Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2004, 11:26
Verwijderd
Ik heb een SATA-schijf (Maxtor, 120GB) in m'n pc zitten.
Deze is echter een tijdje geleden goed kapot gegaan. Ik weet niet hoe, maar hij is het wel.
Als ik de pc opstart met die schijf erin, herkent de BIOS 'm goed, maar zodra Windows opstart krijg ik het logo van Windows XP te zien, daarna wordt m'n scherm zwart en start de pc opnieuw op. Zonder die harde schijf erin draait windows XP vlekkeloos.
Ik heb Powermax gedraaid, die gaf een error aan, errorcode opgeschreven en in de RMA-papierwinkel van Maxtor gaan duiken. Ondertussen heb ik hier een nieuwe 120 GB schijf liggen en is mij verzocht binnen 3 weken de oude, kapotte schijf, op te sturen naar hen.
Dat ga ik ook zeker doen, maar ik wil toch nog een laatste poging wagen mijn data te redden.
Mijn vraag is alleen.. hoe?
Ik heb wat gezocht op Google, meeste programma's draaien onder Windows. Daar heb ik dus niks aan, aangezien Windows crasht op die schijf.
Dan hebben we nog een Partition Magic Rescue Disk, maar die crasht (fijne rescue..) zodra ik de kapotte schijf selecteer.

Wie heeft er nog een idee wat ik zou kunnen doen?? Knoppix (Linux) wil 'm trouwens ook al niet mounten, zal ook wel wat met NTFS te maken hebben. (Het is één NTFS-logische-partitie)

Wie helpt mij uit de brand om deze data te redden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2004, 12:02
Verwijderd
Het handigste is om een vriend te vinden met een gewone XP-bak, waar je die schijf even in kunt schroeven zodat je hem kunt benaderen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-12-2004 @ 13:02 :
Het handigste is om een vriend te vinden met een gewone XP-bak, waar je die schijf even in kunt schroeven zodat je hem kunt benaderen.
mijn eigen pc is niks mis mee, xp draait goed, alleen als ik die schijf erin stop, vliegt windows eruit.
Ik neem aan dat dat bij een andere pc ook is
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
bartjenl schreef op 10-12-2004 @ 13:04 :
mijn eigen pc is niks mis mee, xp draait goed, alleen als ik die schijf erin stop, vliegt windows eruit.
Ik neem aan dat dat bij een andere pc ook is
Bij computers moet je nooit dingen aannemen als je het niet in een andere pc hebt geprobeerd. Als die schijf namelijk 'gewoon' kapot is (door beschadiging van het oppervlak of brakke koppen ofzo) dan moet je 'm wel kunnen benaderen. Als jouw pc zichzelf crasht en restart als die schijf erin hangt, lijkt het eerder een of ander conflict oid.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 15:55
Verwijderd
Citaat:
bartjenl schreef op 10-12-2004 @ 12:26 :
Ik heb Powermax gedraaid, die gaf een error aan, errorcode opgeschreven en in de RMA-papierwinkel van Maxtor gaan duiken.

Dan hebben we nog een Partition Magic Rescue Disk, maar die crasht ([UL]fijne rescue[/UL]..) zodra ik de kapotte schijf selecteer.
Ja, da's ook niet zo heel vreemd, hè? Of je moet in de veronderstelling geweest zijn dat PMRD een kaboutertje uit de hoge hoed trekt, die met veel pijn en moeite uit je CD/DVD-drive komt kruipen, gewapend met een knapzakje vol gereedschap je schijf even fysiek te repareren.

Anyway. Ik heb goede berichten gehoord over het programma HD Regenerator. Misschien een poging waard? Google zal je helpen in je zoektocht.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 16:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nou crashen hoeft ook weer niet, een foutmelding zou veel vriendelijker zijn. Ik heb ook veel problemen gehad met Partition Magic onder DOS. Zitten aardig wat bugs in.
Oud 10-12-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-12-2004 @ 17:57 :
Nou crashen hoeft ook weer niet, een foutmelding zou veel vriendelijker zijn. Ik heb ook veel problemen gehad met Partition Magic onder DOS. Zitten aardig wat bugs in.
Errhm, ja. Mijn excuses voor mijn sceptische gedrag, hoor, maar ik ben heel benieuwd naar gedetailleerde bugs, wanneer ze zich voordeden en of je ze kon reproduceren. Praktisch iedereen uit mijn directe omgeving gebruikt (of hèèft) het programma (en ja, ook mensen die al 1337 waren 18 jaar geleden) gebruikt op verschillende OS'sen en hardwarecombinaties (van exotisch tot mainstream). Buitendat levert een zoektocht naar "Partition Magic bugs" op Google en Deja (ja, ik blijf het lekker conservatief Deja noemen) bitter, bitter weinig op, behalve wat incidenteel dataverlies (wat min of meer inherent is aan het type programma).
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik ga er geen wetenschappelijke studie van maken.

Maar het is niet ondenkbaar dat het programma bugs zou hebben he, zeker die DOS-versie. En tsja als er dan een dikke bug in zit, die zich mogelijk alleen voordoet onder bijzondere omstandigheden, dan ben je de sjaak.
Oud 12-12-2004, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-12-2004 @ 21:06 :
Ik ga er geen wetenschappelijke studie van maken.

Maar het is niet ondenkbaar dat het programma bugs zou hebben he, zeker die DOS-versie. En tsja als er dan een dikke bug in zit, die zich mogelijk alleen voordoet onder bijzondere omstandigheden, dan ben je de sjaak.
Uh, nou, dit is al weer een heel ander bericht dan de toon die je eerst zette. Beetje jammer dat je eerst iets heel stellig beweert om het later af te doen als een flauw grapje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten