Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 10:14
hmvreemd
hmvreemd is offline
Het dagelijks leven van meneer de Vries

Het was een standaard woensdagochtend. Meneer de Vries had vandaag zijn wekker gezet om 5 uur. Hij was sinds 2 weken met pensioen en was een beetje van streek. Zijn voornemens voor het nieuwe jaar zijn een beetje hoog gegrepen en eigenlijk niet te realiseren al ontkent hij dit. 'Laat me nou maar!' schreeuwt hij naar alle geïnteresseerde personen om hem heen. Al was hij nu 65+ dit betekende niet dat hij nu niets meer hoeft! In tegendeel. Voor vandaag stond op het programma zo ver mogelijk te komen met zijn favoriete spel: domino! De laatste jaren heeft hij zoveel mogelijk steentjes gespaard in verschillende vormen zodat zijn dominorijen er mooi uit komen te zien. Zo zijn er diverse glitterstenen stenen met afbeeldingen van bekende Nederlanders wat een tijd lang een obsessie voor de man is geweest. Gelukkig is hij hier overheen gekomen, maar persoonlijk is hij van mening dat hij best een aantal verzamelingen mag hebben die met dit aspect verband hebben. Omdat meneer de Vries bij dit project niet gestoord wil worden, heeft hij aan zijn deur een briefje hangen met daarop de woorden 'ROT OP!!!' De telefoon heeft hij in een woedeaanval uit zijn zolderraam gesmeten die maar net langs een argeloze voorbijganger vloog. Ook heeft hij in zijn schema gezet dat woensdag de chips en coladag is. Hij mag niks anders tot zich nemen. Doet hij dit toch, dan zal hij door zichzelf zwaar gestraft worden. Om 5 uur begon het grote spektakel. Uiteraard moest hij zich eerst mentaal voorbereiden. Dit nam ongeveer 2 uur in beslag. Om 7 uur kon hij dan eindelijk beginnen met hetgeen waarop hij zich al 5 jaar lang had verheugd. Hij was er echter nooit aan toegekomen. Daar stond het dan na al die jaren: het allereerste dominosteentje in de hoek van zijn kamer. Na circa een uurtje stonden er dan 10 stenen. Werkelijk een prachtige compositie! Zowel over de plaats van de stenen als over de kleurcombinaties was lang nagedacht. Dit kon je duidelijk zien, was meneer van mening. Tevreden zakte hij achterover op de bank en pakte de chips erbij. Hij keek voor zich uit met een glimlach op zijn gezicht terwijl hij naar de nieuwste cd van Kylie luisterde. Om 12 uur 's middags was hij zijn bed maar weer ingekropen en bedacht welke spectaculaire prestatie hij morgen zou gaan neerzetten.
Oud 29-11-2004, 10:14
hmvreemd
hmvreemd is offline
graag reacties op een paar verhaaltjes ?
Oud 29-11-2004, 10:15
hmvreemd
hmvreemd is offline
Kindertelefoon
H- Hallo met de kindertelefoon met Hanneke!

P- Hoi met Piet de Vries, Ik eh, ik zit met een probleempje, uh

H- Ja, zeg het maar..

P- Ik heb diarree en ik zit er heel erg mee.

H- Agjee wat vervelend voor je.

P- Ja ik vind het echt heel kut. Ik word ook nooit serieus genomen.

H- Nounou, dat is me wat zeg. Je hebt toch wel mensen met wie je erover kan praten hoop ik, bijvoorbeeld je papegaai ofzo en anders kun je er altijd met mij over praten hoor!

P- Nouja, ik heb geen papegaai, wel een kaketoe, maar dat is een klootzak! De meeste mensen begrijpen me niet. Dat is juist het vervelende.

H- Ja dat kan ik begrijpen. Maar er zijn ook veel positieve kanten van diarree hoor!

P- Oja?

H- Ja, de bovenkant bijvoorbeeld. Als je het goed laat drogen en dan in de oven bakt heb je een hele mooie schijf, waar je dan leuk mee kunt frisbeeën of je kunt het
verwerken in een werkstuk voor beeldende vorming.

P- Jeetje hoe komt u op het idee! Het klink fantastisch echt waar. Zo logisch eigenlijk. Dat ik daar niet zelf opgekomen ben! Nuja nou weet ik in ieder geval waar ik al die overtollige afvalstoffen uiteindelijk moet laten, maar er is nog 1 klein probleempje.

H- Hmhm

P- Nou eh die vieze onderbroeken!

H- Oja, nou je kunt gewoon een leuk kurkje in je anus plaatsen en dan als je wat diarree kan gebruiken haal je hem er even uit. Denk je dat dat gaat lukken?

P- Jazeker, daar ben ik heel goed in! Kurken in gaten stoppen! Jeej hartstikke bedankt! Als ik de volgende keer weer met iets zit, weet ik waar ik moet zijn, u bent echt goed! Wat was uw naam ookalweer?

H- Hanneke

P- Ok bedankt hè!

H- Ja graag gedaan joh!

H- Doeii

P- dahag!

De kindertelefoon is een instantie waarnaar kinderen kunnen bellen als ze ergens mee zitten of als ze gewoon zin hebben in een kletspraatje. De kindertelefoon geeft ook voorlichtingen op basisscholen als ze niks beters te doen hebben. Het gaat daar altijd wild aan toe. Eerst worden er een aantal mensen serieus genomen en dan doen de medewerkers een leuk dansje op te demonstreren hoe leuk het wel niet is met zulke mensen te hebben geconverseerd.
De kinderen worden uitgedaagd zich te mengen in het feestgedruis. Vaak eindigt de voorlichting in een massaal gevecht omdat iedereen zich zo druk maakt. De sfeer wordt hen gewoon teveel. Het is té gezellig! Maar uiteraard wordt daar de laatste jaren beter rekening gehouden dan aan het begin. De kindertelefoon bestaat dit jaar 25 jaar! Daarom is er nu security aanwezig op alle bijeenkomsten. Al die 1000den mensen en andere geïnteresseerden zijn gewoonweg niet meer in bedwang te houden. Komt allen kijken en laat elkaar met rust om zo overbodige rellen te voorkomen.
Oud 29-11-2004, 10:16
hmvreemd
hmvreemd is offline
De aap wierp een woeste blik door onze gang toen het plotseling een rare wending nam. Ik lag weer in mijn bed zoals het de vorige avond begonnen was. Totaal van de kaart. Een gevoel van hevige verwarring en desoriëntatie. Dit was mijn kamer, dat is duidelijk, maar al het overige; één grote waas. Vaagheid all over the place. Zodra ik een stap over de drempel zette kwam het. En ik had het zien aankomen. Vreemd is dat. Alles was anders over de drempel..
Het kon zo op zijn plaats vallen dat alles duidelijk werd, maar dat deed het niet. Allereerst was er zo’n trapvormig geval in de gang waarover ik liep om mezelf naar beneden te vervoeren. Mijn knieën bogen zodat ik stap voor stap een tree naar beneden kon gaan. Beneden in de muur was een rechthoekje uitgesneden waardoor ik het gezelligste deel van dit blokvormig voorwerp kon betreden. Het deurtje deed me denken aan een plakje kaas. Het leek allemaal nieuw, toch wist ik alles. Ik weet gewoon alles dacht ik, maar wat dat wist ik niet precies. Ik dacht alles hetzelfde te doen als anders, of deed ik dat ook? Nee dat kan niet, achteraf bleek van niet. Alsof ik begeleid werd door een onzichtbaar iets deed ik alles. Ik snapte het, maar begreep het niet. Nadat ik in de keuken wat geprutteld had, kwam het mooiste deel van de dag; de reis naar school. Voordat ik kon vertrekken moest ik mijn tweewielige fiets bestuderen. Het was erg fascinerend. Het was heel mooi gemaakt. Wat knap! !
Helemaal voor mij, zo’n eigen vervoermiddel. Die prachtige ronde cirkels die zo ronddraaien op die zachte zwarte bandjes. Toen ging ik op weg. Een hele nieuwe ervaring zo’n tochtje. Wat gek dat het meteen zo goed ging. Ik zoefde door de straten. De wind blies door mijn haar. Koud was het wel. IJskoud Gelukkig had ik mijn veren aan, ingepakt in een stofje. Dat kan je zo handig dichtritsen met een rits. Een rij klemmetjes aan de linker- en rechterkant. Ze haken zo in elkaar als je het frummeltje omhoog beweegt. Dat vond ik altijd wel prettig met die kou, dat er zoiets bestond. Het eerste wat mij opviel toen ik vertrok was een koekblik op wielen met raampjes erin. Hij maakte een geluid zoiets: vroemmm. Fascinerend. Je zou het eens moeten zien en horen. Zo waren er nog tal van zaken die mij onderweg bezighielden. Veel van dingen zoals ik kwam ik ook tegen. Tegenliggers noemden ze die vaak, maar niet als ze je soms inhalen. Sommigen keken mij aan, andere niet. Toen plotseling, toen ik de school binnenstapte was alles weer zoals het hoorde te zijn.
Iedereen liep op zijn handen de trap op een lokaal in. Met een opgelucht gevoel liep ik verder.
Oud 29-11-2004, 13:18
Misery
Misery is offline
Eeeeeh, nouja, het zijn delen die los van elkaar staan neem ik aan?

Ik vind de eerste wel leuk, maar van bijv. de tweede begrijp ik niet echt heel erg waar het op slaat.
De laatste heb ik al een beetje vaak gezien. Misschien was hij ook leuker geweest wanneer je de wereld niet om had laten draaien aan het eind. Daardoor wordt het een beetje cliché ofzo. Anders hadden we ons nog af kunnen vragen of de ik-persoon misschien stoned was, of dronken ofofofof he?
Oud 29-11-2004, 13:31
Boate Bob
Boate Bob is offline
Ik vind het redelijk slecht helaas.. Wel origineel allemaal maar niet goed dus, komt denk ik door je schrijfstijl. Het lijkt nu alsof je ontzettend grappig wil overkomen; vooral in je eerste verhaal.

Maar miss heb ik geen recht van spreken omdak ooit zelf dit soort verhaaltjes geschreven heb Blijven oefenen!
Oud 29-11-2004, 13:35
willemiserniet
willemiserniet is offline
Verveel je, je??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten