Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2004, 13:33
devilcat
devilcat is offline
Die tandenborstel[electrisch]

echt kl*te, ik heb geen gaatjes, nooit maar nu ineens onstaan er allemaal donkere plekjes op me kiezen, haat het, klinkt maf maar ik wil het helemaal perfect hebben en ik poets goed, snoep nooit tot nauwelijks alleen wat suiker in me thee....

dus ik wil maar een andere tandenborstel en hoe is die sonicare,??
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 17:54
Verwijderd
Je poetst nu met een gewone tandenborstel neem ik aan?

Ik zou langs de tandarts gaan voor advies, het kan ook aan de tandpasta liggen ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 20:03
*Ster*
*Ster* is offline
Ik heb die tandenborstel gekocht, écht prijzig maar ja..
Het is wel leuk zo'n elektrisch ding, het maakt tandenpoetsen een stuk gezelliger... maarre... ik zou 'm niet kopen als ik jou was. Een gewone tandenborstel is naar mijn idee net zo goed. Tja, ik heb 'm al, maar mijn ouders hebben mee betaald, dus ik zit er niet zo mee dat het eigenlijk een miskoop is.

Liefs,
ch@nt@l
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:57
kevertje84
kevertje84 is offline
ik heb van de mondhygiëntiste het advies gekregen om 1x per dag electrisch te poetsen en 1x per dag met de hand en vooral goed flossen.
maar appels (bijv) zijn ook slecht voor je tanden en frisdrank en vruchtensap ook, dus het is echt niet alleen snoep of zow.
Oud 22-11-2004, 12:00
Verwijderd
Ik zou idd eerst eens informeren bij de tandarts waar die donkere plekjes door komen, wie weet is het wel een of andere aanslag van koffie of thee ofzo. Gaatjes zie je meestal niet of iig niet meteen, je voelt ze vaak en uiteindelijk wordt het ook wel zwart ed, maar dan heb je er wel erg lang mee rond gelopen en volgens mij moet het dan ook wel behoorlijke pijn doen.

En idd, appels, citrusvruchten, vruchtensappen, frisdrank ed zijn ook niet echt goed voor je tanden, ze tasten bv. het tandglazuur aan (tanderosie oid).
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 12:36
Myuki
Myuki is offline
een electrische tandenborstel is wél beter dan een gewone.
Oud 23-11-2004, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 23-11-2004 @ 13:36 :
een electrische tandenborstel is wél beter dan een gewone.
Ligt een beetje aan de manier waarop je poetst, ik heb altijd geleerd dat goed met de hand poetsen net zo goed is als lui met een elektrische
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 13:11
Sprinkle
Sprinkle is offline
Een elektrische komt goed op plaatsen waar je met een gewone tandenborstel niet bij komt. De een is niet beter dan de ander, maar wel makkelijker en het kost minder moeite met poetsen. Verder heb je ook goedkope elektrische tandenborstels, dus waarom een dure aanschaffen. Alleen omdat er een merkje "Sonicare" op staat ?
Zelf heb ik een gewone tandenborstel en een elektrische en het ligt er meestal maar net aan waar ik zin in heb om mee te poetsen, meestal 2 keer per dag de elektrische en 1 keer met de gewone. Vind het met een gewone tandenborstel poetsen veel leuker, dan ben je in ieder geval bezig een elektrische tandenborstel doet de bewegingen al voor je, dus hoef je hem alleen een beetje heen en weer te bewegen. Word zo saai.
Oud 23-11-2004, 16:40
Hulk
Hulk is offline
als je minstens 5 minuten gewoon poetst dan is het net zo goed als elektrisch

sonisch is trouwens wat anders dan elektrisch. ik weet niet het precieze verschil, maar er is mee getest. en sonisch kwam stukken beter uit de bus.
Oud 23-11-2004, 16:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik poets nog met de gewone, met een beugel vind ik die elektrische tandenborstel niet zo prettig.

Die donkere plekjes zouden aan je tandpasta kunnen liggen, dat die je glazuur ofzo aantast. Maar zou voor de zekerheid het aan je tandarts vragen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 21:40
devilcat
devilcat is offline
ik vond de sonicare alleen maar aantrekkelijk omdat die een grotere kop heeft [zoals een normale tandenborstel] en die electrische die ik nu heb dies rond en daar kan weinig tandpasta op en aangezien die motor daarvan toch al verouderd dacht ik aan die sonicare .

Ook aangezien mijn tanden dat ik me zorgen maak hoe ik nog beter moet poetsen erwijl ik goed poets...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten