Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2004, 10:38
Jampot
Jampot is offline
de trend tegenwoordig is zoveel mogelijk eten te produceren waar mensen niet dik van worden, nul calorien frisdrank, ijs zonder vet, etc. iedereen kent het wel.

nu wilde ik vragen wat jullie mening hierover is, is het de taak van de levensmiddelenindustrie om ervoor te zorgen dat mensen zo nu en dan nog hun voeten kunnen zien, of moet deze eigenlijk liggen bij de mensen zelf?

ts begint:

ik vind dat mensen beter na moeten denken bij wat ze eten, en dat als je veel calorien binnenkrijgt dat je beter af en toe een rondje kan gaan rennen dan een uitvlucht nemen naar "calorievrij" voedsel.

Dat de industrie er nu vanuit gaat dat mensen alleen eten voor de lol zegt toch wel iet over ons allemaal, of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Jampot schreef op 03-12-2004 @ 11:38 :

Dat de industrie er nu vanuit gaat dat mensen alleen eten voor de lol zegt toch wel iet over ons allemaal, of niet?
Niet de complete industrie gaat daarvan uit.

Ik vind het wel fijn dat er steeds meer suikervrij eten en drinken komt, omdat ik geen suiker mag.

Tuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de mensen zelf en ik denk dat het ook net dat is waar de industrie op in wil spelen...ze willen geld verdienen, de meerderheid maakt het echt niet omdat ze zo begaan zijn met hun klanten oid.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 11:23
YPrue
YPrue is offline
Helemaal suikervrij en vetvrij leven is ook niet goed. Je lichaam heeft dat nodig. Natuurlijk wel maar in beperkte mate.

Ik heb zelf gemerkt dat je soms echt moet zoeken om iets gezonds dat weinig calorieen heeft te vinden in de winkel. Op iedere straathoek vind je tegenwoordig winkels met ongezonde dingen. Wil je eens een gezonde snack, duurt het lang voor je iets vindt.
Ik denk toch dat het van twee kanten zou moeten komen: enerzijds van de fabrikanten (dat ze meer gezonde dingen moeten gaan produceren en aanbieden) en aan de andere kant ook van de klanten zelf. Gezonde dingen zijn echt niet vies. Ze zijn vaak nog lekkerder dan al die vette en zoete dingen die je overal kunt krijgen.
Oud 03-12-2004, 12:33
Erika
Erika is offline
Vette en ongezonde dingen zijn dus echt wel de bomb diggity.. Van bloemkool krijg ik uitslag.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 12:35
Verwijderd
Ik eet of drink wel eens iets dat suiker- en/of vetvrij is, maar volgens mij reageer ik niet goed op zoetstoffen, krijg er altijd buikpijn van.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:42
Mara
Mara is offline
Ik vind dat het ongezonde er best mag zijn, maar dat er wel alternatieven moeten zijn, dus vet/suikerloos. Dan kan men zelf kiezen, het blijft immers je eigen leven/lichaam.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:30
Qamra
Qamra is offline
Het probleem is dat je niet leert om ánders te eten, maar alleen maar meer te eten 'omdat het toch vetloos/suikervrij is'. En dat is natuurlijk het hele punt van diëten.
Oud 04-12-2004, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 03-12-2004 @ 18:30 :
Het probleem is dat je niet leert om ánders te eten, maar alleen maar meer te eten 'omdat het toch vetloos/suikervrij is'. En dat is natuurlijk het hele punt van diëten.
Idd, je hebt mensen die drinken cola light om daarna nog lekker chips te kunnen eten, dat werkt natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 17:10
dark princess
dark princess is offline
Ik vind het maar niks, want er was net een drankje waar ik wel tegen kon (geen buikpijn van kreeg), maken ze er ineens een suikervrij iets van met aspartaam , nou en daar kan ik dus niet tegen, dus zit nu op alleen water en soms 1 glaasje jus d'orange .

Ik vind het best als mensen dat willen, het is namelijk wel beter voor de suikerpatienten dat er meer keus is zonder suiker en veel vet. Maar ik vind dat dat niet ten koste moet gaan van het 'normale' eten en drinken.

verder ben ik het eens met dat van hierboven, over dat mensen light drinken, omdat ze dan chips kunnen eten...
Oud 04-12-2004, 17:30
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
dark princess schreef op 04-12-2004 @ 18:10 :
verder ben ik het eens met dat van hierboven, over dat mensen light drinken, omdat ze dan chips kunnen eten...
Inderdaad. Of als voorbeeld bij McDonalds: bestellen ze ik weet niet wat voor een menu en dan willen ze er per se cola light bij.
Oud 04-12-2004, 18:43
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
YPrue schreef op 04-12-2004 @ 18:30 :
Inderdaad. Of als voorbeeld bij McDonalds: bestellen ze ik weet niet wat voor een menu en dan willen ze er per se cola light bij.
ik vind dat stom als je dat doet om dat voedsel te kunnen eten. maar ik als ik naar de mac ga is het omdat ik erheen moet.. en dan neem ik ook light, omdat ik het gewend ben, en omdat het toch zo'n 150 kcal scheelt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 18:51
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 04-12-2004 @ 19:43 :
ik vind dat stom als je dat doet om dat voedsel te kunnen eten.
Ja, maar als je light neemt omdat je denkt dat je dan dat voedsel gerust naar binnen kunt werken, dan denkt die persoon die dat doet toch erg fout.
Oud 04-12-2004, 20:33
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
YPrue schreef op 04-12-2004 @ 19:51 :
Ja, maar als je light neemt omdat je denkt dat je dan dat voedsel gerust naar binnen kunt werken, dan denkt die persoon die dat doet toch erg fout.
yep dan wel natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 11:11
Poepkind
Poepkind is offline
ik vind dat suikerloos eten jezelf voor de gek houden is. Je denkt nou als ik cola-light drink ben ik lekker gezond. Not! als je gezond wilt doen en gezond wilt eten koop je geen suikervrije cola maar drink je water of thee, en in plaats van vetvrije chips neem je een cracker. Daar komt ook nog bij dat vooral voor kleine kinderen zoetstoffen erg ongezond zijn, hun ontwikkeling verloopt daardoor trager.(bron: consumentenbond) Een gezond dieet bestaat niet alleen uit ontvette en suikervrije producten. Je hebt echt wel vet nodig (en dan vooral onverzadigd, en heel veel suiker in de vorm van zetmeel)
Oud 06-12-2004, 11:25
Barmhartige
Barmhartige is offline
Aan de ene kant is caloriearm voedsel wel een oplossing voor mensen die zichzelf echt niet kunnen beheersen als het om eten gaat, aan de andere kant kan het er ook toe lijden dat mensen denken dat ze zich zorgeloos vol kunnen proppen met voedsel. Bovendien zijn zoetstoffen en dergelijke buitengewoon chemische substanties en ik ben bang dat chemicaliën slecht zijn voor je lichaam. Natuurlijke suikers zijn waarschijnlijk veel beter.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 13:16
Verwijderd
alle substanties zijn chemisch. Dingen zijn niet 'buitengewoon chemisch' ofzo. Daarbij zijn zoetstoffen geen onnatuurlijke suikers, het zijn namelijk helemaal geen suikers.

Ik vind 't niet erg dat er zo de nadruk op wordt gelegd; soms vind ik het wel fijn omdat ik het magere/suikerarme product dan lekkerder vind dan het gewone. Als mensen light producten gaan gebruiken omdat ze dan meer 'ruimte' hebben voor snoep vind ik dat wel dom, maar dat moeten ze zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 13:26
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Barmhartige schreef op 06-12-2004 @ 12:25 :
Natuurlijke suikers zijn waarschijnlijk veel beter.
Niet ws maar zeer zeker, zoetstoffen zijn vooral slecht voor kleine kinderen. Zoek het maar na in de publicaties van de consumentbond. Dit is natuurlijk geen reden om jezelf vol te stoppen met "gewone" suiker, teveel daarvan leidt tot diabetes. En de mensen die light drinken omdat het lekkerder is kletsen gewoon uit hun nek. In light cola wordt netzoveel zoetstof gedaan tot het hetzelfde zoetheidsgehalte heeft als cola met suiker. De zoetheid van die lightcola wordt dus er niet minder op maar wordt veroorzaakt door een andere stof met minder calorieen. Persoonlijk vind ik zoetstoffen een hele vieze bijsmaak hebben.
Oud 06-12-2004, 13:31
Verwijderd
mensen kunnen diezelfde bijsmaak toch juist heel lekker vinden?

overigens doelde ikzelf niet op light-frisdrank, maar bijvoorbeeld op jam zonder toegevoegde suiker, lekker fris, of magere yoghurt, dat klontert niet zo.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 13:34
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vind dat de klant zelf moet kunnen bepalen of deze wel of geen vet in het eten wil hebben. Ik ben bijvoorbeeld gewoon dun en kan moeilijk aankomen, als er in geen enkel toetje meer vet zit op een gegeven moment, heb ik een probleem.

Ik vind dan ook dat mensen zelf verantwoordelijk zijn of ze er eeuwig zwanger bij willen lopen of niet. Dat heeft groten deels met zelfbeheersing te maken en niet de hele wereld heeft een eetstoornis.

Door deze trend draag je trouwens nog meer bij aan het onzeker maken van mensen. Je maakt duidelijk dat eigenlijk nog dunner moet en kan. Ik vind het trouwens ook ongelovelijk dom dat ze kaas uit de lijst van gezonde voeding hebben geschrapt. Kaas is gewoon gezond, als iemand teveel chocola naar binnen werkt, en ook in kaas zit vet, dan is het toch aan degene die het eet de keuze te maken of gezond of niet.

Ik voorspel daarom ook een soort hongersnood in de toekomst. Er is genoeg te eten, maar geen enkele fabrikant wil meer vet in zijn eten stoppen. Meer mensen zullen aan anorexia gaan lijden en het gaat heerlijk mis met deze maatschappij.

Ok ik draaf weer door, mijn mening is nu wel duidelijk lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 14:15
Barmhartige
Barmhartige is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-12-2004 @ 14:16 :
alle substanties zijn chemisch. Dingen zijn niet 'buitengewoon chemisch' ofzo. Daarbij zijn zoetstoffen geen onnatuurlijke suikers, het zijn namelijk helemaal geen suikers.
Wat een gezeur. Je weet best wat ik met chemisch bedoel of niet soms?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 14:41
Verwijderd
Niet met zekerheid; ik denk dat je bedoelt dat het door mensen gesynthetiseerd is? Door mensen gesynthetiseerde dingen hoeven helemaal niet ongezonder te zijn dan 'natuurlijke' dingen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 15:09
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-12-2004 @ 18:03 :
Idd, je hebt mensen die drinken cola light om daarna nog lekker chips te kunnen eten, dat werkt natuurlijk niet.
Dat kan, ik ben het er ook mee eens, maar ik bedoelde het niet helemaal zo

Kijk je kunt 10 boterhammen met light-boter en licht-kaas naar binnen werken, maar dan leer je niet om mínder te eten. Men valt misschien wel af, maar op het moment dat je weer gewone boter en gewone kaas mag eten, vliegt alles er weer aan.

De kunst van het diëten is; minder eten (hoewel dat niet in alle gevallen zo is, maar dat is meer uitzondering dan regel). Door van alles naar binnen te proppen waar geen calorie of vet inzit, leer je in sommige gevallen zelfs meer te eten dan ooit.

EN ik krijg jeuk van het feit dat bepaalde producten niet meer in zijn orginele vorm te krijgen zijn. Vind maar eens normale kwark (géén magere). Daarvoor moet je weer naar de reform of misschien de markt, maar dat zit ook niet om de hoek. Ik vind Spa Fruit lekker. Maar niet van die gore light-zooi. Ik wil suiker! Ik wil vet! Ik wil kunnen leven en niet verplicht meedoen aan de dieetmania die heerst.

Laatst gewijzigd op 06-12-2004 om 15:14.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 08:21
Verwijderd
Meestal worden vetvrije/arme producten er niet lekkerder op. Niets is toch lekkerder dan een stuk volvette kaas? Áls ik een patatje eet, dan ook met een flinke klodder échte mayonaise.
En verder eet ik gewoon gezond.

Maar ik snap het wel, mensen die toch dat lekkere eten willen maar het mag niet te vet zijn, of te veel suiker bevatten. Want het is natuurlijk wel lekker makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 08:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 07-12-2004 @ 09:21 :
Meestal worden vetvrije/arme producten er niet lekkerder op. Niets is toch lekkerder dan een stuk volvette kaas?
Ik vind van niet. Volvette kaas is me veel te glibberig. Dáárom vind ik ook dat er keuze moet zijn, de consument moet zelf kunnen beslissen of hij vette of magere kaas neemt. Dan is iedereen blij

Nouja, blij, die oplopende ziektekosten van al die mensen die lijden aan de gevolgen van overgewicht daar word ik niet erg blij van
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 08:42
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-12-2004 @ 09:32 :

Nouja, blij, die oplopende ziektekosten van al die mensen die lijden aan de gevolgen van overgewicht daar word ik niet erg blij van
Gelukkig vreet ook iedereen, als dat zou kunnen, alleen maar volvette kaas en wordt iedereen er ook meteen en direct moddervet van.

Ik ga maar niet beginnen over sigaretten en alchohol
Oud 07-12-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 06-12-2004 @ 15:41 :
Niet met zekerheid; ik denk dat je bedoelt dat het door mensen gesynthetiseerd is? Door mensen gesynthetiseerde dingen hoeven helemaal niet ongezonder te zijn dan 'natuurlijke' dingen.
Dat bedoel ik en ik denk dat het wel ongezond moet zijn, want al het goede kan de natuur zelf wel maken.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 12:21
Verwijderd
Waarom zou de natuur al het goede zelf kunnen maken? Overigens zijn mensen ook natuur
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 07-12-2004 @ 13:21 :
Waarom zou de natuur al het goede zelf kunnen maken? Overigens zijn mensen ook natuur
Omdat de natuur al miljarden jaren in staat is deze aarde bijeen te houden en de mens het in een paar eeuwen tijd lukt om deze aarde te vernielen. Als de natuur geen wijsheid was, was alles al lang uiteengevallen.

De mens is in wezen ook natuur, maar door alles wat de mens doet probeert de mens de natuur te ontstijgen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 13:08
Poepkind
Poepkind is offline
Door dat hele geshit met light kan ik geen normale frisdrank meer kopen zonder gore bijsmaak. Ik ga altijd eerst als een debiel bij de ingredienten kijken of er zoetstoffen inzitten. K heb btw een keer een proef gedaan met een door en door voorstander van light omdat het zo veel lekkerder was dan gewone frisdrank. Ik heb dat meisje een cola gegeven, die light was en gezegd dat de light cola aan de bar op was. Na een paar slokjes zei ze: Jah het is inderdaad veel zoeter dan light!
Oud 07-12-2004, 13:13
Verwijderd
Is wijsheid per definitie hetzelfde als gezondheid dan? De natuur produceert inderdaad erg gezonde stoffen, en net zo goed erg ongezonde. Mensen (die nog altijd een deel van de natuur zijn) dus ook.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 13:20
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik vind het onzin. In plaats van dat mensen leren maat te houden gaan ze manieren bedenken om niet dik te worden en alsnog ontzettend veel te eten.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 15:37
the_conquer
the_conquer is offline
nou frisdank vind ik zo i zo onzin, of het nou light , gewoon is. Met name cola is bagger, als je er al roest mee kan verwijderen zal het ook niet gezond zijn in een maag. Troep bevat zoveel suiker dat je lijf meer water nodig heeft om het te verwerken dan het opleverd. Dus voor de dorst cola drinken is net dwijlen met de kraan open.

Verder jah zou ik het op het volgende gooien.

Als je troep in je lijf gooit komt er ook troep uit.
Oud 07-12-2004, 23:39
M@rco
M@rco is offline
Tja, voor mensen die af willen vallen vind ik het wel handig. Van lightfrisdranken word je iig niet dikker.

Maar af en toe slaat het idd wel een beetje door, laatst stond er bij ons ineens light-chocomousse en light-pudding op tafel. Niet te vreten
Oud 08-12-2004, 07:35
Jolt
Jolt is offline
Ik vind het leuk en aardig voor de mensen die gaan lijnen. Maar mij zie je het niet eten hoor, vind dat smerig.

Als ik iets eet wat vettig is, moet ik gewoon ff gaan sporten, en dan ben ik het kwijt. (hoop ik)

En trouwens het is ook veel duurder.!
Oud 08-12-2004, 10:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Qamra schreef op 07-12-2004 @ 09:42 :
Gelukkig vreet ook iedereen, als dat zou kunnen, alleen maar volvette kaas en wordt iedereen er ook meteen en direct moddervet van.

Ik ga maar niet beginnen over sigaretten en alchohol
Het is een hopeloze zaak, ik weet 't
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 18:37
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 08-12-2004 @ 00:39 :
Tja, voor mensen die af willen vallen vind ik het wel handig. Van lightfrisdranken word je iig niet dikker.

Maar af en toe slaat het idd wel een beetje door, laatst stond er bij ons ineens light-chocomousse en light-pudding op tafel. Niet te vreten
Ik denk als je af wilt vallen dat je gewoon water moet gebruiken. Dat werkt 1000* keer beter dan aan de light producten.
Oud 11-12-2004, 16:31
ythguaN
ythguaN is offline
mensen die niet dik willen worden moeten bewegen en water drinken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 08:51
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 04-12-2004 @ 18:30 :
Misschien dat sommige mensen dat ook om andere redenen doen?

En waarom zou je niet ergens mogen beginnen? Of je dan inconsequent bent of niet, tja, maar je doet iig iets. (Niet dat light drinken gezond is oid, maar goed.)

Ik denk dat de meerderheid het iig niet doet omdat ze denken dat ze dan dat voedsel gerust naar binnen kunnen werken.

Citaat:
Sassiefje schreef op 04-12-2004 @ 19:43 :
ik vind dat stom als je dat doet om dat voedsel te kunnen eten. maar ik als ik naar de mac ga is het omdat ik erheen moet..
Volgens mij moet je niet naar de Mac, ik kan me iig niet voorstellen dat iemand het je met een pistool op je hoofd dwingt.

Citaat:
Poepkind schreef op 06-12-2004 @ 14:26 :
Persoonlijk vind ik zoetstoffen een hele vieze bijsmaak hebben.
De bijsmaak van bv. gewone cola vind ik ook niet echt geweldig.

Citaat:
M@rco schreef op 08-12-2004 @ 00:39 :
Maar...het schijnt dat zoetstoffen ook niet echt waanzinnig goed zijn als je af wilt vallen (of je er echt van aankomt zou ik niet weten, maar qua afvallen schijnt het iig niet echt gunstig te zijn).
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 12:21
sicilion
sicilion is offline
als ik het topic zo lees vind ik dat iedereen beetje té denegerend staat tegenover light producten. Zowieso is het bij veel light producten (voornamelijk die met 'minder vet') dat er niet eens echt veel verschil zit in calorďen in vergelijking met de normale producten.

maar goed het is gewoon fijn dat je als consument de keuze hebt om voor een minder calorierijk product te kiezen. Als lijner wil je ook niet alleen maar water drinken, maar af en toe ook bv zoiets als cola zonder dat je extra calorďen binnen krijgt. ik snap trouwens zowieso niet zo goed waarom mensen er een 'probleem' van maken, als het orginle product ook gewoon nog in de schappen ligt wat maakt het jou dan uit dat er een light versie is.
Oud 12-12-2004, 16:59
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-12-2004 @ 09:51 :
Ik denk dat de meerderheid het iig niet doet omdat ze denken dat ze dan dat voedsel gerust naar binnen kunnen werken.
Maar dan snap ik niet waarom ze dan geen gewone cola nemen in plaats van light.
Oud 12-12-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 12-12-2004 @ 17:59 :
Niet alle mensen mogen suiker.
Sommige mensen vinden cola light lekkerder dan gewone cola.
Ze willen ergens beginnen, niet omdat ze dan de rest gewoon maar kunnen eten, maar omdat het nog wel altijd flink wat scheelt in de suikers of je gewone cola of cola light drinkt.

Dat zijn iig al drie redenen en er zijn er vast nog meer.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 17:17
Bloem
Bloem is offline
Idd, ik vind cola light gewoon veel lekkerder dan gewone cola. Gewone cola is wél zoeter, of in elk geval ánders zoet. Dat er in light cola minder calorieën zitten is mooi meegenomen, maar voor mij niet de hoofdreden om het te drinken.

Net als bijvoorbeeld dubbelfriss light, vind ik ook lekker omdat het minder zoet is.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 17:28
scrooping~paper
scrooping~paper is offline
Ik vind calorie en vetvrij eten echt grote onzin! Je hebt vet nodig om te leven...
Oud 12-12-2004, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 12-12-2004 @ 18:17 :
Idd, ik vind cola light gewoon veel lekkerder dan gewone cola. Gewone cola is wél zoeter, of in elk geval ánders zoet. Dat er in light cola minder calorieën zitten is mooi meegenomen, maar voor mij niet de hoofdreden om het te drinken.

Net als bijvoorbeeld dubbelfriss light, vind ik ook lekker omdat het minder zoet is.
Ik vind Coca Cola light veel zoeter dan gewone Coca Cola
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:17
Verwijderd
Citaat:
scrooping~paper schreef op 12-12-2004 @ 18:28 :
Ik vind calorie en vetvrij eten echt grote onzin! Je hebt vet nodig om te leven...
Er bestaan verschillende soorten vet en onverzadigde vetten kun je binnen krijgen door bv. in olijfolie te bakken. De meeste vette dingen die mensen eten bevatten veel verzadigde vetten en die zijn nou niet bepaald goed. Het kan dan dus geen kwaad om daar wat minder van binnen te krijgen.

En dingen waar vet in zit totaal vetvrij maken lukt toch niet, volgens mij, er zit alleen minder vet in...en volgens mij is dat voor veel mensen niet overbodig omdat veel mensen toch wel genoeg (of te veel) vet eten. Er zijn maar weinig mensen die te weinig vet binnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:32
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
YPrue schreef op 12-12-2004 @ 17:59 :
Ik vind het onzin dat dat niet zou 'mogen'. Het is hetzelfde als dat je wanneer je een half pak koekjes op hebt, je niet ook de andere helft erbij op eet, 'omdat het toch al te laat is'. Zelfs als je lijnt kun je best een keer mc donalds eten, maar als je dan toch een beetje op wilt letten, waarom zou je er dan geen light frisdrank bij drinken?

Andijvie, daarom zei ik ook 'anders zoet'. Er zit een ander smaakje aan, dat ik lekkerder vind dan het smaakje van gewone cola Eigenlijk is het meer anders zoet, dan minder zoet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 22:13
the_conquer
the_conquer is offline
cola in combinatie met friet

dat is dus het waardelooste wat je in je lijf kan stoppen als je af wilt vallen
Oud 13-12-2004, 07:38
Verwijderd
Citaat:
the_conquer schreef op 12-12-2004 @ 23:13 :
cola in combinatie met friet

dat is dus het waardelooste wat je in je lijf kan stoppen als je af wilt vallen
Ik kan heel wat "waardelozere" dingen bedenken.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 07:41
Iceracer
Iceracer is offline
Ik vind het eigenlijk wel onzin met dat gedoe met die calorievrije producten.

Al die mensen moeten niet zo lui zijn en meer gaan sporten.
Het is wel goed dat er suikervrije producten zijn, omdqat mensen met diabetes geen andere producten kunnen eten.

Veel van die lightproducten vind ik helemaal niet lekker, bijvoorbeeld cola light.

En die bedrijven van die calorievrije producten maken volgens mij al die producten omdat er hier heel veel mensen met overgewicht zijn.

Als je af wil vallen, doe dan gewoon één of twee keer in de week aan duursport.
Oud 13-12-2004, 07:44
Iceracer
Iceracer is offline
Citaat:
scrooping~paper schreef op 12-12-2004 @ 18:28 :
Je lichaam zelf produceert zelf ook al vet. Het zijn de koolhydraten waar je zo dik van wordt. Bijvoorbeeld van het zetmeel in aardappelen, of van de suikers in cola en snoep.
Reageren

Regels voor berichten