Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2004, 17:45
WarDevil
WarDevil is offline
Ik draai hier op mijn pc een gameserver, een MMORPG. De server bestaat uit drie delen, een loginserver, een characterserver, en een mapserver. Deze staan zo ingestelt dat ze naar elkaar doorgelinkt worden.

Nou zit ik met een probleempje, want hoewel de server het perfect doet, kan ik hem of alleen op lan laten draaien, of alleen voor buitenaf. Dit komt volgens mij doordat mijn router mij meteen doorlinkt naar zijn configuratie instellingen wanneer ik een connectie maak met mijn eigen internet ip.

Ik kan dus alleen op die login server komen, maar die linkt me door naar mij internet ip voor de character server, en dan doet hij niks meer.

Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat die router stopt met mij doorsturen naar zijn configuratie instellingen wanneer ik vanaf LAN naar mijn internet adres ga? Dus dat als ik mijn ip intik, ik bijvoorbeeld mijn webserver zie en niet die configuratie file?

Sorry voor het nogal onduidelijk en omslachtig verhaal, khoop toch dat iemand me kan helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2004, 17:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je moet een poort van je router even doorsturen naar de webserver. Vertel eens welke router je hebt en (leuk leuk) welke (M)MORPG je draait...
Oud 23-11-2004, 18:16
WarDevil
WarDevil is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-11-2004 @ 18:47 :
Je moet een poort van je router even doorsturen naar de webserver. Vertel eens welke router je hebt en (leuk leuk) welke (M)MORPG je draait...
Ik heb een Prestige 650H/HW
Ik draai Raganrok Online, private server hier
ennuh, ik heb die configuratie van die router al helemaal doorgespit, maar ik kan alleen vinden hoe ik mensen doorlink op bepaalde poorten van internet naar mijn netwerk, maar niet van mijn netwerk naar internet...
Dus iedereen kan wel op mijn webserver ( http://naturezforce.gotdns.com ) maar ik kan er zelf niet op, tenminste niet door mijn internet ip in te tikken, want dan krijg ik dus weer die configuratie van die router
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 16:17
phoxetis
phoxetis is offline
ja lieverd, je moet ook het interne IP intypen van die webserver... naar jezelf, dan zou je eerst naar buiten moeten, en dan weer naar binnen. Dat zou misschien kunnen als iemand anders op internet even een proxyserver ofzo voor je aanzet, maar anders zie ik dat niet gebeuren.
Oud 24-11-2004, 18:04
plishing
plishing is offline
En hier vind je lijst van vrij toegankelijke proxy servers.

Verder moet je inderdaad de juisten poort(en) doorverbinden (forwarden) naar je server, of je zet je server gewoon in de zogenaamde Demilitarized Zone (dmz). Zorg er dan WEL voor dat je server een fatsoenlijke firewall heeft, want in de dmz is je computer geheel onbeschermd van de 'buitenwereld'.

Je gameserver, net als je website, zul je niet kunnen zien vanuit de locatie waar je server staat. Hoe dat precies zit weet ik ook niet, maar ik heb hier ook een webserver en twee gameservers draaien, en die zijn niet zichtbaar vanuit mijn locatie.

Maar zoals phoxetis al zei kun je je eigen website zien door het interne IP van je server in te geven (bijv. 192.168.0.123) of je maakt gebruik van een proxy.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:18
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
WarDevil schreef op 23-11-2004 @ 19:16 :
ennuh, ik heb die configuratie van die router al helemaal doorgespit, maar ik kan alleen vinden hoe ik mensen doorlink op bepaalde poorten van internet naar mijn netwerk, maar niet van mijn netwerk naar internet...
Dat hoeft toch ook niet? Mensen moeten vanaf hun PC naar jouw webserver.

Maar volgens mij wil jij alleen weten hoe je van jouw PC naar jouw webserver binnen hetzelfde netwerk gaat. Dat doe je gewoon door het interne IP-adres van die webserver in te typen.
Oud 25-11-2004, 07:46
WarDevil
WarDevil is offline
Thanks iedereen

Het lijtk nu te lukken met die proxy, dus bedankt voor jullie hulp
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten