Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 19:31
Tandpasta
Tandpasta is offline
Het zorgenkindje; DK.

De laatste tijd hebben we weer last van steeds terugkerende topics en oeverloze privé-conversaties in praktisch alle topics. Steeds dezelfde personen zijn aanwezig en chatten alsof het hun lust en hun leven is. Ikzelf maak me hier soms ook schuldig aan, en daarom zal ik het vanaf nu ook gewoon laten. Een beter forum begint bij jezelf, nietwaar?

Vaak hebben we hier al besproken dat er een soort van conjunctuurgolf door het forumonderdeel beweegt, waarbij we momenteel weer in een aparte fase aangekomen zijn. De topics die al zijn geweest krijgen weer een vervolg, andere topics blijven terugkomen terwijl ze soms nog geen maand weg zijn geweest etc. De moderators zijn ook bij lange na niet allemaal actief, want voor zover ik het kan zien posten alleen Balance en Quiana zo nu en dan op DK. Boogie en Tofke_H zie ik zeer zelden tot nooit posten. Het lijkt me dat dit ook een punt van discussie kan zijn in deze topic.

Misschien moet er weer eens wat strenger opgetreden worden volgens de regels die in het beleid zijn neergelegd. Denk hierbij aan het aanstellen van een nieuwe of het vervangen van een oude forumbaas omdat naar mijn mening topics betrekkelijk laat worden gesloten. Die privé-gesprekken kunnen gemakkelijk de kop in worden gedrukt door een forumbaas die vaak actief is én die de mogelijkheid bepaalde sancties hieraan te verbinden.

Tot hoors,
Tandpasta
Oud 09-11-2004, 19:44
Myuki
Myuki is offline
Ja leuk! meer regels... Ik ben helemaal voor. Iedereen moet strak gehouden worden en mensen die zich schuldig maken aan ongewenst gedrag moeten meteen een perm. ban krijgen.

Zo zouden ze Nederland ook moeten regeren... Iedereen die over de schreef gaat de bak in. De doodstraf moet heringevoerd worden. De handen van dieven moeten afgehakt worden... Om zo een mooie vredige en zeer rustige samenleving te krijgen...

Olé leve de onderdrukking

Nouja... eigenlijk denk ik dat mensen op de kantine aangeproken moeten kunnen worden op hun eigen gedrag... We willen allemaal alleen maar een beetje vertier en vermaak daar. (lijkt me) en daar kunnen we samen toch voor zorgen? Ik denk dat meer regels en een strengere aanpak alleen maar zal zoregn voor onvrede en rebellie.

Verder... de onoriginaliteit van topics... Daar kunnen mensen alleen zelf iets aan doen. Misschien moet je ook verder kijken dan Dk en andere plaatsen bezoeken.

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:53
Verwijderd
Verrader.

Maar ergens heb je wel een punt te pakken
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:05
Briseďs
Briseďs is offline
Tja.

Ik wil wel interessante topics op DK
Oud 09-11-2004, 20:14
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Briseďs schreef op 09-11-2004 @ 21:05 :
Tja.

Ik wil wel interessante topics op DK
zorg daar dan voor!
Oud 09-11-2004, 20:16
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
Myuki schreef op 09-11-2004 @ 21:14 :
zorg daar dan voor!
Ik weet nooit iets leuks

Alleen maar achterlijke topics met loze onderwerpen. Als ze al onderwerpen hebben
Oud 09-11-2004, 20:21
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Briseďs schreef op 09-11-2004 @ 21:16 :
Ik weet nooit iets leuks

Alleen maar achterlijke topics met loze onderwerpen. Als ze al onderwerpen hebben
Ja, daar hebben meer mensen last van. Maar ga er dan niet over zeuren. dat heeft geen nut...

s.com is een groot forum, je kan nog meer kanten op
Oud 09-11-2004, 20:24
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
Myuki schreef op 09-11-2004 @ 21:21 :
Ja, daar hebben meer mensen last van. Maar ga er dan niet over zeuren. dat heeft geen nut...

s.com is een groot forum, je kan nog meer kanten op
Zeur ik dan?
Oud 09-11-2004, 20:28
Verwijderd
Wat is je probleem? Natuurlijk wil iedereen Balance en Quiana, en geen Tofke of Boogie.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 21:16
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Briseďs schreef op 09-11-2004 @ 21:24 :
Zeur ik dan?
Ik zat al te twijfelen of ik zeuren neer zou zetten of niet...

En nee, opzich zeur je niet

Maar zeggen dat je ergens ontevreden over bent, terwijl je weet dat dat niet zal zorgen voor verbetering... is best nutteloos (daar kwam t op neer)
Oud 09-11-2004, 21:25
perfectme
perfectme is offline
Nou en, DK is al zo vaak 'vervallen' tot het huidige niveau. Later kwam alles weer goed, zonder ingrijpen. Waar jij nou moet over gaan klagen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 21:33
PV
PV is offline
Die fb's zijn ook niet blind, ze gedogen het gewoon.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 21:33
Balance
Balance is offline
Het niveau van DK vind ik op dit moment ook niet denderend en ik probeer ook de topics die nu weer verrijzen en het karakter hebben van 'wat vind je van ... van de forummer boven je?' te sluiten, zodat niet elk topic hetzelfde is.
Verder spreken we geregeld mensen aan op hun chatgedrag en laten we ook in topics merken dat er te veel wordt gechat, maar ook dat wil niet altijd helpen. Bans uitdelen? Wellicht. Ik vind het een nogal harde maatregel voor chatgedrag, maar als er geen andere mogelijkheid is moet het misschien weer een tijdje strenger worden.
Toch denk ik dat de mensen die in dit topic reageren toch ook kunnen helpen. Ik kom een aantal namen tegen van mensen die zich ook veelvuldig schuldig maken aan chatgedrag. Bovendien zie ik zelden topics op M&M of pms in mijn inbox over een topic dat gesloten moet worden. Als je vindt dat topics niet snel genoeg dicht gaan, dan kun je het natuurlijk ook zelf een handje helpen.
Over dat laatste ben ik overigens wel verbaasd, want ik dacht dat we meestal toch best vlot zijn met het sluiten van topics.
Oud 09-11-2004, 21:36
jet
jet is offline
als er nieuwe FB's gezocht worden (A)
Oud 09-11-2004, 21:41
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Er moeten misschien wat strengere regels komen, verder moet men niet zo zeuren, het is tenslotte...... de kantine.
Oud 09-11-2004, 22:00
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
Myuki schreef op 09-11-2004 @ 22:16 :
Ik zat al te twijfelen of ik zeuren neer zou zetten of niet...

En nee, opzich zeur je niet

Maar zeggen dat je ergens ontevreden over bent, terwijl je weet dat dat niet zal zorgen voor verbetering... is best nutteloos (daar kwam t op neer)
Ik ben niet ontevreden hoor, maar wel nutteloos
Oud 09-11-2004, 22:04
Verwijderd
Als jullie mij even FB+ maken dan zorg ik er wel voor dat er een stalinistisch beleid komt
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 06:51
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Maar mij FB en ik zal mijn best doen :$(A).
Oud 10-11-2004, 07:20
Gothic
Gothic is offline
Het feit dat Boogie en Tofke_h niet of weinig posten, doet niets af aan hoe actief ze zijn.

Daarnaast heb je ook nog eens 2 FB'ers die posten, ik zie daar het probleem niet. De topics die er écht niet horen, worden redelijk snel gesloten, dus dit kan niet het probleem zijn...

Over de jaren heen, zijn er zóveel van deze topics geweest. Telkens na een tijdje vindt de harde kern het saai en slecht geworden en was het vroeger allemaal beter. En dan accepteren ze het en gaat het weer een tijdje prima... Ik vind totaal niet dat er echt iets mis is met DK. Ok het niveau vd topics is niet denderend hoog, maar op een gegeven moment heb je alle topics wel gehad en meerdere keren...

Er is trouwens wel 1 serieus topic nou, over vrede , en ik moet zeggen dat ik toen zoiets had: "dat is toch veel te serieus voor DK"...
Oud 10-11-2004, 09:01
WolterB
WolterB is offline
Zolang ik hier kom gaat DK met ups en downs kwa niveau. Mensen komen en mensen gaan en nieuwe mensen weten niet wat er allemaal een half jaar eerder gebeurd is en zo krijg je de herhaling. Maar deze herhaling is ook op andere subfora aanwezig, alleen hebben de berichten daar een wat persoonlijker tintje.
Over een tijdje komt er vast weer nieuwe input en probeer er tot die tijd zelf iets goeds van te maken en laat je creativiteit de vrije loop gaan
Oud 10-11-2004, 15:09
Quiana
Quiana is offline
Het lijkt me niet de bedoeling dat alles van de fb's moet (en kan)
komen; ook zélf kan (en 'moet') je daar wat aan bijdragen, bijv
door zelf minder te chatten (ipv te chatten totdat een fb ingrijpt),
topics met meer niveau dan de gemiddelde 'zeg iets over de forummer boven je'- topic te maken.

Strenger optreden (door bijv hardnekkige chatters sneller te
bannen ipv eindeloos waarschuwen zoals nu soms het geval is)
vind ik prima; maar imho is dat iets wat niet bij DK past, want
'het blijft toch de kantine' idd...

Lijkt me idd iets voor als het echt niet anders kan.

Ik sluit me bij Balance aan dus.
Oud 10-11-2004, 15:32
snoopy
snoopy is offline
ipv dat je nou daar gaat posten in plaats van hier?

Ik ben het met je eens dat het niveau niet hoog ligt. Er zijn niet echt discussies enzo... Maar is de kantine daar dan voor?
Oud 11-11-2004, 17:03
Sjoerd
Sjoerd is offline
. En het is al zo saai geworden op Dk.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:08
RanC
RanC is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 11-11-2004 @ 18:03 :
. En het is al zo saai geworden op Dk.
Dan ga je toch naar Onzin?

Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 19:57
marrel
marrel is offline
ik moet toegeven dat DK niet het forum is waar ik al mijn posts achter laat want meestal kan ik niks zinnigers bedenken dan posts die op onzin thuishoren maar wat ik er van zie vind ik punt 1 dat zowel tofke h en boogie ook best de boel wel in de gate houden, ze sluiten ook regelmatig "foute" topics enz.
Verder vindi k het moeilijk om te zeggen welk niveau DK moet hebben, eigenlijk is het gewoon een soort onzin in mijn ogen maar dan zonder alle mededelingen van hallo ik ben er weer tussendoor
Oud 12-11-2004, 12:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
WolterB schreef op 10-11-2004 @ 10:01 :
Zolang ik hier kom gaat DK met ups en downs kwa niveau. Mensen komen en mensen gaan en nieuwe mensen weten niet wat er allemaal een half jaar eerder gebeurd is en zo krijg je de herhaling. Maar deze herhaling is ook op andere subfora aanwezig, alleen hebben de berichten daar een wat persoonlijker tintje.
Over een tijdje komt er vast weer nieuwe input en probeer er tot die tijd zelf iets goeds van te maken en laat je creativiteit de vrije loop gaan
Offtopic: En nu komt je Dagobert uit Don Rosa's 'Trash and treasure', bladzijde 1, right?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 13:43
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-11-2004 @ 13:53 :
Offtopic: En nu komt je Dagobert uit Don Rosa's 'Trash and treasure', bladzijde 1, right?
klopt
deze is veel leuker dan die andere bij nader inzien
Oud 12-11-2004, 13:45
Verwijderd
Het verhaal van de TS gaat ook op voor LS.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 11:27
Myuki
Myuki is offline
trouwens

Het bannen van Machiavelli draagt niet echt bij aan de verbetering van de kwaliteit en het plezier in DK
Oud 15-11-2004, 12:13
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Myuki schreef op 15-11-2004 @ 12:27 :
trouwens

Het bannen van Machiavelli, meisje en Reverend en ander gespuis draagt niet echt bij aan de verbetering van de kwaliteit en het plezier in DK
Oud 15-11-2004, 12:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
trouwens

Het bannen van Machiavelli draagt niet echt bij aan de verbetering van de kwaliteit en het plezier in DK
Ik denk toch echt dat daar wel een reden voor is.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 12:44
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-11-2004 @ 13:17 :
Ik denk toch echt dat daar wel een reden voor is.
Ja, want stel je voor dat je bij informatie in je fotoboek net een paar regeltjes neerzet die geen informatie leveren over jezelf maar over een "groep" waar jij toe behoort

Dat noemt men tegewoordig een afscheidbrief
Oud 15-11-2004, 12:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 15-11-2004 @ 13:44 :
Ja, want stel je voor dat je bij informatie in je fotoboek net een paar regeltjes neerzet die geen informatie leveren over jezelf maar over een "groep" waar jij toe behoort

Dat noemt men tegewoordig een afscheidbrief
Ik weet de precieze toedracht ook niet, maar misschienw as het een opbouw van bans? Machiavelli vertelde ooit al 5 keer geband te zijn geweest. De volgende is dan 'perm' geloof ik. Maar ik doelde ook op Reverend en Meisje. Er zal heus wel een reden voor zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 12:55
Verwijderd
Dan heb ik ook te vrezen voor mijn leven, of niet?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 14:28
Verwijderd
Ik vind dat je niet zo moet zeuren. Het DK is geen kwalitief hoge discussie forum maar zeker niet van niveau onzin. De meesten komen voor de gezelligheid en niet om info te verzamelen over wat mensen allemaal doen etc. etc. Ik geef toe dat ik het offtopic geleuter wel leuk vind
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 15:26
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 15-11-2004 @ 13:13 :
normaal word ik pissig als er mensen aan mijn tekst knutselen... maar deze toevoeging was goed
Oud 15-11-2004, 18:43
RanC
RanC is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-11-2004 @ 13:55 :
Dan heb ik ook te vrezen voor mijn leven, of niet?
Ik ook. Ik denk dat er zelfs binnenkort al wel een 2e ban zit aan te komen...
Ik voel het aan mijn water.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 18:50
Verwijderd
Ik vind (maarja, wie ben ik ) dat je pas na een half jaar lid te zijn geweest op DK mag komen. Daarnaast moeten er eeuwige bans worden gegeven voor leden die zich niet aan de vastgestelde forumregels houden.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:29
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ja, Dukko, maar het beleid wordt door leden nogal anders geinterpreteerd door FB'ers, de laatste tijd.
Oud 15-11-2004, 21:55
Verwijderd
De oplossing :

Maak Solero fb op DK en ik zal beloven! Dat het goed komt
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 22:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 15-11-2004 @ 22:29 :
Ja, Dukko, maar het beleid wordt door leden nogal anders geinterpreteerd door FB'ers, de laatste tijd.
Vandaar ook het beleid en de algemene regels die op heel het forum gelden
Oud 16-11-2004, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 15-11-2004 @ 23:10 :
Vandaar ook het beleid en de algemene regels die op heel het forum gelden
En als je die omzeilt, word je nog gebanned
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:34
Verwijderd
Regel 18:

Tijdens het forummen en hierna, zul je je huisdieren met rust laten.

Wat een lol
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:37
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
trouwens

Hoezo, kun je het zelf niet gezellig maken? Of moet gezelligheid weer eens afhangen van een paar mensen? Soort van "zonder bier is het niet gezellig hier"
Oud 16-11-2004, 17:18
Sjoerd
Sjoerd is offline
Dk, niks meer aan, de échte Dk-ers krijgen allemaal een Ban, over een maand zijn alleen nog de nieuwe forummers over.
Gaat lekker zo..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 17:19
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Solero schreef op 16-11-2004 @ 14:15 :
En als je die omzeilt, word je nog gebanned
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 17:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 16-11-2004 @ 18:18 :
Dk, niks meer aan, de échte Dk-ers krijgen allemaal een Ban, over een maand zijn alleen nog de nieuwe forummers over.
Gaat lekker zo..
Misschien horen de échte DK'ers onderhand ook de regels te kennen en moeten ze eens ophouden met in elk topic offtopic te gaan.

Sorry hoor, waar wordt er hier over geklaagd? Over het feit dat het niveau op DK te laag is. Teveel onzintopics en teveel gechat. En vervolgens komen alle chatters klagen dat er te veel bans worden gegeven. Als iedereen nou ontopic blijft en hoeven er
a. geen bans meer worden uitgedeeld
b. mensen zich niet meer aan het lage niveau te ergeren.
Oud 16-11-2004, 19:11
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik citeer:

20; En, uiteraard, is het absoluut verplicht liefde onder al de leden te verspreiden. Gezelligheid roeleert namelijk.

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat bereik je in mijn eigen NIET door de frequente posters te bannen.
Oud 16-11-2004, 19:15
RanC
RanC is offline
Ik heb nare man vandaag trouwens ook nog niet zien posten.

o_O

Is dit een mogelijk complot?

O_O
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 19:24
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
RanC schreef op 16-11-2004 @ 20:15 :
Ik heb nare man vandaag trouwens ook nog niet zien posten.

o_O

Is dit een mogelijk complot?

O_O
Nee RanC, dat kan gewoon niet waar zijn! Toch?
Reageren

Regels voor berichten