Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2004, 18:46
Verwijderd
Gister was de zoveelste avond op rij dat ik met mijn vriendje doorbracht. En ik bedacht mij ineens, wat is met mijn eigen leven gebeurd? Ik wil toch zo graag onafhankelijk blijven, zelf nog dingen kunnen ondernemen zonder dat het iets met hem te maken heeft.
Misschien was het een iets te voorbarige conclusie maar ik zei tegen hem, ik wil je deze week niet zien. Zo bedoelde ik het overigens niet hoor maar ik had gewoon een gevoel van binnen, dat me vertelde dat ik hem deze week niet moest zien.

Hebben jullie dat ook wel eens? Nog net niet dat je je vriend/vriendin zat bent maar toch even wilt kunnen ademen. Nemen jullie wel eens een tijdje bewust afstand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2004, 18:48
Verwijderd
ja, natuurlijk. ik vind jouw reactie niet vreemd hoor. *misschien iets te direct, maar goed* soms heb ik er na een tijdje ook genoeg van, en dan zorg ik er voor dat ik gewoon even alleen ben. dan kan ik even mn eigen dingen doen en hoef ik niet alles steeds te verantwoorden (om het zo maar even te zeggen.). maar na een paar dagen vind ik het dan ook weer heerlijk (zelf nog heerlijker) om mn vriend weer te zien. dan heb je elkaar weer wat te vertellen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:48
aidualc
aidualc is offline
nee dat heb ik eigenlijk nooit. ik zie mijn vriend ook heel veel en toch heb ik af en toe nog het gevoel van.. zucht, ik wil bij hem zijn.
Oud 08-11-2004, 18:49
Verwijderd
Dat doe ik niet zozeer, maar als je elkaar heel vaak ziet, dan kan ik me er wel wat bij voor stellen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Nattigheid schreef op 08-11-2004 @ 19:48 :
ja, natuurlijk. ik vind jouw reactie niet vreemd hoor. *misschien iets te direct, maar goed* soms heb ik er na een tijdje ook genoeg van, en dan zorg ik er voor dat ik gewoon even alleen ben. dan kan ik even mn eigen dingen doen en hoef ik niet alles steeds te verantwoorden (om het zo maar even te zeggen.). maar na een paar dagen vind ik het dan ook weer heerlijk (zelf nog heerlijker) om mn vriend weer te zien. dan heb je elkaar weer wat te vertellen
Nah, dat is dus precies wat voor gevoel ik had . Ik heb in mijn omgeving gezien hoe sommige mensen zichzelf kunnen verliezen in een relatie. Ik wil dat heel bewust niet en kies er daarvoor om bewust een eigen te leven te leiden.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:50
Billy_bob
Billy_bob is offline
Dan ben je gewoon afhankelijk van iemand en kan je niet onafhankelijk zijn...
ontopic, ik ken het wel.....maar het kwam er nooit van
Oud 08-11-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 08-11-2004 @ 19:49 :
Dat doe ik niet zozeer, maar als je elkaar heel vaak ziet, dan kan ik me er wel wat bij voor stellen
Ja hij woont hier om de hoek. Misschien maakt dat wel het verschil. MIsschien móet ik dan wel zeggen, ho laten we elkaar even niet zien
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:59
Sade
Sade is offline
Nee, dit heb ik niet. Sowieso voel ik me niet afhankelijk van de ander als ik een relatie heb, hoogstens wat emotioneel afhankelijk. En ik kan hem niet dagelijks zien, dus als ik hem zie ben ik alleen maar erg blij om bij hem te zijn.
Oud 08-11-2004, 19:14
droomkoningin
droomkoningin is offline
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje 'vreemd'..
Of ja..ik begrijp goed wat je bedoelt, maar je kunt toch niet ineens, uit het niets tegen je vriend zeggen: ik wil je deze week niet zien.
Hoe zou jij je voelen als hij dat bij jou deed??
Een vriendin van mij heeft dat laatst ook tegen haar vriend gezegd en ik dacht bij mijzelf: Daar zou ik als vriend zijnde niet zo blij mee zijn! Er wordt zomaar tegen je gezegd dat je vriendin je niet wilt zien en daar moet jij het maar bij laten

Maar goed, ik ben dan ook vrijgezel
Oud 08-11-2004, 19:16
Ljubavi *
Ljubavi * is offline
Begrijpen kan ik je, maar het me inbeelden niet.
Heerlijk lijkt me dat, die luxe
Oud 08-11-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
droomkoningin schreef op 08-11-2004 @ 20:14 :
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje 'vreemd'..
Of ja..ik begrijp goed wat je bedoelt, maar je kunt toch niet ineens, uit het niets tegen je vriend zeggen: ik wil je deze week niet zien.
Hoe zou jij je voelen als hij dat bij jou deed??
Een vriendin van mij heeft dat laatst ook tegen haar vriend gezegd en ik dacht bij mijzelf: Daar zou ik als vriend zijnde niet zo blij mee zijn! Er wordt zomaar tegen je gezegd dat je vriendin je niet wilt zien en daar moet jij het maar bij laten

Maar goed, ik ben dan ook vrijgezel
Ja het was ook nogal lullig maar zo bedoelde ik het helemaal niet.
Tuurlijk wil ik hem wel zien, maar meer uit een soort van 'zelfbescherming' doe ik het niet.

Citaat:
Begrijpen kan ik je, maar het me inbeelden niet.
Valt tegen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:14
Verwijderd
Hmmm, klinkt als een geval van egoistisch-feminisme, heb het geval al meer meegemaakt
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:22
Envy
Envy is offline
Citaat:
peter1987 schreef op 09-11-2004 @ 17:14 :
Hmmm, klinkt als een geval van egoistisch-feminisme, heb het geval al meer meegemaakt
?

Ik zie hem door de afstand sowieso alleen in het weekend, dus nee, dat gevoel heb ik alsoluut niet.
Oud 09-11-2004, 18:43
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Surprise schreef op 08-11-2004 @ 19:46 :
Gister was de zoveelste avond op rij dat ik met mijn vriendje doorbracht. En ik bedacht mij ineens, wat is met mijn eigen leven gebeurd? Ik wil toch zo graag onafhankelijk blijven, zelf nog dingen kunnen ondernemen zonder dat het iets met hem te maken heeft.
Misschien was het een iets te voorbarige conclusie maar ik zei tegen hem, ik wil je deze week niet zien. Zo bedoelde ik het overigens niet hoor maar ik had gewoon een gevoel van binnen, dat me vertelde dat ik hem deze week niet moest zien.

Hebben jullie dat ook wel eens? Nog net niet dat je je vriend/vriendin zat bent maar toch even wilt kunnen ademen. Nemen jullie wel eens een tijdje bewust afstand?
Ja, dat heb ik inderdaad wel eens in een relatie dat ik soms een dag voor mezelf wil.
Ik kan gruwelijk klef en afhankelijk zijn en zo nu en dan juist mr. independant uithangen (en het dan ook zijn )
Oud 10-11-2004, 10:06
ilse
ilse is offline
heb ik ook wel gehad.. meestal alleen op het einde van een relatie omdat ik iemand een beetje zat was...

maar ook wel een aantal keer dat er zo ontzettend veel om me heen gebeurde dat ik gewoon tijd voor mezelf nodig had...
Oud 10-11-2004, 18:13
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik heb al anderhalf jaar een vriend en heb het niet zo, maar anders. mijn vriend zit op een andere school als mij en mijn vriendinnen hun vriendjes zitten gewoon bij ons op school. vaak vragen ze dan of ik dat niet erg vind. helemaal niet! niet lullig bedoeld tegen hem ofzo, maar ik zou het niet graag willen. ik zie mijn ma ook niet heel de dag bij mijn op zijn werk hangen. is maar een (gaar) voorbeeldje maar toch.
Oud 11-11-2004, 00:15
M@TRIX
M@TRIX is offline
ja dat gevoel heb ik ook wel eens gehad...

moet je gewooon lekker over praten en vervolgens een paar dagen je eigen gang gaan, zo blijft een relatie het lekkerst lopen denk ik...
Oud 11-11-2004, 10:28
alpha
alpha is offline
hmm dat heb ik dus niet. maar volgens mij heeft mijn vriend dat wel. Of iig, hij heeft wel behoefte aan een leven buiten mij om. (uitgaan samen kunnen we niet bijvoorbeeld, dat werkt gewoon niet) Nou is dat ook niet zo moeilijk, los van elkaar zijn, want we wonen best wel ver van elkaar, zo'n 2 uur met OV dus vaak komen we niet bij elkaar. We zitten dan wel bij elkaar op school en ook nog bij elkaar in de klas, maar we hebben hooguit 3 dagen in de week les. Ik wil wel vaker bij hem zijn, maar ik wil niet van hem afhankelijk zijn. Maar ach, dat doen we ook niet.

Laatst gewijzigd op 11-11-2004 om 10:30.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 11:59
Luna
Luna is offline
ik heb nooit afstand genomen tijdens een relatie maar heb er wel vaak overna gedacht.
Oud 11-11-2004, 12:07
Drez
Drez is offline
Ik heb nu min of meer gedwongen afstand ´genomen´ van mijn vriend. Hij zag het allemaal niet zo meer zitten en wilde een pauze om na te denken. Hij voelt zich heel verantwoordelijk voor mijn problemen, waar ik zelf niet meer uitkom, hij weet niet meer wat hij nou precies voor me voelt enzo...
Ik vind dat echt heel erg shit, maar ik heb afspraken gemaakt met mijn studieadviseur en de schoolpsycholoog, zodat ik die pauze kan gebruiken om aan mezelf te gaan werken.
Misschien dat als ik weer een beetje mezelf weer ben, dat we dan weer goed op elkaar reageren en er weer ruimte is voor ´ons´.
Dat hoop ik.

En volgens mij heb ik dit al 300x verteld.
Sorry
Oud 11-11-2004, 13:44
zeep007
zeep007 is offline
ik vind dat je een beetje overdrijft.
Je kan nog steeds prima onafhankelijk zijn als je je vriend wel vaak ziet. ZOlang jullie beiden gewoon een eigen leven kunnen leiden en het nog steeds leuk vinden om tijd met elkaar door te brengen is er geen probleem. T zit een beetje tussen je oren.

Tuurlijk hoeft dat niet iedere dag, maar door te direct te zeggen, ik wil je een week niet zien. Komt beetje agressief over.
Als mijn vriend dat op die manier zou zeggen, dan zou ik zoiets hebben van ja, flikker maar op. Begin dan geen relatie met me.
Als hij zou zeggen; ik wil een paar dagen iets voor mezelf doen of wat dan ook, dan heb ik daar alle begrip voor.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:30
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 11-11-2004 @ 14:44 :
ik vind dat je een beetje overdrijft.
Je kan nog steeds prima onafhankelijk zijn als je je vriend wel vaak ziet. ZOlang jullie beiden gewoon een eigen leven kunnen leiden en het nog steeds leuk vinden om tijd met elkaar door te brengen is er geen probleem. T zit een beetje tussen je oren.

Tuurlijk hoeft dat niet iedere dag, maar door te direct te zeggen, ik wil je een week niet zien. Komt beetje agressief over.
Als mijn vriend dat op die manier zou zeggen, dan zou ik zoiets hebben van ja, flikker maar op. Begin dan geen relatie met me.
Als hij zou zeggen; ik wil een paar dagen iets voor mezelf doen of wat dan ook, dan heb ik daar alle begrip voor.
Surprise :

Ja maar dat had ik al uitgelegd, dat het niet zo mijn bedoeling was. En tuurlijk is het zo dat het nog prima gaat als we allebei ons eigen leven hebben. Maar waar ik bang voor was, was dat niet meer zo zou zijn op den duur als ik hem elke dag zou zien. Vandaar
Oud 11-11-2004, 14:35
zeep007
zeep007 is offline
dan wens ik je nog veel succes in de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:46
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
Oud 15-11-2004, 10:11
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik heb het wel gehad met mijn sexvriendje. Maar die wilde ik vervolgens helemaal niet meer zien. Was meteen helemaal afgelopen.
Oud 15-11-2004, 12:47
ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
heb het geprobeerd met m'n ex. elkaar ff een weekje niet zien, geen contact hebben. een beetje ruimte enzo. het liep al niet zo lekker en het was voor mij meer een laatste poging. als ik hem zou gaan missen in die week kon het nog wel goed komen, voelde ik me beter in die week zou ik er mee kappen. maar helaas nam ik die afstand wel maar hij niet. hij bleef bellen, smssen, mailen, msnnen, zusjes en nichtjes en vrienden vragen wat ik deed en waar ik was. poging dus mislukt. je kan alleen echt ff ruimte en afstand nemen als je dat alletwee wilt
Oud 15-11-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:

dat heeft iedereen wel die een relatie heeft... maar dat hangt maar net van je partner af... als hij bezitterig en jaloers is, wordt dat je even alleen wilt zijn alleen maar sterken... juist bij dit soort personen is het lastig om te zeggen dat je een weekje alleen wilt zijn... maar probeer het toch en probeer hem uit te leggen dat je gevoelens voor hem niet veranderd zijn, maar dat je eventjes van je vrijheid wilt genieten... als je na een week nog steeds met dat beklemmende gevoel zit, dan kun je hem beter dumpen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 15-11-2004 @ 15:35 :
(...) maar probeer het toch en probeer hem uit te leggen dat je gevoelens voor hem niet veranderd zijn, maar dat je eventjes van je vrijheid wilt genieten(...)
Ja misschien als ik het op deze manier zeg, benadrukkelijk zeg dat mijn gevoelens idd niet veranderd zijn hij het dan beter op vat dan wanneer ik het op zo'n lullige manier zeg. Bedankt iig.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 20:07
Verwijderd
Soms is het voor jezelf en je relatie beter als je afstand van elkaar neemt. Mijn vriend en ik woonden samen, sinds vorige week maandag niet meer. We hebben wat afstand nodig en gaan we dus allebei weer apart wonen en proberen we op die manier ook onze relatie te redden.

Neem de tijd voor jezelf! Dat is erg belangrijk

liefs,

hanne
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 20:46
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Gister was de zoveelste avond op rij dat ik met mijn vriendje doorbracht.
Deze formulering zegt al meer dan genoeg.

Oplossing:
Eens niet iedere keer hetzelfde te doen, want uit 'de zoveelste avond op rij' blijkt denk ik een beetje dat het een sleur geworden is. Die moet je doorbreken door gewoon eens iets anders te doen met elkaar.

Dus ipv. het standaard doordeweekse avondje bij je schoonouders achter de tv of boven op jouw bed. Doe je door de week eens een keer niets, maar plan je de zaterdag voor elkaar in. Ga eens een dagje weg bij voorkeur op een flinke treinreis afstand, met aparte coupés: privacy, lekker verliefd zijn). Naar een andere stad , het strand oid. Een gezellig avondje uit eten, bioscoopjes, avondwandelingetjes. Verras hem eens met wat lieve briefjes e.d.

Ook leuk is om gewoon samen een taart te bakken of andere dingen waarbij je lekker ontspannen kan zijn, bij voorkeur met iets kan kliederen. Dan crëeer je vanzelf wel weer een spanning.
Dus ik zou hem niet van het ene op het andere moment 'afzonderen', omdat je dan ook al een verkeerd beeld hebt van je relatie: sleur= lijden, doen wat je zelf wilt= veel fijner. Dan is het contrast te groot.

Als je maar een beetje créa bent en nog moeite voor je relatie wil doen, dan kan het er alleen maar beter op worden. Mocht je dit allemaal niets lijken... dan is het Schlüss, want als je helemaal geen behoefte hebt aan zijn aanwezigheid, ook tijdens dit soort speciale gelegenheidjes, dan is het einde verhaal.

Laatst gewijzigd op 15-11-2004 om 20:48.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
miewbeessie schreef op 15-11-2004 @ 21:07 :
Soms is het voor jezelf en je relatie beter als je afstand van elkaar neemt. Mijn vriend en ik woonden samen, sinds vorige week maandag niet meer. We hebben wat afstand nodig en gaan we dus allebei weer apart wonen en proberen we op die manier ook onze relatie te redden.

Neem de tijd voor jezelf! Dat is erg belangrijk

liefs,

hanne
Ja dat realiseerd ik me ook, dat ik tijd voor mezelf nodig had. Alleen ik zei het nogal op een wat botte manier. Maar iig bedankt!

Citaat:
underthabridge: *knip*
Jij ook bedankt voor je tips. Ik zal proberen er wat mee te doen, wie weet
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:25
mara18
mara18 is offline
Mnee we zijn gewend mekaar niet zo vaak te zien. Dan geniet ik er wel extra van als ik bij hem ben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten