Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2004, 13:44
Verwijderd
Ik had laatst iets engs meegemaakt met onze hond, een malteser leeuwtje. Ze liep door de kamer maar ging opeens zitten, zag er heel vaag uit, net of ze niet meer kon lopen, en net of ze dronken was ofzo. Dus ik leg haar in de mand, waar ze weer door de poten zakt. Dit ging weer over, maar een half uurtje later ofzo had ze het weer,. Toen wilde ik haar oppakken, maar toen werd ze helemaal stijf, de poten helemaal uitgestrekt en ze was echt even helemaal weg. Was best wel eng. Kan dit iets van epilepsie zijn?
Mijn moeder zei dat ze dat door de poten zakken al eerder had meegemaakt tijdens het wandelen. Maar verder eigenlijk niet. Moeten we ons zorgen maken, of zou het maar iets eenmaligs zijn, die aanval (zo noem ik het maar).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2004, 13:46
AlopiA
AlopiA is offline
Het kan zeker epilepsie zijn. tijdens mij 'stage' bij een dierenarts hebben we verschillende epilepsiehonden gehad.
Als het epilepsie is, dan is de kans groot op meer aanvallen, dus het zou handig zijn als je er medicijnen voor hebt.
Natuurlijk weet ik niet zeker of het idd epilepsie is, maar het klinkt wel zo, iig.
Succes ermee!
Oud 23-12-2004, 13:52
kick.it
kick.it is offline
Ja dat kan.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 17:26
AngelLena
AngelLena is offline
Is goed mogelijk. Vooral kleinere hondjes hebben daar vaak last van. Even bij de dierenarts langsgaan en laten onderzoeken. Als het epilepsie is moet het beestje er wel medicijnen voor hebben.
Oud 24-12-2004, 00:29
Afwezig
Afwezig is offline
Jep, onze andere hond heeft ook epilepsie. Deze heeft er medicijnen voor gekregen. En die onderdrukke de ziekte goed.
Oud 24-12-2004, 20:05
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ja, het klinkt idd zoals hierboven al gezegt word als epilepsie dus ik zou ff naar de dierenarts gaan. Zoizo want het klinkt niet echt lekker dus ja...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 10:45
Verwijderd
Ja. Onze hond heeft het al een paar jaar.
Ze krijgt er medicijnen voor (zo'n 11 pillen per dag) en dat helpt redelijk.
Ze heeft nu ongeveer eens in de 2 weken een aanval.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 10:01
duifeltje
duifeltje is offline
Dat kan heel goed. Ik kende twee puppies die het hebben gehad. Ook zo'n beetje als jij bschrijft. De poten werden stijf en de oogjes draaiden ook weg, best eng om te zien inderdaad. Maar als het een jong hondje is kan het makkelijk over gaan.
Oud 29-12-2004, 18:09
hotrid
hotrid is offline
Ja
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 00:04
Verwijderd
Nou Beverly Sunshine, het is mogelijk dat jouw hond epilepsie heeft!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 12:24
Eend
Eend is offline
Ja, dit zou goed kunnen. Als ze weer zo'n aanval krijgt, moet je haar in een donkere ruimte leggen met weinig spullen. Donker zorgt voor rust en aan spullen kan ze zich onbewust aan beschadigen tijdens zo'n aanval
Reageren

Regels voor berichten