Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2004, 05:37
Lady Psychè
Lady Psychè is offline
Wat doe je als dol bent op het innerlijk van je vriend, maar je je fysiek niet meer aangetrokken voelt tov hem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2004, 05:41
Verwijderd
dan maak je het uit
je wil toch altijd graag bij hem in bed liggen en hem knap vinden..toch?

of je maakt het niet uit
want je houdt van zijn innerlijk

maaar als je iets niet meer leuk vindt aan je vriend, in dit geval zijn kop, dan moet je het uitmaken
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 05:47
Lady Psychè
Lady Psychè is offline
Zo ligt het niet.. z'n koppie is nog steeds hetzelfde.. maar hij is op de bijna 4 jaar dat we samen zijn een heel stuk verdikt, en daarbij komt nog dat hij daardoor enorm is beginnen snurken en ik kan hier 's nachts ook moeilijk door in slaap raken..

Ik zie hem doodgraag, maar vind hem op lichamelijk vlak niet meer aantrekkelijk. M'n behoefte aan zoenen, knuffelen en seks is heel wat minder

En je kan iemands uiterlijk moeilijk op 1, 2, 3 veranderen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 06:07
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Dan vraag je of ie wil gaan fitnessen

En voor de gezelligheid ga jij dan mee (kan je zelf eventueel ook wat aan je figuur doen )
Oud 26-11-2004, 07:56
WolterB
WolterB is offline
Voor mij moeten zowel het innerlijk als uiterlijk aantrekkelijk zijn. Is één van de twee niet het geval dan zal ik moeilijk verleifd worden.

Als het is dat tijdens een relatie het uiterlijk begint te veranderen, dan denk ik dat ik dat toch wel redelijk snel door heb. Uiterlijk kan aan gewerkt worden, dus dat moet wel te doen zijn.
Maar mocht het innerlijk zo veranderen dat ik niet meer verliefd ben, dan zal het voor mij snel over zijn
Oud 26-11-2004, 08:17
Mo6
Mo6 is offline
hij kan wel wat doen aan zijn lichaam, uit je ontevreden alvorens je tot terminale relationele stappen overgaat!
Oud 26-11-2004, 08:40
Roxy
Roxy is offline
het moet idd beide aantrekkelijk zijn voor jou, en dat hoeft natuurlijk niet perse mooi of knap te zijn maar als je er een beetje afkeer van krijgt is dat fout. in dit geval is het denk ik wel de moeite waard om te proberen dat hij er wat aan doet aangezien je hem toch wel erg leuk vind.. dus heb het er subtiel met hem over en probeer hem aan het sporten te krijgen of iig dat zou ik doen..
Oud 26-11-2004, 10:54
Verwijderd
Het lijkt me duidelijk. Je moet je tot zowel zijn karakter als zijn uiterlijk aangetrokken voelen. Als je niet meer met plezier met hem vrijt omdat je hem lichamelijk gewoon niet meer aantrekkelijk vindt, dan helpt niets daartegen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 11:03
stout!
stout! is offline
Als je hem niet meer aantrekkelijk genoeg vindt om mee te vrijen, kun je net zo goed vrienden zijn.
Als zijn innerlijk genoeg was om je op een 'romantische manier' aan te blijven trekken, zou het je waarschijnlijk niet zoveel uit maken dat hij wat dikker is nu. Alleen gek op iemand zijn is niet genoeg voor een relatie.
Oud 26-11-2004, 12:08
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
inderdaad.. als je niet 100% iets voor hem voelt zou ik het niet aanhouden als ik jou was.
Oud 26-11-2004, 13:12
ilse
ilse is offline
denk dat je dan ook echt niet meer verliefd bent. je kan kiezen, wat aan t uiterlijk gaan doen of t uitmaken.. of je erbij neerleggen maar dnek niet dat je dat doen moet op je 20e
Oud 26-11-2004, 13:39
Luna
Luna is offline
Citaat:
stout! schreef op 26-11-2004 @ 12:03 :
Als je hem niet meer aantrekkelijk genoeg vindt om mee te vrijen, kun je net zo goed vrienden zijn.
Als zijn innerlijk genoeg was om je op een 'romantische manier' aan te blijven trekken, zou het je waarschijnlijk niet zoveel uit maken dat hij wat dikker is nu. Alleen gek op iemand zijn is niet genoeg voor een relatie.
Oud 26-11-2004, 13:52
Lady Psychè
Lady Psychè is offline
We hebben wel bijna 4 jaar.. dat zoek ik nou ook niet zomaar weg te gooien.. en innerlijk betekent hij nog immens veel voor me.. *zucht* moeilijk
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:56
deringmeester
deringmeester is offline
als het al 4 jaar goed gaat waarom ga je dan nou twijels krijgen??
Oud 26-11-2004, 14:06
Sade
Sade is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 26-11-2004 @ 09:17 :
hij kan wel wat doen aan zijn lichaam, uit je ontevreden alvorens je tot terminale relationele stappen overgaat!
Dat, en dan in wat alledaagser Nederlands
Oud 26-11-2004, 14:08
Luna
Luna is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 26-11-2004 @ 14:56 :
als het al 4 jaar goed gaat waarom ga je dan nou twijels krijgen??
jezus, wat een domme opmerking.
Oud 26-11-2004, 14:11
Lady Psychè
Lady Psychè is offline
Idd.. kan toch altijd?!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 14:36
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Als hij echt dik aan het worden is, kun je toch voorstellen om te gaan sporten? Of gezellig met zijn 2en lange stukken gaan wandelen in het weekend. Dat is ook heel gezond en goed voor je! En tsja, dat je snurken irritant vindt, kan ik me goed voorstellen. Als het echt heel erg is, moet je er eens mee langs de huisarts gaan, en anders gewoon doen wat mijn moeder ook doet: hem ff aantikken en dan draait hij om en is het snurken over!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 14:57
bracelance
bracelance is offline
na verloop van tijd wordt het innerlijk belangrijker dan het uiterlijk. Dat wil niet zeggen dat het uiterlijk niets meer uitmaakt, er moet toch een soort fysieke aantrekkingskracht blijven, om lust te houden.
Oud 26-11-2004, 19:05
filia dei
filia dei is offline
Nou jah... als je relatie serieus blijft en je word samen oud dan is ie op z'n 45ste ook niet meer dat super mega lekkere ding waar je ooit verlieft op bent geworden hoor.

Maar goed, als je er echt van walgt kan je idd eens voorstellen om er wat aan te gaan doen.
Oud 26-11-2004, 19:07
Verwijderd
"Hee, zullen we samen gaan hardlopen?"
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 21:32
Aine
Aine is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-11-2004 @ 20:07 :
Precies, dat kan je hem gewoon voorstellen. 4 jaar is niet iets wat je zo moet weggooien en als je hem verder nog wel leuk vind al helemaal niet. Sporten dus. Met z'n tweeën is het altijd wel gezellig en ben je beter gemotiveerd.
Als het snurken heel erg is kan hij idd beter even langs de huisarts gaan. Het is vervelend en misschien kan hij er wat aan doen.
In ieder geval lijkt het me logisch dat je er met hem over kan praten. Je bent 4 jaar bij elkaar en dan moet je denk ik absoluut alles kunnen zeggen.
Oud 26-11-2004, 21:45
igfy
igfy is offline
Ik zou denk ik ook gaan voorstellen om samen te gaan sporten oid.. En aan het snurken raak je uiteindelijk wel gewend hoor , maar het kan heel vervelend zijn als je niet kunt slapen ofzo..
Oud 26-11-2004, 21:54
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-11-2004 @ 20:07 :
hardlopers zijn doodlopers
Oud 26-11-2004, 22:31
Bo
Bo is offline
Ik zou dat wel tegen hem zeggen. Lijkt me toch een kwalijke zaak als je je eigen vriend niet (of minder) aantrekkelijk vindt.

Je mag best tegen hem zeggen dat je vindt dat ie in omvang is toegenomen, en dat je daar niet zo tevreden mee bent. Als je het subtiel brengt, hoeft het helemaal niet kwetsend te zijn.

Innerlijk is belangrijk, maar het oog wil ook wat.
Oud 26-11-2004, 23:24
Icemancool
Icemancool is offline
Je moet niet nobel gaan zeggen dat uiterlijk niet telt, dat doet het altijd toch wel, maar ik denk dat dat meer op een manier is dat het uiterlijk meeteld voor de indruk die je van iemand krijgt, voor het totaalbeeld zeg maar.
In dat opzicht kan door het uiterlijk je indruk van iemand veranderen, waardoor je hem/haar minder leuk gaat vinden.
Oud 27-11-2004, 00:48
Shitonya
Shitonya is offline
aan snurken valt wat te doen en lichaamsbeweging doet ook wonderen. Probeer er eerst iets aan te doen. Als hij niet bereid is te veranderen en jij voelt je niet meer aangetrokken tot hem, maak je het uit, simpel
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 04:10
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
bracelance schreef op 26-11-2004 @ 22:54 :
hardlopers zijn doodlopers
Maar het werkt goed, kost niks (als je sportschoenen hebt) en de drempel om het te doen is laag. Al zou ik wel aanraden om het met z'n 2en te doen.
Oud 27-11-2004, 11:26
Jules
Jules is offline
Citaat:
Lady Psychè schreef op 26-11-2004 @ 14:52 :
We hebben wel bijna 4 jaar.. dat zoek ik nou ook niet zomaar weg te gooien.. en innerlijk betekent hij nog immens veel voor me.. *zucht* moeilijk
Aaah ik erger me echt helemaal wild aan mensen die vragen stellen op een forum terwijl ze van tevoren toch al precies weten, of in ieder geval zelf kunnen verzinnen, wat de antwoorden gaan zijn.

Meid, als je hem nog helemaal leuk vindt op zijn dikke pens na, dan praat je er toch met hem over? Ik neem aan dat hij het ook prettig vindt als jij hem aantrekkelijk vindt, en daar zal hij heus wel iets voor over hebben en er dus aan gaan werken. Zo niet weet je ook waar je aan toe bent.

Sjeesh
Oud 27-11-2004, 12:06
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Lady Psychè schreef op 26-11-2004 @ 14:52 :
heb ik ook gehad met 3 jaar. Wij hebben de keuze gemaakt uit elkaar te gaan en zo wetende dat de vriendschap nog standhoudt. Als je doorgaat kan jullie vriendschap wegvallen...wil je dat dan?
Oud 27-11-2004, 12:12
Drez
Drez is offline
Citaat:
bracelance schreef op 27-11-2004 @ 13:06 :
heb ik ook gehad met 3 jaar. Wij hebben de keuze gemaakt uit elkaar te gaan en zo wetende dat de vriendschap nog standhoudt. Als je doorgaat kan jullie vriendschap wegvallen...wil je dat dan?
Hoelang is dat geleden? En ben je er al helemaal overheen? Want bij mij is het nu 2 weken uit en ik hoop soms nog steeds dat het niet waar is
(edit: ik heb ook 3 jaar gehad)

En Jules <3
Oud 27-11-2004, 12:16
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
dReZ schreef op 27-11-2004 @ 13:12 :
Hoelang is dat geleden? En ben je er al helemaal overheen? Want bij mij is het nu 2 weken uit en ik hoop soms nog steeds dat het niet waar is
(edit: ik heb ook 3 jaar gehad)

En Jules <3
het is uit sinds mei. In het begin was het wennen, want je stapt af van 3 jaar iets constants in je leven. Maar je komt eroverheen.
Oud 27-11-2004, 12:17
Drez
Drez is offline
Citaat:
bracelance schreef op 27-11-2004 @ 13:16 :
het is uit sinds mei. In het begin was het wennen, want je stapt af van 3 jaar iets constants in je leven. Maar je komt eroverheen.
Ik hoop het..
Oud 27-11-2004, 12:19
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
dReZ schreef op 27-11-2004 @ 13:17 :
Ik hoop het..
hoe onwaarschijnlijk het nu ook klinkt, je merkt later wel dat ik gelijk heb.
Oud 27-11-2004, 14:33
Jules
Jules is offline
Citaat:
bracelance schreef op 27-11-2004 @ 13:19 :
je merkt later wel dat ik gelijk heb.
En ik.
En de rest van je vriendjes en vriendinnetjes.
Ik bel je straks
Oud 05-12-2004, 18:57
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
Lady Psychè schreef op 26-11-2004 @ 06:37 :
Wat doe je als dol bent op het innerlijk van je vriend, maar je je fysiek niet meer aangetrokken voelt tov hem?
Ja en wat als het andersom is.. Ook erg moeilijk hoor
Oud 05-12-2004, 19:20
manGo0s
manGo0s is offline
Dumpen, want ik zou me er alleen maar aan gaan irriteren dat ik 's ochtends wakker wordt naast 1 of andere engerd, waardoor er naar een tijdje toch geen gevoelens meer zijn.
Oud 05-12-2004, 19:51
Verwijderd
Ik kan dat niet. Ik kan gewoon niet verliefd zijn op iemand die ik lichamelijk niet aantrekkelijk vind.
Ik moet met m kunnen rondlopen en stralen en denken: kijk mij en mijn vriendje, is hij niet knap? en hij hoort bij mij!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 20:04
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Tja, ik zou zeggen: probeer het toch. Als je geestelijk een click hebt.... Zou toch zonde zijn om daar dan punt achter te zetten omdat ie nu wat dikker is!?

Citaat:
Nou jah... als je relatie serieus blijft en je word samen oud dan is ie op z'n 45ste ook niet meer dat super mega lekkere ding waar je ooit verlieft op bent geworden hoor.
Ja, dat is waar...
Veel mannen van 45 ruilen dan hun vrouw in voor een jonger exemplaar. SNEU!

Citaat:
Dumpen, want ik zou me er alleen maar aan gaan irriteren dat ik 's ochtends wakker wordt naast 1 of andere engerd, waardoor er naar een tijdje toch geen gevoelens meer zijn.
Om iemand die wat dikker is nou engerd te noemen... Beetje sneu.

Citaat:
Ik kan dat niet. Ik kan gewoon niet verliefd zijn op iemand die ik lichamelijk niet aantrekkelijk vind.
Ik moet met m kunnen rondlopen en stralen en denken: kijk mij en mijn vriendje, is hij niet knap? en hij hoort bij mij!
Dat is natuurlijk wel fijn gevoel. Maar je kan ook denken: is hij niet lief! en hij hoort bij mij

Ik denk dat iedereen in meer of mindere mate door uiterlijk aangetrokken wordt. Maar ja, als het goed is, is er meer. Ik bedoel, als je vriend/vriendin verminkt raakt door een ongeluk of ziekte, dan blijf je toch ook bij die persoon.

Maar als ik leuke vriendin heb, en die zou ineens haar uiterlijk helemaal veranderen...

... lange blonde haren eraf, gemillimeterd haar, felle make-up, heel andere kleren

... dan zou ik daar wel moeite mee hebben, ja. Je kan je afvragen of die persoon dan innerlijk ook niet veranderd is (dat HOEFT NIET), en dat dat de reden voor de verandering is.

Maar in geval van ongeluk of ziekte -> blijf lekker bij die persoon. Oud en wat minder strak worden we allemaal!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 20:11
Verwijderd
dat stukje aantrekkelijkheid heeft te maken met die chemie (vaak... er zijn natuurlijk uitzonderingen )
uiterlijk, daar ga je op af.
als ik bv een jongen zou leren kennen op msn ofzo en hij is leuk en aardig etc en t klikt dan op dat gebied en ik zou dan een foto zoen en hij is in mijn ogen niet knap ofzo dan knap ik daar al heel erg op af.
lullig misschien. hard misschien, maar er zijn veel mensen die zeggen dat het niet zo is en wel zo doen zeg maar.
tuurlijk ben ik niet bij een jongen als ie niet lief is
daar zou ik t ook over hebben hoor enzo
maar de een van de eerste vragen is toch ook van mensen: hoe ziet hij/zij er uit?

kijk als mensen je vriend leren kennen, vaker zien etc dan ga je t ook meer over innerlijk hebben.. meer dan over uiterlijk iig..

maar als je met m over straat loopt dan wil ik ook kunnen denken: die gozer die hier met mij hand in hand loopt is de leukste jongen op deze aardbol en ik vind m mooi, aantrekkelijk en lief en ik ben er trots op dat ie met mij daar zo wil lopen!

vooral op straat telt uiterlijk, dat zie je bv al als je iemand ziet lopen met een afwijking ofzo.. iedereen kijkt dan altijd..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 20:22
Cookie
Cookie is offline
ja vind ik ook.....
maar vaak als ik een jongen leer kennen (niet over msn ofzow) dan vind ik hem eerst vaak niet zo knap...maar later ga je dan wat in m zien..had ik bij mn ex ook..eerst vond ik m helemaal niet zo knap eigelijk maar na een tijdje...oooeei...alleen die blik al.
Oud 05-12-2004, 20:23
Susanne
Susanne is offline
Uitmaken
Oud 05-12-2004, 20:30
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Susanne schreef op 05-12-2004 @ 21:23 :
Uitmaken

is dat niet een beetje zwart wit? ik bedoel er kan toch wat aan gedaan worden?
Oud 05-12-2004, 21:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
vooral op straat telt uiterlijk, dat zie je bv al als je iemand ziet lopen met een afwijking ofzo.. iedereen kijkt dan altijd..
Misschien moeten mensen dat dat minder doen?

Citaat:
als ik bv een jongen zou leren kennen op msn ofzo en hij is leuk en aardig etc en t klikt dan op dat gebied en ik zou dan een foto zoen en hij is in mijn ogen niet knap ofzo dan knap ik daar al heel erg op af.
lullig misschien. hard misschien, maar er zijn veel mensen die zeggen dat het niet zo is en wel zo doen zeg maar.
Ik zie je punt, maar ik zou wel iets hebben van: he, ik vond haar toch leuk, ik hou toch contact en wil haar toch een keertje ontmoeten. Mijn ervaring is dat iemand in het echt zien, toch echt iets anders is als op een foto.

En inderdaad: je bent eerlijk. Maar 'eerlijk zijn' wil natuurlijk nog niet zeggen dat je gedrag moreel goed is.

Citaat:
maar als je met m over straat loopt dan wil ik ook kunnen denken: die gozer die hier met mij hand in hand loopt is de leukste jongen op deze aardbol en ik vind m mooi, aantrekkelijk en lief en ik ben er trots op dat ie met mij daar zo wil lopen!
Maar wat moeten al die niet-knappe jongens en meisjes dan?

Ik ben nu trouwens beetje verliefd aan het worden op een meisje. Ze is niet knap. Maar ze is zo leuk!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 21:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Susanne schreef op 05-12-2004 @ 21:23 :
Uitmaken
Zou je het ook uitmaken als je vriend/vriendin een ongeluk kreeg en verminkt zou raken?
Zo ja: wat zou je dan zeggen tegen die persoon? En hoe zou je het zelf vinden om om die reden gedumpt te worden?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 21:31
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik zou nooit een vriendin kunnen hebben waar ik me fysiek niet tot aangetrokken zou voelen. Innerlijk is ook belangrijk, maar dat is niet het main criterium als ik iemand pimp.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 21:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Pimp? Hahahhahahhahah!

Serieus: er moet chemie zijn. Tuurlijk!

Tja, ik hang nu wel veel rond met knap, blond, lief meisje. Perfect zou iedereen zeggen. Maar er is geen chemie. En dan houdt het op.
Ben nu dus wel beetje verliefd op ander meisje. Niet knap, maar.... wel chemie!

Maar Ereshkigal, ook voor jou: wat als je love-subject een ongeluk of ziekte krijgt?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 21:40
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 05-12-2004 @ 22:27 :
1. Misschien moeten mensen dat dat minder doen?

2. Ik zie je punt, maar ik zou wel iets hebben van: he, ik vond haar toch leuk, ik hou toch contact en wil haar toch een keertje ontmoeten. Mijn ervaring is dat iemand in het echt zien, toch echt iets anders is als op een foto.

En inderdaad: je bent eerlijk. Maar 'eerlijk zijn' wil natuurlijk nog niet zeggen dat je gedrag moreel goed is.

3. Maar wat moeten al die niet-knappe jongens en meisjes dan?

4. Ik ben nu trouwens beetje verliefd aan het worden op een meisje. Ze is niet knap. Maar ze is zo leuk!
1. Ja, misschien moeten mensen dan ook maar ophouden met discrimineren? Een onbegonnen zaak dus (en dan bedoel ik niet dat je er zelf niet wat aan kan doen hoor en dat je maar beter niets kan doen, maar uiteindelijk...)
2. Ik heb ook ervaringen met meeten. Genoeg zelfs. Heb ook vaak zat meegemaakt dat iemand juist heel erg tegenvalt in het echt.
je hoort mij ook niet zeggen dat alles wat ik zeg en doe goed is hoor. natuurlijk is het idealistisch beter als het niet zo zou zijn, maar ik kan er gewoon niets aan doen. Als ik iemand lichamelijk niet aantrekkelijk vind dan voel ik me niet aangetrokken tot die persoon en zal ik geen relatie met diegene beginnen.
3. Ik zeg altijd: op ieder potje past een deksel. Wat ik niet aantrekkelijk vind, vindt een ander wel weer aantrekkelijk.
4.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 21:40
Maroon
Maroon is offline
Citaat:
Maar wat moeten al die niet-knappe jongens en meisjes dan?
Ik denk dat mensen over het algemeen vallen op mensen die op hetzelfde level zitten als henzelf. net als twee hele knappe mensen die wat met elkaar hebben, of twee lelijke. hetzelfde level bla bla

Daarom heb ik ook zo'n knappe vriendin
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 21:46
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 05-12-2004 @ 22:35 :
Maar Ereshkigal, ook voor jou: wat als je love-subject een ongeluk of ziekte krijgt?
Dan zal ik d'r niet in de steek laten, maar wat ik bedoelde geldt alleen voor het uitkiezen van de dame in kwestie. Er moeten gewoon een aantal eisen aan zitten.

- Ze moet NIET blond zijn
- Ze moet een halfbloedje zijn (het liefst half Aziatisch, geen spleetogen)
- Ze moet minstens havo doen (of hebben gedaan en een leuk toekomstperspectief hebben)
- Ze mag niet kleiner dan 1,70 zijn, niet groter dan 1,80/1,81 m
- Bruine ogen (als halfbloedje niet moeilijk om te hebben)
- Ze moet slim zijn.
- Er moet een goed gesprek mee te voeren zijn.
- Ze moet een nymfomane zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten