Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2004, 15:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Kun je maar op 1 vak van het vrije deel examen doen? Serieus? Ik zit nu in de vijfde maar... ik heb dus 5 vrije deelvakken en wil die eigenlijk wel op mijn diploma hebben staan! Kzal het volgende week nog ff aan mijn mentor vragen maar ik kan eigenlijk niet wachten... Dus je kunt niet op alle vakken die je gevolgd hebt eindexamen doen? Waar heb je dan in hemelsnaam al die EDTs voor gemaakt????????? Lekker dat mijn hele gemiddelde omlaag is omdat ik weinig tijd heb vanwege mijn overdrukke vakkenpakket... en dat ze niet eens op mn diploma komen te staan!!

Nog een vraagje: als je gemiddelde uitkomt op een ...44 moet de leraar dat dan omhoog of naar beneden afronden? Of is dat de eigen keuze van de leraar. Als het onvoldoende is?

Laatst gewijzigd op 18-11-2004 om 15:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2004, 15:14
Verwijderd
Wat maakt het uit?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Wat het uitmaakt??? Halloooooooooo! Ik heb de vakken waar ik zo hard voor gewerkt heb, en zoveel voor opgeofferd heb wel graag op mijn diploma hoor!! Ik bedoel.... ik heb ze juist allemaal gekozen om mijn opties open te houden!! Ik wil straks misschien wel 2 studies doen maar dan heb ik de benodigde vakken voor 1 van de studies niet op mijn diploma staan! En het staat mooi op mijn cv en alles. Gewoon om een goeie diploma te hebben natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:20
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Ik had meer dan een bijvak en alle bijvakken zijn op mijn diploma gekomen, een ...,44 moet naar beneden afgerond worden.
Oud 18-11-2004, 15:27
Verwijderd
Alles wordt dan naar beneden afgerond volgens mij. Ik kan begrijpen dat dat klote is, wantals je gaat loten, kan het een verschil van een 7 en 8 ofzo zijn. Net zoals slagen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Oh ik heb het niet over examens hoor... Gewoon op mijn rapport. Tsja het is echt klote als je ergens een ...44444 ofzo voor staat. Maar serieus is dat zo? Op je eindexamens? Hoezo alles naar beneden? Dus als je een 6.9 hebt wordt dat naar beneden afgerond? Dat kan niet man..

Maar over de eerste vraag want dat was de belangrijkste???
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:50
Verwijderd
Alle vakken die je volgt in je vrije deel komen toch op je eindexamenlijst staan, weet ik bijna 100% zeker..
6,9 wordt, als het op hele cijfers wordt afgerond op een 7, dat is toch wel heel logisch.. Maar bij een 6,44 moet het eigenlijk een 6 worden, maar vaak heb je het geluk dat een leraar je matst en een 7 geeft..

Nog vragen
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:51
Verwijderd
..,4444 = naar beneden afgerond, ...,45 to ...,49 = sóms naar bovenafgerond, maar op het eindexamen níet.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Lars007 schreef op 18-11-2004 @ 16:50 :
Alle vakken die je volgt in je vrije deel komen toch op je eindexamenlijst staan, weet ik bijna 100% zeker..
6,9 wordt, als het op hele cijfers wordt afgerond op een 7, dat is toch wel heel logisch.. Maar bij een 6,44 moet het eigenlijk een 6 worden, maar vaak heb je het geluk dat een leraar je matst en een 7 geeft..

Nog vragen
Bah, mijn leraar haat mij die matst mij nooit (hij is echt een dictator & loser). In ieder geval.
Ik wil wel zeker weten dat al mijn vrije delen op mijn diploma komen te staan. Een paar leerlingen in mijn klas kwamen er ook pas net achter en die wilden ineens alles laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 15:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-11-2004 @ 16:51 :
..,4444 = naar beneden afgerond, ...,45 to ...,49 = sóms naar bovenafgerond, maar op het eindexamen níet.
Das echt klote. Maar mijn leraar rondt die cijfers af en toe wel af naar boven. Zelfs als het een 5.2 is wordt het een 6-. Maar bij mij niet hoor. Het is een hobby van hem om altijd een paar punten af te trekken (wat ik niet pik hoor btw) dus matsen nee dat doet hij niet.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 16:35
Nonaj
Nonaj is offline
Ik kon wel in alle 3 de vakken in mijn vrije deel examen doen, en die staan nu dus ook op mijn cijferlijst.

Ik deed E&M met Duits2, Frans2 en Latijn. Het probleem was weer wel dat ik Frans 2 en Duits 2 in mijn vrije deel had en het dus weer kon laten vallen als ik dat zou willen. Ik heb dus wel alle tentamens van Frans 1 en Duits 1 ook nog eens moeten maken, voor het geval ik Duits 2 of Frans 2 wilde laten vallen. Ik heb dus wel cijfers voor Frans 1 en Duits 1 gehaald, maar die staan dus NIET op mijn cijferlijst.

Maar dat was dus op mijn oude school he, ik weet niet hoe het bij jou zit

En .444444444444 ronden ze alleen naar boven af als ze je willen matsen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 17:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 18-11-2004 @ 17:35 :
Ik kon wel in alle 3 de vakken in mijn vrije deel examen doen, en die staan nu dus ook op mijn cijferlijst.

Ik deed E&M met Duits2, Frans2 en Latijn. Het probleem was weer wel dat ik Frans 2 en Duits 2 in mijn vrije deel had en het dus weer kon laten vallen als ik dat zou willen. Ik heb dus wel alle tentamens van Frans 1 en Duits 1 ook nog eens moeten maken, voor het geval ik Duits 2 of Frans 2 wilde laten vallen. Ik heb dus wel cijfers voor Frans 1 en Duits 1 gehaald, maar die staan dus NIET op mijn cijferlijst.

Maar dat was dus op mijn oude school he, ik weet niet hoe het bij jou zit

En .444444444444 ronden ze alleen naar boven af als ze je willen matsen.
Deed je HAVO of VWO? Misschien zit er verschil in?
Is wel klote dat je dubbele examens heb moeten maken joh. Maar dat probleem heb ik gelukkig niet. Ik heb geen aanvulvakken. Maar ja ik heb wel weer Economie1,2 en biologie1,2 (bi1 al afgerond) maar beide 1 en 2 staan in het vrije deel want ik heb NT.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 17:26
annetjuh
annetjuh is offline
mag je 5 vrije vakken hebben dan?
wij mochten er maximaal 2
en ik ben er in 2 geslaagd.
ach jah boeie, moet je mentor, decaan, leraar, coordinator ofzo maar vragen. Ze lopen niet voor niets op school hoor
\
Oud 18-11-2004, 18:12
Balance
Balance is offline
Al je vakken komen gewoon op je diploma te staan, dus ook die 5 vakken die in je vrije deel zitten.
De enige 'tenzij' is als je zou zakken door je vrije deel. In dat geval kunnen ze je vrije deel wegstrepen (op één vak na). Maar als je er niet op zakt blijven al je vakken gewoon staan, doe je daar examen in en komen ze op je diploma + eindlijst.

En wat betreft .44:
Alles van .50 of hoger wordt naar boven afgerond op je examen en alles onder de .50 naar beneden.
Voor je gewone lijst mag een docent zelf bepalen of een getal tussen de .45 en .50 naar boven of naar beneden wordt afgerond.
Oud 18-11-2004, 18:14
Femic
Femic is offline
1. Jij hebt waarschijnlijk geen sociaal leven.
2. Al je vakken komen gewoon op je diploma, wanneer je daar eindexamen in doet en je mag in alle vakken die je gevolgd hebt eindexamen doen.
3. 0,44 wordt uiteraard naar beneden afgerond, omdat 0,44 gewoon 0,4 is. En 0,4 wordt naar beneden afgerond. Overigens wordt zelfs 0,499999 nog naar beneden afgerond, pas vanaf 0,50 wordt het naar boven afgerond. Een 6,9 wordt uiteraard een 7 (duh..).
Oud 18-11-2004, 18:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hoe kom je daar nou weer bij? Moet je dom zijn om een sociaal leven te hebben ofzo? Ik heb genoeg vrienden.
En die 6.9 daarvan weet ik heus wel dat het naar boven wordt afgerond. Maar iemand zei dat *ALLES* naar beneden werd afgerond dus vandaar.

Laatst gewijzigd op 18-11-2004 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 18:34
Verwijderd
Geloof niet iedereen die iets zegt. Vraag het na op school bij iemand die er verstand van heeft. Dan heb je het goede antwoord en hoef je je niet voor niks druk te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 18:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Jah tuurlijk vraag ik het nog op school aan mijn mentor. Maar dat kan pas volgende week want hij is morgen niet op school dus wou ff snel antwoord.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 19:03
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-11-2004 @ 16:30 :
Oh ik heb het niet over examens hoor... Gewoon op mijn rapport. Tsja het is echt klote als je ergens een ...44444 ofzo voor staat. Maar serieus is dat zo? Op je eindexamens? Hoezo alles naar beneden? Dus als je een 6.9 hebt wordt dat naar beneden afgerond? Dat kan niet man..
Een afgeronde 6 houdt gewoon in dat je punt zo is dat 5,50=<punt<6,50. Omdat 6,444444<6,50 is dit dus een 6.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 22:52
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-11-2004 @ 16:19 :
En het staat mooi op mijn cv en alles. Gewoon om een goeie diploma te hebben natuurlijk!
Het interesseert de gemiddelde werkgever geen drol wat je op de middelbare school hebt uitgevoerd, zeker als je een universitaire studie met goede toekomstperspectieven gaat doen, aangezien werkgevers dan al blij mogen zijn als ze iemand kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 23:03
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-11-2004 @ 23:52 :
Het interesseert de gemiddelde werkgever geen drol wat je op de middelbare school hebt uitgevoerd, zeker als je een universitaire studie met goede toekomstperspectieven gaat doen, aangezien werkgevers dan al blij mogen zijn als ze iemand kunnen krijgen.
het interssert de uni wel
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 00:18
NachtApotheker
NachtApotheker is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-11-2004 @ 18:02 :
Deed je HAVO of VWO?
lol, en dat vraag je aan iemand die Latijn heeft gehad
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 00:18
NachtApotheker
NachtApotheker is offline
Citaat:
professor2 schreef op 19-11-2004 @ 00:03 :
idd
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 09:10
Verwijderd
Citaat:
De mijne niet.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 09:47
Liss
Liss is offline
Waarom zouden ze niet op je diploma komen? Als je ze hebt afgerond en er examen in hebt gedaan komen ze echt wel op je diploma hoor.
Oud 19-11-2004, 10:09
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-11-2004 @ 10:10 :
De mijne niet.
De mijne ook niet. De toelatingseisen voor veel studies zijn erg licht en zeker als je eenmaal op de uni zit, kijkt niemand er nog naar om wat je op het middelbaar het gepresteerd.

5 vrije vakken is trouwens erg overdreven. Je had beter een uurtje kunnen besteden aan uitzoeken wat je eigenlijk wilt ipv alle vakken maar te gaan volgen die je kunt volgen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 12:26
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
Vaak niet.. de meeste universitaire opleidingen kun je gewoon volgen met een vwo-diploma (en de benodigde vakken). Punten/bijvakken maken helemaal niks uit.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 12:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 19-11-2004 @ 13:26 :
Vaak niet.. de meeste universitaire opleidingen kun je gewoon volgen met een vwo-diploma (en de benodigde vakken). Punten/bijvakken maken helemaal niks uit.
Tuurlijk maken bijvakken wel uit. Als je een NT profiel hebt maar je wil econometrie gaan studeren, dan heb je wel tenminste economie1 als bijvak nodig.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 12:42
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 19-11-2004 @ 13:26 :
selecteren aan de poort word meer en meer ingevoerd

verder geeft de ts aan dat ze de keuzevakken nodig heeft voor haar studie
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 19-11-2004 @ 13:29 :
Tuurlijk maken bijvakken wel uit. Als je een NT profiel hebt maar je wil econometrie gaan studeren, dan heb je wel tenminste economie1 als bijvak nodig.
Och, dat ligt eraan. De aansluiting van het VWO met technische opleidingen is inmiddels zo slecht dat ze nu bij ons een speciaal vak hebben ingevoerd voor de eerstejaars om de enorme achterstand in te halen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 19-11-2004 @ 13:29 :
Als je econometrie of iets in die richting wilt studeren, waarom kies je dan N&T en niet gewoon E&M of iets wat meer in de richting van je vervolgopleiding komt.
Oud 19-11-2004, 21:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-11-2004 @ 22:05 :
Als je econometrie of iets in die richting wilt studeren, waarom kies je dan N&T en niet gewoon E&M of iets wat meer in de richting van je vervolgopleiding komt.
Omdat je niet in de derde al weet wat je wil doen.
Oud 19-11-2004, 21:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-11-2004 @ 22:51 :
Omdat je niet in de derde al weet wat je wil doen.
Ah, okee ik dacht gelezen te hebben dat de TS nu in de vierde zat en als je dan nu al weet dat je econometrie wilt gaan doen dan denk ik dat je in de derde ook wel al ongeveer weet welke richting je op wilt.
Oud 19-11-2004, 22:08
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vind ts een beetje agressief en vooral arrogant worden
maar damn jij moet het rooster wel flink verkloten zeg

en als je geen vijf keuzevakken hebt, betekent dat weer niet dat je dom bent overigens

trouwens vijf keuzevakken, welke in vredesnaam?
als je nt als basis hebt, en je wilt toch nog veel andere studies kunnen doen, heb je bio1,2 en eco1 nodig toch?

ik weet niet wat jij allemaal van plan bent, maar als die vijf keuzevakken ook nog eens je gemiddelde omlaag halen..
Oud 19-11-2004, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-11-2004 @ 23:52 :
Inderdaad, kiddos. Op je CV zet je echt niet een lijst met al je vakken en behaalde cijfers. Hoogtens 'eindexamen havo bèta (cum laude)'.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 09:37
Verwijderd
Hej, ik heb zelf 4 vakken in de vrije ruimte en zit in 5vwo, ik heb er paar weken geleden eens naar geïnformeerd en het zit zo:

je moet in minstens één vak ik je vrije ruimte eindexamen doen, maar het mag in meerdere . ze worden sowieso wel vermeld geloof ik. Het voordeel van meerdere vakken hebben, is dat als een van die vakken je gemiddelde naar beneden haalt, je het niet mee hoeft te laten tellen voor je eindexamen. als je bijvoorbeeld M&O én Frans2 in je vrije ruimte hebt, kun je beide maken , maar een van beide niet mee laten tellen als het je gemiddelde negatief beïnvloed. Daarom ga ik dus al die examens maken en ik zie wel wat ik mee laat tellen. Succes!

PS alle slaag/zak-regelingen staan als het goed is ook in je PTA!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 11:10
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Miss_3488 schreef op 20-11-2004 @ 10:37 :
Hej, ik heb zelf 4 vakken in de vrije ruimte en zit in 5vwo, ik heb er paar weken geleden eens naar geïnformeerd en het zit zo:

je moet in minstens één vak ik je vrije ruimte eindexamen doen, maar het mag in meerdere . ze worden sowieso wel vermeld geloof ik. Het voordeel van meerdere vakken hebben, is dat als een van die vakken je gemiddelde naar beneden haalt, je het niet mee hoeft te laten tellen voor je eindexamen. als je bijvoorbeeld M&O én Frans2 in je vrije ruimte hebt, kun je beide maken , maar een van beide niet mee laten tellen als het je gemiddelde negatief beïnvloed. Daarom ga ik dus al die examens maken en ik zie wel wat ik mee laat tellen. Succes!

alleen als jij die vrije vakken laat vallen/ er gene examen in doet, dan wordt het vak toch ook niet vermeld op je diploma
Oud 20-11-2004, 13:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
Miss_3488 schreef op 20-11-2004 @ 10:37 :

je hoeft niet in minstens één vrij vak examen te doen. Je moet minstens één vak in je vrije deel hebben.
Dat is wat anders, aangezien je sommige vakken al voortijdig afsluit en je daar dus geen examen in hoeft te doen.
Oud 20-11-2004, 13:39
Femic
Femic is offline
Precies, mijn vrije deel bestaat namelijk uit een aantal modules Filosofie (en dan nog wat extra SLU voor extra activiteiten) en ik doe dus alleen examen in verplichte en profielvakken (kan doordat ik gymnasium doe en Grieks dus in het verplichte deel valt).
Oud 20-11-2004, 13:54
mmmoeder
mmmoeder is offline
Grieks of Latijn valt in je vrije deel, ook als je gymnasium doet.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 14:10
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
mmmoeder schreef op 20-11-2004 @ 14:54 :
Maar dat hoeft niet als je C&M doet, dan kan het profielvak zijn.
Oud 20-11-2004, 15:01
Verwijderd
ja ok da's waar, maar nog ff over die vermelding, als je die uren er aan besteed hebt, komt er toch wel op je eindexamen'papier' (hoe noem je zoiets) te staan dat je die vakken gevolgd hebt, ookal heb je er dan geen examen in gedaan? en ik heb bv twee jaar latijn gehad (ok valt niet in tweede fase das waar), en het is mij verteld dat zoiets wel vermeld wordt. ja toch?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:12
I love stars
I love stars is offline
ikkeleerlinge welke vakken heb je dan allemaal in je vrijedeel? Als ik jou was zou ik er echt wat laten vallen... Beperk het tot 2 a 3 extra vakken zou ik zeggen, dan zijn er nog genoeg keuze richtingen. Was volgens mij al ergens in dit topic gezegt maar met NT met bio12 en ec1(,2) kan je (zowat) alles kiezen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:14
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Miss_3488 schreef op 20-11-2004 @ 16:01 :
ja ok da's waar, maar nog ff over die vermelding, als je die uren er aan besteed hebt, komt er toch wel op je eindexamen'papier' (hoe noem je zoiets) te staan dat je die vakken gevolgd hebt, ookal heb je er dan geen examen in gedaan? en ik heb bv twee jaar latijn gehad (ok valt niet in tweede fase das waar), en het is mij verteld dat zoiets wel vermeld wordt. ja toch?
volgens mij niet...alleen als je ze afsluit.

anders zo mijn jaar latijn in de eerste ook vermeld moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:23
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
I love stars schreef op 20-11-2004 @ 16:14 :
volgens mij niet...alleen als je ze afsluit.

anders zo mijn jaar latijn in de eerste ook vermeld moeten worden.
Als dat al zo zou zijn, dan zijn het natuurlijk alleen de vakken ín de Tweede Fase.
Maar volgens mij is het niet zo, ik heb ook anderhalf jaar Wiskunde A1,2 gevolgd ipv A1, nu is het A1 geworden en nergens meer terug te vinden dat het anders is geweest.
Oud 20-11-2004, 15:47
Femic
Femic is offline
Citaat:
mmmoeder schreef op 20-11-2004 @ 14:54 :
Toch niet. Geldt voor alle profielen. Voor gymnasiasten is het gewoon een verplicht vak, alleen heb je dus wel de keuze uit Latijn of Grieks. Kies je ze beiden, dan valt er 1 in je vrije deel.
Oud 20-11-2004, 15:51
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Miss_3488 schreef op 20-11-2004 @ 16:01 :
nee
haha het moet niet gekker worden
maw jammer van die jaren latijn (drie jaar voor mij en nog een jaar grieks ook)
en het is geen bovenbouwvak
dus dat zou al helemaal raar zijn
verzorging uit de eerste staat er toch ook niet op
Oud 20-11-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-11-2004 @ 16:51 :
nee
haha het moet niet gekker worden
maw jammer van die jaren latijn (drie jaar voor mij en nog een jaar grieks ook)
en het is geen bovenbouwvak
dus dat zou al helemaal raar zijn
verzorging uit de eerste staat er toch ook niet op
haha ja ok, dat is waar, maar toch, ze hebben me verteld dat ik wel die vermelding van twee jaar latijn zou krijgen, toch jammer als het er niet op staat, maar goed, maar niet al te druk om maken dna maar.
En van die bovenbouwvakken zal het dan wel kloppen, geen examen = geen vermelding, nou jah, ik was toch al van plan om in alle vakken examen te doen dus maakt wdb niet echt verschil.
ok, dat was dat.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 08:48
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik heb mijn diploma er nog maar eens bijgepakt
en op dat papiertje staat sowieso niks over vakken
noujah en je cijferlijst bevat alleen vakken waarin je examen hebt gedaan
Oud 21-11-2004, 18:17
Verwijderd
ok helaas, ik geloof je, nou jah dan maar gewoon overal eindexamen in doen he, als je het er toch op wilt hebben staan. bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten