Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2004, 20:48
*Shorty*
*Shorty* is offline
Er is een jongen die ik echt al een hele tijd ken en hij is al een tijdje (jaartje ofzow) verliefd op me... De laatste 3 maanden zijn we echt heel veel met elkaar omgegaan. Nu heb ik gemerkt dat ik hem stiekem mis als ie er niet is. Dus, ja conclusie had ik zelf al een btje getrokken. We hebben er heel serieus over gepraat en nu is het stiekem tog wel een btje aan. Ik weet niet zeker of ik echt superverliefd ben, maar dat terzijde.

Hij zegt heel vaak dat ie misschien langskomt of dat ie me zal bellen, en dat doet ie dan niet, of pas om half 12 's nachts als ik ook al de conclusie heb getrokken dat ie niet meer langskomt. Nu heb ik 'm vandaag gebeld en hij zou me terug bellen want misschien ging hij uit, misschien zou hij naar mij komen. Maar nu was et net half 10, dus ik denk: "jezus, je weet nu wel of je langs kunt komen of niet" dus ik dacht: ik bel 'm zelf wel even (ik was al lichtelijk chagrijnig). Zegt ie: "Ja, ik kom net uit de trein, ga even m'n slaapspullen pakken en dan weer terug naar Utrecht" (haasthaasthaast). Ik vraag me af of hij zelf gebeld had om het me te laten weten, of dat ik het pas om 12 uur had geweten.
Ik vind het gewoon niet meer dan normaal dat je even op tijd laat weten of je langskomt of niet en als je beloofd om te bellen dat niet meer gaat doen als je weet dat de ander al bijna slaapt. Maargoed, zoals ik al zei: ik was al lichtelijk chagrijnig en reageerde daarom vrij kortaf en dat had ie wel in de gaten, maar ik kreeg als reactie: "ja we gaan nu niet weer dezelfde discussie voeren, en ook niet zo sjag doen, want dat vind ik ook niet leuk" en toen ik niet vrolijker werd was het echt van: "nou doei dan maar". Ik weet zeker datie me echt heel erg leuk vind, maar wat doe ik hieraan, want het heeft dus geen zin om bozig te worden, want daar heeft hij blijkbaar geen boodschap aan. En ik kan ook niet doen alsof ik het niet erg vind, want als ik een hele avond op een beloofd telefoontje ga zitten wachten wat dan tussen alle haast door een keer snelsnel 's nachts gevoerd kan worden ben ik dus echt niet vrolijk.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben het in ieder geval kwijt...

Samenvatting: Hoe maak ik hem duidelijk dat als ie zegt dat ie misschien langskomt het wel zo netjes is om even te bellen of ik hem wel of niet kan verwachten?

Hoe maak ik hem duidelijk dat als hij zegt dat ie me nog belt, dat ik dan ook echt een telefoontje (op normale tijd) verwacht?
Oud 25-11-2004, 20:55
i'mstronger
i'mstronger is offline
Ik vind het nogal raar van hem. Het is net alsof hij je even 'terug wil pakken' omdat hij jou zolang leuk heeft gevonden, voor jullie wat kregen. Ik vind niet echt dat dat respectvol naar jou toe is... Ik zou hem vertellen dat je hier niet van gedient bent. Zoveel moeite is het niet, om even te bellen hoelaat hij komt, en of hij uberhaupt wel gaat komen... Jah sorry hoor, maar dat is wel heel makkelijk, dat hij lekker doet waar hij zelf zin in heeft. Hij wil een relatie? Dan moet hij zich ook maar een beetje aanpassen....
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:02
Verwijderd
Door er alsnog, gedwongen of niet, een gesprek over te beginnen.
Even 'normaal' bellen zou geen opgave moeten zijn, is dat het wel moet je je toch af gaan vragen wat jouw wensen voor hem betekenen.

Hij kan het na het gesprek vrijwillig veranderen, of hij doet het niet.
En dan zul je eens moeten na gaan denken wat jij daar dan aan wil gaan doen... het pikken en maar gewoon laten, of het opgeven en 'm 'dumpen'.

Je kunt natuurlijk ook een vies spelletje gaan spelen en bij hem hetzelfde doen een paar keer achter elkaar, net zolang totdat het hem ook stoort en hij erover begint.
Dan kun je simpelweg met verwijten gaan gooien dat hij precies hetzelfde doet en 'Nu weet je hoe het voelt, snap je het nu?'.
Maar dat is 'vies'...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:03
Verwijderd
Je kan hem toch gewoon zeggen dat je het wel fijn vindt als hij het even laat weten, op tijd. Maar dan niet boos of kortaf, maar een keertje gewoon op een normale manier.
Mss denkt hij er wel helemaal niet aan om je te bellen ofzo, mss is het een beetje een verward type (??)

of hij is gewoon zo, ken iemand die al 2 jaar een relatie heeft, en deze jongen flikt dit soort dingen keer op keer.

Maar goed gewoon duidelijk over praten.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:03
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Je kan toch gewoon zeggen dat je het heel vervelend vindt als hij zegt dat hij je zou bellen, en het vervolgens niet gebeurd? Dat is duidelijk, weet hij ook meteen wat jij ervan vindt. Ik neem aan dat hij daar dan toch wel begrip voor moet tonen. Misschien dat het hij het nu gewoon niet door heeft hoe vervelend het is, omdat hij zelf heel druk met andere dingen is.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:09
*Shorty*
*Shorty* is offline
Hij belt nu heel lief, omdat ie er zo mee zat en dat ie wel in zag dat ie fout zat
Oud 25-11-2004, 21:14
Verwijderd
En proberen hem lief te laten inzien dat jij er dan ook zo mee zit, en dat het opzich niet zo moeilijk is even wat te laten horen
Succes.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:15
WolterB
WolterB is offline
ik lees dat hij iig zn excuses aangeboden heeft en dat is wel fijn

mar ik zou het iig nog wel een keer ter sprake brengen dat hij neit op onmogelijke tijden en heel kort van te voren moet bellen, omdat je dan neit weet waar je aan toe bent.
Het is altijd fijn om even te laten horen wanneer je er bent of hoe laat je aankomt of dat je überhaupt wel komt.
Gewoon even dit duidelijk maken en hij zal het vast wel snappen
Oud 25-11-2004, 21:22
*Shorty*
*Shorty* is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 25-11-2004 @ 22:14 :
En proberen hem lief te laten inzien dat jij er dan ook zo mee zit, en dat het opzich niet zo moeilijk is even wat te laten horen
Succes.
dank je wel, we hebben nu een lief gesprek
Reageren

Regels voor berichten