Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2004, 13:02
swolha
swolha is offline
hoi

Wij spelen thuis vaak het mahjong spel met stenen. Nou heb ik voor een familid een mahjong kaartspel gekocht ivm sinterklaas. Kan mij iemand vertellen wat het kaartspel in houd, spelregels, waarneer te gebruiken, hoort het bij het spel met de stenen of kan er ook op een afzonderlijke manier met de kaarten gespeeld worden en zo ja hoe etc. Wie kan mij dit spel uitleggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2004, 13:11
Verwijderd
Het kaartspel verschilt in feite niet veel van de stenen variant. Wel zal het even wennen zijn qua speelwijze. Je houdt nu gewoon de kaarten in je hand, met de kaartafdrukken moet je weer even bekend raken, en de 'muur' is nu gewoon een stapel.

Je kunt het dus gewoon zonder stenen spelen. De spelregels zijn hetzelfde als bij de stenen variant dus ik neem aan dat je die verder wel kent.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 15:05
McCaine
McCaine is offline
Maar waarom zou je het doen met kaarten ipv stenen? Met stenen is mooier en handiger ook, lijkt mij
Oud 27-11-2004, 15:11
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
McCaine schreef op 27-11-2004 @ 16:05 :
Maar waarom zou je het doen met kaarten ipv stenen? Met stenen is mooier en handiger ook, lijkt mij
Kan je makkelijker meenenem + op reis gebruiken omdat het minder ruimte inneemt.
Reageren

Regels voor berichten