Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2004, 18:17
Verwijderd
Nou ja lijkt me duidelijk: "ben je jaloers als een goede vriend(in) een relatie krijgt"? Het is geen vriend(in) waar jij verliefd op bent, maar gewoon vriendschap. Maar toch word je er jaloers van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2004, 18:21
-bambi-
-bambi- is offline
Misschien aleen als zij mij zou laten vallen voor haar.
Anders niet.

Laatst gewijzigd op 24-11-2004 om 18:27.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:24
Poepkind
Poepkind is offline
Als die vriendin dan alleen maar met haar vriendje omgaat en totaal geen aand8 meer heeft voor mij. Maar dat heb ik ook als een vriendin een ander meisje tegenkomt en het heel de tijd is van "kan je morgen ff langskomen?" " nee ik heb al met dinges afgesproken, zij is toch zooo.... bla bla bla"
Oud 24-11-2004, 18:27
Verwijderd
Nee, totaal niet.

Behalve als het iemand is waar ik gek van was en zij dat wist.
Maar dan nog ben ik niet jaloers, meer beledigd
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:32
luchtballon
luchtballon is offline
Nee, want ik heb niet zulke vrienden die zoveel met mij omgaan dat ze geen tijd meer hebben voor anderen.
Oud 24-11-2004, 18:35
elledc
elledc is offline
Vind ik een wat loos topic, het hangt ervan af wélke vriend, hoe goed ik met hem omga, wat mijn bedoelingen zijn, en wat ik in de nadere toekomst zie met die jongen. In principe geloof ik niet in een hechte relatie tussen jongen en meisje, er is ALTIJD één van de twee die vroeg of laat wat gaat voelen, als je een normaal mens bent tenminste.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 24-11-2004 @ 19:35 :
Vind ik een wat loos topic, het hangt ervan af wélke vriend, hoe goed ik met hem omga, wat mijn bedoelingen zijn, en wat ik in de nadere toekomst zie met die jongen. In principe geloof ik niet in een hechte relatie tussen jongen en meisje, er is ALTIJD één van de twee die vroeg of laat wat gaat voelen, als je een normaal mens bent tenminste.
Nou ja een goede vriendschappelijke vriend(in)! Waar je dus niks voor voelt en dus ook geen verdere bedoelingen mee hebt. Het kan net zo goed een vriendin zijn hoor als een vriend... Dan kan je toch jaloers worden op je vriendin...?

Enne ik geloof wel in een hechte relatie tussen een jongen en een meisje waarin beide niks meer voor elkaar voelen dan vriendschap. Waarom zou dat fout gaan, niet kunnen, ookal ben je een normaal mens? Een lesbisch meisjes kan toch ook gewoon vriendschappelijk contacten onderhouden met andere meisjes.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:40
Verwijderd
Nouja, als er echt helemaal geen elementen inzitten die de verhouding méér dan alleen vriendschap maakt, natuurlijk wel. Anders niet.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:40
Verwijderd
nee
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:52
elledc
elledc is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 24-11-2004 @ 19:39 :

Enne ik geloof wel in een hechte relatie tussen een jongen en een meisje waarin beide niks meer voor elkaar voelen dan vriendschap. Waarom zou dat fout gaan, niet kunnen, ookal ben je een normaal mens? Een lesbisch meisjes kan toch ook gewoon vriendschappelijk contacten onderhouden met andere meisjes.
Daar kan ik voor inkomen, maar ik spreek meer vanuit eigen gevoel en ervaring. Er is mijn hele leven lang bijvoorbeeld niet één jongen geweest waarmee ik enkel een vriendschappelijke relatie heb kunnen opbouwen. Ik heb altijd beter kunnen opschieten met jongens dan met meisjes en ik ben ook zeer initiatief, dus heb altijd zin om iets te gaan doen. Wat ik puur vriendschappelijk bedoelde zoals iets gaan drinken of een film bekijken, draaide dan uiteindelijk verkeerd uit omdat bleek dat ie meer wilde dan enkel vriendjes zijn. Geloof me ik heb in twee jaar tijd zeker een 5 goede vrienden verloren omdat ik nu een vaste vriend heb. Toen ze hoorden dat ik dolverliefd was op iemand hoorde ik plots niets meer van hen, en dit terwijl we voorheen de allerbeste kameraadjes waren. Oftewel schiet ik wel goed op met een jongen, maar vraagt hij waarom ik op mijn vriend ben gevallen en niet op hem
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 19:06
WolterB
WolterB is offline
Toen ik hoorde dat mn beste vriendin verliefd was, was ik echt heel blij voor dr. Als mn vrienden gelukkig zijn, is dat alleen maar prettig en daardoor hoef ik me echt niet jaloers te voelen.
Oud 24-11-2004, 19:06
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 24-11-2004 @ 19:27 :

Hey dat komt idd meer in de buurt
Oud 24-11-2004, 19:08
igfy
igfy is offline
Tja ik ben hierdoor ook wel een vriend verloren. Echt heel vervelend is dat, jij bent alleen maar verliefd op iemand anders en dan gaat hij vertellen dattie jaloers is enzo..

Ik denk dat ik niet heel snel jaloers ben. Ik zou wel zo iets hebben van: zucht, had ik ook maar iemand. Maar ik zou ook blij zijn voor de vriend(in) in kwestie
Oud 24-11-2004, 19:15
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Ik zelf niet echt, maar een makker van mij kreeg een relatie met een meisje en een andere vriend van ons kon daar absoluut niet tegen. Hij had echt het gevoel alsof dat meisje zijn vriend afpakte en deed er heel erg moeilijk over. Kon haar niet luchten of zien... Was geen leuke tijd. Voor niemand eigenlijk.
Oud 24-11-2004, 19:22
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
ik ben mijn (niet meer)beste vriendin ook verloren doordat ze anderhalf jaar geleden een vriendje kreeg. Hij staat op nr. 1, zelfs nu nog na best een lange tijd. Ze kon nooit meer afspreken met mij en daar ben ik boos om geweest, het heeft me erg gekwetst dat toen ze eenmaal een vriendje had mij vergat. De laatste tijd zag ze dat in en we spraken weer af (behalve in t weekend want dan komt hij altijd). Maar goed ze heeft nu al n aantal dagen niet gebeld terwijl ze dat had gezegd dus tja.

Ik heb ervan geleerd en ben blij dat ik leukere vrienden heb
Oud 24-11-2004, 19:39
Verwijderd
Nee, tenzij die vriendin een relatie zou aanknopen met iemand waar ik ook verliefd op zou zijn. Dan ben ik wel jaloers ja. ja, dat is voorgekomen
Maar ik gun mijn vrienden al het geluk van de wereld. En het voorafgaande is ook helemaal goedgekomen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 19:47
Verwijderd
Eerder blij voor ze.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:07
Verwijderd
Nope helemaal geen last van.. Kben een Heel jaloers persoon maar niet voor een goede vriend(in) die een vriend krijgt, dat is juist leuk voor der. En als ze vaak bij der vriend is zijn er altijd nog andere vrienden...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:08
miro
miro is offline
Nee helemaal niet. Ik gun het ze juist. En meestal is t juist alleen maar leuker zo, wordt de groep nog groter
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 24-11-2004 @ 20:06 :
Hey dat komt idd meer in de buurt
Ik sprak over 'jongen-pik', dat dat even duidelijk is.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 21:27
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Nee, ik niet. Maar ik heb een vriendin gehad (die zelf al een vriend had toendertijd) die ontzettend jaloers was. Niet zozeer op mij, maar meer op het feit dat ik een relatie had, dat ik heel gelukkig was en dat ik daardoor minder vaak bij hen langs kon gaan (maar ja, ze waren zelf aan de andere kant van het land gaan wonen ). Die vriendschap is uiteindelijk ook over gegaan. Want zoiets kan natuurlijk niet. Een beetje jaloers is niet erg, maar dan moet je dat gewoon toegeven en niet allerlei rare dingen gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 21:41
Verwijderd
Bij mij, nou ja het ligt natuurlijk wel een beetje eraan wat voor vriendschap we hebben. Over het algemeen ben ik eerder bij voor hun. Als dan echt alle aandacht naar het vriendje gaat kan ik denken van hmm...

Bij een goede vriend van me, tjsaa daar ben ik toch ook wel erg blij voor dat hij een vriendin heeft, en zeker niet jaloers, maar toch ook wel weer een beetje ofzo . Overigens ik heb zelf een vriend, maar we hebben toch wel een hechte vriendschap. Zo erg dat docenten vaak denken dat wij een stel zijn .
Anyway, als ik bij hem ben, en zijn vriendin komt ook, kan ik wel eens denken van hmm kan je niet gewoon komen als ik er niet bij ben. Maar ja dat heeft er mss meer mee te maken dat hij zich dan ook anders gedraagt tegen mij.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 21:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ja, enorm. Bij m'n beste vriendin toch wel. Bij m'n andere vriendinnen kan het me niet zoveel schelen en vind ik hetw el leuk voor hen. Maar bij m'n beste vriendin vind ik het anders. Dan moet ze weer een stukje aandacht voor mij afgeven aan iemand anders, ik spreek en zie d'r minder; logisch, omdat ze een vriendje heeft. En ik voel ook niet niet alleen puur vriendschap, maar meer 'iets' wat zweeft tussen vriendschap en verliefdheid. Dat is in elke hechte vriendschap zo, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 22:10
Verwijderd
Soms wel, soms niet. Ligt eraan hoe ik me op dat moment voel qua relaties
De jaloersheid is trouwens niet zo heel hevig, meer in de vorm van 'verdorie, ik wil ook'
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 22:33
Verwijderd
Ik ben een kneus among kneuzen.
Er zijn altijd wel drie zonder vriend(in).
Heb het soms wel moeilijk als er verhaalt wordt over knusheid en warmte. Maar echt jaloers ben ik niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2004, 23:05
bracelance
bracelance is offline
Jaloers is een heel groot woord. Een tijd geleden heeft 1 van mijn beste vrienden een relatie gekregen, en toen was het al uit met de mijne. Dan merk je opeens wel wat je mist, maar dat ik nou jaloers op hem ben... nee niet echt.

vind het juist leuk dat ie een vriendin heeft.
Oud 25-11-2004, 14:48
Luna
Luna is offline
Jaloers is een groot woord maar ik vind het niet leuk als een vriendin alleen nog maar aandacht voor haar vriendje heeft dan. Ik vind het raar dat als je een relatie krijgt je je vrienden helemaal laat zitten, die vind ik minstens zo belangrijk. Het is logisch dat je je tijd moet verdelen en ze ook aandacht aan dr vriend wil geven en als ze dat ook een normale manier doet ben ik alleen maar blij voor dr
Oud 25-11-2004, 16:40
Verwijderd
Jaloers niet!

Alleen vind het wel jammer....Omdat ze dan niet veel tijd heeft voor mij natuurlijk...
Maar dat is te begrijpen...En dat moet je respecteren....
Zij is helemaal hoteldebotel van die jongen...Nou prima...Maar verloop van tijd moet ze natuurlijk ook wel een beetje aandacht aan mij geven !

Anders is het geen goeie vriendin van mij!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 16:51
Verwijderd
Integendeel.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 17:01
Mennuz
Mennuz is offline
Soms, alleen na een poosje ben ik wel blij voor diegene
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 17:06
saturday
saturday is offline
Nee is nog nooit gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 17:32
Tox
Tox is offline
Ja een goede vriendin van mij heeft allang een relatie, op één of andere manier kan ik dat niet goed hebben, hoewel ik zelf wel gelukkig ben met mijn eigen relatie
Oud 25-11-2004, 17:39
snoopy
snoopy is offline
nee. waarom zou ik?
Oud 25-11-2004, 18:13
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Nee. Integendeel: ik vind het leuk om diegene gelukkig te zien.
Waarom zou ik ook jaloers zijn? Ik kies er op het moment zelf voor geen relatie te hebben, maar al zou dat niet het geval zijn: ik gun mijn vrienden het allerbeste.
Oud 25-11-2004, 19:16
Sasbeest
Sasbeest is offline
Nee, ik vind het eigenlijk altijd leuk voor ze (tenzij ik die jongen/dat meisje) niet kan uitstaan. Maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Als hij/zij ineens heel weinig tijd voor mij krijgt, word ik af en toe wel een beetje jaloers, omdat de vriend(in) dan de aandacht krijgt...
Oud 25-11-2004, 19:27
Mindfields
Mindfields is offline
Toen mijn beste vriendin voor het eerst een vriend kreeg (Experiment hier overigens), had ik al een relatie van 2 jaar achter de rug en eentje van 6 maanden. In die tijd hebben we het vrijwel alleen over mijn vriendjes gehad. Nu zij 'eindelijk' een vriend had waar ze helemaal dol op was/is, was ik alleen maar superblij voor haar, omdat het ook nog eens een hele aardige en lieve jongen is (en de beste vriend van mijn ex - dus ik kende hem al wel een beetje). Jaloers, tja, ik had op dat moment geen relatie. Kijk, als zij aan het zoenen of aan het knuffelen zijn als we uitgingen had ik soms wel zoiets van tjaa ik wil dat ook weer, maar nu ik zelf weer een vriend heb kunnen we alleen maar lekker 'roddelen' over onze vriendjes, hahaha, lekker meisjesachtig. Dingen vergelijken, etc.
Dus, jaloers? Neeh, ik gun het haar, ze is niet voor niks mijn beste vriendin.

Bovendien beschouwen we allebei, geloof ik, onze vriend niet als het allerbelangrijkste in ons leven; vriendschap is net zo belangrijk. Ik heb wel vrienden gehad die ik ben verloren doordat ze alleen nog maar met hun vriend/vriendin omgingen, maar bij haar is dat toch niet zo.
Oud 25-11-2004, 19:51
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 24-11-2004 @ 19:27 :
Nee, totaal niet.

Behalve als het iemand is waar ik gek van was en zij dat wist.
idem
Oud 26-11-2004, 09:53
alpha
alpha is offline
wel als ik al tijden gek ben op iemand en er maar niks gebeurd (of net afgewezen ben ofzo) en zij/hij er zo met eentje wegloopt. Dan zou ik wel iets hebben van 'en ik dan!?'
Maar niet dat je dan echt ruzie hebt ofzo, de reactie is ook meer in het begin.
Oud 26-11-2004, 10:00
Verwijderd
Ja. Soms. Een vriend van me is heel erg veranderd sinds ie een vriendin heeft - tis een hele leuke meid en daar niet van, maar ik vind het prettiger als ze er niet bij is, dan is hij veel aardiger.
Dingen die we vroeger deden, gebeuren nou nauwelijks meer, dat is jammer.
En tegelijkertijd ben ik dan jaloers omdat zij alles weer opnieuw meemaken en ik al jaren 'vastzit' () in een relatie. Dat wil ik eigenlijk ook.
En buiten dat ga ik pas de leukheid van de personen zien als ze een relatie hebben
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:15
OceanEye
OceanEye is offline
Nee. Jaloers niet in ieder geval. Ik zou het alleen niet leuk vinden als we daardoor veel minder met elkaar omgaan, maar jaloers niet.
Oud 26-11-2004, 13:09
ilse
ilse is offline
ik zou dan niet jaloers zijn, hoogstens een beetje niet zo blij als ik diegene dan meteen bijna nooit meer zie. als ze alleen nog maar met haar vriendje omgaat. heb dat gehad, en is niet leuk
Oud 26-11-2004, 17:04
Celine88
Celine88 is offline
nee, kzou alleen maar harstikke blij voor haar zijn. Vind ik gewoon egoïstisch als je jaloers bent om zoiets.
Oud 26-11-2004, 18:37
filia dei
filia dei is offline
Misschien als ik net uit 'n relatie kom en daar verdrietig om ben, en zij dan zo in en in gelukkig met 'r vriendje voor mijn neus gaat kleffen. Dan zou ik misschien wel iets hebben van ik wil óók gelukkig zijn.

Maar verder niet omdat die verkering meer aandacht dan mij zou krijgen ofzo.
Oud 28-11-2004, 20:38
spemmey
spemmey is offline
Bij mij is het eerder andersom.

Ik heb al heel lang een vriend en mijn vriendin vindt dat niet echt relaxed geloof ik. Hoewel ik er altijd voor haar ben trekt ze toch meer naar haar andere (nieuwere) vriendin toe, die ook vrijgezel is....En daar ben ik dan weer jaloers om, als ik bijvoorbeeld hoor wat voor leuks zij allemaal ondernemen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 20:49
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, ik zou het alleen maar leuk vinden.

Alleen is het vaak dat als veel van mijn vrienden een relatie hebben en ik nix, dat ik dan wel soms denk van: "K*t"... maar dat is geen jaloezie. Bovendien duurt zo'n gedachte niet lang en weet ik dat ik me niets van anderen moet aantrekken.
Maar goed, het is niet zo dat die periodes van mijn vrienden "wel of geen relatie" snel wisselen. Sterker nog, al mijn vrienden (op 1tje na dan) hebben ook niet zo veel relaties achter de rug. Op dit moment hebben er 2 een vaste relatie, 1tje heeft een beetje een "scharrelrelatie" en de rest is single.
Oud 28-11-2004, 21:02
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Misschien wel als ik verliefd ben
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 21:10
Verwijderd
Nou ik had dat altijd met mijn beste vriendin, iedere keer als ze een nieuwe relatie kreeg werd ik jaloers.. Nu heb ik een lieve vriendin en is het andersom... Ze vond het nodig om te zeggen dat ze niet zal stoken maar dat ze hoopt dat t snel uit is zodat zij dan r plaats in kan nemen......... Mijn relaties lopen altijd raar...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten