Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2004, 20:54
Nartex
Nartex is offline
oke, mijn probleem : ik ben super flieft op mijn vriend en we zijn al heeel lang samen... maar ik heb gevoelens voor iemand anders.
en een tijdje later blijkt, dat ze elkaar kennen..
en ik wil niet aan me vriend laten merken dat er iets is...
maar wel aan die andere gast..

someone with THE answer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2004, 20:57
Rieno
Rieno is offline
waarom wil je dan aan die ander laten merken dat je iets voor hem voelt?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:59
Nartex
Nartex is offline
Citaat:
Rieno schreef op 17-11-2004 @ 21:57 :
waarom wil je dan aan die ander laten merken dat je iets voor hem voelt?

omdat ik al zooo lang heb geprobeerd hem uit mijn hoofd te zetten.... en hij wil gewoon niet weg.... ... ja ik snap ut ook neit eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:01
schimmel
schimmel is offline
maak het uit met je vriend en probeer het dan nog eens.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:03
Nartex
Nartex is offline
Citaat:
schimmel schreef op 17-11-2004 @ 22:01 :
maak het uit met je vriend en probeer het dan nog eens.
ja maar kijk das het probleem, ik weet dat ik niet weg wil bij mijn vriend.. ook niet voor even. Maar wat ik eigenlijk wil weten dan is .. hoe krijg ik die ander totaaaal uit THE picture??
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:06
Rieno
Rieno is offline
zorgen dat je m niet meer tegenkomt, lijkt me
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:08
Nartex
Nartex is offline
Citaat:
Rieno schreef op 17-11-2004 @ 22:06 :
zorgen dat je m niet meer tegenkomt, lijkt me

ja.. en als dat gewoon egt niet kan en je hem 5 dagen in de week moet zien, samen werkt enzz.....
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:08
schimmel
schimmel is offline
zeg tegen je vriend dat je hem (die ander) niet mag en zo voorkom je dat je hem gaat zien, lijkt me.

edit: ja dan is het lastig
kijk wat je belangrijker vind en waar je meer moeite voor wilt doen, je werk of je relatie.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:10
Rieno
Rieno is offline
dan heb je een lastige situatie en hoop ik dat je genoeg wilskracht hebt om bij je vriend te kunnen blijven en geen domme dingen te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:21
Verwijderd
Het nadeel is dat het gras altijd groener is, en uiteindelijk net zo groen bleek te zijn. Zodra je je vriend verlaat voor die andere jongen, is het niet boeiend meer.

Dus verlaat je vriend, maar ga niet door naar de ander.
Je vriend verlaten omdat je schijnbaar niet genoeg voor 'm voelt want er komen andere dingen bij, niet aan de ander beginnen omdat dat misschien wel tegenvalt, en het sowieso onredelijk is tegenover je huidige vriend.

Of heel hard vechten om hem uit je hoofd te zetten, door bvb meer aan je vriend te denken en wat je 'ook alweer' zo leuk aan hem vond, en verder gaan met je relatie.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:54
Verwijderd
Naar mijn mening gaat 'super flieft' zijn op je vriend niet samen met gevoelens hebben voor een ander.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 22:00
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2004 @ 22:54 :
Naar mijn mening gaat 'super flieft' zijn op je vriend niet samen met gevoelens hebben voor een ander.
precies. Uitmaken dus

(o ja, ik vind dit verre van klassiek hoor, maar dat kan aan mij liggen)
Oud 17-11-2004, 22:05
Aine
Aine is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2004 @ 22:54 :
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.

Als je dat wel hebt moet je je gaan afvragen of er misschien iets mis is in je relatie. Is hij niet spannent genoeg? Zit er iets niet goed? Loopt iets niet lekker? Allemaal van die dingen. Kijk dan of je daar wat aan kan doen.
Je kan natuurlijk iemand anders zeker wel aantrekkelijk vinden, maar ik denk dat als je echt super verlieft bent op je vriend je imo niet echt belangstelling hebt voor anderen.

Je kan hem het beste uit je hoofd zetten en leuke dingen gaan doen met je vriend. Beste zou zijn als je hem zo min mogelijk tegenkomt. Probeer dat echt.
Oud 17-11-2004, 22:27
snarl
snarl is offline
volgens mij vroeg je ons eerst nog bijna hoe je ze nou tegelijk kon krijgen. nou dat kan dus niet echt he behalve als ze allebei willen maaaar dat lijkt me sterk. dus kappen met dom doen en die 2e uit je hoofd zetten.. is best moeilijk maar uiteindelijk lukt het je, mij lukt het ook altijd.
Oud 18-11-2004, 01:50
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
of je doet het op de breezer manier:

Je zegt tegen je vriend dat je 1 week bedenk tijd nodig heb, gaat de bloemetjes buiten zetten met die ander, komt er aan het eind van die week achter dat je genoeg van hem hebt en wordt weer 100% verlieft op je ouwe vriend.

Effectief: Ja
Etisch verantwoord: .....
Oud 18-11-2004, 07:52
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Multilot schreef op 17-11-2004 @ 23:00 :

(o ja, ik vind dit verre van klassiek hoor, maar dat kan aan mij liggen)
Ik denk dat in veel lange relaties het wel gebeurd dat iemand gevoelens voor een ander krijgt.

ik snap (ook) niet waarom je je gevoelens aan die ander duidelijk wil maken als je bij je vriend wil blijven. Maak het dan maar gewoon uit.
Oud 18-11-2004, 09:03
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
klassiek is toch van die rare muziek??
Oud 18-11-2004, 11:18
bracelance
bracelance is offline
Als je een relatie hebt dan zakt het fliederdeflieder gevoel op een gegeven moment weg en maakt het plaats voor liefde. Soms kom je in je relatie op een punt dat je ooit naar een ander verlangt omdat je dat ook wel eens wil proberen terwijl jezelf weet dat je van je partner houdt. Op dat moment wordt jouw relatie getest en moet jij een beslissing maken... er zal altijd wel een of andere verleiding van buitenaf zijn, je moet gewoon kijken hoe sterk jij bent tegenover die verleiding. Jij wil schijnbaar bij je vriend blijven, dan zit er niets anders op dan niet aan die ander te denken. Nu probeer je hem te vergeten en dat is niet goed, dan denk je juist extra veel aan hem, gewoon normaal doen, dan is het zo voorbij....

Het is gewoon een grapje van moeder natuur!
Oud 18-11-2004, 17:07
groovy
groovy is offline
Je vraagt hoe je hem helemaal uit 'the picture' kunt krijgen, dan moet je vooral niet aan die gast gaan laten merken dat er iets is..

en als je aan hem blijft denken, toch eens kijken naar je gevoelens voor je vriend..
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 17:21
elledc
elledc is offline
Dat heb ik dus onlangs meegemaakt met mijn vriend.

Ik geef je 1 tip: vertel aan je vriend dat je gevoelens hebt voor een ander én als jij je er beter bij voelt door het aan die ander te vertellen dan moet je dat doen.
Hier volgt mijn verhaal
Ik had door dat mijn vriend gevoelens had voor een ander, dat heeft hij dan ook verteld. Ik was er kapot van maar heb hem de tijd gegeven te beslissen.
Hij is bij mij teruggekomen en heeft verteld aan dat meisje dat hij wat voelde voor haar. Ik heb niet begrepen waarom hij dat had gedaan maar uiteindelijk bleek dat hij zich daar beter bij voelde en dat hij nu dat meisje volledig uit zijn hoofd heeft kunnen zetten. Ook omdat hij besefte dat hij een 2 jaar lange goede relatie op het spel zette voor een meisje dat hij amper kende.
We zijn weer dolverliefd op elkaar en ik ben blij dat hij eerlijk is geweest.
Uiteindelijk komt er in ieder relatie een crisis waarbij de een gevoelens heeft voor een ander maar dit is vaak vluchtig en oppervlakkig. Ik geloof niet dat er een relatie bestaat waarbij de partners na tal van jaren samen niet eens uit zijn op een ander.

Conclusie: blijf bij je vriend, zet die gevoelens voor die ander van je af en blijf werken aan je relatie. Als het goed gaat, waarom zoiets mooi op het spel zetten voor iets anders dat zo pril is?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 17:59
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 18-11-2004 @ 10:03 :
soms
Oud 18-11-2004, 21:04
Nartex
Nartex is offline
verscheidene meningen, en ik snap het ook wel, ik kom nu over als iemand die van de een naar de ander gaat, maar dat is helemaal niet zo. We zijn ooom zo lang samen, ik kan me leven niet zonder em voorstellen.Ik kies ook voor mijn vriend, maar ik had denk ik gewoon ff een deur in me gezicht nodig tsja kep niemand waar ik er mee over kan praten...ik weet dat ik die ander uit me hoofd moet zetten, en ik denk dat het een beetje lukt.... onze relatie is ook al lang over gegaan van flieft in egt liefde..gewoon een normale aspect is het geworden, en misschien word t een beetje saai...weet je? ik ga vanaf nu normaal tegen em doen... en dan zal het vast lukken, maar moet ik het ook tegen die ander zeggen? nee tog? dan maak ik het alleen maar moeilijker tog?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 09:28
elledc
elledc is offline
Citaat:
Nartex schreef op 18-11-2004 @ 22:04 :
verscheidene meningen, en ik snap het ook wel, ik kom nu over als iemand die van de een naar de ander gaat, maar dat is helemaal niet zo. We zijn ooom zo lang samen, ik kan me leven niet zonder em voorstellen.Ik kies ook voor mijn vriend, maar ik had denk ik gewoon ff een deur in me gezicht nodig tsja kep niemand waar ik er mee over kan praten...ik weet dat ik die ander uit me hoofd moet zetten, en ik denk dat het een beetje lukt.... onze relatie is ook al lang over gegaan van flieft in egt liefde..gewoon een normale aspect is het geworden, en misschien word t een beetje saai...weet je? ik ga vanaf nu normaal tegen em doen... en dan zal het vast lukken, maar moet ik het ook tegen die ander zeggen? nee tog? dan maak ik het alleen maar moeilijker tog?
Oké, goed zo
Niet vertellen aan die jongen dus aangezien wat je voelde voor hem toch niet zoveel betekende. Alles steken in je huidige relatie dus
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 11:28
mrsjones
mrsjones is offline
tsja.. lastig.. maar ja als die relatie zo geweldig is dan word je toch ook niet verliefd op iemand anders?
Oud 24-11-2004, 14:00
Nartex
Nartex is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 19-11-2004 @ 12:28 :
tsja.. lastig.. maar ja als die relatie zo geweldig is dan word je toch ook niet verliefd op iemand anders?

jah klopt... maar ja ik vind het eigenlijk ook heel moeilijk...ik vraag me dan ook af van...waarom voel ik me aangetrokken tot iemand anders? is me vriend dan niet genoeg...ofzo

ik dat probleem eigenlijk altijd wel gehad, het *perfecte* plaatje hebben, en het zelf vernielen...en niet snappen waarom, en het altijd moeilijker maken dan dat het zou kunnnen zijn

heeft iemand dat ook?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2004, 16:32
saturday
saturday is offline
Citaat:
Nartex schreef op 24-11-2004 @ 15:00 :
jah klopt... maar ja ik vind het eigenlijk ook heel moeilijk...ik vraag me dan ook af van...waarom voel ik me aangetrokken tot iemand anders? is me vriend dan niet genoeg...ofzo

ik dat probleem eigenlijk altijd wel gehad, het *perfecte* plaatje hebben, en het zelf vernielen...en niet snappen waarom, en het altijd moeilijker maken dan dat het zou kunnnen zijn

heeft iemand dat ook?
Ik begrijp wel wat je bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 17:02
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah heb t zelf ook meegemaakt..
ik ben er wel voor gegaan omdat ik vanaf eerste moment wist dat t wederzijds was alhoewel ik degene was die de eerste stap nam..
in begin erg moeilijk mee gehad bij elk ruzietje dacht ik trug aan wat ik weg had gegooid met mn ex.. maar nu zie ik in dat het idd leuk was maar niet wat ik wou.. heb er nu een heeeeeele goede vriend aan overgehouden en dat koester ik..
het kan ook goed gaan dus!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 17:51
Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 19-11-2004 @ 12:28 :
geloof me maar, dat kan wel. het ligt er gewoon aan of je nog openstaat voor gevoelens voor anderen. ikzelf sluit me daar volledig van af als ik een goede relatie heb, maar sommigen doen dat niet. als op een bepaald moment het verliefd zijn op vriend(in) dan overgaat in "houden van", kan er ook verliefdheid komen voor anderen die ineens het leven binnentreden. op dat soort momenten moet je beslissen of je verder wilt met je huidige partner en dus zekerheid hebt, of toch weer een nieuwe relatie wilt proberen met die leuke verliefdheid die daarbij hoort!

tjah, mijn ex heeft het 3x gehad in de 2,3 jaar die ze met me had dus ik heb het er vaak met haar over gehad, want ze vertelde het me wel eerlijk. het is wel pijnlijk, maar houden van is toch meestal sterker. alleen de laatste keer heeft het onze relatie wel kapot gemaakt... maar dat was omdat ik het niet meer aankon dat ze steeds wat voelde voor anderen...
Oud 24-11-2004, 18:24
elledc
elledc is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 24-11-2004 @ 18:51 :
geloof me maar, dat kan wel. het ligt er gewoon aan of je nog openstaat voor gevoelens voor anderen. ikzelf sluit me daar volledig van af als ik een goede relatie heb, maar sommigen doen dat niet. als op een bepaald moment het verliefd zijn op vriend(in) dan overgaat in "houden van", kan er ook verliefdheid komen voor anderen die ineens het leven binnentreden. op dat soort momenten moet je beslissen of je verder wilt met je huidige partner en dus zekerheid hebt, of toch weer een nieuwe relatie wilt proberen met die leuke verliefdheid die daarbij hoort!

tjah, mijn ex heeft het 3x gehad in de 2,3 jaar die ze met me had dus ik heb het er vaak met haar over gehad, want ze vertelde het me wel eerlijk. het is wel pijnlijk, maar houden van is toch meestal sterker. alleen de laatste keer heeft het onze relatie wel kapot gemaakt... maar dat was omdat ik het niet meer aankon dat ze steeds wat voelde voor anderen...
Damn wat kut
Ik ben ook iemand die mezelf niet openstel aan anderen als ik echt voor 1 persoon ga. Het is alles of niets. Ik kan me simpelweg niet inbeelden verliefd te worden op een ander dan mijn vriend (hij is tenslotte mijn vriend omdat ik van hém hou). Mijn ouders zijn nog steeds samen, dat is wat ook ik wil bereiken. Het is makkelijk om toe te geven aan gevoelens voor een ander, het is daarentegen veel moeilijker om die gevoelens van je af te zetten. Eerlijk gezegd walg ik een beetje van mensen die niet standvastig zijn in een relatie.
Mijn vriend vertelde me ook gevoelens te hebben voor iemand anders. Het is nu uitgepraat en hij heeft voor mij gekozen maar stel dat dit een tweede keer zou gebeuren dan weet ik voldoende en zal ik hem niet meer de keuze laten te beslissen maar zal ik eisen dat hij mij verlaat.
Je hebt inderdaad zo van die mensen die zeer wispelturig zijn en instabiel in een relatie, de relatie mag nog zo goed gaan, toch kan diegene zijn gevoelens niet onderdrukken, jammer maar dat is de reden waarom zovele relaties foutgaan.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:44
Verwijderd
Ik herken jouw probleem wel een beetje. Ik ben nu ongeveer 2 jaar samen met mijn vriend en sinds een poosje denk ik dat ik gevoelens voor iemand anders heb. Hoewel ik wel van mijn vriend hou. Ik heb hier nog niet met hem over gesproken en ik weet ook niet of ik dat moet doen. Ik weet ook nog niet in hoeverre mijn gevoelens voor die ander zich verder ontwikkelen, maar ik zal dit topic eens een tijdje blijven volgen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:08
Nartex
Nartex is offline
[QUOTE]utopia5 schreef op 24-11-2004 @ 19:24 :
Eerlijk gezegd walg ik een beetje van mensen die niet standvastig zijn in een relatie.

nou kijk het zit zo, mijn vriend is redelijk ouder dan mij, heeft al een groot gedeelte van zijn leven achter de rug, en is echt klaar om te binden. Ik ben best wel jong, kheb mijn studie en dergelijke en ik vind het gewoon heel moeilijk om nu te zeggen dat dit vooreeuwig is, want voor de rest in mijn leven staat nog niets vast. ja oke tis wel lekker om te weten dat je altijd je vriend zult hebben...maar inderdaad ik sta nog open voor andere gevoelens, en dat weet hij ook, en we hebben er het al over gehad in het begin dus hij beseft het wel. hij doet er ook alles aan om mij te overtuigen dat *wij* goed zijn.
ik ben op dit moment toch wel erg door de war
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:19
Nartex
Nartex is offline
Citaat:
Onderweg schreef op 24-11-2004 @ 19:44 :
Ik herken jouw probleem wel een beetje. Ik ben nu ongeveer 2 jaar samen met mijn vriend en sinds een poosje denk ik dat ik gevoelens voor iemand anders heb. Hoewel ik wel van mijn vriend hou. Ik heb hier nog niet met hem over gesproken en ik weet ook niet of ik dat moet doen. Ik weet ook nog niet in hoeverre mijn gevoelens voor die ander zich verder ontwikkelen, maar ik zal dit topic eens een tijdje blijven volgen.
hou me op de hoogte als je wilt, kvind het wel fijn dat ik er misschien met je over kan praten
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 14:15
Luna
Luna is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 18-11-2004 @ 10:03 :
klas·siek (bn.)
1 behorende tot de Griekse of Romeinse Oudheid => antiek; <=> modern
2 voorbeeldig in zijn soort, met blijvend gezag
3 van vroeger, maar niet verouderd => traditioneel
Reageren