Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 11:18
Breg
Breg is offline
Omdat de dollar nu redelijk laag staat, denk ik eraan om van de zomer misschien naar de VS te gaan. Ik weet eigenlijk niet eens of zoiets een beetje te voorspellen is, maar is het in te schatten hoe lang de dollar minder waard blijft dan de euro? Kan dat in een week veranderen of duurt dat een jaar?
Oud 13-01-2005, 11:19
Verwijderd
Theoretisch gezien kan het in een week gebeuren, maar ik denk dat je met een gerust hard kan stellen dat de dollar voorlopig niet meer waard wordt door de euro
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:23
Verwijderd
Als je naar de VS wilt gaan, dan moet je je sowieso niet laten leiden door de stand van de dollar.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 12:23 :
Als je naar de VS wilt gaan, dan moet je je sowieso niet laten leiden door de stand van de dollar.
Dat is idd zeker. En anders nu vast de dollars inslaan .........
Oud 13-01-2005, 14:02
Energie
Energie is offline
open een dollar rekening?
Oud 13-01-2005, 15:43
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
Citaat:
Energie schreef op 13-01-2005 @ 15:02 :
open een dollar rekening?
ja dat is idd slim...ook als je niet naar amerika gaat en verwacht dat de koers van de dollar weer zal stijgen,...
op het moment dat de dollar stijgt kan je je dollars dus weer omzetten naar euros en maakt je winst..
doe dat dan wel met een groot bedrag want het kost wel geld om euros om te zetten naar dollars en andersom
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:17
Meester
Meester is offline
WTF? Je wil naar de VS puur en alleen omdat de dollar zwak ten opzichte van de Euro staat?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Meester schreef op 13-01-2005 @ 17:17 :
WTF? Je wil naar de VS puur en alleen omdat de dollar zwak ten opzichte van de Euro staat?
Nou en, er gaan ook mensen naar Tsjechië omdat het bier er zo goedkoop is
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:21
Meester
Meester is offline
Citaat:
stefano schreef op 13-01-2005 @ 17:19 :
Nou en, er gaan ook mensen naar Tsjechië omdat het bier er zo goedkoop is
Met vakantie, ja. Maar ik neem aan dat mevrouw Breg voor langere tijd naar de VS wil?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:45
rjongen
rjongen is offline
Citaat:
Dat is helemaal niet raar.
Zeker als je wat langer gaat, is dat zeker een (groot) punt wat meespeelt in je vakantie bestemming.

Allereerst moet je natuurlijk weten of de VS je aanspreekt, maar aangezien de VS zo groot is, lijkt me dat geen punt.

De topicstarter vraagt of de dollar nog duurder wordt.
Aangezien ik redelijk wat met de dollar te maken heb (handel, beleggingen) kan ik je vertellen dat hij niet zomaar stijgt. Wat ik zelfs zo goed als zeker weet, is dat de dollar het komende jaar helemaal niet meer zal stijgen, maar in een gestaag tempo door zal blijven zakken!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Dat doen er wel meer hoor, toen ik er een tijdje terug was was het veel duurder, nu scheelt het bijna de helft.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:32
Meester
Meester is offline
Citaat:
rjongen schreef op 13-01-2005 @ 17:45 :
Zeker als je wat langer gaat, is dat zeker een (groot) punt wat meespeelt in je vakantie bestemming.
Maar als je twee weken op vakantie gaat dan is dat, voor mij althans, geen argument.
Citaat:
Syphon schreef op 13-01-2005 @ 17:54 :
Dat doen er wel meer hoor, toen ik er een tijdje terug was was het veel duurder, nu scheelt het bijna de helft.
Ja, de dollar noteert nu 33% lager dan de euro, geloof ik. Dan is het, als je voor langere tijd gaat, natuurlijk wel aantrekkelijk om voor de VS te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:19
rjongen
rjongen is offline
Citaat:
Meester schreef op 13-01-2005 @ 18:32 :
Maar als je twee weken op vakantie gaat dan is dat, voor mij althans, geen argument.
[...]
Ligt eraan wat je van plan bent uit te geven.

Als jij verwacht dat je honderden euro's uit gaat geven, en je zo'n 33% korting krijgt zoals je zelf zegt, dan heb jij 'de vliegreis er wel uit'...

Verder zijn alle elektronische snufjes daar sowieso al veel goedkoper, dus ik wacht met het aanschaffen van elektronische dingen tot ik weer naar de VS ga. als...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:40
Verwijderd
Citaat:
rjongen schreef op 13-01-2005 @ 17:45 :

Allereerst moet je natuurlijk weten of de VS je aanspreekt, maar aangezien de VS zo groot is, lijkt me dat geen punt.

De topicstarter vraagt of de dollar nog duurder wordt.
Aangezien ik redelijk wat met de dollar te maken heb (handel, beleggingen) kan ik je vertellen dat hij niet zomaar stijgt. Wat ik zelfs zo goed als zeker weet, is dat de dollar het komende jaar helemaal niet meer zal stijgen, maar in een gestaag tempo door zal blijven zakken!
Waarom denk je dat? Er is nu veel minder berichtgeving over terrorisme en de oorlog in Irak, dat regeerde voor lange tijd de onzekerheid van veel beleggers, het begint nu langzaam weer een beetje weg te trekken. Althans, dat denk ik. Maar zo goed als zeker weten doe ik het niet, want er kan nog van alles gebeuren in de komende maanden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten