Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat het in is is zeer zeker een punt. maar ik had het gevoel dat mijn ouders en vriendin het zagen als iets slechts en zich beledigd voelden toen ik zei dat hun het ook deden dacht ik ( ja nu komt het er ff anders uit dan het in m'n hoofd zat maargoed..), terwijl ik niet zie als iets vervelends maar iets logisch.. iets orderends.. je stopt toch ook niet je filosofie en nederlands huiswerk in het zelfde schrift bij wijze van..... maargoed.. nu kank weer ergens over na denken, thx
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Stel je bent ergens en ontmoet iemand. Het maakt in principe niet uit waar. De volgende dag vertel je aan een vriend(in) over die persoon. Hij/ zij vraagt wat voor iemand het was. Je wilt die gene omschrijven.. hoe doe je dat dan? "want zo past iedereen wel in een hokje want iedereen is zichzelf " Ja natuurlijk! Nu je het zegt, iedereen is zichzelf!! Hoe kon ik dat vergeten!!! Jammer dat mensen nou eenmaal de eigenschap hebben zich aan te passen aan anderen.. om zich aan te passen aan verschillende situaties en daardoor eigenlijk altijd weer anders zijn. Laatst gewijzigd op 12-09-2004 om 17:08. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() quod erat demonstrandum je hebt allumans betoog wle op een bijzonderverdienstelijke manier onderstreept ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Voorbeeld: je ziet een donker persoon lopen. Komt in het hokje allochtoon. Niets mis mee, pas als je gaat denken: Een allochtoon, hij zal wel een crimineel zijn en te lui om te werken. Maar waarschijnlijk is hij/zij dat niet, dus het is niet het hokje maar het vooroordeel dat je aan het hokje hangt.
||
![]() |
Citaat:
![]() Wees je bewust van je gedachtes en je hokjes, maar beperkt in de mate waarin je ze op iedereen toepast!
Laatst gewijzigd op 20-11-2004 om 13:08. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
op grond van een aantal eigenschappen gooi je iemand in een groterhok met veel meer eigenschappen dit gebeurt automatisch |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zo is volgens mij een getuigen verklaring van bijv een misdrijf gewoon een verzameling frames. Daarom zullen mensen dezelfde gebeurtenis ook anders omschrijven. (wat bij mij in het hokje rode auto zit kan voor jou in het hokje oranje auto zitten)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Al Gore wint nobelprijs voor de vrede Verwijderd | 146 | 18-10-2007 21:43 |