Het is echt niet slim om direct haatsites op te zetten, wat een diplomatiek midden is, zijn parodiesites. Tegen zo'n dingen valt weinig te doen, maar natuurlijk is het daarvoor nu te laat (die parodie zal ook wel onder laster vallen, als hij gemaakt wordt door dezelfde mensen).
Ik snap overigens niet wat je wilt bereiken met zo'n site: die dingen kun je tot een maand na verschijnen opvragen bij Google en zijn dus heel makkelijk traceerbaar. Zelf heb ik wel al samen met een vriend een parodie gemaakt op een brief die door een leerkracht werd rondgestuurd (moet ik niet zeggen dat we niet overeenkomen met de leerkracht) en dat we dat briefje enkel in kleine groep verspreid hebben. Die parodie was perfect, eigenlijk, en natuurlijk kon de melding dat het een parodie was niet ontbreken voor het geval een leerkracht het onder handen zou krijgen. Dat zijn gewoon dingen waar je je op moet voorbereiden. Moest het onderschept zijn, zouden we misschien wel een ernstig gesprek gehad hebben met de directeur of wat strafstudie, maar geschorst zeker niet. In ieder geval was het in ons geval duidelijk vermeld dat het geen origineel was, maar ook niet zo opvallend dat je direct zag dat het een parodie was.
Bedenk ook dat een haatsite weinig effect heeft, je raak wel frustraties kwijt, maar geen enkele school zal dit zomaar laten gebeuren zonder sanctie. Als je een probleem hebt met het beleid, moet je dat gewoon melden aan de directeur (hier heb ik het wel makkelijker omdat ik secretaris (lees: vice-voorzitter) van de leerlingenraad en bijgevolg ook lid van de schoolraad ben) dus het contact dat ik met de directeur heb, is goedaardig. Begrijp me niet verkeerd, hier loopt ook heel wat mis en dit is zeker geen lakse school: de overgrote meerderheid vindt het hier zelfs een gevangenis waar de eisen veel te hoog liggen (ik zit in ASO, dus België; dat is het "hoogste" van middelbaar onderwijs hier (wat betreft wetenschappen, Latijn, ... ik wil hiermee dus niet zeggen dat BSO (beroeps, richtingen waarbij je een vak leert), TSO (technisch, dus meer toegepaste wetenschappen en techniek in het algemeen), KSO(kunstonderwijs, spreekt voor zich) minderwaardig zijn, maar de maatschappelijke norm ligt nu eenmaal dat ASO 'slim' is en BSO en TSO 'dom')