Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 20:16
Jules
Jules is offline
We hebben thuis (microsoft sidewinder) stuur & pedaaltjes. Dit werkte op windows 98 allemaal perfect, maar nu krijgen we de boel op de nieuwe pc met wXP niet 'draaiend'.. de goede software zal wel gewoon missen, maar mijn vader kan het niet vinden. Weet iemand toevallig wat we nodig hebben en waar we het kunnen vinden?
Oud 22-11-2004, 20:18
dafelix
dafelix is offline
doorgaans heb je drivers hiervoor nodig, deze kun je vast halen bij de fabrikant (kijk welk merk het is, surf naar die site (www.merk.nl) en zoek op 'driver')

het kan zijn dat er voor XP geen drivers zijn, da's dan heel jammer, maar weinig kans dat je het dan aan de gang krijgt (de kans hierop is groter als je een merk als Trust hebt)
Oud 25-11-2004, 19:53
Jules
Jules is offline
Maar dat kan toch gewoon niet, dat je iets koopt van Microsoft, dat zij dan vervolgens iedereen een nieuw besturingssysteem opdwingen en dat je dan je oude spulletjes niet meer kan gebruiken
Oud 25-11-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 25-11-2004 @ 20:53 :
Maar dat kan toch gewoon niet, dat je iets koopt van Microsoft, dat zij dan vervolgens iedereen een nieuw besturingssysteem opdwingen en dat je dan je oude spulletjes niet meer kan gebruiken
Tuurlijk kan dat wel

Ik vind ook een beetje overdreven om rekening te houden met een besturingssysteem van 7 jaar oud
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 09:09
Verwijderd
Welk exact type is het? De meeste Sidewinder apparatuur is namelijk HID compatible, wat in principe inhoud dat je geen drivers nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 23:47
Jules
Jules is offline
Citaat:
deadlock schreef op 26-11-2004 @ 10:09 :
Welk exact type is het? De meeste Sidewinder apparatuur is namelijk HID compatible, wat in principe inhoud dat je geen drivers nodig hebt.
't is een Sidewinder Force Feedback Wheel..
Oud 30-11-2004, 09:16
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
********** schreef op 25-11-2004 @ 21:31 :
Tuurlijk kan dat wel Ik vind ook een beetje overdreven om rekening te houden met een besturingssysteem van 7 jaar oud
sja, als iedereen zo blijft denken wordt het helemaal makkelijk voor de fabrikanten om de zaak af te doen.
Oud 30-11-2004, 09:45
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 30-11-2004 @ 10:16 :
sja, als iedereen zo blijft denken wordt het helemaal makkelijk voor de fabrikanten om de zaak af te doen.
Prima toch..
Ik bedoel, 7 jaar is toch wel heel erg over datum...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 00:36
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
********** schreef op 30-11-2004 @ 10:45 :
Prima toch..
Ik bedoel, 7 jaar is toch wel heel erg over datum...
Mustek maakt al drivertjes voor z'n parallelle scanner sinds windows 3.1. Ja, óók voor XP en win2000.

Dat noem ik nou service, zeker gezien ik niet zo vaak scan en dat ding dus nog prima werkt.

Nouja, da's maar een zijstraat. Ik wou dat alle fabrikanten dat soort support geven.
Reageren

Regels voor berichten