Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2011, 13:28
Ikweetmeer
Ikweetmeer is offline
Beste lezer,

Ik had een vraag : Ik deed dit jaar 2 HAVO en was gezakt door de cijfers : 4,51 , 4,89 , 4, 76 , 5,48 en 5,37 . Zonder die 5,48 en 5,37 was ik gewoon over , want een 5,50 is voldoende.
Ik deed in de eerste klas Havo/vwo en was gezakt door 3x5 op vwo.
Mijn citoscore was 541 en entree score 80%.
Zou er een school zijn die mij op 3 HAVO zou willen aannemen of is het toch verstandiger om 2 HAVO te doubleren of naar 3 VMBO-TL te gaan .

REAGEER PLEASE SNEL !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2011, 13:38
Verwijderd
Als ik jou was zou ik gewoon 2havo overdoen of 3vmbo gaan doen. Je bent niet voor niets blijven zitten.

En ja, je was inderdaad overgegaan als al je cijfers hoger waren , maar dat is bij iedereen het geval nietwaar? Het punt is juist dat je dus die cijfers niet had.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 13:40
Ikweetmeer
Ikweetmeer is offline
@Interglot : Wat is dan verstandiger doubleren of 3vmbot
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 13:42
Verwijderd
Dat hangt af van je eigen voorkeur en wat voor opleiding je zelf hierna wil gaan doen. Dat is een keuze die wij hier niet voor je kunnen maken. Sommige mensen zullen zich beter voelen op vmbo, andere mensen zullen zich beter voelen op havo.

Dus, ga bij jezelf na wat je graag wil. Is dat iets wat je met vmbo kan bereiken dan is het misschien goed voor jou om vmbo te gaan doen. Wil je graag iets doen wat je alleen met havo kan doen, ga dan gewoon verder met havo.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 13:46
Ikweetmeer
Ikweetmeer is offline
Nog meer reacties graag ! Aub
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 13:51
Em.
Em. is offline
Ik denk ook dat het afhangt van je eigen inzet. Was er een reden waardoor je het dit jaar niet haalde, maar het de komende jaren op havo (en eventueel hbo) wél zult halen? Of is het een kwestie van tijd tot je opnieuw blijft steken? En: ben je tevreden met een mbo opleiding, of wil je per se hbo doen? Ben je praktijkgericht, of weet je zeker dat je iets met hbo wilt gaan doen en kun je daaruit je motivatie halen?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 15:16
Verwijderd
Inderdaad. Meestal als mensen niet over kunnen komt dat toch gewoon doordat ze wel wat beter hun best hadden kunnen doen, en als dat voor jou ook geldt, kun je beter nu 2 havo doubleren en wél je best gaan doen - met havo kun je naar het hbo en met een hbo-diploma kun je een stuk meer dan met een mbo-diploma.
Maar als je het hele jaar elke toets goed hebt geleerd, elke les hebt opgelet en al je huiswerk hebt gemaakt, dan is vmbo misschien gewoon beter voor jou.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 20:11
Edelweiss
Edelweiss is offline
Als je beter je best had kunnen doen: havo 2 over doen en als de klote je best gaan doen!
Anders: mavo 3
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 06:02
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik zou, als ik jou was, gewoon nog een keer 2 HAVO proberen; dat je gezakt bent betekent niet gelijk dat je het niet aankunt (of dat je dus naar 't VMBO 'moet').
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 07:32
Verwijderd
Ik zou als ik jou was ook gewoon doubleren, vooral als je van jezelf weet dat je veel harder had kunnen werken. Met HAVO kan je nou eenmaal meer. Als je dit jaar al het optimale gedaan hebt, dan zal ik als ik jou was wel naar 3 VMBO gaan omdat het de komende jaren alleen maar lastiger zal worden op de HAVO.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 10:09
Verwijderd
Ik volg Kikaa.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Ik zou als ik jou was ook gewoon doubleren, vooral als je van jezelf weet dat je veel harder had kunnen werken. Met HAVO kan je nou eenmaal meer. Als je dit jaar al het optimale gedaan hebt, dan zal ik als ik jou was wel naar 3 VMBO gaan omdat het de komende jaren alleen maar lastiger zal worden op de HAVO.
Dit, ben je er dit jaar vol voor gegaan? Dan zou ik vmbo doen, zoniet havo en er harder aan trekken i
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 16:31
Ikweetmeer
Ikweetmeer is offline
Zal er een school zijjn die mij op 3 HAVO aanneemt ?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 17:04
Em.
Em. is offline
Citaat:
Zal er een school zijjn die mij op 3 HAVO aanneemt ?
Met vijf vijven? Nee, dat denk ik niet. In ieder geval geen normale school, misschien dat er hele strenge privéscholen bestaan die dat wel aandurven mits je 12 uur huiswerk maakt per dag, maar daar heb ik geen verstand van.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 18:12
Verwijderd
Ik denk ook niet dat je wordt aangenomen op een andere school, aangezien je waarschijnlijk een overgangsbewijs moet hebben. En die heb je niet én met vijf vijven kan je gewoon niet over/naar 3 havo.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 22:28
312
312 is offline
Citaat:
Ik denk ook niet dat je wordt aangenomen op een andere school, aangezien je waarschijnlijk een overgangsbewijs moet hebben. En die heb je niet én met vijf vijven kan je gewoon niet over/naar 3 havo.
Dit.

Verder sluit ik mij bij de rest aan. Het is geen schande om een jaartje te blijven zitten, maar je moet dan wel hard werken. Uiteindelijk moet je doen waar jij je goed bij voelt.

PS Misschien is het een goed idee om hier met je ouders over te spreken?
Oud 14-08-2011, 12:53
Ikweetmeer
Ikweetmeer is offline
Is het mogelijk om van 3 vmbo t naar 4 havo te gaan als ik bijv : Alles een 8 of hoger sta op het eindrapport en een goed gedrag en een goede werkhouding heb .
PLEASE REACTIE
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 13:07
Verwijderd
Ik voeg je topic samen met het andere topic van je wat ook gaat over overgang. Het is niet echt nodig om voor elke vraag weer een nieuw topic te maken.

En het is niet mogelijk om van 3 VMBO naar 4 HAVO te gaan. Je moet volgens mij toch echt een diploma hebben wil je dat kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 13:16
Em.
Em. is offline
Inderdaad. Tussen 3 vmbo en 4 havo zit ook een heel gat aan kennis. Zelfs tussen 4 vmbo en 4 havo zit al een gat, want anders was de overstap wel appeltje eitje geweest, dus laat staan als je van 3 vmbo komt.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 13:38
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Haha, tis hier geen chat dat je meteen om een reactie moet gaan bedelen ofzo

Als ik jou was zou ik naar 3 mavo (vmbo-t) gaan, je kan na 4 mavo met een 7 gemiddeld alsnog naar het havo. Zo doubleer je een jaar met de kans dat je 't weer niet haalt. Weet je al waar je interesse ligt?

Je zult sowieso nergens meer op een school aangenomen worden voor de klas 3 HAVO. Daar heb je de cijfers gewoon niet voor.
Ik heb zelf de overstap gemaakt van de mavo naar de havo en het viel hartstikke mee, alleen de eerste paar maanden is het wel even wennen aan het niveau en vooral het tempo.
Reageren

Regels voor berichten