Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2002, 13:04
Soullar
Soullar is offline
stelling: Forum prima voor vinden van partner?

uitleg:
je ziet posts van mensen hier, ziet hoe ze reageren op vragen, hoe hun denken is, hoe hun doen is, waar ze zich druk om maken, kortom je kan hier een heel psychologisch profiel schetsen van een persoon, je kan jezelf derin gaan intereseren, en dan kontakt opzoeken...

dus meetings zijn eigenlijk warenonderzoeken? kijken of het profiel dat je van iemand hebt geschetst klopt met de persoon irl?

wat denken jullie? eerlijke meningen graag
Oud 27-03-2002, 13:07
FB
FB is offline
Zit iets in...

Ik ken mijn vriendin via http://dating.leerlingen.com (ik weet, reclame mag eigenlijk niet, maargoed), en ik las dus eerst haar profiel, en we mailden eerst.
Ik denk dat je uberhaupt via internet altijd het innerlijk goed leert kennen, dus niet alleen via forums.

Grtz,
Fubz
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 13:17
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
mja maar internet is daarentegen ook makkelijker om de schijn op te houden omdat t niet altijd gecontroleerd kan worden.
maar er zit zeker iets in.
Oud 28-03-2002, 22:02
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
red_hot_chilli_pieper schreef:
mja maar internet is daarentegen ook makkelijker om de schijn op te houden omdat t niet altijd gecontroleerd kan worden.
maar er zit zeker iets in.

dus heb je de mogelijkheid om je profiel te checken op een meeting? toch?
Oud 28-03-2002, 22:54
skomers
skomers is offline
Citaat:
Soullar schreef:

allemaal leuk en aardig.maar de vraag is of je iemand echt leert kennen. als je over internet spreekt houd je je een bepaald beeld voor van die persoon. dit beeld klopt meestal niet met de werkelijkheid.
daarom zou ik willen zeggen dat je elkaar best zou kan ontmoeten maar dat de relatie direct (van persoon tot persoon) opgeboud moet worden!!
Oud 28-03-2002, 23:32
Roxy
Roxy is offline
Aan de ene kant vink het wel een heel goed iets omdat je inderdaad het innerlijk veel beter leert kennen, je gaat iemand interessant vinden om het innerlijk en niet om het uiterlijk wat vaak irl gebeurt...

Maar aan de andere kant kan het heel goed zijn dat mensen zich anders voordoen dan ze echt zijn en dat hoeft nie eens expres of gemeen te zijn. Ikzelf ben in chats oowk veel opener om dingen aan een bijna vreemde te vertellen dan irl...
Oud 28-03-2002, 23:54
drama
drama is offline
hmmz...

heb m'n vriendin voor het eerst "gesproken" opt forum, enne...tis het beste wat me is overkomen (cliche roels) dus...

Maar je kunt een boel faken op interpret, maar je kunt ook heeel snel zoeken. IRL ben je langer bezig mensen te leren kennen en als het niet bevalt blijft het vaak een beetje doormodderen. MSN heeft een uitstekende blok-optie dus je pleurt iedereen zo van je lijst af. Beetje een filter effect.

Maar ik denk dat je mensen toch in het echt optimaal leert kennen.
Oud 29-03-2002, 07:51
Verwijderd
Het internet is een handige manier om met mensen in contact te komen, maar niet om mensen te leren kennen. Want op internet, door middel van chatten mis je een hoop informatie die in het echt wel meehelpt aan je beeldvorming over iemand (lichaamstaal, intonatie enz). Ik heb zelf ook een aantal goede vrienden en zelfs m'n beste vriendin ontmoet internet (de laatste zelfs via dit forum). Het is een goede manier om mensen te ontmoeten maar niet om iemand beter te leren kennen, daarvoor zul je toch echt mensen IRL moeten meemaken.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 11:36
Verwijderd
ik heb mijn vriend hier leren kennen op muziek. en via msn nog zo'n 2 maanden gechat, en toen had ik na een tijdje al zo iets van, jah deze jongen is bijzonder, wil hem wel ontmoeten. tja je weet natuurlijk nooit hoe iemand in het echt is, maar hij bleek in het echt gelukkig ook heel speciaal en leuk te zijn enzo.

ik vind dat je op inet makkelijk mensen kan leren kennen alleen tja..veel mensen met wie ik praat ken ik niet irl en misschien zijn ze irl wel anders, maar dat ben ik ook, op msn ben ik anders dan irl, niet dat ik me anders voor doe, maar je kan jezelf ook gewoon niet helemaal[ laten zien op msn..dat kan alleen irl
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 14:24
luckyleo
luckyleo is offline
zou nooit mijn vriendin via internet vinden denk. Je leert wel beide innerlijks goed kennen zo, maar er kan genoeg gelogen worden ook.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 16:47
moenbase
moenbase is offline
'k let er nooit zo nouwlettend op wie wat precies post eigenlijk.
'k let meer op de inhoud dan op den naam die er bij staat.
dus neu, voor mij geldt het niet.
Oud 30-03-2002, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Soullar schreef:
Neuh, iemand kan zich voorbereiden op een meeting en zich daar anders gedragen dan hij / zij werkelijk is.

Daar kent toch niemand hem / haar

Niet dat ik het doe, want ik heb daar weinig baat bij

Greetz,
******** aka Marc S
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 10:55
lake bodom
lake bodom is offline
ik denk dat ook veel mensen bijvoorbeeld op inet meer zeggen dan in echt.. ik ook volges mij.. maar als ik iemand goed ken, en er bij me op me gemak voel dan praat ik ook veel meer tegen diegene.. tja maar over algemeen je leert innerlijk wel meer kennen denk ik.. ook over inet.. maar t kan ook zijn dat als je die persoon in echt ziet, datie heel erg tegenvalt, of juist veel aardiger en leuker dan je had verwacht
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:30
dystopia
dystopia is offline
Jawel hoor, dat kan prima. Je kunt elkaar vinden op 't forum. Alleen 't moet ook IRL klikken. Denk dat 't via internet makkelijker gaat je wordt makkelijker eerst vrienden, dat natuurlijk nodig is
Oud 02-04-2002, 18:51
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
FB schreef:
Zit iets in...

Ik denk dat je uberhaupt via internet altijd het innerlijk goed leert kennen, dus niet alleen via forums.

Grtz,
Fubz

bullshit, je leert via het internet niet ALTIJD het innerlijk goed kennen, er zijn er genoeg die zich voordoen als dat ze anders zijn
Reageren

Regels voor berichten