben maar ik vind het wel erg moeilijk om hem af te wijzen. hij heeft namelijk echt veel voor me gedaan, en daar voel ik me best schuldig over, en ik denk hij ook verwacht dat ik ja zal zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
J-tjuh schreef op 14-11-2004 @ 14:37 :
het gaat erom hoeveel jullie van elkaar houden. (...)
Dat heeft er niets mee te maken, niet in dit stadium in elk geval.
Citaat:
nare man schreef op 14-11-2004 @ 17:27 :
Hahaha, kom op zeg. Hij zit vanaf zijn geboorte niet normaal in elkaar, heeft allerlei streken uitgehaald, is agressief, pikt spullen van andere mensen en is tot overmaat van ramp ook nog eens militair! Wat denk je nu zelf?
Precies, dat soort afwijkingen is aangeboren en valt bijna niet te verbeteren. Die jongen is waarschijnlijk nog altijd gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:38
elledc
elledc is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 14-11-2004 @ 17:33 :
ik denk dat jullie wel gelijk hebben maar ik vind het wel erg moeilijk om hem af te wijzen. hij heeft namelijk echt veel voor me gedaan, en daar voel ik me best schuldig over, en ik denk hij ook verwacht dat ik ja zal zeggen.
Denk vooral aan jezelf en doe niet iets om hem te plezieren. Neem desnoods de tijd erover na te denken.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:38
saartje 88
saartje 88 is offline
[QUOTE]nare man schreef op 14-11-2004 @ 17:27 :
[B] en is tot overmaat van ramp ook nog eens militair!

is dat erg???
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:41
Verwijderd
[QUOTE]saartje 88 schreef op 14-11-2004 @ 17:38 :
[B]
Citaat:
en is tot overmaat van ramp ook nog eens militair!

is dat erg???
PDD NOS, ADHD, vrij ernstige geweldplegingen 'in het verleden' en in het leger zitten. Fijne combinatie, hoor.

Godverdomme, wie is hier undercover?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
saartje 88 schreef op 14-11-2004 @ 17:38
is dat erg???
In combinatie met die afwijkingen die jij noemt en een gewelddadig verleden wel. Regilio Tuur beloofde ook telkens beterschap, maar die bleef de neus van zijn vriendin ook maar gebruiken als sparring partner.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:43
Verwijderd
Daar zit veel potentiel in voor oorlogsmisdaden
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:22
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 14-11-2004 @ 16:50 :
HET IS ALLEMAAL IN HET VERLEDEN GEBEURD
geldt dat niet voor alles?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ach joh, komop meid, hij is nu vast hardstikke lief! Ga d'r voor!

Jezus, onze lieve heer heeft je hersenen gegeven, gebruik deze dan ook. Hij is gewoon een crimineel. Als je iets doet wat hem niet aanstaat (het uitmaken nadat 'ie je geld gejat heeft ofzo) slaat 'ie een paar tanden uit je mond. Dergelijk uitschot verandert nooit.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
en ik denk hij ook verwacht dat ik ja zal zeggen.
Ben je bang dat 'ie je gaat slaan ofzo?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Je moet niets doen omdat 'hij dat verwacht'. Je bent hem niets schuldig. En natuurlijk heeft hij veel voor je gedaan... Hij moet je immers eerst helemaal inpakken en zich beter voordoen dan hij is, voordat hij z'n ware karakter kan laten zien.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:26
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sommige mensen moeten voelen voor ze iets begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:28
Chimera
Chimera is offline
Even een verhaaltje. Ik ken een meid die een relatie heeft met net zo'n type. Hoewel hij haar regelmatig mishandeld (hij heeft onlangs haar arm gebroken bijvoorbeeld) blijft ze bij hem omdat hij ook echt heel lief 'kan' zijn, en niet zonder hem kan. Behalve voor dat uitschot, heb ik voor haar ook geen respect. Dergelijke zwakheid maakt me gewoon misselijk.

Tuurlijk is die jongen NU lief voor je, hij heeft je nog niet.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
grl schreef op 14-11-2004 @ 18:26 :
Sommige mensen moeten voelen voor ze iets begrijpen.
En sommige mensen begrijpen het gewoon nooit
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:33
filia dei
filia dei is offline
Hey, komop meid, ik begrijp gerust dat het moeilijk is en dat je verlieft op hem bent. Maar denk alsjeblieft na! Als je nu zijn kwaadheid nog niet ziet, wacht dan nog effe. Je twijfelt nu al! Dus waarom zou je wat beginnen? Zeg gewoon dat je niets met hem wilt. Over 'n poosje gaat de verlieftheid gerust wel over!

maar ach, je zult niet de eerste vrouw zijn die op 'n 'foute man' valt
Oud 14-11-2004, 17:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
filia dei schreef op 14-11-2004 @ 18:33 :
maar ach, je zult niet de eerste vrouw zijn die op 'n 'foute man' valt
Inderdaad. Stelletje zwakke misbaksels
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:35
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-11-2004 @ 18:29 :
En sommige mensen begrijpen het gewoon nooit
Ook dat. Toch zal er iets in de topicstarter zijn dat denkt: hrm.. misschien geen goed idee. Anders had ze het sowieso wel gedaan en was ze niet hier komen vragen. Dènk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-11-2004 @ 18:35 :
Tsk.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:56
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-11-2004 @ 18:25 :
Ben je bang dat 'ie je gaat slaan ofzo?
ik denk het niet, tenminste daar zie ik hem niet voor aan, ik denk wel dat hij ontzettend teleurgesteld zal zijn, en ik weet niet of hij dan boos word ofzo. ik ben wel bang dat hij de hele vriendengroep waar we allebei inzitten tegen me op gaat stoken, en dat maakt me opzich niet uit maar mn beste vriendin zit daar ook in en die wil ik absoluut niet kwijt.

o en bedankt voor al jullie reacties
het zet me wel erg aan het denken.....
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:57
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
grzz
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 14-11-2004 @ 18:56 :
ik ben wel bang dat hij de hele vriendengroep waar we allebei inzitten tegen me op gaat stoken, en dat maakt me opzich niet uit maar mn beste vriendin zit daar ook in en die wil ik absoluut niet kwijt.
.
Oh, een hele lieve jongen dus.

Damn, zoek gelijk nieuwe vrienden. Wat een aso's.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ik denk het niet, tenminste daar zie ik hem niet voor aan, ik denk wel dat hij ontzettend teleurgesteld zal zijn, en ik weet niet of hij dan boos word ofzo. ik ben wel bang dat hij de hele vriendengroep waar we allebei inzitten tegen me op gaat stoken, en dat maakt me opzich niet uit maar mn beste vriendin zit daar ook in en die wil ik absoluut niet kwijt.
Klinkt echt als een droomjongen, ja.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:59
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ik denk het niet, tenminste daar zie ik hem niet voor aan, ik denk wel dat hij ontzettend teleurgesteld zal zijn, en ik weet niet of hij dan boos word ofzo.
Ik heb ook geen flauw idee

Citaat:
o en bedankt voor al jullie reacties
het zet me wel erg aan het denken.....
Dat je niet meteen zelf kan bedenken dat dit een slecht idee is, is tot daaraan toe. Maar dat je na 40 "doe het niet omdat.."-reacties nog niet meer kan zeggen dan "het zet me wel erg aan het denken"... nja.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:00
saartje 88
saartje 88 is offline
maar ik denk dat hij daar dan wel het recht toe heeft. ik bedoel ik heb hem dan wel valse hoop gegeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten