Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2004, 19:48
Caligula
Caligula is offline
Soms, als ik zo gaar als een gebakken biefstuk ben, dan krijg ik zo'n moment, waarop ik gewoon de zin van het leven doorheb.

Voor zover ik me dat nog kan herinneren was het de laatste keer dat de zin van het leven voortplanten bleek te zijn, en dat liefde en alles maar gewoon een middel om mensen aan't nøken te krijgen is.

Wat zijn jullie filosofische gedachten onder invloed van verdovende middelen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2004, 19:55
Verwijderd
dat vind ik nou niet bepaald een "helder moment"
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 19:57
Caligula
Caligula is offline
Citaat:
sjek schreef op 31-10-2004 @ 20:55 :
dat vind ik nou niet bepaald een "helder moment"
als je dr vanuit gaat dat ik de rest van de tijd glazig voor me uit heb zitten staren en bierviltjes heb zitten verscheuren dan kan je dat wel een helder moment noemen

mgoed, wat zijn jouw ervaringen?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 20:25
Verwijderd
waarom denken mensen altijd dat er uberhaupt een zin van het leven is.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 20:30
Caligula
Caligula is offline
Citaat:
Fishy schreef op 31-10-2004 @ 21:25 :
er is ook geen zin aan't leven, het is alleen een gedachte om aan vast te klampen als je gaar bent

maar wil je nou eens ONTOPIC reageren?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 20:39
Verwijderd
ik denk he gaat het over die heldere momenten die je onder invloed van pillen hebt. Dat je bijvoorbeeld wazig bent en opeens ben je gewoon en dan zak je weer terug. Heb ik trouwens ook met mushrooms.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 20:40
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Je mag niet blowen op straat, want je mag ook geen klauwhamer in je auto hebben behalve als je timmerman bent, dan heb je een vergunning.
Maar of een timmerman nu mag blowen op straat kwamen we niet helemaal uit.
Oud 31-10-2004, 21:15
Mafheid
Mafheid is offline
Elk moment wat je beleefd is slechts een fractie van een alles omvattend moment.
Deze realisatie was zo hoog dat ik daadwerkelijk alles wat het bestaan in deze wereld omvat in 1 moment beleefde.
Oud 31-10-2004, 23:38
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik heb die zin al 5 jaar gevonden, en hij aanwezig in elk café!
Oud 01-11-2004, 00:53
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
das maar bedrog, er is geen zin van het leven.. alleen de zin die jij er van maakt!!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 02:09
Wammus
Wammus is offline
Ik denk vaak genoeg filosofisch na als ik stoned ben maar nu ff niet. Maar meestal heeft het iets met sterren te maken of het einde van het heelal ofzo.
Oud 01-11-2004, 06:22
Verwijderd
Citaat:
Boris_Beer schreef op 01-11-2004 @ 01:53 :
das maar bedrog, er is geen zin van het leven.. alleen de zin die jij er van maakt!!
jeetje, dat meen je niet..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 15:11
Iveauh
Iveauh is offline
Citaat:
Katje schreef op 01-11-2004 @ 07:22 :
jeetje, dat meen je niet..
dat meent hij wel katje
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 19:36
Caligula
Caligula is offline
Citaat:
wammus schreef op 01-11-2004 @ 03:09 :
Ik denk vaak genoeg filosofisch na als ik stoned ben maar nu ff niet. Maar meestal heeft het iets met sterren te maken of het einde van het heelal ofzo.
mja, de cyclische oerknal-voorstelling is mij ook onder't genot van een lading hash ingevallen

volgens mij is de oerknal niet't begin, maar eigelijk gewoon oerknal nummer oneindig en zal over een tijd het allemaal weer in elkaar zakken om dan met oerknal nummer oneindig + 1 weer te beginnen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 20:39
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Oeh, oeh ja

Dat overkomt me vaak als ik aan het lone-blowen ben... Dan denk ik vaak na over de oneindigheid van het heelal, materialisme en immaterialisme en het hiernamaals. Meestal denk ik zo diep na dat ik helemaal melancholisch word, en kom ik altijd tot de conclusie dat dat soort dingen het relatief denkvermogen van de mens eigenlijk teboven gaat.

Soms probeer ik me dan voor te stellen hoe het zou zijn als je daadwerkelijk over een dergelijk denkvermogen bezit, en in meer dimensies zou kunnen denken, maar daar ben ik sinds kort maar mee opgehouden... Dan kom je uiteindelijk toch uit op een biologische 'error'

Misschien maar ´ns overstappen op zwaardere shit.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 21:16
snarl
snarl is offline
had ik gisteren dus. was niet zo leuk voor vriendlief want ik was iets van een uur helemaal gevangen in mijn gedachten en ik hoorde hem dus ook niet echt als hij contact probeerde te maken. dus hij schreeuwen.. hielp niet echt, of maar even. 'nee nee, wacht ik heb zoooonnnngaaaafff idee'

maarja het kwam er op neer dat mijn hersenen aan mij openbaarden hoe mensen dingen kunnen herkennen. volgens mijn hersenen ging dat via 'plaatjes' die bepaalde soorten dingen/mensen een plaats gaven in een soort categorie, dus dingen die gewoon qua uiterlijk (maar niet duidelijk) qua lijnen en kleuren en verhoudingen op elkaar lijken.

voorbeeldje: een zijaanzicht van een kop van een katachtige hoort dus in dezelfde categorie (bij hetzelfde plaatje) als een anwb-wegwijs-verkeersbord.

ongeveer zo dus:

-------------
00000000000 -
000000000000 -
00000000000 -
-------------

(je moet die nullen dus even wegdenken...)

mjah moeilijk uit te leggen, klinkt vast ook erg wazig en zweverig maar ik heb me prima vermaakt gisteravond.
Oud 01-11-2004, 21:19
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Dude, dat denk ik gewoon als ik nuchter ben
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 21:25
snarl
snarl is offline
oja? als ik nuchter ben denk ik alleen maar aan sex, dat doet caligula als ie weg is geloof ik.

dus, dude, er zit verschil in hè.
Oud 01-11-2004, 21:51
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Neem het bitte niet te serieus
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 22:01
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Caligula schreef op 01-11-2004 @ 20:36 :
mja, de cyclische oerknal-voorstelling is mij ook onder't genot van een lading hash ingevallen

volgens mij is de oerknal niet't begin, maar eigelijk gewoon oerknal nummer oneindig en zal over een tijd het allemaal weer in elkaar zakken om dan met oerknal nummer oneindig + 1 weer te beginnen
Ik denk niet echt over oerknallen enzo. Ik denk meer aan waar het eind is en wat daar dan weer achter is. Beetje vaag mischien maar probeer je als je met iemand op een bankje zit maar eens voor te stellen wat het heelal eigenlijk is, waarom het er is, en waar het eindigt . En als ik hier in m'n eentje zit dan smoke ik of om te slapen of om het gamegenot nog een beetje aangenamer te maken . En denk ik dus niet echt na over allerlei dingen.
Oud 02-11-2004, 01:20
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 01-11-2004 @ 21:39 :
Oeh, oeh ja

Dat overkomt me vaak als ik aan het lone-blowen ben... Dan denk ik vaak na over de oneindigheid van het heelal, materialisme en immaterialisme en het hiernamaals. Meestal denk ik zo diep na dat ik helemaal melancholisch word, en kom ik altijd tot de conclusie dat dat soort dingen het relatief denkvermogen van de mens eigenlijk teboven gaat.

Soms probeer ik me dan voor te stellen hoe het zou zijn als je daadwerkelijk over een dergelijk denkvermogen bezit, en in meer dimensies zou kunnen denken, maar daar ben ik sinds kort maar mee opgehouden... Dan kom je uiteindelijk toch uit op een biologische 'error'

Paddows.
Oud 02-11-2004, 08:30
little nemo
little nemo is offline
als k shrooms gegeten heb, heb ik wel altijd het idee dat ik alles begrijp en doorheb, heb k nog wel wat mooie ideeen aan overgehouden. maar met wiet heb ik dat niet zo, wellicht gewenning oid
Oud 02-11-2004, 09:07
reeko
reeko is offline
Citaat:
little nemo schreef op 02-11-2004 @ 09:30 :
als k shrooms gegeten heb, heb ik wel altijd het idee dat ik alles begrijp en doorheb, heb k nog wel wat mooie ideeen aan overgehouden. maar met wiet heb ik dat niet zo, wellicht gewenning oid
haha dat had ik de eerste keer met paddo's ook

de hele avond heb ik lopen roepen dat ik het snapte, en als een vriend dan vroeg, 'maar wat snap je dan?' dan zei ik, 'dat weet ik niet, maar ik snap het wel'
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 11:57
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
reeko schreef op 02-11-2004 @ 10:07 :
haha dat had ik de eerste keer met paddo's ook

de hele avond heb ik lopen roepen dat ik het snapte, en als een vriend dan vroeg, 'maar wat snap je dan?' dan zei ik, 'dat weet ik niet, maar ik snap het wel'
nah ik wist ook wel wat ik snapte, ik kon het alleen niet goed verwoorden (kon sowieso niet erg goed praten )..wel zonde, ik had graag nog steeds alles gesnapt
Oud 02-11-2004, 12:35
snarl
snarl is offline
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 01-11-2004 @ 22:51 :
Neem het bitte niet te serieus
en die krijg je ook terug
Oud 02-11-2004, 16:19
Verwijderd
Ja! Ja! Dat heb ik ook een keer gehad! Maar nu weet ik het niet meer
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 21:18
snarl
snarl is offline
jammer is dat altijd..
Oud 02-11-2004, 21:53
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
snarl schreef op 02-11-2004 @ 22:18 :
jammer is dat altijd..
uhuh...ook dat opschrijven op de 1 of andere manier gewoon niet lukt
Oud 02-11-2004, 21:59
JCG
JCG is offline
Citaat:
wammus schreef op 01-11-2004 @ 23:01 :
Ik denk niet echt over oerknallen enzo. Ik denk meer aan waar het eind is en wat daar dan weer achter is. Beetje vaag mischien maar probeer je als je met iemand op een bankje zit maar eens voor te stellen wat het heelal eigenlijk is, waarom het er is, en waar het eindigt . En als ik hier in m'n eentje zit dan smoke ik of om te slapen of om het gamegenot nog een beetje aangenamer te maken . En denk ik dus niet echt na over allerlei dingen.
Achter het heelal is niets, maar dat kan niet, want als er niets is moet er ook iets zijn. Om het verschil te onderscheiden. Dus achter het heelal is het. niet meer, niet minder.
Oud 02-11-2004, 22:02
Type
Type is offline
Citaat:
JCG schreef op 02-11-2004 @ 22:59 :
Achter het heelal is niets, maar dat kan niet, want als er niets is moet er ook iets zijn. Om het verschil te onderscheiden. Dus achter het heelal is het. niet meer, niet minder.
het iets om zich van het niets te onderscheiden is dan toch het heelal?
Dus kan er toch niets zijn, want er is een tegenpool...
Oud 02-11-2004, 22:41
zeehond23
zeehond23 is offline
ik heb geen heldere momenten, het is allemaal een grote wazige roes
Oud 02-11-2004, 22:48
JCG
JCG is offline
Citaat:
Type schreef op 02-11-2004 @ 23:02 :
het iets om zich van het niets te onderscheiden is dan toch het heelal?
Dus kan er toch niets zijn, want er is een tegenpool...
daar gaat 2 uur denken werk
Oud 02-11-2004, 22:51
zeehond23
zeehond23 is offline
het moment dat je een benaming gaf voor dat wat je dus "niets" noemt, geef al weer dat het een concept is, en dus nooit niks kan zijn.
Oud 02-11-2004, 22:59
Verwijderd
AHh, ja iedere keer weer. Als ik er eenmaal uit ben kan ik nog wel terughalen dat ik zo'n ik-begrijp-alles-moment had, maar de specifieke gedachte die ik op dat moment had, nooit.
Totdat ik weer onder invloed ben van het een of het ander, en er vrijwel altijd weer een vlaag van herkenning naar boven komt. "...Oh ja, ...zo zat het..."
Lang leve gedachtekronkels
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 01:17
Verwijderd
In mn laatste trip bedacht ik dat het enige houvast dat je in het leven urineren is en dat het leven eigenlijk maar een beetje tussen pisbeurten heen laveren is
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 01:27
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 02-11-2004 @ 23:51 :
het moment dat je een benaming gaf voor dat wat je dus "niets" noemt, geef al weer dat het een concept is, en dus nooit niks kan zijn.
Dat zou dus betekenen dat er nooit niets is.
Oud 03-11-2004, 08:07
Caligula
Caligula is offline
Citaat:
wammus schreef op 01-11-2004 @ 23:01 :
hehe, als ik begin te denken over't begin/eind dan kom ik constant tot de conclusie dat religie onzin is en ik maar Paus moet worden om belachelijk veel geld te krijgen zonder daar ene fuck voor te hoeven doen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Peperkorrel schreef op 02-11-2004 @ 23:59 :
AHh, ja iedere keer weer. Als ik er eenmaal uit ben kan ik nog wel terughalen dat ik zo'n ik-begrijp-alles-moment had, maar de specifieke gedachte die ik op dat moment had, nooit.
Totdat ik weer onder invloed ben van het een of het ander, en er vrijwel altijd weer een vlaag van herkenning naar boven komt. "...Oh ja, ...zo zat het..."
Lang leve gedachtekronkels

Oh god ja dat heb ik ook. Ik heb die keer zelfs ruim een uur liggen filosoferen over Dirk's plafondlamp en ik weet nu écht niet meer hoe ik daar nou bij kwam....
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 15:17
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 01-11-2004 @ 21:39 :
Oeh, oeh ja

Idem dito. Praten over dergelijke onderwerpen doe ik met een aantal goede vrienden ook regelmatig (gerelativeerd naar mijn weinig stoned/high zijn). Heerlijk is dat, je proberen in te leven in nagenoeg onbevatbare dingen.
Oud 03-11-2004, 17:25
thatssarah
thatssarah is offline
is dat helder of gewoon hardstikke high?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 17:51
needlefreak
needlefreak is offline
kheb nu een heldere periode
Oud 03-11-2004, 18:04
Verwijderd
Citaat:
needlefreak schreef op 03-11-2004 @ 18:51 :
ben trots op je
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
needlefreak schreef op 03-11-2004 @ 18:51 :
voor hoelang alweer?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 15:05
needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 03-11-2004 @ 19:47 :
voor hoelang alweer?
halve dag
Oud 06-11-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
needlefreak schreef op 06-11-2004 @ 16:05 :
halve dag
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 14:52
zeehond23
zeehond23 is offline
halve dag? Damn, kick ass!
Oud 08-11-2004, 15:39
Rooz De Dooz
Rooz De Dooz is offline
hehe ja als ik stoned ben heb ik weleens dat ik allemaal moeilijke theoriën kan oplossen ofzo.
die ik vervolgens vergeet. beetje jammer.
maar ik weet nog datik één keer in de trein zat knetterstoned, en dat ik keek naar kunst op het tafeltje bij het raam; het waren groene zwarte en paarse stipjes. en ik zat helemala een theorie te bedenken waarom het ene paarse stipje boven de groene uitkwam, en de ander onder de zwarte etc etc

Oud 08-11-2004, 16:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Caligula schreef op 31-10-2004 @ 20:57 :
bierviltjes heb zitten verscheuren
Dit is mijn meest heldere moment ooit geweest
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:04
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Citaat:
Fishy schreef op 31-10-2004 @ 21:25 :
omdat die er is. en het ons geruststelt.

Voor de gelovige is de zin van't leven trouwens al erg duidelijk, maar aangezien gelovige de bijbel meestal niet lezen weten ze hem niet en gaan ze er andere mensen mee lastig vallen.
De gelovige moet god leren kennen, dat is het ultieme doel

Voor de ongelovige, is voortplanten, gelukkig worden, stralen het ultieme doel.

Wat ik me altijd afvraag is, als je het doel bereikt, waarom dan nog verder leven?

maargoed.. ik ben volgens mij de enige die dat denkt
Oud 10-11-2004, 16:07
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
overigens,Vind ik het niet echt een helder moment, volgens mij is het dat ook niet, maar maak je het je alleen wijs.

En als ik blow wil ik eigenlijk liever geen heldere momenten hebben, aangezien daar meestal het leven een stuk onaangenamer van wordt.
Reageren

Regels voor berichten