Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2002, 10:11
Gatara
Gatara is offline
Dat ding lijkt me dus echt niet veilig genoeg om mensen in te vervoeren.

Ok. D'r zijn ook veel Boeings naar beneden gestort, maar daar vliegen ook veel meer van (en al een langere periode).

------------------------------------

Concorde verliest staart tijdens vlucht naar New York

Uitgegeven: 4 december 2002 10:30
LONDEN - Een Concorde van British Airways heeft tijdens een vlucht van Londen naar New York een deel van het staartroer verloren, zo is woensdag bekendgemaakt.

De piloten voelden een trilling vlak voor de landing in New York, maar konden het toestel normaal aan de grond zetten. Geen van de 105 inzittenden is gewond geraakt.
Advertentie
Oud 04-12-2002, 10:12
*Burning water*
*Burning water* is offline
Huh? Hoe kan een staart van een vliegtuig 'zomaar' naar beneden vallen? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar... misschien is er wel een duidelijke oorzaak aan te wijzen.
Oud 04-12-2002, 10:42
Vash!
Vash! is offline
Dat is nou juist het spannende aan de Concorde, maar daar betaal je dan ook wel voor
Oud 04-12-2002, 12:12
Anonymous John
Anonymous John is offline
Sinds een concorde verongelukte in Parijs vraag ik me af dat ze nog vliegen; je zou denken dat veel mensen het niet zouden doen.
Oud 04-12-2002, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Vash! schreef:
Dat is nou juist het spannende aan de Concorde, maar daar betaal je dan ook wel voor

Wie wat sensatie & spanning wil moet daar tuurlijk wel voor betalen
Oud 04-12-2002, 18:03
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Ok. D'r zijn ook veel Boeings naar beneden gestort, maar daar vliegen ook veel meer van (en al een langere periode).

------------------------------------

Concorde verliest staart tijdens vlucht naar New York

Uitgegeven: 4 december 2002 10:30
LONDEN - Een Concorde van British Airways heeft tijdens een vlucht van Londen naar New York een deel van het staartroer verloren, zo is woensdag bekendgemaakt.

De piloten voelden een trilling vlak voor de landing in New York, maar konden het toestel normaal aan de grond zetten. Geen van de 105 inzittenden is gewond geraakt.
Dat ding vliegt al een jaar of vijfentwintig en behoorlijk schadevrij. Lijkt me geen reden om na een (of twee, drie, vier of vijf keer) te roepen dat ze totaal onveilig zijn.

Is 'een deel van het staartroer' en 'de staart' overigens hetzelfde?
Oud 17-11-2004, 16:23
F-BTSC
F-BTSC is offline
Zucht, het is niet de hele staart die eraf is gevallen of zo he, maar een stukje van het roer.... Kunnen jullie niet lezen of zo?

Kijk hier maar:

Wat ik zie lijkt toch heel erg op de staart... En o kijk, er ontbreekt maar een stukje... Of moet ik er een rode cirkel rond tekenen?

Wat het geschikt zijn voor personenvervoer betreft: de Concorde is zowat het veiligste vliegtuig!

Citaat:
Ik geef aan u de prijs van de belachelijkste statement ooit.

Citaat:
Sinds een concorde verongelukte in Parijs vraag ik me af dat ze nog vliegen; je zou denken dat veel mensen het niet zouden doen.
Waarom niet? Het was puur noodlot, geen menselijke fout of mankement aan het vliegtuig. Er storten toch ook andere vliegtuigen neer en toch blijven mensen vliegen...

Voor dat jullie zo dingen beginnen te schreeuwen kunnen jullie je beter eerst voldoende informeren ipv alleen sensatie te zoeken.
Oud 17-11-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-12-2002 @ 11:11 :
Ohja, help! De statistische kans dat je iets overkomt terwijl je in een Concorde zit is, aantallen materiëel, passagierskilometers en vlieguren meegenomen, nog steeds vele malen lager dan dat je iets overkomt als je in een 747 zit
Oud 17-11-2004, 16:28
T_ID
T_ID is offline
"verliest staart" ik vroeg me al af waar het ding neer was gestort, blijkt dat er een lullig end titanium van de staart is afgescheurd....

Maar ja, Air France had de concorde met een goede reden uit de roulatie genomen, kennelijk vliegen anderen er nog steeds mee.
Oud 17-11-2004, 16:31
F-BTSC
F-BTSC is offline
Citaat:
Maar ja, Air France had de concorde met een goede reden uit de roulatie genomen, kennelijk vliegen anderen er nog steeds mee.
FYI er vliegt nu al een jaar geen Concorde meer.
Dit is een oud topic. Ik heb me net aangemeld hier en kwam het tegen en natuurlijk kon ik het niet laten te antwoorden.

Trouwens, welke was die "goede reden" van AF dan volgens u?
Oud 17-11-2004, 16:33
T_ID
T_ID is offline
mischien vanwege de technische probelem en het feit dat het ding een hotel in parijs geplet heeft?

het is maar een suggestie.
Oud 17-11-2004, 16:36
Verwijderd
Leuke up. Trouwens, dat ding vliegt allang niet meer.
Oud 17-11-2004, 16:42
Verwijderd
Aeroflot is pas een onveilige luchtvaartmaatschappij. 106 Crashes tot nu toe.
Oud 17-11-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-12-2002 @ 11:11 :
[...]
Citaat:
F-BTSC schreef op 17-11-2004 @ 17:23 :
Zucht, het is niet de hele staart die eraf is gevallen of zo he, maar een stukje van het roer.... Kunnen jullie niet lezen of zo?
Need I say more?
Oud 17-11-2004, 17:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
alluman schreef op 17-11-2004 @ 17:51 :
Need I say more?
Oud 17-11-2004, 17:08
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
F-BTSC schreef op 17-11-2004 @ 17:31 :
Dit is een oud topic. Ik heb me net aangemeld hier en kwam het tegen en natuurlijk kon ik het niet laten te antwoorden.
Toch maar doen voortaan.
Oud 17-11-2004, 21:06
Joostje
Joostje is offline
w00t

Regels voor berichten