Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2004, 11:42
Winner
Winner is offline
Hey people,

Ik ben op dit moment 19 en ik studeer. Vorige week realiseerde ik me dat ik niet de rest van mijn leven zal studeren en dat ik prolly geacht wordt over 2,5 jaar een baan te gaan zoeken een huis te vinden etc.
Alleen dat al freakte me uit, maar ik was nog meer uitgefreakt dat het over 2,5 jaar dag studiefinanciering, dag ov-kaart, dag gratis lidmaatschap bij de bibliotheek en dag korting bij Sundays is. Nóg uitgefreakter was ik toen ik besefte dat mijn jeugd bijna over is. En dat terwijl ik nog steeds posters van Britney Spears op mijn kamer heb hangen en meedoe met dansjes in clips.

Dit alles is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Zo merkte ik laatst dat er na het tandenpoetsen toen ik klaar was twee groefjes achterbleven tussen mijn mondhoeken en neusvleugels. Ook begin ik volgens mij wallen te krijgen en als ik heel goed kijk heb ik ook al een beetje rimpels bij mijn ogen. Point is, ik begin hartstikke oud te worden. En over 2 maanden wordt ik 20. Aargh. Ik heb al met mezelf afgesproken dat ik er een 19-herhaal-verjaardag van ga maken maar dan nog. Ik vind het niet leuk. Meer mensen die met hetzelfde probleem zitten? Maybe dat we een praatgroep kunnen beginnen?
Oud 04-12-2004, 11:46
Verwijderd
Quarterlife-crisis. Geen onbekend fenomeen dus je bent zeker niet de enige
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 11:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
Dan moet je nou tegen jezelf zeggen "Flikker maar op stinkmaatschappij, ik blijf lekker zelf doen wat ik wil"...

Dat is mijn houding en dat komt goed... Ik blijf gewoon postertjes hebben (niet van britney ). Dat dingen nou geld gaan kosten, dat boeit toch geen reet, omdat je het geld dan verdient, dus dat weegt gewoon tegen elkaar op. Dan stop je met studeren, maar daarvoor in de plaats komt werken, zo bijzonder is dast niet (behalve dat je wat langere dagen maakt en er poen voor krijgt).
In het weekend kan je nog gewoon uitgaan en uit je dak gaan.

Het is aan jezelf om al die beperkingen op te leggen en ik hekel de houding van sommige ouderen "maar ik kan dit en dit en dit niet meer" blablabla flikker toch op, blijf gewoon doen wat je leuk vindt, je bent echt niet zo beperkt als je denkt.

En dat van dat lichamelijke: boeien, is dat nou zo erg?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 12:25
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
alinea 1:
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-12-2004 @ 12:48 :
Dan moet je nou tegen jezelf zeggen "Flikker maar op stinkmaatschappij, ik blijf lekker zelf doen wat ik wil"...
alinea 2:
whaha, jij bent echt grappig
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 12:52
Winner
Winner is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-12-2004 @ 12:48 :

En dat van dat lichamelijke: boeien, is dat nou zo erg?
De aftakeling begint. Nog even en ik kan voor Sinterklaas een rollator gaan vragen.
Oud 04-12-2004, 13:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 04-12-2004 @ 13:25 :
alinea 1:

alinea 2:
whaha, jij bent echt grappig
Je kan ook al je geld steken in een vliegrijs naar zimbabwe en daar in de jungle nootjes gan verzamelen... Ik bedoel, je hoeft niet te werken.

Mijn punt was, want het lijkt inconsistent (ik denk dat je daar op mikte), dat je nog evenveel leuke dingen kan doen als nu, terwijl veel mensen denken dat je heel erg beperkt word als je van school af komt. Bull shit.

Want je bent al vanaf je 4de gewend om iets verplicht te moeten doen (school), dus daar zul je wel echt niet zoveel moeite mee hebben (en anders ga je maar graan verbouwen in zuid afrika of nootjes zoeken in brazilie). Vandaar het woordje "blijf" waar jij waarschijnlijk de zeer vernuftige subtiliteit van miste.

Winner: Je bent pas 19. Voor je 60ste loop je nog zeker niet in een rollator. Maak je daar toch niet zo druk om, dat zie je tegen die tijd wel.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Winner schreef op 04-12-2004 @ 13:52 :
De aftakeling begint. Nog even en ik kan voor Sinterklaas een rollator gaan vragen.
over·drij·ving (de ~ (v.), ~en)
1 het overdrijven => grootspraak
2 iets dat overdreven is
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:32
-Flip-
-Flip- is offline
is het getal dat je leeftijd weergeeft nou echt zo belangrijk? je blijft toch gewoon wie je bent? en natuurlijk komen er veranderingen in je leven, maar dat wil toch niet zeggen dat als dat getalletje '19' '20' wordt dat dan meteen je hele 'ik' hoeft te veranderen? Ik word morgen 18, maar ik blijf me gewoon kind voelen hoor... zolang ik dat wil.. en ik blijf kinderen voor kinderen luisteren en ik blijf domme clips meebrullen en en en
maak je niet zo druk om een getalletje en veranderingen wennen vanzelf...

Ciao.
Oud 04-12-2004, 14:24
Winner
Winner is offline
Citaat:
-Flip- schreef op 04-12-2004 @ 14:32 :
is het getal dat je leeftijd weergeeft nou echt zo belangrijk? je blijft toch gewoon wie je bent? en natuurlijk komen er veranderingen in je leven, maar dat wil toch niet zeggen dat als dat getalletje '19' '20' wordt dat dan meteen je hele 'ik' hoeft te veranderen? Ik word morgen 18, maar ik blijf me gewoon kind voelen hoor... zolang ik dat wil.. en ik blijf kinderen voor kinderen luisteren en ik blijf domme clips meebrullen en en en
maak je niet zo druk om een getalletje en veranderingen wennen vanzelf...

Ciao.
Op mijn 17e (toen ik nog jong was) dacht ik er ook zo over.
Oud 04-12-2004, 14:27
-Flip-
-Flip- is offline
Citaat:
Winner schreef op 04-12-2004 @ 15:24 :
Op mijn 17e (toen ik nog jong was) dacht ik er ook zo over.
ah kom op.. je doet net alsof je laatste dagen zijn getelt.
Oud 04-12-2004, 14:42
Marcade
Marcade is offline
19 .. en voelt zich al oud worden

Misschien moet je is van omgeving veranderen. Ik ben 24 en werk met hoofdzakelijk mensen die 30+ zijn. Dan voel je je niet zo *erg* oud meer. Alleen maar jong; zeker als zo'n iemand weer een kindje gedingest heeft.

Ik voel me alleen oud als ik bv. hier forum.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:45
-Flip-
-Flip- is offline
pluk de dag kerel!!! laat je geluk niet afhangen van dat klote getalletje...
Oud 04-12-2004, 15:06
Verwijderd
Ik vind het ook heel erg om 20 te worden. Dat er nu een 2 in plaats van een 1 voor staat. Geen tiener meer, maar echt volwassen worden. Ach nu ben ik 21, en je bent zo jong als je je voelt toch?

Je maakt je echt zo druk om oud worden. Kom op zeg, je bent nog maar 19, je kan nog alles doen wat je wilt. In plaats daarvan ga je je zorgen maken over je aftakeling
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 15:43
Nijn*
Nijn* is offline
Jeetje... bijna 20!! Ik zou alvast een brochure van een uitvaartcentrum halen hoor! Sorry, dat is gemeen. Maar echt, ik snap je probleem niet, je ben nog niet eens op de helft van je leven..

Tuurlijk gaan er een aantal dingen anders worden, maar dat zal heus niet in één klap gebeuren hoor. Maak je niet zo druk over je toekomst, maar geniet juist van deze periode. Over 2,5 jaar zal er een hoop anders zijn, en zul je jezelf waarschijnlijk afvragen waarom je je toendertijd zo druk hebt gemaakt.

Laat je leven niet afhangen van zo'n stom getalletje! Wat maakt het uit dat jij nog mee danst op clipjes e.d.? Sommige mensen hebben nou eenmaal een oude ziel, anderen een jonge. Geniet van deze tijd, en laat je geluk niet afhangen van een getal!
Oud 04-12-2004, 15:49
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 04-12-2004 @ 16:43 :
Jeetje... bijna 20!! Ik zou alvast een brochure van een uitvaartcentrum halen hoor!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 00:50
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-12-2004 @ 14:01 :
Je kan ook al je geld steken in een vliegrijs naar zimbabwe en daar in de jungle nootjes gan verzamelen... Ik bedoel, je hoeft niet te werken.

Mijn punt was, want het lijkt inconsistent (ik denk dat je daar op mikte), dat je nog evenveel leuke dingen kan doen als nu, terwijl veel mensen denken dat je heel erg beperkt word als je van school af komt. Bull shit.

Want je bent al vanaf je 4de gewend om iets verplicht te moeten doen (school), dus daar zul je wel echt niet zoveel moeite mee hebben (en anders ga je maar graan verbouwen in zuid afrika of nootjes zoeken in brazilie). Vandaar het woordje "blijf" waar jij waarschijnlijk de zeer vernuftige subtiliteit van miste.
Het ging over de twee alineas van de eerste post, van Winner dus.
Mijn reactie op z'n eerste alinea was hetzelfde als die van jou, vandaar de quote, en zijn tweede alinea over z'n fysieke aftakeling vond ik gewoon ontzettend grappig.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 01:36
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 05-12-2004 @ 01:50 :
Het ging over de twee alineas van de eerste post, van Winner dus.
Mijn reactie op z'n eerste alinea was hetzelfde als die van jou, vandaar de quote, en zijn tweede alinea over z'n fysieke aftakeling vond ik gewoon ontzettend grappig.
Mijn welgemeende, om 2:30 snachts geplaatste, excuses, Gespleten Geest.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 01:39
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 05-12-2004 @ 02:36 :
Mijn welgemeende, om 2:30 snachts geplaatste, excuses, Gespleten Geest.
Jouw welgemeende excuses worden door mij om 2:40 snachts aanvaard, Fade of Light.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 01:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 05-12-2004 @ 02:39 :
Jouw welgemeende excuses worden door mij om 2:40 snachts aanvaard, Fade of Light.
Mijn dank is groot, op hetzelfde tijdstip.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:58
Daboman
Daboman is offline
Ik ben ook 19. Ik heb eerder het gevoel dat m'n leven juist een beetje op gang begint te komen. Op de ene plaats voel ik me wel weer wat ouder dan op een andere plaats, maarja dat hangt er natuurlijk af tussen wat voor mensen je loopt. Natuurlijk voel je je oud tussen de kleine kindjes die nog in sinterklaas geloven. Natuurlijk voel je je jong tussen allemaal aftakelende 60 plussers die elkaar opzoeken om even lekker te bridgen ofzo.

Niet te druk om maken, je hebt nog een heel leven voor je liggen!
Reageren

Regels voor berichten