Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2004, 12:20
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ik aidie-emm jij aidie-emmt, wij aidie-emmen.

samples gemaakt in fm7, in IT gedonderd en hupsa.
Nog niet gemasterd ofzo, dus kom maar op met dat volume.

Een heel album is onderweg, dus slijp uw toetsenbord en ontneem me van al mijn pretenties.

http://www2.hku.nl/~lennart4/Cockblock.mp3
Oud 27-11-2004, 13:15
Tricks'
Tricks' is offline
Op zich klinkt het wel aardig, maar ik heb gedurende het hele nummer het idee dat het eigenlijke nummer nog moet beginnen. Als je dan op het punt komt dat je denkt dat het echt zal gaan beginnen houdt het opeens op...
Oud 27-11-2004, 13:17
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 27-11-2004 @ 14:15 :
Op zich klinkt het wel aardig, maar ik heb gedurende het hele nummer het idee dat het eigenlijke nummer nog moet beginnen. Als je dan op het punt komt dat je denkt dat het echt zal gaan beginnen houdt het opeens op...
yep... da's om vervelend te doen.
Oud 27-11-2004, 17:19
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Je merkt iig wel dat je de hku doet vast sound design ofzo. Zoniet, dan doe je het iig wel zo

Alles zit goed in elkaar, naar mijn gehoor. Het is absoluut niet mijn ding maar als muziek heb ik er weinig om aan te merken.
De volumes zijn misschien wat raar afgesteld naar mijn idee; de achtergrond klinkt bijna harder als de voorgrond, en de melodielijn is een rare synth, net alsof hij scherp wilt klinken maar het hem niet lukt. misschien een andere nemen
Is hij al door een compressor heen gehaald btw? klinkt er niet naar iig
Oud 27-11-2004, 17:26
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Technamelie schreef op 27-11-2004 @ 18:19 :
Je merkt iig wel dat je de hku doet vast sound design ofzo. Zoniet, dan doe je het iig wel zo

Alles zit goed in elkaar, naar mijn gehoor. Het is absoluut niet mijn ding maar als muziek heb ik er weinig om aan te merken.
De volumes zijn misschien wat raar afgesteld naar mijn idee; de achtergrond klinkt bijna harder als de voorgrond, en de melodielijn is een rare synth, net alsof hij scherp wilt klinken maar het hem niet lukt. misschien een andere nemen
Is hij al door een compressor heen gehaald btw? klinkt er niet naar iig
nee, ik heb interaction design gedaan (in augustus afgestudeerd) en muziek is een hobby.

nog geen compressors, mastering of andere prut gedaan. En qua melodie, die hoeft niet scherp te klinken, meer old-school.
Oud 27-11-2004, 17:30
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 27-11-2004 @ 18:26 :
nee, ik heb interaction design gedaan (in augustus afgestudeerd) en muziek is een hobby.

nog geen compressors, mastering of andere prut gedaan. En qua melodie, die hoeft niet scherp te klinken, meer old-school.

hmm, dat weet je iig wel wat je doet, of je hebt heel erg veel geluk

k, ben benieuwd hoe hij dan klinkt. Old skool? hmmmm... dat haal ik er nog niet echt uit. maargoed who cares
Oud 27-11-2004, 17:34
Verwijderd
Het geluid is wel leuk. Het mist afwisseling, de melodieen die je neer zet zijn niet sterk genoeg voor dit niveau van herhaling. Voor de rest ja een leuke basis, uitbouwen zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 17:53
matt trakker
matt trakker is offline
ja sounddesign is wel leuk (bassdrum geluid is cool), hoewel ik de synth die erin komt een stuk minder vind.. lijkt net alsof 't er niet bijhoort en heel droog/eentonig (het geluid blijft de hele tijd hetzelfde, maar dat komt natuurlijk ook omdat je een sample gebruikt. misschien had je een filter envelope in fm7 kunnen maken, dan was 't al een iets spannender geluid geweest).
ik hoor ook wat it effectjes terug geloof ik, (q01?)

wat ik wel minder vind is dat er zoveel geloopt wordt, het moet het toch vooral van het soundscape-idee hebben want er zit geen echte melodie in, het klinkt meer als een paar willekeurige tonen die af en toe toevallig een interval raken, maar er is geen toonladder of akkoordenschema gebruikt geloof ik en dat vind ik toch wel jammer.

ook de opbouw vind ik een beetje matig, je zegt dat je het expres zo doet maar dan zou je na deze track toch wel een knallende track erachteraan moeten zetten
zo gaat 't niet echt ergens naartoe, het geeft het gevoel dat 't geen inhoud heeft maar dat het alleen wat voortkabbelt.

voor een soundscape is het niet gevarieerd en interessant genoeg, voor een 'liedje' zit er te weinig in qua harmonie imo.
Oud 27-11-2004, 18:12
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 27-11-2004 @ 18:53 :
ja sounddesign is wel leuk (bassdrum geluid is cool), hoewel ik de synth die erin komt een stuk minder vind.. lijkt net alsof 't er niet bijhoort en heel droog/eentonig (het geluid blijft de hele tijd hetzelfde, maar dat komt natuurlijk ook omdat je een sample gebruikt. misschien had je een filter envelope in fm7 kunnen maken, dan was 't al een iets spannender geluid geweest).
ik hoor ook wat it effectjes terug geloof ik, (q01?)

wat ik wel minder vind is dat er zoveel geloopt wordt, het moet het toch vooral van het soundscape-idee hebben want er zit geen echte melodie in, het klinkt meer als een paar willekeurige tonen die af en toe toevallig een interval raken, maar er is geen toonladder of akkoordenschema gebruikt geloof ik en dat vind ik toch wel jammer.

ook de opbouw vind ik een beetje matig, je zegt dat je het expres zo doet maar dan zou je na deze track toch wel een knallende track erachteraan moeten zetten
zo gaat 't niet echt ergens naartoe, het geeft het gevoel dat 't geen inhoud heeft maar dat het alleen wat voortkabbelt.

voor een soundscape is het niet gevarieerd en interessant genoeg, voor een 'liedje' zit er te weinig in qua harmonie imo.
er moet idd hier en daar nog wat filters en nog net iets meer melodie ingepast worden.

Effecten kun je niet horen, want die zitten er niet in. 't is allemaal sample werk.

En nog over die melodie, hij bestaat uit 3 verschillende partijen dus 't is niet willekeurig gedaan.

't hangt een beetje tussen scape en song in alle. Als ik nu bijvoorbeeld met een melo baslijn kom om de boel te ondersteunen gooi je de scapes in de verdrukking.. hij mot in iig langer worden nog met meer richting.
Oud 27-11-2004, 18:15
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
en 't loopy karakter is het nadeel van met een tracker werken.. je kun heel moeilijk dingen over meerdere patterns uitsmeren.

Misschien toch maar eens met Reason of Cubase gaan kloten dan en een midi-keyboard aanschaffen..
Oud 27-11-2004, 18:21
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 27-11-2004 @ 19:15 :
en 't loopy karakter is het nadeel van met een tracker werken.. je kun heel moeilijk dingen over meerdere patterns uitsmeren.

Misschien toch maar eens met Reason of Cubase gaan kloten dan en een midi-keyboard aanschaffen..
dat is zeker een waarheid,
of je koopt gewoon een rs7000...
Oud 27-11-2004, 18:25
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Technamelie schreef op 27-11-2004 @ 19:21 :
dat is zeker een waarheid,
of je koopt gewoon een rs7000...
ik ben gewoon zo'n n00b dat ik niet eens weet wat dat is.. :
Oud 27-11-2004, 18:43
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 27-11-2004 @ 19:12 :
er moet idd hier en daar nog wat filters en nog net iets meer melodie ingepast worden.

Effecten kun je niet horen, want die zitten er niet in. 't is allemaal sample werk.

En nog over die melodie, hij bestaat uit 3 verschillende partijen dus 't is niet willekeurig gedaan.

't hangt een beetje tussen scape en song in alle. Als ik nu bijvoorbeeld met een melo baslijn kom om de boel te ondersteunen gooi je de scapes in de verdrukking.. hij mot in iig langer worden nog met meer richting.
misschien krijg je met een baslijn erbij wel meer het gevoel dat de melodie een functie heeft en dat je die noten er neer hebt gezet met een bedoeling, dat het er niet is om voor opvulling te zorgen.

en een rs7000 is wel leuk maar dan ben je ook nog behoorlijk pattern-gebonden.. maargoed loops zijn zo slecht niet, als je ze goed gebruikt zorgt 't natuurlijk ook voor structuur en een eenheid.
Oud 27-11-2004, 18:53
Tom Violence
Tom Violence is offline
die synth dat kan echt niet hoor
aan het eind klinkt het wel aardig maar het moment dat je die synth erin gooit omg
samples klinken okee en leuk dat je die kunt maken maar je kunt niet zomaar alles bij elkaar gooien en zeggen dat het een geheel is. want dat is dit niet.
Oud 27-11-2004, 19:01
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 27-11-2004 @ 19:53 :
die synth dat kan echt niet hoor
aan het eind klinkt het wel aardig maar het moment dat je die synth erin gooit omg
samples klinken okee en leuk dat je die kunt maken maar je kunt niet zomaar alles bij elkaar gooien en zeggen dat het een geheel is. want dat is dit niet.
zeg ik dat dan?

ik hou wel van contrast en mensen op het verkeerde been zetten overigens, dus dat het niet kan maakt t eigenlijk ook weer wel kunnen.
Oud 27-11-2004, 19:14
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ben zwaar de n00b als het gaat om synths, filter envelopes en meer van dat soort kekke woorden...dus daar kan ik niet over mee praten. Wel kan ik zeggen dat ik het niet mooi vind, maar wat weet ik nou?

Waarom worden er nou nooit s andere muzikale uitspattingen geplaatst op dit forum? Dus anders dan al die elektronische flipflap...alleen Shakeel wijkt af, alleen graaf ik zijn muziek ook niet zo.
Zijn hier geen hippe bandjes die hippe muziek willen plaatsen? Ik zou het zelf graag willen doen...alleen is onze muziek niet zo hip nog en het opnemen is erg lastig...

Laatst gewijzigd op 27-11-2004 om 19:18.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 20:37
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 27-11-2004 @ 19:25 :
ik ben gewoon zo'n n00b dat ik niet eens weet wat dat is.. :

Het vlaggenschip..
Oud 27-11-2004, 21:07
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Technamelie schreef op 27-11-2004 @ 21:37 :
[afbeelding]

Het vlaggenschip..
allemaal dsp, kun je net zo goed een laptop kopen
Oud 28-11-2004, 18:51
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 27-11-2004 @ 20:14 :
Ben zwaar de n00b als het gaat om synths, filter envelopes en meer van dat soort kekke woorden...dus daar kan ik niet over mee praten. Wel kan ik zeggen dat ik het niet mooi vind, maar wat weet ik nou?

Waarom worden er nou nooit s andere muzikale uitspattingen geplaatst op dit forum? Dus anders dan al die elektronische flipflap...alleen Shakeel wijkt af, alleen graaf ik zijn muziek ook niet zo.
Zijn hier geen hippe bandjes die hippe muziek willen plaatsen? Ik zou het zelf graag willen doen...alleen is onze muziek niet zo hip nog en het opnemen is erg lastig...
ik zit ook in een 'normale' band en daar hebben we kort geleden een demo mee opgenomen. die wordt komende vrijdag gemixt, en daarna zal ik daarvan ook wel wat posten...
Oud 28-11-2004, 19:06
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 28-11-2004 @ 19:51 :
ik zit ook in een 'normale' band en daar hebben we kort geleden een demo mee opgenomen. die wordt komende vrijdag gemixt, en daarna zal ik daarvan ook wel wat posten...
. Ik kijk dr naar uit, ben ook wel benieuwd hoe jullie tot dat eindresultaat komen, maar ik wacht eerst wel af tot ik het hoor.
Reageren

Regels voor berichten