Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
de beeldvervorming als geheel is het probleem, zeggen dat een censurering van de media dit op zal lossen is onrealistisch, en een struisvogel-oplossing.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De enige reden die moslims hebben om Nederlanders niet te mogen, is als ze gediscrimineerd worden. Ik ben bijv. geen moslim, wel allochtoon, geen hekel aan Nederlanders, haat racisten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat vingerwijzen is wel héél kinderachtig. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-11-2004 om 20:16. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-11-2004 om 20:15. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als jullie Theo van Gogh zien als een of andere held die voor de vrijheid van meningsuiting streed, dan vraag ik me af in wat voor land ik woon. Maar ja, eigenlijk niet, want dat wist ik al. Zo kan ik ook volop gaan schelden over kaaskoppen en homo´s. Niets mis mee. Ik uit mijn mening alleen maar. Laatst gewijzigd op 24-11-2004 om 20:25. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
...maar discriminatie is ongeoorloofd onderscheid maken op basis van kenmerken zoals geloof, huidskleur e.d. Discriminatie is dus niet een mening uiten over mensen op basis van dergelijke kenmerken. Wel discriminatie: "Jou neem ik niet aan voor deze baan, want jij bent moslim." Geen discriminatie: "Alle moslims zijn geitenneukers." |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Iemand uitschelden voor geitenneuker is een belediging. Belediging is niet hetzelfde als discriminatie. Geitenneuker gebruiken als scheldwoord zou misschien discriminerend zijn als de koran voor zou schrijven dat je aan het eind van de ramadan een geit moet neuken, maar aangezien dat niet zo is valt het woord geitenneuker gewoon onder algemene belediging.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ Madfet - in die uitzending hoorde ik wel degelijk het woord kanker vallen, alleen het was me niet helemaal duidelijk wie het nu gebruikte. Wel weet ik uit eigen waarneming dat hij de Nederlandse samenleving als 'de kanker' heeft getypeerd, in een interview in een studentenblaadje, enkele jaren terug. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb het niet eens over hoe het wettelijk geregeld is. Waar het mij om gaat is duidelijk te maken dat discriminatie niet hetzelfde is als belediging. Discriminatie is een handeling, een feitelijke gebeurtenis. Het betekent het maken van onderscheid. Een werkgever die bijvoorbeeld een moslimvrouw niet aanneemt omdat ze een hoofddoekje draagt, die is aan het discrimineren.
Belediging daarentegen is een uitlating, een uitspraak. Wat Theo van Gogh deed was mensen beledigen, niet mensen discrimineren. Discriminatie is gewoon een strak omlijnd, feitelijk begrip en beledigen op grond van een kenmerk dat alleen die groep heeft is gewoon geen discriminatie! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ach, ik ben het in ieder geval eens met de TS. De meeste moslims doen geen vlieg kwaad. Maar mensen als Theo of welke racisten dan ook blijven ze beledigen. Ja uiteindelijk kun je een terugslag verwachten. Door 1 of andere gek. Maar daar moet je niet de hele moslimse cultuur op afrekenen. Okay, wat vinden jullie er nou van?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rollo Tomasi | 501 | 09-08-2006 19:03 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Palestijnse staat LJ Flem | 342 | 21-05-2003 10:43 | |
Schrijfster Anja Meulenbelt vast in Gaza (wat zielig nou :p) Sweet_Hadar | 52 | 15-05-2003 14:43 | |
Krijg de kanker: Nederland! Fellaci | 30 | 28-01-2002 14:22 |