Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2004, 15:31
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Tja ik dacht ik open maar een topic na een ervaring op mn werk zondag.

Ik werk in een zwembad. Er was een groep jongens die absoluut vervelend was, maar er viel niet mee te praten. Je kon er geen apart nemen omdat je dan de hele groep om je heen hebt.. Ze luisterden absoluut niet. Ik werd gewoon gigantisch respectloos behandelt en kon er geen f*ck tegen doen.

wat moet je met dit soort jongens? Ik heb ze geprobeert uit te leggen waar ze nou werkelijk mee bezig waren maar eigenlijk lachen ze je uit.

En kom niet met ze gewoon in elkaar rammen, want dat kan natuurlijk niet. Ik moet op een of andere manier tot ze doordringen maar weet absoluut niet hoe...
Oud 15-11-2004, 15:40
Verwijderd
tsja je moet met hun communiceren op een niveau waar zij respect voor hebben. Dit betekend echter niet dat je moet doen zoals zij, want dan sla je een modderfiguur.

Je moet ze laten inzien dat hun gedrag niet geaccepteerd wordt en desnoods bestraft wordt, maar ook waarom dit zo is.
Als ze de reden van jouw afkeuring van het gedrag goed begrijpen ben je denk ik al een heel eind.

Een ' Hee jongens doe is niet zo vervelend' of 'he stop is even' zal weinig helpen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 15:40
Flip!
Flip! is offline
jeugd van tegenwoordig zijn gewoon kut. ik vind het ook hatelijk als ik iemand iets duidelijk probeer te maken en ze willen maar niet luisteren. geweld lost niets op, nee.
dat is de groepsmentaliteit denk ik. probeer er uit alle macht een apart te nemen, en als de hele groep meekomt, stuur je ze het zwembad uit ofzo. ga met een harde stem zeer doordringend praten en kijken.

verders.....als ze dan nog niet willen luisteren, laat ze hun gang nou maar gaan, ze komen er zelf wel achter.
Oud 15-11-2004, 15:49
Moonlight fairy
ik kan ze niet hun gang laten gang als ze meisjes lastig vallen.
Ze zijn er heel goed in op het randje te balanceren, tien minuten voor einde weten ze dat je zer er eigenlijk niet uit kan sturen omdat dat geen zin heeft. Maar het kloterige is dat ze er niet van onder de indruk lijken te zijn als je de politie erbij haalt om eentje het zwembad uit te zetten (wat dus zondag gebeurt is).

ik heb ze ook uit proberen te leggen wat ze nou precies verkeerd doen, en ze weten ook dondersgoed wat ze verkeerd doen... maar het kan ze niks schelen...
Oud 15-11-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Poser4life schreef op 15-11-2004 @ 16:40 :
tsja je moet met hun communiceren op een niveau waar zij respect voor hebben.
Bijdehand, intelligent?
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan

(ofwel: ik zou eigenlijk geen oplossing weten ).
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 19:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 15-11-2004 @ 16:49 :
ik kan ze niet hun gang laten gang als ze meisjes lastig vallen.
Ze zijn er heel goed in op het randje te balanceren, tien minuten voor einde weten ze dat je zer er eigenlijk niet uit kan sturen omdat dat geen zin heeft.
Je moet het ook niet per keer bekijken dan:

"Wat, wil jij nog een keer het zwembad in? Nee hoor, blijf jij maar buiten. Je kon je vorige keer niet gedragen dus waarom nu wel?"

Een tijdje volhouden en dan misschien weer een keertje laten proberen. Lukt het hen weer niet om normaal te gedragen, dan zet je hen alsnog om 10 minuten voor het einde eruit en vertel je ze dat ze de eerste maand niet terug hoeven te komen.

Ik neem aan dat je collega's daar ook wel aan mee willen werken als die jongens meisjes lastig vallen
Oud 15-11-2004, 19:05
Verwijderd
Ik sluit me bij Balance aan. En als echt niks helpt, desnoods de politie inschakelen. Wel een beetje rigoreus misschien, maar dan snappen ze het misschien eindelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 19:26
phensicske
phensicske is offline
Als het uitleggen niet (meer) helpt dan kunnen daden enkel nog baten. Gewoon het zwembad uitzetten, desnoods met de politie of verwittig hun ouders.

Ik denk niet dat je er hier met een dialoog uit komt, dus moet je wel tot zo'n dingen overgaan. Maar idd zoals Balance reeds zei kan je hen na een tweetal weken, een maand... (te zien wat ze precies deden natuurlijk) opnieuw een kans geven.

Hoe oud zijn ze ongeveer?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 19:48
Cookie
Cookie is offline
ik weet niet hoe oud ze zijn maar het kan zijn dat ze vinden dat je aan het preken bent.....
jij bent gewichtig aan het uitleggen (met argumenten dat je respect moet hebben voor elkaar bla bla bla) dat het niet kan wat ze doen en ondertussen lachen zij zich dood...
( dit is ff extreem omschreven maar ik denk dat zij het zo ervaren)
Oud 21-11-2004, 19:27
Moonlight fairy
Het helemaal weigeren gaat moeilijk... Kan niet zomaar in een keer... Heb er wel voor gezocht dat twee andere personen een jaar niet meer mogen komen, maar ik alleen kan niet zo zeggen van jullie mogen niet komen.
Bovendien werk ik niet elke zondag, en is er ook elke zondag een andere cassiere, die ze dus binnen laat.

ik zie het volgende keer wel... zet ze eruit en als het moet met behulp van de politie als ze na een waarschuwing nog steeds aan het klote zijn... Maar ja makkelijker gezegd dan gedaan...
Ze zijn denkik... van 10 tot 13 jaar ofzo...
Oud 22-11-2004, 08:21
Verwijderd
Als ze nog zo jong zijn...misschien de ouders inlichten oid?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 09:34
elledc
elledc is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 21-11-2004 @ 20:27 :

Aan die leeftijd een grote mond durven openzetten is wel heel jong, shit... de jeugd van tegenwoordig
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:18
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-11-2004 @ 09:21 :
Als ze nog zo jong zijn...misschien de ouders inlichten oid?
Dat zou misschien wel helpen, maar je weet toch niet van iedere zwembad bezoeker het telefoon nummer.

Ik denk dat je zulk soort jongens best mag weigeren. Ze hebben zich maar te gedragen in het zwembad, als ze dat niet kunnen, dan weiger je ze de volgende keer maar.
Oud 22-11-2004, 10:50
Verwijderd
Niet om te generaliseren, maar van welke komaf zijn ze?

Want dan maakt het wel uit wat je doet een Nederlands irritant kind vindt het bijv. erg als zijn moeder er bij gehaald word. Terwijl in Noor-Afrika de vader en de broer heel belangrijk zijn.

Zolang die twee hun zoons steunen dan maakt het niet uit wat er gebeurd voor ze.

Maar gewoon de politie blijven bellen. En overleggen met collega's.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 22-11-2004 @ 11:18 :
Dat zou misschien wel helpen, maar je weet toch niet van iedere zwembad bezoeker het telefoon nummer.
Dat zeg ik ook niet. Ik denk dat er best manieren zijn om er achter te komen. Maar ik denk sowieso ook dat je ze idd gewoon kunt weigeren ofzo.

Of er gewoon een grote (liefst mannelijke) collega's op af sturen die heel boos doet oid, wie weet schrikken ze er van.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:01
bracelance
bracelance is offline
Ik ben zelf trainer en heb ook jongens van die leeftijd training gegeven. Het is gewoon een leeftijd dat ze gaan uitproberen wat ze allemaal kunnen. Ik heb om een moment ook nagedacht hoe ik mij tegenover hun moet opstellen om hun in te laten zien dat ik een vorm van 'autoriteit' ben waar ze naar 'moeten' luisteren. Ik heb hun toen de tegenovergestelde behandeling gegeven van wat ze verwachten. Dan krijg je een soort shockeffect en weten ze niet meer wat ze moeten doen. Maar dat is denk ik effectief op lange termijn en niet voor een middagje.
Oud 22-11-2004, 11:10
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 22-11-2004 @ 12:01 :
Ik heb hun toen de tegenovergestelde behandeling gegeven van wat ze verwachten.
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat dat dan inhield.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:46
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-11-2004 @ 12:10 :
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat dat dan inhield.
laat ik een voorbeeld geven... stel, dat ze zoveel kletsen waardoor het een theekransje wordt en ik daar schoon genoeg van krijg. Dan zeg ik dat ik de volgende keer thee meeneem en koekjes dan kunnen we nl. een theekransje houden. (doet ie toch niet denken ze) Doe ik dus wel. Hele training niet trainen maar theekransje en laat ze maar kletsen, want dat doen ze toch zo graag...

Op een gegeven moment is het toch niet zo leuk dat theekransje, en worden ze stil. Dan geef je hun de keuze voor meewerken of theekransje. Geloof me...dan is het zo afgelopen.
Oud 22-11-2004, 11:48
Verwijderd
Wordt wel vervelend als dan ook zij niet zo reageren als je verwacht en jou ook de tegenovergestelde behandeling gegeven van wat je van ze verwacht.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 12:00
Nona
Nona is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-11-2004 @ 12:48 :
Wordt wel vervelend als dan ook zij niet zo reageren als je verwacht en jou ook de tegenovergestelde behandeling gegeven van wat je van ze verwacht.
Bovendien, die jongens komen om te trainen. De jongens in dat zwembad komen om keet te trappen (en misschien een beetje te zwemmen).

Nee, ik zou zeggen: kleerkast van een mannelijke collega meenemen en ze eruit laten zetten. En communicatie met collega's dat ze er echt niet meer in komen. Mocht het niet helpen, altijd de politie erbij halen. Als ze echt meisjes lastig vallen is er sprake van ongewenste intimiteiten. Niet dat ze meteen aangeklaagd moeten worden, maar je kunt ze hard genoeg laten schrikken door ze dat te laten denken.
Oud 22-11-2004, 16:17
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 22-11-2004 @ 13:00 :

kleerkast van een mannelijke ...
ik word geroepen?
Oud 22-11-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
mUrder schreef op 15-11-2004 @ 16:40 :
jeugd van tegenwoordig zijn gewoon kut. ik vind het ook hatelijk als ik iemand iets duidelijk probeer te maken en ze willen maar niet luisteren. geweld lost niets op, nee.
dat is de groepsmentaliteit denk ik. probeer er uit alle macht een apart te nemen, en als de hele groep meekomt, stuur je ze het zwembad uit ofzo. ga met een harde stem zeer doordringend praten en kijken.

verders.....als ze dan nog niet willen luisteren, laat ze hun gang nou maar gaan, ze komen er zelf wel achter.
*proest*

moet jij zeggen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:51
Shitonya
Shitonya is offline
pak een brandslang en spuit ze weg
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 21-11-2004 @ 20:27 :
ik zie het volgende keer wel... zet ze eruit en als het moet met behulp van de politie als ze na een waarschuwing nog steeds aan het klote zijn... Maar ja makkelijker gezegd dan gedaan...
Maar jij bent waarschijnlijk niet de enige die last heeft van die jongens?
Ik neem aan dat er ook badmeesters zijn en badgasten die last van ze hebben. Als de badgasten een formele aanklacht indienen moet er toch iets te doen zijn?

Lik op stuk beleid. Let op! PDF document
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:53
Fade of Light
Fade of Light is offline
wegsturen (ze luisteren niet natuurlijk), dan andere badmeesters e.d. bij elkaar roepen en ze eruit sturen. En er niet meer inlaten. Probleem, zeer simpel, opgelost.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2004, 09:44
Moonlight fairy
Ja dat klinkt heel simpel van en ze er niet meer inlaten maar dat gaat niet mega simpel...

Maar ja, ze zijn van marokkaanse afkomst, en halen alle vooroordelen die je van marokkanen kan hebben naar boven. Ik merk ook dat zij veel erger dan andere groepen het belang van de groep voorop stellen.

Gelukkig werk ik altijd met een man, maar daar luisteren ze ook niet altijd naar, één collega waar ik de vorige keer mee was is echt zo'n amsterdammer in doen en laten alleen wel een klein ventje. En maakte op zich wel een indruk op ze maar niet gigantisch.
Toen een jongen die hij eruit wilde sturen weer het zwembad in sprong, zei hij dat als hij er niet zelf uitkwam hij hem ging halen. De jongen lachen maar dat ging hij dus echt wel doen. Toen mn college in zn zwembroek klaar stond om het zwembad in te springen kwam de jongen er wel uit...

Maar goed... ik heb wel dingen bedacht om ze aan te pakken, maar op het moment zelf loopt altijd alles anders..
Oud 23-11-2004, 10:03
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 15-11-2004 @ 16:31 :
Tja ik dacht ik open maar een topic na een ervaring op mn werk zondag.

Ik werk in een zwembad. Er was een groep jongens die absoluut vervelend was, maar er viel niet mee te praten. Je kon er geen apart nemen omdat je dan de hele groep om je heen hebt.. Ze luisterden absoluut niet. Ik werd gewoon gigantisch respectloos behandelt en kon er geen f*ck tegen doen.

wat moet je met dit soort jongens? Ik heb ze geprobeert uit te leggen waar ze nou werkelijk mee bezig waren maar eigenlijk lachen ze je uit.

En kom niet met ze gewoon in elkaar rammen, want dat kan natuurlijk niet. Ik moet op een of andere manier tot ze doordringen maar weet absoluut niet hoe...
Je moet ze direkt het zwembad uitsturen, en zeggen dat als ze niet gauw weggaan ze NOOIT meer terug mogen komen.
Gewoon laten zien wie de baas is.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 10:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
Tuurlijk is het wle zo simpel, je weet aan de balie/kassa toch wie het zijn? Daar eruit filteren.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 10:41
Moonlight fairy
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-11-2004 @ 11:11 :
Tuurlijk is het wle zo simpel, je weet aan de balie/kassa toch wie het zijn? Daar eruit filteren.
aangezien ik niet aan de kassa sta... En daar iedere keer een andere collega staat...
Oud 23-11-2004, 11:29
Verwijderd
Je moet het wat centraler aanpakken. Nu ben jij het de ene keer, de volgende keer een badmeester, steeds worden ze er weer uitgezet, enz. Er is toch wel iemand die jullie hierover kunnen spreken, iemand die jullie leiding geeft. Diegene moet dan met een oplossing komen, zorgen dat al het personeel van die bepaalde jongens afweet enzo en dat ze er op een gegeven moment niet meer in komen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:03
Nona
Nona is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 23-11-2004 @ 10:44 :
Maar ja, ze zijn van marokkaanse afkomst, en halen alle vooroordelen die je van marokkanen kan hebben naar boven.
Hoe laag, gewoon negeren. Iedereen kan waarschijnlijk wel zien dat zij gewoon lastig zijn en dat maatregelen niet voortkomen uit racisme. Nee, laat ze dan lekker lullen (al klinkt dat ms te simpel).
Oud 23-11-2004, 15:01
Moonlight fairy
Ik ben idd ook absoluut niet racistisch...
Maakt me niet uit wat voor afkomst ze hebben.. dit zijn gewoon irritantje k*tjongetjes
Oud 23-11-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 23-11-2004 @ 10:44 :
Ja dat klinkt heel simpel van en ze er niet meer inlaten maar dat gaat niet mega simpel...

Maar ja, ze zijn van marokkaanse afkomst, en halen alle vooroordelen die je van marokkanen kan hebben naar boven. Ik merk ook dat zij veel erger dan andere groepen het belang van de groep voorop stellen.
Zij zijn toch degene die de vooroordelen bevestigen met dit gedrag? Als ze geen kutmarrokaantje genoemt willen worden, moeten ze zich ook niet als rotjong gedragen. Zo simpel is het.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 17:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 23-11-2004 @ 11:41 :
aangezien ik niet aan de kassa sta... En daar iedere keer een andere collega staat...
Er zijn toch wel vergaderingen? En anders klop je bij de hoogste baas aan. En geef je een monschrijving cq foto cq naam weet ik veel, genoeg mogelijkheden lijkt me om ze buiten te houden.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 23-11-2004 @ 11:41 :
Ze foto's geven, ofzo, misschien helpt dat.

Kun je ze er niet voor laten oppakken en naar halt sturen?
Of een deal met de politie sluiten, dat ze die jongens een beetje de schrik aanjagen (mee naar het bureau, namen adressen etc. opschrijven?)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 09:02
Apomes
Apomes is offline
Ouders bellen, politie? PU-Lease

Een leerkracht belt toch ook niet de politie en zelden de ouders.
Probleemkinderen hebben vaak enorm veel problemen en rebeleren wat tegen de maatschappij...Je moet gewoon kalm blijven en ze niet aanraken want dan voelen ze zich bedreigd.

en praten, praten, praten
Oud 24-11-2004, 10:53
Moonlight fairy
niet aanraken, nee dat weet ik wel, had er laatst wel een in zn nekvel gegrepen (nou ja de kraag van z'n trui). Oooh voelde ze niet bedreigd hoor, begon mij meteen te bedreigen.. Maar ja dat deed me ook niks..

Als die jongens een 12-badenkaart hebben gaat het weigeren een stuk makkelijker want dan kan je die kaart blokkeren. Maar veel van hen hebben dat niet. En aangezien ik ook niet met eeen fotocamera foto's ga staan maken van ze...
Vergaderingen won ik nooit bij, zou niet weten wanneer ze zijn zelfs aangezien ik alleen in het weekend werk. Maar ik zal het is met collega's erover hebben of er iets aan gedaan kan worden.
Reageren

Regels voor berichten