Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2004, 13:25
Adrenaline
Adrenaline is offline
Ik had hier even een vraag over:

Waarom migreerden er eigenlijk zoveel mensen naar Nederland toen Inonesië onafhankelijk werd.
Ik moet hier een PO aardrijkskunde over maken, maar ik heb het met geschiedenis niet gehad.
Oud 02-12-2004, 16:10
Verwijderd
waarschijnlijk omdat ze geen vertrouwen hadden in de Indonesische regering.. en omdat Indie toch bij NL hoorde in die tijd konden ze net zo goed naar NL verhuizen, dat was binnen het eigen gebied. Wilden beter leven etc

hetzelfde eigenlijk met Suriname denk ik zo
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:16
T_ID
T_ID is offline
voor velen gold dat ze hun leven niet zeker zouden zijn in het nieuw te vormen Indonesie omdat ze voor Nederland gevochten hadden in het KNIL (Koninklijk Nederlands Indisch Leger).

Eerst was het idee dat deze mensen later terug zouden kunnen naar Indonesie, maar dat is er nooit meer van gekomen..
Oud 02-12-2004, 17:34
Verwijderd
^

dus dat van mij klopt niet mocht je het ooit voor suriname nodig hebben schrijf dat van mij dan maar op
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 19:24
tigertje
tigertje is offline
nou, het waren vooral molukkers die hier naartoe kwamen dat kwam zo:

De molukkers wilden nog steeds onafhankelijk ze wilden niet door Java onderdrukt worden(seperatisme afscheiden van het land) Ze hadden in het leger gezeten en hadden twee keuzes
in het leger blijven in Java
demobiliseren op Java
dat wilden Java zo omdat ze bang waren dat er op de molukken anders een opstand kwam

De molukkers spanden een kort geding tegen Nederland Dat wonnen ze ze mochten naar Nederland komen voor even tot er een staat zou komen. En ze zitten nog steeds in Nederland, de staat zal er nooit komen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten