Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2004, 20:25
b00h
b00h is offline
Ok dit is waarschijnlijk een heel dom verhaaltje...

Ik kreeg een paar week geleden iets met een jongen, die naar eigen zeggen al een tijdje iets in mij zag, al een half jaar ofzo. terwijl ik me niet kan herinneren dat we ooit significant hadden gepraat. De eerste weken was het heel leuk. We hadden wel heel weinig tijd voor elkaar en zagen elkaar vaak alleen 's nachts en 's ochtends, maar het voelde allemaal heel goed enzo. Na een paar weken vond hij echter dat we niet goed konden communiceren. Ik begreep dit wel, en legde uit dat ik mensen niet snel vertrouw en dat ik nog niet zo lang gelden een lange relatie had, dus dat ik er nog niet echt aan toe was. Hij begreep dit volgens mij wel. Hij heeft me in die tijd wel veel over zijn eigen problemen verteld, dus ik had wel het idee dat hij me vertrouwde. Toen begon hij weer meoilijk te doen, dat hij zo raar gedroomd had dat we ruzie hadden en allebei een andere taal spraken enzo, ik weet het ook niet precies. En hij was bang dat ik te erg aan hem ging hangen en te afhankelijk werd. Wat volgens mij echt nie mogelijk is, want we zagen elkaar niet vaak, en ik vertelde hem niet veel vertrouwlijke dingen enzo. Nouja hij kwam echt heel ongelukkig over, en daar werd ik ook niet blij van, aangezien daarmee wel vaker relaties stuk zijn gelopen. toen heeft hij een tijdje nagedacht en ik ook, en ik had zoiets van, misschien moet ik hem maar wel meer over mezelf vertellen, want dan kan hij oordelen met wie hij een relatie heeft en of hij dat wel wil. Maarhij voelde zich te verantwoordelijk voor mij, en had het gevoel dat hij me niet goed genoeg kende om te weten of ik echt achter mijn beslissing stond. Bovendien had hij ook nog andere problemen, die hij overigens nooit verteld heeft, en daarom was het beter als het maar uit ging. Maar ik moest wel weten dat hij vrienden wilde blijven en dat hij echt heel veel om mij geeft en er echt voor mij wil zijn, omdat hij het niet uitsluit dat we in de toekomst wel een hele lange en serieuze relatie kunnen krijgen. En hij was er blij om dat het me zoveel deed dat het uitging want zo zag hij dat ik hem echt leuk vond en nog meer bla..
Nouja, nu vraagt hij dus iedere keer op msn hoe het met me gaat enzo, en hij zegt dat hij zich zo schuldig voelt dat hij me pijn heeft gedaan. Maar als ik dan aan hem vraag hoe het eigenlijk met hem gaat, en wat hij voelt, lult hij eromheen. Ik vind dit echt heel vervelend, want ik ben gewoon nog verliefd en ik hoop nog steeds dat het weer goed komt, en soms voelt het ook niet alsof het uit is. terwijl ik totaal niet weet of hij hetzelfde denkt of dat dit maar gewoon een manier is om me aan het lijntje te houden of om me niet te hoeven kwetsen... Ik weet het niet meer, het is wel pijnlijk om steeds weer zijn naam te moeten zien en ik vind het gewoon niet meer leuk...

Sorry voor dit heeele lange verhaal, bedankt als je het hebt gelezen.. wat moet ik nou van hem denken?
Oud 01-12-2004, 20:46
igfy
igfy is offline
moeilijk... hij gaat wel tegen je praten.. misschien voelt hij eigenlijk niet zoveel voor je en durft hij dat niet te zeggen ofzo?
Oud 01-12-2004, 21:02
MissyE
MissyE is offline
Jeetje.. dit is inderdaad moeilijk.. (jongens zijn soms echt niet te begrijpen *zucht*)..

Maar doordat hij nog wel steeds op MSN aan je vraagt hoe 't gaat, blijkt daar (volgens mij) wel uit dat hij in ieder geval nog interesse voor je heeft.. hij wil nog een 'deel' van je leven uit blijven maken..
Meer kan ik er niet echt uit halen... (ik kan alleen maar Nederlands )
Maar misschien moet je met 'm praten?
Of maakt dat 't alleen maar verwarrender voor je?

*hmm.. dit is ook niet echt goed advies.. *sorry* *
Oud 01-12-2004, 21:05
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Beetje raar. Op deze manier lijkt het er heel erg op alsof hij het er helemaal niet zo moeilijk mee heeft, en het liever niet wil zeggen om je te kwetsen.

Als ik jou was zou ik sowieso hem proberen te vergeten. Het lijkt me niet echt verstandig om op hem te wachten. De verliefdheid gaat (hopelijk!) over een tijdje vanzelf weg en dan kan je jezelf ook op andere jongens concentreren. Probeer in ieder geval niet te hopen dat het goed blijft komen, want ik denk niet dat dit het geval is. Wanneer je er echt meer duidelijkheid over wil hebben, moet je het gewoon weer aan hem vragen en misschien ook vragen waarom hij eromheen draait.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 21:37
b00h
b00h is offline
Ik ga ook met hem praten, vrijdag denk ik. Maar ik weet dus niet wat ik moet vragen. Straks wordt ik een beetje chagerijnig omdat ik het niet leuk vind dat hij me kwetst en dan kwets ik hem weer en dat wil ik ook niet.

Ik snap ook niet hoe ik zo gehecht aan hem ben geraakt in de weinige tijd die we samen hadden.

heb hem maar uit mijn msn gegooid, zodat ik niet steeds naar die naam hoef te kijken.. verder vind ik wel dat als hij me ooit nog terug wil, dat dat dan niet zomaar gebeurd, ik laat me niet weer kwetsen..
Oud 02-12-2004, 10:16
Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
MissyE schreef op 01-12-2004 @ 22:02 :
Jeetje.. dit is inderdaad moeilijk.. (jongens zijn soms echt niet te begrijpen *zucht*)..
moeten jullie zeggen

maargoed, ik heb zelf het idee dat die jongen het fijn vind als hij geliefd is maar dat hij verder gewoon niet echt veel behoefte heeft aan een vaste relatie. hij geeft nogal vage redenen om het uit te maken en ik vind ook zijn reacties nadat het uit is nogal vreemd. misschien moet je gewoon precies hetzelfde doen als hij en lekker eromheen lullen, maar ik zou niet meer voor die jongen gaan, want hij komt nogal gevoelloos over. het doet mij pijn als ik het uitmaak en ik zie dat iemand dat vervelend vindt, en hij vindt het juist leuk

maargoed, je moet het natuurlijk zelf weten, ik ken die jongen verder ook niet behalve uit jouw verhaaltje...
Oud 02-12-2004, 15:44
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wat raar! hij is blij dat je het moeilijk vond dat het uitging en vraagt heel de tijd hoe het gaat? volgens mij vindt hij jou wel nog heel leuk, maar is hij te bang om zich aan iemand te binden. maar ja, ik weet ook niet of dit juist is, ik ben ook niet dokter love
Oud 04-12-2004, 00:08
b00h
b00h is offline
hmm, heb met hem gepraat, alleen hij is niet echt open dus ik word er nog niet wijs van. Hij zei dat hij momenteel een beetje met zichzelf in de knoop zat, en dat hij het gevoel had dat ik ook nog problemen had met mijn vorige relatie. Hij was bang dat als we ons in een relatie storten, het dan over een paar maanden fout zou gaan, en dat risico wilde hij niet nemen.
Hij wilde liever een vriendschap opbouwen, waarbij we de optie van een relatie open hielden. Om hem te citeren: "ik wil dat er niets tussen ons veranderd, behalve dan dat we het geen relatie meer noemen en dat we bij elkaar in bed belanden.''
Verder liet hij merken dat hij me nog wel leuk vond.

Nou heb ik dus een ander probleem. Wat moet ik hiermee doen. Het lijkt me duidelijk dat ik over hem heen moet komen, want er is een aardige kans dat straks blijkt dat hij me helemaal niet meer wil. maar het is zo moeilijk. En straks wil hij me wel weer, en hoe weet ik dan wanneer dat is... Aargh, dit gesprek heeft alles niet makkelijker gemaakt...
Oud 04-12-2004, 07:58
Mo6
Mo6 is offline
hmmm, tjah je moet jezelf nu gewoon de vraag stellen: wil ik op deze manier verdergaan met die jongen?

je hebt nu namelijk geen zekerheid van een relatie, maar wel het voordeel dat je die jongen lekker kunt zoenen en veel kunt zien... tja en vind je dat genoeg?
Reageren

Regels voor berichten