Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 17:08
Fleur
Fleur is offline
Aangezien niemand mij (tot nu toe) precies heeft kunnen vertellen wat het verschil is tussen brutohuur en rekenhuur probeer ik het hier maar.

De brutohuur en rekenhuur verschillen soms maar een paar euro, maar in dit geval maarliefst €124

Wat betekent rekenhuur en wat brutohuur?

Als ik het goed begrijp moet je de brutohuur (de hoogste) gewoon betalen, maar waar is dat verschil op gebaseerd (of verschilt dat per huis)?

Hoop dat iemand me dit een beetje duidelijk kan maken
Oud 30-11-2004, 17:17
Fleur
Fleur is offline
Oh nog iets..

Aangezien de huur boven een bepaald bedrag is moet ik per maand minimaal €400 overhouden van mijn inkomen nadat de huur hier af is gegaan.
Nu is dit meestal wel mogelijk, alleen niet elke maand, ik werk namelijk om invalbasis. Ik zou de huur wel kunnen betalen en hou regelmatig wat over om dan de maand waarin ik (evt.) te weinig werk te kunnen compenseren.

Alleen vraag ik me af of je dan uberhaupt wel een huis toegewezen krijgt. Ik heb dus geen vaste uren en kan dus geen vast inkomen garanderen (al blijkt in de praktijk dus dat het tot nu toe elke maand voldoende was...)

Vrees dat het niet kan, maar ben er niet geheel zeker van

Op de uitnodiging van de woningbouwvereniging staat dat je bij acceptatie recente inkomensgegevens moet toezenden, maar dit is niet echt een antwoord op mijn vraag.
Zijn mijn loonstrookjes van de afgelopen maanden dan voldoende, of willen ze echt een (vast) contract zien?
Oud 01-12-2004, 15:25
Ivo
Ivo is offline
Als je al enige tijd een redelijk stabiel 'wisselend' inkomen hebt, kun je met je belastingaangifte of een stapel loonbriefjes dit ook aantonen. Als dit gemiddelde per maand voldoende is lijkt mij dit geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 18:03
Sven
Sven is offline
De rekenhuur is de kale huur, voor dat bedrag kan je eventueel huursubsidie krijgen..

Brutohuur is inclusief servicekosten, en vaak ook inclusief stookkosten..

Dat denk ik iig, correct me if i'm wrong..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 21:00
Fleur
Fleur is offline
Tja enige tijd...ruim begrip, ik heb dit 'redelijk stabiele' inkomen pas vanaf juni '04

@ Sven: Hmm, dat klinkt logisch ja. Jammer dat de rekenhuur net boven de huursubsidiegrens voor jongeren onder de 23 ligt, daar kom ik dus voorlopig nog even niet voor in aanmerking.

Och, ik waag het er gewoon op denk ik, bekijk de woning en zie dan wel of ik het krijg of niet, kans is toch al niet supergroot want ik sta op nr. 10
Reageren

Regels voor berichten